
[Daniël's R5TL-T] 02-09: 2019 nog iets
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Wat een leiers,
Vraag me wel eens af of ze ook forums afzoeken naar auto's met goede audio erin.
Vraag me wel eens af of ze ook forums afzoeken naar auto's met goede audio erin.
ik peis da die manne dor ni veul on goan hemme as ge int vloms zit te klappe zanne. Probiert annesser ne ker gelijk kik es deftig AN te klappen, dan goat da allemol wa beters gon veur dollanders in plets van da die mor zitten te deenken wa een voewes toaltje da da isDroes schreef:pffff nog enen![]()
das oek zoiets dak ni verston e, ze kunnen domé toch nixken doen als ze frontpaneel ni emmen, naar mijn weten kan je da ni apart kopen hé?!

H8bal schreef:ik peis da die manne dor ni veul on goan hemme as ge int vloms zit te klappe zanne. Probiert annesser ne ker gelijk kik es deftig AN te klappen, dan goat da allemol wa beters gon veur dollanders in plets van da die mor zitten te deenken wa een voewes toaltje da da isDroes schreef:pffff nog enen![]()
das oek zoiets dak ni verston e, ze kunnen domé toch nixken doen als ze frontpaneel ni emmen, naar mijn weten kan je da ni apart kopen hé?!

ze kinn da mor azoe lierjn e!!
kverston ik ze vantij oek ne zelleh, kmoen do teveel boi noupijzn bij da AN

Hahaha, dan keken ze eerder in het forum van ShowYourSound. Die gasten hebben alleen al eenVos schreef:1 van de redenen dat ik nog nix heb gepost in het wat voor ice heb jij topic....Maik (WOOFER) schreef:Wat een leiers,
Vraag me wel eens af of ze ook forums afzoeken naar auto's met goede audio erin.
versterker die duurder is dan jouw hele setup Renco

grote jongen stefan...dtune_stefan schreef:Hahaha, dan keken ze eerder in het forum van ShowYourSound. Die gasten hebben alleen al eenVos schreef:1 van de redenen dat ik nog nix heb gepost in het wat voor ice heb jij topic....Maik (WOOFER) schreef:Wat een leiers,
Vraag me wel eens af of ze ook forums afzoeken naar auto's met goede audio erin.
versterker die duurder is dan jouw hele setup Renco

Clio 16v.....
Nou ik kom net bij de garage vandaan voor een schade rapport, schrik niet: 1309,35. En dat is incl. de radio, spuitwerk van nieuwe deur, montage etc.
En dat allemaal voor iets, waar ze helemaal niks aan hebben.
Thanx voor de reacties jongens 



En dat allemaal voor iets, waar ze helemaal niks aan hebben.


::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Is er geen mogelijkheid dat je deur een deel terug kan duwen waardoor je het niet erg meer ziet?
Of is er echt een knik in gekomen?
In elk geval sterkte !
Of is er echt een knik in gekomen?
In elk geval sterkte !
De deur is inmiddels provisorisch teruggebogen, maar is op 2 plaatsen geknikt, en er blijft een deuk staan van zo'n 15x15 cm. Die deur is gwoon total loss...
en ik stond op het punt om een dikke bestelling bij JL te doen voor mn remmerij+onderstel (o.a. big brake kit
) nu maar wéér uitstellen...


::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
mmm zou het allemaal zo duur zijn? Een deur op de sloop kan je toch vinden, met wat geluk in dezelfde kleur.
Suc6
Suc6

Superrr-klote Arex!!! Maar ik snap ook helemaal niet waarom bijna niemand iets aan security in zijn/haar oto plaatst... Voor zo'n 135,00 Euro kan je op mp al een compleet GT alarm aanschaffen. Wil niet zeggen dat die de krakers stopt, maar de kans wordt veel kleiner. En tijdens inbraak zal je de sirene zeker horen. En dan:
Bat'Rrrr'up!
mvg, Chendy.
Bat'Rrrr'up!

