Kelk plaatsen op carbu?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

:worship: Hey :worship: , Ik heb net een clio 1.1 kunnen kopen , maar ik zou daar een kelk op gewilt hebben , is dit mogenlijk op een carburator , naar het schijnt kan je enkel kelk steken op injectie motors , of wat moet ik doen :s
Matijs
Contacteer:

Je kan een kelk op een carburateur zetten, dat wordt al bijna anderhalve eeuw gedaan, maar wat wil je er mee winnen? Kelk = geen luchtfilter = zooi in de motor = motor kapot. Bovendien zal het op een 1.1 nou niet echt schokkende vermogenswinsten gaan opleveren ;) kelken plaatsen is echt fine-tuning van de lengte van de inlaatkanalen, en wordt meestal alleen gedaan bij ver opgevoerde auto's met 1 gasklep per cilinder.

En verder welkom op het forum, stel je even voor in het Wie is wie topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=750
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ergens heb ik een vaag vermoeden dat deze Belg met de kelk een luchtfilter bedoelt.

Ik kan me vaag zoiets herinneren uit het project topic van Geert Claes
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Geert Claes schreef:hehe, ik had het kunnen weten dat er reactie op zou komen. Een kelk is dus een openluchtfilter.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Anonymous

ja ik bedoel een open luchtfilter , maar als ik deze plaats wat moet ik dan allemaal doen BTW , Binnen 14 dagen zit er al een dubbele uitlaat op ( aangekocht bij remco >-)

Kunnen jullie mij richtlijnen geven , hoe ik de kelk moet plaatsen ,,,

Ik ben dit wel gewend bij boosters enzo maar ik vermoed dat dit bij een auto niet zo gemakkelijk is.

Alvast al bedankt voor jullie help . (Y) :D
Riël
Über-Spammer

Ga met je muis eens op Forum staan, daar zie je een linkje met 'SEARCH'. Tiep in het zoekveld Open Luchtfilter en selecteer 'Search for All Terms'.

Het Open-Luchtfilter Walhalla Opent zich! ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Sloootje :p (zo gaat dat hier :smoke: )
antoine
Car: Renault Clio III RS

Hij vroeg hoe hij het op een carburateur moet plaatsen.De topic over een open luchtfilter gaan over een injektie systeem.
Riël
Über-Spammer

Hetzelfde. GTT is toch ook carb?

kijk eens,
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... uchtfilter
Anonymous

ik vind geen directe omschrijving hoe ik deze moet plaatsen , :smoke: , kan ermij iemand gewoon zeggen wat ik moet doen Please ??? >-)
antoine

zoiets is dat toch?
[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... lter_1.jpg[/img]

Moet je niet de onderste plaat met een aantal schroeven vastdraaien op je caburateur.
Matijs
Contacteer:

Ook mooi, maar wat voor aansluiting zit daar onderop dan? Kweenie hoe dat er bij zo'n Clio uitziet?
antoine

Ik heb zomaar een voorbeeld van de site http://www.sandtler.de gepakt.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ant1 schreef:Hij vroeg hoe hij het op een carburateur moet plaatsen.De topic over een open luchtfilter gaan over een injektie systeem.
Ik denk dat ie bedoelt op een motor met carburatie, en niet op de carbu zelf.

alleen moeten we wel veel nadenken en gissen wat ie bedoelt :S , niet echt duidelijk zo.
Droes

denk dat i gewoon bedoelt om een kelk te plaatsen ipv de originele luchtfilter hé?!
welkom hier!!
Destelbergen, het land van de MegaTempel :D
Riël
Über-Spammer

Renclio schreef::worship: Hey :worship: , Ik heb net een clio 1.1 kunnen kopen , maar ik zou daar een kelk op gewilt hebben , is dit mogenlijk op een carburator , naar het schijnt kan je enkel kelk steken op injectie motors , of wat moet ik doen :s
Neu, geeft duidelijk Carb aan.

Nou, je koopt zo'n open filtertje bij de tuningzaak. Let op, waarschijnlijk heb je een vrij platte kelk nodig die onder de motorkap past. deze komt direct op je carb. Plop, oude filterbox/aanzuigstuk eraf, plop open filter vast. Klaar. Dan nog een of meerdere slangen met frisse lucht ernaartoe en klaar is kees.
Anonymous

hihi inderdaad the temple is paar meters van mijn huis verwijderd :d wat ik gewoon bedoel is ipv originele luchtfilter een open lucht filter plaatsen , maar moet er eigenlijk iets geregeld worden op de carburator ? ? ? >-)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Probeer de search eens!

Wat je nu wilt, is feitelijk niet anders dan een injectie systeem. En zeker niet anders dan een GTTurbo. Probeer het maar eens!

En op de carb. zelf hoeft niets veranderd te worden.
Plaats reactie