Help!! Heb net APK gehad, Chassienr. niet goed!!
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 11:05
- Locatie: Rotterdam
Hallo iedereen, ik heb sinds 4 mnd een andere auto gekocht 5 GTE, nou vandaag had ik me APK en het volgende is me overkomen.
Ik belde naar de garage om te vragen hoe het is gegaan. Zegt ie waar heb je de auto vandaan, ik denk dat ie uit duitsland komt, heb hem zelf van iemand uit Amsterdam gekocht. Hij zei:je auto is niet juist (zijn woorden waarschijnlijk gestolen). Want je papieren komen niet overeen met je chassienr.
Is dit iemand ooit eens overkomen??? Ik ben nu naar de RDW geweest, maar die konden me ook niet veel vertelen. Alleen dat ik 2 opties heb 1) opnieuw invoeren (ong 500 euro) of 2)terug naar de juiste eigenaar. En ze hebben me kentekenbewijs inbeslag genomen.
Hebben jullie tips voor wat ik eventueel anders kan doen?????
Ps. Hoe gaat die RDW keuring in zijn werk, er zijn wel wat dingen uit me apk gekomen die ik nog moet aanpassen aan me auto.
Ik belde naar de garage om te vragen hoe het is gegaan. Zegt ie waar heb je de auto vandaan, ik denk dat ie uit duitsland komt, heb hem zelf van iemand uit Amsterdam gekocht. Hij zei:je auto is niet juist (zijn woorden waarschijnlijk gestolen). Want je papieren komen niet overeen met je chassienr.
Is dit iemand ooit eens overkomen??? Ik ben nu naar de RDW geweest, maar die konden me ook niet veel vertelen. Alleen dat ik 2 opties heb 1) opnieuw invoeren (ong 500 euro) of 2)terug naar de juiste eigenaar. En ze hebben me kentekenbewijs inbeslag genomen.
Hebben jullie tips voor wat ik eventueel anders kan doen?????
Ps. Hoe gaat die RDW keuring in zijn werk, er zijn wel wat dingen uit me apk gekomen die ik nog moet aanpassen aan me auto.
Laatst gewijzigd door Blue Flash op di 1 jun 2004 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
die rdw keuring is gelijk aan de apk zeg maar dus die dingen moeten wel ok zijn
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
jij hebt een groot probleem