mvg, Chendy.
Je kan bij mij gratis een deur ophalen, hij is wit, alleen er zit nog wel een phase1 GTT sticker op....
Succes ermee, je hebt mijn e-mail adres via msn.
Succes ermee, je hebt mijn e-mail adres via msn.
ja klote is het wel ja...alarm stond wél op mn verlanglijstje, maarja ik kan alles maar 1 voor 1 doen. komt voorlopig ook geen audio meer in, totdat ik alarm heb...chendy schreef:Superrr-klote Arex!!! Maar ik snap ook helemaal niet waarom bijna niemand iets aan security in zijn/haar oto plaatst... Voor zo'n 135,00 Euro kan je op mp al een compleet GT alarm aanschaffen. Wil niet zeggen dat die de krakers stopt, maar de kans wordt veel kleiner. En tijdens inbraak zal je de sirene zeker horen. En dan:
Bat'Rrrr'up!![]()
mvg, Chendy.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Het alarm is het 1e wat ik erop laat zetten, was nog zelfs belangrijker dan de apk. Ik kan wel een alarm voor je meenemen voor een leuk prijsje, als ik zover ben (je weet wat ik bedoel
). Dit is een Clifford AG4 kloon en de enige opties die je er evt. nog bij kan doen:
-trunk release
-noodstroom sirene(s)
Deze is tevens voorzien van turbo-timer en een beeper-mode. Zodra er in wordt gebroken, krijg je dat op je handzender te horen en te voelen.
mvg, Chendy.
-trunk release
-noodstroom sirene(s)
Deze is tevens voorzien van turbo-timer en een beeper-mode. Zodra er in wordt gebroken, krijg je dat op je handzender te horen en te voelen.
mvg, Chendy.
Eeeuh...zo uit het hoofd Excalibur. Type-nr. weet ik (nog) niet. Zo'n turbo-timer is hardstikke handig, want af en toe heb ik echt haast en moet ik de T nog 2 min. laten uitspinnen.
mvg, Chendy.
mvg, Chendy.
He Arex!
Inderdaad klote voor je dat er is ingebroken... Sukkels kunnen nergens vanaf blijven!
Wat ga jij eigenlijk doen aan al die ophangpunten van die plastic zijkappen??
Moet ik ook binnenkort gaan doen namelijk...
Inderdaad klote voor je dat er is ingebroken... Sukkels kunnen nergens vanaf blijven!
Wat ga jij eigenlijk doen aan al die ophangpunten van die plastic zijkappen??
Moet ik ook binnenkort gaan doen namelijk...
die punten kun je er gewoon afslijpen, die gaten in je deur (dat zijn er 6) die móeten worden dichtgelast. Plamuur sla je er namelijk zo uit met het dichtgooien van de deur. Dan kun je de hele zooi spuiten. Je zou ook deuren van een GTT kunnen monteren; deze zijn al helemaal gaaf. Als je een beetje goedkoop aan kan komen zal het vast goedkoper uitvallen dan het hiervoorgenoemde.
En als ik jou was, zou ik alle roestplekken die je onder die kappen hebt gevonden laten stralen en primeren. Doe je dat niet zul je het met een jaar weer door je mooie spuitwerk zien komen...
En als ik jou was, zou ik alle roestplekken die je onder die kappen hebt gevonden laten stralen en primeren. Doe je dat niet zul je het met een jaar weer door je mooie spuitwerk zien komen...

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Hoeven niet perse GTT deuren te zijn. De latere modellen van de ('90-'91?) R5 hebben ook geen plastic op de zijkanten, dus dat is ook nog een optie.
Gelukkig ben ik maar 1 roestplekje tegen gekomenAREXSTYLE schreef:die punten kun je er gewoon afslijpen, die gaten in je deur (dat zijn er 6) die móeten worden dichtgelast. Plamuur sla je er namelijk zo uit met het dichtgooien van de deur. Dan kun je de hele zooi spuiten. Je zou ook deuren van een GTT kunnen monteren; deze zijn al helemaal gaaf. Als je een beetje goedkoop aan kan komen zal het vast goedkoper uitvallen dan het hiervoorgenoemde.
En als ik jou was, zou ik alle roestplekken die je onder die kappen hebt gevonden laten stralen en primeren. Doe je dat niet zul je het met een jaar weer door je mooie spuitwerk zien komen...

