Conrad veerspanners/algemeen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Daniël W.
Car: 5TL-T

[img]http://image01.conrad.com/m/8000_8999/8 ... FB.EPS.jpg[/img]

Conrad Veerspanners €48,50
Traploze aanpassing van ca. 70 - 180 mm Æ • Lengte spanwijdte tot ca. 280 mm • Max. belastbaarheid 1500 kg.

Ey ik ga mn auto binnenkort verlagen (eindelijk!!) zo'n 5cm. Ik heb deze bij conrad gezien. Heeft nog iemand deze? Handige dingen of ondingen? Aangezien ik deze zomer nog twee maten van mij ga helpen met hun CRX'en verlagen, en mn broer met zn AXGT, wil ik wel investeren in veerspanners. Iemand info?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
PtrGte
Contacteer:

nou...deze info kan ik je wel geven...
een gewoon 1600 16v CRX-je kun je niet op deze manier verlagen, aangezien er een torsieveer zit...

meer weet ik niet...helaas :)
Daniël W.

ik denk dat je CRX'en en 5jes door elkaar haalt...een CRX heeft namelijk voor en achter onafhankelijke wielophanging (tenzij je t over een mk1 hebt, dan weet ik t niet), mn 5 heeft alleen voor onafhankelijk, net als een AXGT...
PtrGte
Contacteer:

ik heb het over een CRX en niet over een 5 en ik had het over de VOORwielophanging...daar zitten dus niet van die mooie veren waar jij die klemmen omheen kunt doen...maar goed...ligt misschien aan het type...
Roy
Moderator

Dus je verlaagd je auto met die klemmen? Kan je niet beter investeren in een setje verlagingsveren?
5 GT Turbo '88 GT5
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Roy schreef:Dus je verlaagd je auto met die klemmen? Kan je niet beter investeren in een setje verlagingsveren?
Klemmen heb je nodig om de veren op te spannen om de schotels los te halen. daarna andere veren er op en schotels weer vast maken.

En het hoeft niet al te ingewikkeld er uit te zien als het maar werkt. Liever een setje spanners dan gaan lopen vervelen met een spanband, zoals sommige ook wel eens willen doen.

GR.Frits
mark -19- 16v

nee hij gaat ze niet met die dingen verlagen

het zijn spanners om je veren te kunnen verkleinen zeg maar zodat ze tussen de schotel los liggen en je ze dus eraf kunt halen :smoke:

ps wel opletten dat ze niet weg schieten tijdens het vervangen want die veren staan echt super onder spanning
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
mark -19- 16v

Frits schreef:
Roy schreef:Dus je verlaagd je auto met die klemmen? Kan je niet beter investeren in een setje verlagingsveren?
Klemmen heb je nodig om de veren op te spannen om de schotels los te halen. daarna andere veren er op en schotels weer vast maken.

En het hoeft niet al te ingewikkeld er uit te zien als het maar werkt. Liever een setje spanners dan gaan lopen vervelen met een spanband, zoals sommige ook wel eens willen doen.

GR.Frits
zit hier dus weer te laat te tikken :@
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Roy
Moderator

Oh om je veer vast te houden. Zeg dat dan :wink:

Toen mijn auto verlaagd werd was dat een veel grotere klem.

Ik dacht dat dit weer zo'n tooltje was om je auto te verlagen/verhogen. Net zoiets als van die rode blokjes die je tussen je veren moet doen zodat ze minder veren :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

mark -19- 16v schreef:wel opletten dat ze niet weg schieten tijdens het vervangen want die veren staan echt super onder spanning
Gewoon rustig en gelijkmatig je spanners weer ontspannen, dan moet dat niet kunnen. en natuurlijk we beide gebruiken. als je er maar 1 gebruikt kan het wel gebeuren dat ze weg schieten.
Mrtn
Car: R5GTT

dingen werken goed hoor (Y) kheb ze ook, niet van Conrad, maar het principe is hetzelfde
Mrtn = Maarten
Matijs
Contacteer:

Huren bij Bo-rent. Kost 6 euro per dag ofzo. Werkt heel makkelijk.
Daniël W.

Matijs schreef:Huren bij Bo-rent. Kost 6 euro per dag ofzo. Werkt heel makkelijk.
ja dat kan wel, maar ik zei al eerder dat ik 4 auto's moet verlagen...dan zit je minstens op 24 euro, plus al dat gezeik erom heen om ze op te halen etc., en werk je met een deadline elke keer (of meer betalen :( )als ik voor 50 euro die dingen koop, scheelt dat weer aanzienlijk in het 'gezeik'.en ze zijn nooit weg natuurlijk.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

AREXSTYLE schreef:ja dat kan wel, maar ik zei al eerder dat ik 4 auto's moet verlagen...dan zit je minstens op 24 euro, plus al dat gezeik erom heen om ze op te halen etc., en werk je met een deadline elke keer (of meer betalen :( )als ik voor 50 euro die dingen koop, scheelt dat weer aanzienlijk in het 'gezeik'.en ze zijn nooit weg natuurlijk.
50 euro vind ik wel veel voor die dingen. heb ze laatst ook gekocht op een beurs voor 15 :wink:

GR.Frits
Matijs
Contacteer:

Marktplaats?
Plaats reactie