-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 11:05
- Locatie: Rotterdam
Vos Posted: Tue Jun 01, 2004 5:21 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
opnieuw invoeren gaat je niet lukken denk ik chassisnummer moet echt wel kloppen! als je dit lukt kost het je bij de rdw ongeveer 350/400 euro!
Dat klopt, had zelf naar 500 euro afgerond, ze gaven het als optie om te doen, om het opnieuw in te voeren (dus dat moet wel lukken). Maar ik moet morgen terug bellen hoe het verder zal moeten.
--------------------------------------------------------------------------------
opnieuw invoeren gaat je niet lukken denk ik chassisnummer moet echt wel kloppen! als je dit lukt kost het je bij de rdw ongeveer 350/400 euro!
Dat klopt, had zelf naar 500 euro afgerond, ze gaven het als optie om te doen, om het opnieuw in te voeren (dus dat moet wel lukken). Maar ik moet morgen terug bellen hoe het verder zal moeten.
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Het rdw moet toch kunnen checken of die wagen gejat staat opgegeven of totall is etc...
En dat nummer dat op je papieren staat is wel van een GTE en die papieren staan die als gejat opgegeven?
En dat nummer dat op je papieren staat is wel van een GTE en die papieren staan die als gejat opgegeven?
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
en vorige eigenaar al gebeld om uitleg te vragen?
Meuh vage zaak.
Zal het bij mij ook eens checken. Eigenlijk nooit naar gekeken.
Zal het bij mij ook eens checken. Eigenlijk nooit naar gekeken.
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 11:05
- Locatie: Rotterdam
Hooliead Posted: Tue Jun 01, 2004 5:28 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Het rdw moet toch kunnen checken of die wagen gejat staat opgegeven of totall is etc...
En dat nummer dat op je papieren staat is wel van een GTE en die papieren staan die als gejat opgegeven?
Nou die meneer zei dat het niet echt kon of je moest een hele weg aflegen (hoofdkantoor blabla). Ze konden naar mij weten niet nagaan af het gestolen was. Echt veel info kreeg ik niet van hem, want het was totaal nieuw voor hem.
--------------------------------------------------------------------------------
en vorige eigenaar al gebeld om uitleg te vragen?
Hooliead Posted: Tue Jun 01, 2004 5:28 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Ja gelukkig heeft me pa, het bladtje gevonden waar die meneer's zijn gegevens op stond. Heb hem gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was. Hij was stomverbaasd, want vorige jaar had hij de auto nog laten keuren en kwam er gewoon doorheen. Hij zal nu de andere eigenaar gaan bellen (was een collega van hem van wie die het auto had gekocht). Dus ja misschien kan ik een compensatie krijgen voor de kosten of een hele vergoeding.
--------------------------------------------------------------------------------
Het rdw moet toch kunnen checken of die wagen gejat staat opgegeven of totall is etc...
En dat nummer dat op je papieren staat is wel van een GTE en die papieren staan die als gejat opgegeven?
Nou die meneer zei dat het niet echt kon of je moest een hele weg aflegen (hoofdkantoor blabla). Ze konden naar mij weten niet nagaan af het gestolen was. Echt veel info kreeg ik niet van hem, want het was totaal nieuw voor hem.
--------------------------------------------------------------------------------
en vorige eigenaar al gebeld om uitleg te vragen?
Hooliead Posted: Tue Jun 01, 2004 5:28 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Ja gelukkig heeft me pa, het bladtje gevonden waar die meneer's zijn gegevens op stond. Heb hem gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was. Hij was stomverbaasd, want vorige jaar had hij de auto nog laten keuren en kwam er gewoon doorheen. Hij zal nu de andere eigenaar gaan bellen (was een collega van hem van wie die het auto had gekocht). Dus ja misschien kan ik een compensatie krijgen voor de kosten of een hele vergoeding.
vroeger.... zegmaar 3 jaar geleden hadden we een RTC er named zeeuw. de wat langere rtc ers kennen hem wel.
heeft zijn williams moeten slopen omdat ze nummer niet overeen kwam.
heeft een heel traject afgelecht totaan advocaten aan toe... met als afloop dus dat ze auto gesloopt is.
succes. hoop dat dit voor jouw niet van toepassing is.
heeft zijn williams moeten slopen omdat ze nummer niet overeen kwam.
heeft een heel traject afgelecht totaan advocaten aan toe... met als afloop dus dat ze auto gesloopt is.
succes. hoop dat dit voor jouw niet van toepassing is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ik ook niet.Tom schreef:wist ik helemaal niet van zeeuw
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 11:05
- Locatie: Rotterdam
Ik moet morgen in ieder geval terugbellen, van hoe of wat er gedaan moet worden.
Ik zal jullie wel op de hoogte houden.
Thanks voor de replies
Ik zal jullie wel op de hoogte houden.
Thanks voor de replies
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 11:05
- Locatie: Rotterdam
Dat vroeg ik mezelf dus ook af en de meneer ook van wie ik de auto had gekocht. Het enig wat ik kan zeggen is dat ze het chassisnr. niet hebben gecontroleerd (net als bij vandaag). Gewoon vanuit gaan dat het goed is. Maar vandaag werd mijn auto eruit gepikt met een steekproef en waarschijnlijk toen bij die meneer niet van wie ik de auto heb gekocht.
Ik vraag me eerder af hoe dit 7 jaar achter elkaar heeft kunnen gebeuren
Ik vraag me eerder af hoe dit 7 jaar achter elkaar heeft kunnen gebeuren

kloterige steekproef... Succes ermee
hoi een vriend van mij heeft dit ook eens gehad met een lancia delta integrale
bleek op kenteken 1.6 te zijn
er is toen het volgende gebeurd
auto ook inbeslag genomen, verzekering achterhaald, en oude eigenaar, was lang geleden en eigenaar had al uitgekeerd gekregen van de verzekering, .
op dat moment is de verzekering maatschapij de eigenaar,nu moet je kijken WANEER het gebeurd is
waarschijnlijk lang geleden, dan doet de verzeekering er afstand van en mag jij de auto houden
altijd blijven zeggen dat je hem voor een normale verkoop prijs hebt aangeschaft.
auto moet dan alsnog naar de RDW , want je komt er niet onderuit dat je een nieuw kenteken krijgt
ga zo en zo ff naar een advocaat ermee,eerste half uur is meestal gratis om te kijken of de zaak haalbaar is,.
maar dan sta je zo en zo sterker en je komt geloofwaardiger over
succes ermee
bleek op kenteken 1.6 te zijn


er is toen het volgende gebeurd
auto ook inbeslag genomen, verzekering achterhaald, en oude eigenaar, was lang geleden en eigenaar had al uitgekeerd gekregen van de verzekering, .
op dat moment is de verzekering maatschapij de eigenaar,nu moet je kijken WANEER het gebeurd is
waarschijnlijk lang geleden, dan doet de verzeekering er afstand van en mag jij de auto houden
altijd blijven zeggen dat je hem voor een normale verkoop prijs hebt aangeschaft.
auto moet dan alsnog naar de RDW , want je komt er niet onderuit dat je een nieuw kenteken krijgt
ga zo en zo ff naar een advocaat ermee,eerste half uur is meestal gratis om te kijken of de zaak haalbaar is,.
maar dan sta je zo en zo sterker en je komt geloofwaardiger over
succes ermee