maar misschien is het beter en makkelijker om andere deuren erin te hangen... Ik kijk wel even... Thanx voor de tip!!
http://bijgebrekaaneensitekanikgeenfotolatenzieniemanddieeensitevoormeweet?pmmepmmepmme
Nieuwe deur is binnen! (ja het is rood)
bleek maar een klein deukje in de rand te zitten aan de voorkant...deze werd er zó uitgehaald...bleek dat de onderste rand van de deur ook enigzins roest begon te vertonen (geen rot nog gelukkig) hiervan heb ik het kit verwijderd, wordt gestraald en in de primer gezet. Zodra dit klaar is, kan ik de binnenkant ervan spuiten, en kan ie op de auto. Overigens, ga ik de gehele binnenkant van de auto zelf spuiten, buiten laat ik dan doen...
Zondag ga ik een setje Cobra kuipstoelen ophalen inc. een setje Sabelt 4pts gordels, die komen erin zodra de deur erin zit, en mn verzekering is geupgrade
Security zit er ook aan te komen, mn zwager importeert sindskort scherpgeprijsde alarmsystemen uit china (sja waar moet t anders vandaan komen?) Prijs gaat waarschijnlijk op 129E zitten (in doos)
Ik heb besloten om mn remmerij naar dat van een clio williams om te bouwen, met std clio williams schijven en blokken. daarmee alleen al rem je een willy mee uit, en tar ox heb ik heus nog niet nodig (zit nog net niet op het circuit met een 1100cctje
) Zodra het financieel rond is, vindt de ombouw plaats incl. 35mm verlaging (t.o.v. een ph2 gtt, vertaalt zich naar zo'n 45-50mm t.o.v. nu) en een gtt achteras+hoofdremcilinder.
en voor degenen die mn link probeerden...hoef ik niks aan toe te voegen. fotos komen zodra ik ze ergens op het internet kan plaatsen...weet iemand iets?
Nieuwe deur is binnen! (ja het is rood)
bleek maar een klein deukje in de rand te zitten aan de voorkant...deze werd er zó uitgehaald...bleek dat de onderste rand van de deur ook enigzins roest begon te vertonen (geen rot nog gelukkig) hiervan heb ik het kit verwijderd, wordt gestraald en in de primer gezet. Zodra dit klaar is, kan ik de binnenkant ervan spuiten, en kan ie op de auto. Overigens, ga ik de gehele binnenkant van de auto zelf spuiten, buiten laat ik dan doen...
Zondag ga ik een setje Cobra kuipstoelen ophalen inc. een setje Sabelt 4pts gordels, die komen erin zodra de deur erin zit, en mn verzekering is geupgrade

Security zit er ook aan te komen, mn zwager importeert sindskort scherpgeprijsde alarmsystemen uit china (sja waar moet t anders vandaan komen?) Prijs gaat waarschijnlijk op 129E zitten (in doos)
Ik heb besloten om mn remmerij naar dat van een clio williams om te bouwen, met std clio williams schijven en blokken. daarmee alleen al rem je een willy mee uit, en tar ox heb ik heus nog niet nodig (zit nog net niet op het circuit met een 1100cctje

en voor degenen die mn link probeerden...hoef ik niks aan toe te voegen. fotos komen zodra ik ze ergens op het internet kan plaatsen...weet iemand iets?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
thnx...hier alvast ff fototje van hoe de auto er nu van binnen uitziet (zitten nu wel 2 stoelen in, maar dat is ook alles...)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/SV400657.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/SV400661.JPG[/img]
de deur moet nog gedeeltelijk gestraald worden, ik post foto's zodra ie erin zit...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/SV400657.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/SV400661.JPG[/img]
de deur moet nog gedeeltelijk gestraald worden, ik post foto's zodra ie erin zit...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
finally...heb deze vanmiddag opgehaald en geinstalleerd:
[img]http://tinypic.com/4f3wm[/img]
binnenkort komt de verlaging+remmerij aan te pas (zodra de financien rond zijn), daarna komt de 1.4T aan de beurt...
[img]http://tinypic.com/4f3wm[/img]
binnenkort komt de verlaging+remmerij aan te pas (zodra de financien rond zijn), daarna komt de 1.4T aan de beurt...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Je moet oppassen met 4-puntsgordels als je geen rolkooi hebt! Bij een ongeluk kan het chassis vervormen, op die manier worden in sommige gevallen de gordels meer aangetrokken dan je lichaam kan hebben....
R5 GT Turbo
Na een eeuwigheid te zijn weggeweest
Afgelopen (paas)weekend een 3 daags sleutelmarathon gehouden voor mn huis op straat (geen garage
) om een gtt achteras te monteren en gtt veerpoten..en gelukt uiteraard! hier de foto's:
ware kunstwerken van remleidingen, dank aan mn vader...
...en ik hoor je al denken: mist er niet wat aan die drukverdeler? heb wat probs gehad met de veerconstructie, wordt nog verwerkt
...verders nieuwe handremkabels, nieuwe remleidingen tot de drukverdeler, nieuwe drukverdeler, nieuwe gewapende remslangen, nieuwe remblokken, afgedraaide schijven
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401719.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401720.JPG[/img]
vergelijk deze maar met bovenstaande posts
Wat er nog op de korte termijn komen gaat:
-gtt stabi met powerflex
-nieuwe dorpels, mogelijk ook parafaan+nieuwe voorruit
-gtt hoofdremcilinder
-gtt klauwen met willy zadels en schijven, plus gewapende slangen aan de voorkant monteren
Hier nog wat meer foto's van de ombouw:
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401707.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401709.JPG[/img]
en mn 'leuke' inbraak deur
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401711.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401713.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401714.JPG[/img]
Aldus mijn 'werkplaats'
Ik heb alleen nu wel beste probs met mn camber...heb (volledige) ph2 veerpoten gemonteerd maar nu wel een positieve camber van 1 graad
...iemand enig idee hoe ik ervanaf kom? Volgens mijn uitlijnboer kan ik met camberverstelbouten maar tot max. 0,5 graad mee stellen.
Wat kan ik het beste doen? Verstel platen? Gleuven frezen?
Las trouwens nog het volgende op een australische reno forum over verstelbouten;

