clio16v luchtfilter + uitlaat
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Heeft er iemand toevallig een foto van het luchtfilterhuis van een clio 16v.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Afgelopen week mij katvervanger binnengehad, nog bedankt chrisitan
.
Vandaag even mijn katvervanger er onder gezet en even aan de hand van de gtechpro competition de verschillen gemeten.
Ik krijg alleen twee nogal verschillende waarde, of erg goed of normaal. Ik en de Gtech hebben het idee dat de auto wanneer hij koud (80 - 90 graden) is een stukje beter presteert dan wanneer hij warmer is (100 graden). Iemand enig idee of dat dit door de lambasonde kan komen omdat deze misschien de weg kwijt is door het verwijderen van de kat.

Vandaag even mijn katvervanger er onder gezet en even aan de hand van de gtechpro competition de verschillen gemeten.
Ik krijg alleen twee nogal verschillende waarde, of erg goed of normaal. Ik en de Gtech hebben het idee dat de auto wanneer hij koud (80 - 90 graden) is een stukje beter presteert dan wanneer hij warmer is (100 graden). Iemand enig idee of dat dit door de lambasonde kan komen omdat deze misschien de weg kwijt is door het verwijderen van de kat.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Ik heb drie runs geprobeerd met mijn gtech zonder kat, alle drie was rond de 7,1 op de honderd, met vermogens ronde de 88 kw. Nadat hij warm was kwam ik weer op tijden rond de 7,8.
0 - 400 meter was 14,727 met een eind snelheid van 152,21 km per uur. 80 tot 120 = 4, 65
0 - 400 meter was 14,727 met een eind snelheid van 152,21 km per uur. 80 tot 120 = 4, 65
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Merk jij niet dat je auto naarmate hij warmer wordt slechter gaat presteren. Zou dit niet aan de lambdasonde kunnen liggen?
Van mij is trouwens een 16v, geen williams. Wel aardig onder handen genomen.
Van mij is trouwens een 16v, geen williams. Wel aardig onder handen genomen.
Dat heeft meestal te maken met de inlaatlucht temperatuur. Naarmate het blok warm wordt en je niet hard rijdt, wordt het inlaatspruitstuk warm en dus de lucht die er doorheen gaat ook.
Warme lucht = minder vermogen..
Warme lucht = minder vermogen..
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Probleem is verholpen
. Ik had altijd al het idee dat wanneer hij goed warm gelopen was het minder ging doen. Wanneer ik de kap opentrok en aan mijn openluchtfilter voelde was deze echt warm, bijna heet.
Nu heb ik vandaag een gewone luchtfilter met een vervangingsfilter erop gezet met een extra aanzuigbuis, de tweede gaat er volgende week nog op, het vermogen blijft een stuk constanter
.
Het geluid is wat minder, wat opzicht ook wel weer eens prettig is. De constante donkere brom bij 4000 toeren is voor een deel weg. Het snerpende geluid van de katvervanger is beter hoorbaar.

Nu heb ik vandaag een gewone luchtfilter met een vervangingsfilter erop gezet met een extra aanzuigbuis, de tweede gaat er volgende week nog op, het vermogen blijft een stuk constanter

Het geluid is wat minder, wat opzicht ook wel weer eens prettig is. De constante donkere brom bij 4000 toeren is voor een deel weg. Het snerpende geluid van de katvervanger is beter hoorbaar.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Weet iemand toevallig wat de diameter is van de buis welke aangesloten wordt op je opening van het standaardluchtfilter.
bedankt,
Erik
bedankt,
Erik
Vreemd, mijn (gevoelsmatige) bevinding is dat de auto zonder kat inelkgeval onderin toch ietsje rapper is.Florus schreef:Ik ben er gister ook mee bezig geweest,
en wat blijkt,met Cat. rij ik op de 400m
sneller dan met de catvervanger.
Merk ook dat de auto onderin meer trekkracht heeft,met de cat. eronder.
-
- Berichten: 5070
- Lid geworden op: wo 14 apr 2004 6:52
- Car: Dodge RAM
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Ik heb sinds enkele weken een K&N filter onder de motorkap met een luchtbuis vanaf de linker voorkant.
Het was een geprutsel om de buis met de meegeleverde tie rips van de zetten, gaatje achterin de gril en de tie rip was weggewerkt. Zal binnenkort er een
van maken .
De auto maakt nu een leuk geluidje en heeft wat meer vermogen. Zeker bij koud weer en op de betere snelheden.. > 120...
Heb alleen geen 16V maar een standaard 1.6.

