kmstand gte

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
djtheo

heb een vraagje sta op t punt een 5 gte te kopen de kmstand van de auto is 224.000km is dit veel voor een gte? of kun je er nog in rijden en is het de moeite waard om m te kopen? auto loopt en rijdt goed ziet er netjes uit enzo. maar is een gte met 224.000 km's al opgereden of kan ie nog een tijdje mee?
Stefan S.

Tja, dat ligt er natuurlijk aan hoe deze onderhouden is.
djtheo

djtheo schreef:heb een vraagje sta op t punt een 5 gte te kopen de kmstand van de auto is 224.000km is dit veel voor een gte? of kun je er nog in rijden en is het de moeite waard om m te kopen? auto loopt en rijdt goed ziet er netjes uit enzo. maar is een gte met 224.000 km's al opgereden of kan ie nog een tijdje mee?
ja hij klinkt goed en goed onderhouden maar kunnen die dingen dat hebben?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Als de auto normaal bereden is en netjes zijn onderhoud heeft gehad maakt die stand niet uit.

Je moet uiteraard wel geluk hebben. :)
Ik heb zelf een GT Turbo gehad met 320.000 op de teller, loopt nu nog steeds als een zonnetje.

Iemand op deze site heeft overigens een GT Turbo met 420.000 op de teller!!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ollie

Moeilijk om zoiets te baseren op basis van alleen de kilometerstand. Hangt natuurlijk af van de verdere staat van de auto en de onderhoudshistorie. En daarnaast natuurlijk de prijs. Combinatie van factoren dus om tot een afweging te komen.
En verder, hoeveel ben je van plan te gaan rijden met de auto op jaarbasis, hoe lang is de bedoeling dat hij in je bezit blijft...en ga zo maar door!
Ik ben wel van mening dat die dingen, mits goed behandeld, die km stand zeker kunnen hebben!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Komt nog eens bij dat bijna elke GTE/GT Turbo de 200.000 al is gepasseerd.

De slijtage kan bij een auto met een hoge stand soms minder zijn als een met een lage stand.
Matijs
Contacteer:

Ja kilometerstand zegt niet zo veel, zeker bij een GTT niet (tellerbakken worden regelmatig vervangen).
Op mijn GTT staan maar 110.000 km, maar dat kunnen er best veel meer zijn (hoewel, hij staat nu ook al weer 2 jaar stil...)
Ik zou toch meer afgaan op de daadwerkelijke staat van de auto. En de motor tjsa, dat blijft altijd moeilijk om iets over te zeggen, je kan er niet ff in kijken he... Als hij gewoon soepel loopt en geen enge geluiden of rook produceerd zal het wel los lopen. Rij er in ieder geval altijd zelf een stukkie in voor je hem koopt, en let ook op of de versnellingsbak een beetje fatsoenlijk schakeld (vooral van 3 naar 2).
Laatst gewijzigd door Matijs op wo 2 jun 2004 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

ok bedankt voor de reacties ik had namelijk van een gt turbo rijder begrepen dat ze dan niet veel meer zijn met die stand. de auto heeft weinig roest wel paar plekjes maar niet verrot. alleen de kofferbak moet een nieuwe op want die is niet mooi meer maar ik krijg er een nieuwe bij die ik er zo op kan zetten. de prijs is 1400 euro voor de gte bouwjaar 1990 ziet er netjes uit. maar ik ruil m tegen een alfa 33 1700 cc 16V qv uit 91. had ook begrepen dat een 5 gt turbo zijn waarde wel houd hoe zit dat met een gte? een alfa zakt nogal snel in waarde namelijk
kilometers die ik op jaarbasis rijdt is tot 10.000 a 15000 km. is wel te doen toch met een gte met 224.000 km's?
Matijs
Contacteer:

Een alfa 33 1.7 QV? Dat is ook een leuke auto :) (Y)
Vos

Anonymous schreef:ok bedankt voor de reacties ik had namelijk van een gt turbo rijder begrepen dat ze dan niet veel meer zijn met die stand. de auto heeft weinig roest wel paar plekjes maar niet verrot. alleen de kofferbak moet een nieuwe op want die is niet mooi meer maar ik krijg er een nieuwe bij die ik er zo op kan zetten. de prijs is 1400 euro voor de gte bouwjaar 1990 ziet er netjes uit. maar ik ruil m tegen een alfa 33 1700 cc 16V qv uit 91. had ook begrepen dat een 5 gt turbo zijn waarde wel houd hoe zit dat met een gte? een alfa zakt nogal snel in waarde namelijk
kilometers die ik op jaarbasis rijdt is tot 10.000 a 15000 km. is wel te doen toch met een gte met 224.000 km's?
als je de gte zelf ook goed onderhoud kun je er prima 10000/15000 km mee rijden.....
Clio 16v.....
Gast

YOUPIE k heb de auto net geruild voor mijn alfa
dus nu een gte
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Gefeliciteerd!