Afgelopen (paas)weekend een 3 daags sleutelmarathon gehouden voor mn huis op straat (geen garage

ware kunstwerken van remleidingen, dank aan mn vader...
...en ik hoor je al denken: mist er niet wat aan die drukverdeler? heb wat probs gehad met de veerconstructie, wordt nog verwerkt

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401719.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401720.JPG[/img]
vergelijk deze maar met bovenstaande posts

Wat er nog op de korte termijn komen gaat:
-gtt stabi met powerflex
-nieuwe dorpels, mogelijk ook parafaan+nieuwe voorruit
-gtt hoofdremcilinder
-gtt klauwen met willy zadels en schijven, plus gewapende slangen aan de voorkant monteren
Hier nog wat meer foto's van de ombouw:
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401707.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401709.JPG[/img]
en mn 'leuke' inbraak deur



[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401711.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401713.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401714.JPG[/img]
Aldus mijn 'werkplaats'

Ik heb alleen nu wel beste probs met mn camber...heb (volledige) ph2 veerpoten gemonteerd maar nu wel een positieve camber van 1 graad

Wat kan ik het beste doen? Verstel platen? Gleuven frezen?
Las trouwens nog het volgende op een australische reno forum over verstelbouten;
...these bolts carry not only the static weight of the car but upto 3~4 times its weight in corners not to mention those lovely bumps you hit at various speeds on city roads...
...there are other negative that can be atributed to camber bolts I have been told about. The main strut no longer is in line with the wheel travel. As a result the shock absorber works at an angle. Two bolts exxagerate the problem. Camber plates do the same for your camber as the bolts but move the whole strut hence retaining the hub/strut geometry...
Weet je zeker dat die veerpoten volledig fase2 zijn?
Dus de topschotel met de veerpoot uit het midden van het gat
En in de demper zelf ook 2 NIET evenwijdige gaten aan de veerpoot zelf? (onderste gat staat bij fase 2 verder van de veerpoot).
Want dan zou het ook nog aan de fusees kunnen liggen... (das voor GTT f1/f2 gelijk, maar met normale 5jes niet altijd blijkbaar).
Dus de topschotel met de veerpoot uit het midden van het gat
En in de demper zelf ook 2 NIET evenwijdige gaten aan de veerpoot zelf? (onderste gat staat bij fase 2 verder van de veerpoot).
Want dan zou het ook nog aan de fusees kunnen liggen... (das voor GTT f1/f2 gelijk, maar met normale 5jes niet altijd blijkbaar).
Veerpoten zijn wel volledig, idd met de topschotel met veerpoot uit het midden van het gat...hoe bedoel je met in de demper zelf 2 niet evenwijdige gaten? De onderste bevestiging van de veerpoot aan de fusee neem ik aan? Wat ik heb zitten ze recht onder mekaar, het zijn Monroe dempers.Steven schreef:Weet je zeker dat die veerpoten volledig fase2 zijn?
Dus de topschotel met de veerpoot uit het midden van het gat
En in de demper zelf ook 2 NIET evenwijdige gaten aan de veerpoot zelf? (onderste gat staat bij fase 2 verder van de veerpoot).
Want dan zou het ook nog aan de fusees kunnen liggen... (das voor GTT f1/f2 gelijk, maar met normale 5jes niet altijd blijkbaar).
Het zou ook aan de fusees kunnen liggen ja, er zijn naar mijn weten 4 verschillende soorten fusees , ik heb bij holtrop een setje van een gtt gehaald, bleek dat van de rechterfusee de poot van de stuurstangkogel krom was


Als er iemand met foto's kan komen van fusees en/of veerpoten, graag!
Zitten nu std. ph2 dempers onder, met Spax veren, -35mm. Dat was dus wel het probleem; ph2 topschotels en ph1 dempers
oh well...ligt nu ook gelijk 10mm lager
en mn camber en rijhoek is helemaal goed!
Ook weer een probleem opgelost


Ook weer een probleem opgelost