-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Hmmm, zelf nooit chassisnummer gechecked bij aanschaf? Da's jammer, want dan had je dit kunnen voorkomen. Maar goed, nu wordt hij wel wat lastig. Een wagen waar je geen papieren van hebt is bijzonder lastig in te voeren. Ik zou proberen de verkoopm terug te draaien, dit gaat je echt meer werk kosten dan de moeite waard is...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Ik heb dit ook een keer gehad met een talbot samba cabrio. Daarvan was kleur en chassisnr niet correct, waarschijnlijk omdat van 2 of 3 auto's 1 gemaakt was.
De auto was gewoon gekeurd toen ik m kocht en toen ik m liet keuren merkte de garage dit op (tot dan toe wist ik t zelf niet) maar keurde m wel!
Hoop dat de RDW dit forum niet leest maar ik zou toch voor het alternatieve pad kiezen hier. Dus gewoon het juiste chassisnr in de auto laten zetten ergens. Ik ken iemand die dat ook heeft gedaan. Hij had een oude engelse auto en kreeg die niet door de RDW keuring. Onder andere omdat er in zijn auto een blok lag dat niet klopte met het bouwjaar (in dat bouwjaar was de auto nog niet met dit blok te krijgen). Dit ondanks dat het blok wat in de auto lag later wel in dit type gebruikt was en het blok ook minder vermogen had dan het orgineel.
Hij heeft toen geprobeerd dit via de importeur en de RDW te regelen maar dit ging echt niet lukken. Toen maar een andere auto met NL kenteken gekocht. Daarvan de papieren gebruikt, ander chassisnr er in laten slaan en klaar. De garage die dit allemaal voor hem geregeld heeft leek vaker met dit bijltje gehakt te hebben.
Soms kan je zelfs gewoon een kenteken kopen via marktplaats... anders gewoon een rotte auto en die als onderdelen verkopen of zo.
Ik wil niet iedereen aanmoedigen om illegale dingen te doen, maar de RDW is wel heel erg doorgeslagen met dit soort dingen. En vaak zijn mensen t slachtoffer die er eigenlijk niets mee te maken hebben (zoals jij).
De RDW keuring is trouwes officieel een APK keuring maar stiekem veel en veel strenger.
Veel succes.
De auto was gewoon gekeurd toen ik m kocht en toen ik m liet keuren merkte de garage dit op (tot dan toe wist ik t zelf niet) maar keurde m wel!
Hoop dat de RDW dit forum niet leest maar ik zou toch voor het alternatieve pad kiezen hier. Dus gewoon het juiste chassisnr in de auto laten zetten ergens. Ik ken iemand die dat ook heeft gedaan. Hij had een oude engelse auto en kreeg die niet door de RDW keuring. Onder andere omdat er in zijn auto een blok lag dat niet klopte met het bouwjaar (in dat bouwjaar was de auto nog niet met dit blok te krijgen). Dit ondanks dat het blok wat in de auto lag later wel in dit type gebruikt was en het blok ook minder vermogen had dan het orgineel.
Hij heeft toen geprobeerd dit via de importeur en de RDW te regelen maar dit ging echt niet lukken. Toen maar een andere auto met NL kenteken gekocht. Daarvan de papieren gebruikt, ander chassisnr er in laten slaan en klaar. De garage die dit allemaal voor hem geregeld heeft leek vaker met dit bijltje gehakt te hebben.
Soms kan je zelfs gewoon een kenteken kopen via marktplaats... anders gewoon een rotte auto en die als onderdelen verkopen of zo.
Ik wil niet iedereen aanmoedigen om illegale dingen te doen, maar de RDW is wel heel erg doorgeslagen met dit soort dingen. En vaak zijn mensen t slachtoffer die er eigenlijk niets mee te maken hebben (zoals jij).
De RDW keuring is trouwes officieel een APK keuring maar stiekem veel en veel strenger.
Veel succes.
Ik wil wel ff zeggen dat voorgaande tip natuurlijk is voor gevallen zoals bij jou en niet voor mensen die een nieuwe landrover of nieuwere volvo 240 op een belastingvrij kenteken willen zetten of een gejatte auto of zo. Want dat gebeurt natuurlijk ook en daarvoor zijn die strenge regels.
Snoep? Waar?!? 