Het was een geprutsel om de buis met de meegeleverde tie rips van de zetten, gaatje achterin de gril en de tie rip was weggewerkt. Zal binnenkort er een

De auto maakt nu een leuk geluidje en heeft wat meer vermogen. Zeker bij koud weer en op de betere snelheden.. > 120...
Heb alleen geen 16V maar een standaard 1.6.

Eeeehmmm, heb die van mij er 2 weken geleden ook al weer onderuit getraptBart V schreef:Vreemd, mijn (gevoelsmatige) bevinding is dat de auto zonder kat inelkgeval onderin toch ietsje rapper is.Florus schreef:Ik ben er gister ook mee bezig geweest,
en wat blijkt,met Cat. rij ik op de 400m
sneller dan met de catvervanger.
Merk ook dat de auto onderin meer trekkracht heeft,met de cat. eronder.

vind 'm zonder toch ook beter rijden,zeker boven in toeren meer power,
en zonder cat. een geluidje wat klinkt als

Snap ook niet waarom ik dan andere tijden meette,misschien
toch weersinvloed,of dat net na het wisselen vd cat. de computer
zich nog aanpast.Na een flink stuk te hebben gereden ging 'k
MET cat. toch weer slechtere tijden meten.
Dus nu weer(definitief) zonder cat.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Morgen wilde ik weer eens kijken of dat ik een slang vanaf het plekje naast mijn mistlamp naar mijn standaardluchtfilter kan maken.
Onderlaatst had iemand d.m.v. een fotootje laten zien waar de buis doorheen moest, dit was een gat bij je voorwiel, achter de beschermkap, dacht ik.
Gaat normaal de standaardaanvoerbuis voor je luchtfilter hier doorheen of is dit een extra gat wat normaal gesproken niet gebruikt wordt
alvast bedankt
Erik
Onderlaatst had iemand d.m.v. een fotootje laten zien waar de buis doorheen moest, dit was een gat bij je voorwiel, achter de beschermkap, dacht ik.
Gaat normaal de standaardaanvoerbuis voor je luchtfilter hier doorheen of is dit een extra gat wat normaal gesproken niet gebruikt wordt
alvast bedankt

Erik
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
iemand enig idee, ga er morgen namelijk aan werken 

[img]http://www.clubs.nl/clubsdata/221481/in ... lucht1.jpg[/img]
[img]http://www.clubs.nl/clubsdata/221481/in ... lucht2.jpg[/img]
[img]http://www.clubs.nl/clubsdata/221481/in ... lucht3.jpg[/img]
Is slecht te zien maar misschien heb je er wat aan
.
[img]http://www.clubs.nl/clubsdata/221481/in ... lucht2.jpg[/img]
[img]http://www.clubs.nl/clubsdata/221481/in ... lucht3.jpg[/img]
Is slecht te zien maar misschien heb je er wat aan
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Dit is een orgineel gatjeErik de Bruijn schreef:Morgen wilde ik weer eens kijken of dat ik een slang vanaf het plekje naast mijn mistlamp naar mijn standaardluchtfilter kan maken.
Onderlaatst had iemand d.m.v. een fotootje laten zien waar de buis doorheen moest, dit was een gat bij je voorwiel, achter de beschermkap, dacht ik.
Gaat normaal de standaardaanvoerbuis voor je luchtfilter hier doorheen of is dit een extra gat wat normaal gesproken niet gebruikt wordt
alvast bedankt![]()
Erik
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
autostyleErik de Bruijn schreef:iemand enig idee, ga er morgen namelijk aan werken
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgCZAqcS ... 8182234190[/img]
het oog wil ook wat

Hee, dat ziet er goed uit zeg. Wat kost dat?
mmmmm....... beetje kleine diameterle mouton noir (sandy) schreef:autostyleErik de Bruijn schreef:iemand enig idee, ga er morgen namelijk aan werken
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgCZAqcS ... 8182234190[/img]
het oog wil ook wat

-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Bedankt voor de foto's florus
, had effe wat andere probleempjes, dynamo kapot, spruitstuk geschuurd.
Maar vorige week heb ik het wel voor elkaar gekregen, ben alleen nog niet helemaal tevreden over die aluminium buis aan de voorkant, dat ziet er niet uit.
Ik denk dat ik ook maar een stuk PVC ga halen, missschien dat ik door het te verhitten het buigen tot de grootte van het gat naas het mistlampje.

Maar vorige week heb ik het wel voor elkaar gekregen, ben alleen nog niet helemaal tevreden over die aluminium buis aan de voorkant, dat ziet er niet uit.