Dat heb je snel gedaan! Heb je foto's van de GTE?!
Gast

ja heb wel een foto :foto: maar weet niet of ik die hier kan laten zien??? ben net nieuw hier namelijk...
R(ay)Si

Gefeliciteerd !(Y)!
Alleen nog maar VW!
MartinGTT

Welkom!!! Meld je aan en stel je voor in Wie is WIE
djtheo

:smoke: :worship: hallo k heb de renault vanmiddag opgehaald en wagentje rijdt super... heb wel een vraagje... weet iemand of er nog meetings zijn in het noorden? of gewoon wekelijkse meetings in het noorden? friesland ofzeu? wil weleens meer renaultjes bijelkaar zien en wil weten wat anderen van de wagen vinden... groet theo

o ja ik rij nu dus een renault 5 gtE van 1990 kleur wit met bumpertjes enzo... goed dingetje tevens rij ik ook nog renault express!!! met ombouw van een renault 5 gt eromheen 1700 motor uit renault 19 met weber carburateur... is wel kickuh... 190 km/h haalt ie... nou mazzels theo
Robert Turbo

djtheo schreef:weet iemand of er nog meetings zijn in het noorden? of gewoon wekelijkse meetings in het noorden? friesland ofzeu? wil weleens meer renaultjes bijelkaar zien en wil weten wat anderen van de wagen vinden... groet theo
Ja elke vrijdagavond van 19.00 tot uurtje of 23.00

Bij de MAC in Drachten ,morgen ben ik er ook.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

djtheo schreef::smoke: :worship: hallo k heb de renault vanmiddag opgehaald en wagentje rijdt super... heb wel een vraagje... weet iemand of er nog meetings zijn in het noorden? of gewoon wekelijkse meetings in het noorden? friesland ofzeu? wil weleens meer renaultjes bijelkaar zien en wil weten wat anderen van de wagen vinden... groet theo

o ja ik rij nu dus een renault 5 gtE van 1990 kleur wit met bumpertjes enzo... goed dingetje tevens rij ik ook nog renault express!!! met ombouw van een renault 5 gt eromheen 1700 motor uit renault 19 met weber carburateur... is wel kickuh... 190 km/h haalt ie... nou mazzels theo

Iedere eerste vrijdagavond is een Renault meeting in Drachten, er is elke week wel wat te doen, maar de meeste kans op een aantal reno's maak je op de 1e vrijdag vd maand.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
djtheo

en waar is het dan elke eerste vrijdag van de maand? tijd en plaats dan kom ik ckers... sowieso met 2 autos mijn 5 gte en een clio en misschien 5 gtt ... en als me express t weer doet dan gaat ie ook mee... maar dat kan nog wel ffuh duren... kom er niet meer uit wagen rijdt voor geen meter meer... maar das een lang verhaal...
Robert Turbo

djtheo schreef:en waar is het dan elke eerste vrijdag van de maand? tijd en plaats dan kom ik ckers... sowieso met 2 autos mijn 5 gte en een clio en misschien 5 gtt ... en als me express t weer doet dan gaat ie ook mee... maar dat kan nog wel ffuh duren... kom er niet meer uit wagen rijdt voor geen meter meer... maar das een lang verhaal...
Bij de MAC in Drachten aanvang 20.00.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
djtheo

he k heb de auto nu een weekje en t dingetje loopt als een trein
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

We want photo's! :D
djtheo

hoe krijg ik die hier op dan
Merijn
Über-Spammer

je zult ze eerst op je webspace moeten zetten en daarna tussen de link naar de foto tussen [img]en[/img] zetten. :)
djtheo

ok nou ben niet zon computerfreak dus ben bang dat t me niet lukt
Merijn
Über-Spammer

Ai, da's jammer... Op een meeting dan maar? :D
djtheo

ja s goed waar kom je vandaan dan kom ik je misschien eens tegen
jj

volgens mij heeft deze gte een tijdje te koop gestaan op marktplaats
zag er op de foto strak uit
Merijn
Über-Spammer

djtheo schreef:ja s goed waar kom je vandaan dan kom ik je misschien eens tegen
Ik kom uit Oss, Noord-Brabant... jij? :)
djtheo

ik kom uit damwoude nabij leeuwarden... maar wie weet...
Ad van Haperen
Contacteer:

op deze site kun je foto's van je computer gratis uploaden.

http://www.imgspot.com

Als je het niet snapt moet je maar even foto's mailen naar mij (webmaster@renault5.nl)
Mrtn
Car: R5GTT

jj schreef:volgens mij heeft deze gte een tijdje te koop gestaan op marktplaats
zag er op de foto strak uit
heb je die foto opgeslagen? ken jij 'm uppen :)
Mrtn = Maarten
djtheo

k ga t zo snel mogelijk proberen
pierre

Chris schreef:Als de auto normaal bereden is en netjes zijn onderhoud heeft gehad maakt die stand niet uit.

Je moet uiteraard wel geluk hebben. :)
Ik heb zelf een GT Turbo gehad met 320.000 op de teller, loopt nu nog steeds als een zonnetje.

Iemand op deze site heeft overigens een GT Turbo met 420.000 op de teller!!
Ja klopt ben ik.
djtheo

zo dat zijn aardig wat kilometers
weet iemand ook toevallig hoe ik mijn kmkabel kan vervangen hij doet het momenteel niet en das behoorlijk irritant. en waar kan ik een kmkabel krijgen? alleen bij dealers?
Plaats reactie