Ben ik weer, hier is de update.
Ik heb de RDW net gebeld en heb de meneer gesproken die nog voor me na zou vragen bij de keurmeester hoe of wat.
Hij zei tegen mij als je gewoon in je auto wil kunnen rijden zal je auto opnieuw in moeten voeren. De auto komt oorspronkelijk uit duitsland, maar voor zover zij kunnen zien is er niets mee aan de hand. Zij weten zelf ook niet hoe het kan, misschien papieren verwisseld tijdens invoeren ofzo iets. Voor hen is het ook nog een vraagteken.
Dus ja waarschijnlijk heb ik geluk hiermee, ik ga morgen bij ze langs om een afspraak te maken en nog een keer de duidelijk te vragen dat er geen adertjes onder de gras nog zitten.
Wil daar natuurlijk niet tegen al lopen bij me keuring.
Ik heb de RDW net gebeld en heb de meneer gesproken die nog voor me na zou vragen bij de keurmeester hoe of wat.
Hij zei tegen mij als je gewoon in je auto wil kunnen rijden zal je auto opnieuw in moeten voeren. De auto komt oorspronkelijk uit duitsland, maar voor zover zij kunnen zien is er niets mee aan de hand. Zij weten zelf ook niet hoe het kan, misschien papieren verwisseld tijdens invoeren ofzo iets. Voor hen is het ook nog een vraagteken.
Dus ja waarschijnlijk heb ik geluk hiermee, ik ga morgen bij ze langs om een afspraak te maken en nog een keer de duidelijk te vragen dat er geen adertjes onder de gras nog zitten.
Wil daar natuurlijk niet tegen al lopen bij me keuring.
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 11:05
- Locatie: Rotterdam
Zo ik heb nu een afspraak voor 27 juli om me auto opnieuw in te voeren
. Dus ik heb ruim de tijd om de afkeurde onderdelen te vernieuwen of te maken.
Kosten zullen waarschijnlijk rond de 550 euro bedragen
(bpm is erin begrepen 320 euro waarschijnlijk ) , maar ja is niet anders.

Kosten zullen waarschijnlijk rond de 550 euro bedragen

Heb je er zelf al eens naar gekeken? Zou het niet raar vinden als de rdwgast struikeld over een roestige acht in het nummer o.i.d. je snapt wat ik bedoel...
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 11:05
- Locatie: Rotterdam
Riël Posted: Thu Jun 03, 2004 7:17 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Heb je er zelf al eens naar gekeken? Zou het niet raar vinden als de rdwgast struikeld over een roestige acht in het nummer o.i.d. je snapt wat ik bedoel...
Ik snap wat je bedoel, ik heb er zelf naar gekeken de laatste 7 cijfers komen niet overeen
.
Btw zou iemand me kunnen vertelen of 320 euro een normaal bpm bedrag is of is dat te veel??
--------------------------------------------------------------------------------
Heb je er zelf al eens naar gekeken? Zou het niet raar vinden als de rdwgast struikeld over een roestige acht in het nummer o.i.d. je snapt wat ik bedoel...
Ik snap wat je bedoel, ik heb er zelf naar gekeken de laatste 7 cijfers komen niet overeen

Btw zou iemand me kunnen vertelen of 320 euro een normaal bpm bedrag is of is dat te veel??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
kijk even op de site van het RDW. staat het op. maar rond de 300 euro kan wel kloppen.Blue Flash schreef:Btw zou iemand me kunnen vertelen of 320 euro een normaal bpm bedrag is of is dat te veel??
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 11:05
- Locatie: Rotterdam
RDW gaat niet over de bpm alleen de keuring voor het invoeren van de auto en de kentekenplaten. Bpm is de zaak van de douane.
Ze zeiden tegen mij dat het als een gt turbo gezien zal worden, maar dat klopt toch niet??
Ze zeiden tegen mij dat het als een gt turbo gezien zal worden, maar dat klopt toch niet??
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Sow Alan, wat een verhaal lees ik hier zeg.
De GTE is officieel niet geleverd in Nederland, wel in Duitsland, meen ik mij te herinneren,
denk dat de RDW daarom de GT Turbo als rekenvoorbeeld neemt,
ze zouden ook de GTX kunnen nemen, zit de zelfde motor in
en is voor jouw ook weer wat goedkoper met de BPM.
In ieder geval suc6 met de afhandeling.
De GTE is officieel niet geleverd in Nederland, wel in Duitsland, meen ik mij te herinneren,
denk dat de RDW daarom de GT Turbo als rekenvoorbeeld neemt,
ze zouden ook de GTX kunnen nemen, zit de zelfde motor in
en is voor jouw ook weer wat goedkoper met de BPM.
In ieder geval suc6 met de afhandeling.
Dat kan inderdaad. Ik heb nl ook een GTE gehad, die als GTX op kenteken staat.
Al met al, het is allemaal geldklopperij, net als de APK grotendeels. Het is belangrijk dat er veilige auto's op de weg rijden, maar sommige dingen zijn gewoon erg vergezocht.
Succes ermee.

Succes ermee.
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
mijn GTE staat ook als GTX op papier
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
GTE van een vriend van me heeft als type op het kenteken: C409. De eigenlijke renaultcode dus.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)