Ik denk dat ik ook maar een stuk PVC ga halen, missschien dat ik door het te verhitten het buigen tot de grootte van het gat naas het mistlampje.
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
??? 75mm klein??? volgens mij verkijk jij je een beetjeFlorus schreef:mmmmm....... beetje kleine diameterle mouton noir (sandy) schreef:autostyleErik de Bruijn schreef:iemand enig idee, ga er morgen namelijk aan werken
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgCZAqcS ... 8182234190[/img]
het oog wil ook wat

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
intake is 45 euroSToRM666 schreef:Hee, dat ziet er goed uit zeg. Wat kost dat?

en de slang 7,50
[img]http://www.rsportscars.com/foto/07/m3csl03_engine.jpg[/img][img]http://www.rsportscars.com/foto/07/m3csl03_04.jpg[/img]
Zei iemand koude luchtinlaat? Dan ben je in goed gezelschap.
De Bmw M3 CSL met dat prachtige gat in de voorbumper...
En check de enorme diameter van de airbox...
Size does matter...
Zei iemand koude luchtinlaat? Dan ben je in goed gezelschap.
De Bmw M3 CSL met dat prachtige gat in de voorbumper...


Size does matter...

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
ik dacht dat die ook 4 cilinders meer had?.speedline schreef:[img]http://www.rsportscars.com/foto/07/m3csl03_engine.jpg[/img][img]http://www.rsportscars.com/foto/07/m3csl03_04.jpg[/img]
Zei iemand koude luchtinlaat? Dan ben je in goed gezelschap.
De Bmw M3 CSL met dat prachtige gat in de voorbumper...En check de enorme diameter van de airbox...
![]()
Size does matter...
maar het enige waar ik mijn renault,
voor op zou geven is voor een nieuwe 911.

en voor de rest niks!

Hehe......,inderdaad goed op verkekenle mouton noir (sandy) schreef: 75mm klein??? volgens mij verkijk jij je een beetje

ongeveer 55 ofzo ingeschat, 75mm zal zeker voldoen,
die van mij is natuurlijk 80 maar verschil moet er zijn

Dat is wel veel geld zeg voor zo'n plastic inlaatstukjele mouton noir (sandy) schreef:intake is 45 euroSToRM666 schreef:Hee, dat ziet er goed uit zeg. Wat kost dat?![]()
en de slang 7,50

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
maar dan heb je ook watSToRM666 schreef:Dat is wel veel geld zeg voor zo'n plastic inlaatstukjele mouton noir (sandy) schreef:intake is 45 euroSToRM666 schreef:Hee, dat ziet er goed uit zeg. Wat kost dat?![]()
en de slang 7,50

en als iemand hier handig is met polyester
kan hij ze zelf maken

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Is de diameter van het gat in dat inlaatstukje wel evengroot als de diameter van de slang? Lijkt kleiner namelijk, maar kan ook aan de foto liggen.
Gr, Frits
Gr, Frits
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
Dat klopt 68mm maar dat is weer op te lossen met een verloopstukje en een slangenklem.Clio Baccara 16v schreef:Is de diameter van het gat in dat inlaatstukje wel evengroot als de diameter van de slang? Lijkt kleiner namelijk, maar kan ook aan de foto liggen.
Gr, Frits
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Dat is inderdaad amper verschil dan.
Gr, Frits.
Gr, Frits.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
De originele slang naar het luchtfilter van een 16v is 60 mm toch? Ben langs automat en praxis geweest maar daar hebben ze geen zwarte slang van 60 mm diameter.
Weet iemand waar ik zo'n slang kan kopen/bestellen?
Gr, Frits.
Weet iemand waar ik zo'n slang kan kopen/bestellen?
Gr, Frits.
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
ikweet niet waar jij woont frits,ik heb hem bij polson rubbertechniek gehaaldClio Baccara 16v schreef:De originele slang naar het luchtfilter van een 16v is 60 mm toch? Ben langs automat en praxis geweest maar daar hebben ze geen zwarte slang van 60 mm diameter.
Weet iemand waar ik zo'n slang kan kopen/bestellen?
Gr, Frits.
en die zit in alblasserdam

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Ik woon meer in de buurt van Ede en Arnhem, maar ik zal even zoeken op rubbertechniek in de goudengids.
Misschien zit hier in de buurt ook zo'n soort bedrijfje.
Zo'n slang moet zowieso wel te vinden zijn natuurlijk. Ik ga gewoon even op zoek, misschien iemand nog suggesties?
Gr, Frits.

Zo'n slang moet zowieso wel te vinden zijn natuurlijk. Ik ga gewoon even op zoek, misschien iemand nog suggesties?
Gr, Frits.