hallo,
Ik heb mijn renault (motor: 2.0 12v) een aantal weken geleden verkocht en since dien heeft de nieuwe eigenaar problemen met de auto, hij start erg slecht en loopt dan op 1 cilinder of 2.
als je de motor dan even laat lopen springt de 3 er bij maar de 4de wil niet echt.
van de week heeft ie er 2 uur mee gereden en waren er geen problemen, maar vandaag wou ie weer niet starten.
weet 1 van jullie in welke richting ik zou moeten zoeken.
al vervangen is:
Accu (org Renault)
bougies
rotor+kap
bougies kables
[R21TXI] loopt slecht
Koppaking misschien?
Heb ooit ook eens zon txi gehad met precies dezelfde klacht.
Als die warm was liep die gewoon goed maar als hij eventjes stil stond niet of slecht starten.
Had een gescheurde kop,trok die water naar binnen bij stilstand.
Bekend euvel bij die dingen en vooral bij goed gebruik.
Hoop het niet voor je natuurlijk maar dit is mijn ervaring met txi.
Heb ooit ook eens zon txi gehad met precies dezelfde klacht.
Als die warm was liep die gewoon goed maar als hij eventjes stil stond niet of slecht starten.
Had een gescheurde kop,trok die water naar binnen bij stilstand.
Bekend euvel bij die dingen en vooral bij goed gebruik.
Hoop het niet voor je natuurlijk maar dit is mijn ervaring met txi.
Die TXI motor blijft helaas een kwetsbare motor. Bij de R25 staan ze bekend om het feit dat ze zwakker zijn dan de 2.2L blokken. 4 kleppen meer en bijna 30pk meer tov het oude 2.0L 8v blokje is blijkbaar toch teveel voor een lange levensduur.
Ik reed mijn vorige 2.0 12 klepper bij 180.000km in de soep, nu afkloppen met 255.000km op de teller. Goed warmrijden is wel een must voor dit blok!
Ik reed mijn vorige 2.0 12 klepper bij 180.000km in de soep, nu afkloppen met 255.000km op de teller. Goed warmrijden is wel een must voor dit blok!
-
jouw vorige TI had een electrisch probleem, deze bleef constant inspuiten.Panoramix schreef:Die TXI motor blijft helaas een kwetsbare motor. Bij de R25 staan ze bekend om het feit dat ze zwakker zijn dan de 2.2L blokken. 4 kleppen meer en bijna 30pk meer tov het oude 2.0L 8v blokje is blijkbaar toch teveel voor een lange levensduur.
Dit komt ook bij de 2.2 J7T motoren voor.
mechanisch is de 2.0 12 v minder sterk als de 2.2 en 2.0 8 v.
Ooit er al eens aan bedacht een 2.2 12v uit een safrane in een 25 te zetten ? panoramix
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Jasper11turbo schreef:jouw vorige TI had een electrisch probleem, deze bleef constant inspuiten.Panoramix schreef:Die TXI motor blijft helaas een kwetsbare motor. Bij de R25 staan ze bekend om het feit dat ze zwakker zijn dan de 2.2L blokken. 4 kleppen meer en bijna 30pk meer tov het oude 2.0L 8v blokje is blijkbaar toch teveel voor een lange levensduur.
Dit komt ook bij de 2.2 J7T motoren voor.
mechanisch is de 2.0 12 v minder sterk als de 2.2 en 2.0 8 v.
Ooit er al eens aan bedacht een 2.2 12v uit een safrane in een 25 te zetten ? panoramix
Nee nooit aan gedacht, aangezien ik weinig motorenkennis heb, en wat past en niet past

Maar wellicht wel een optie als ik ooit die 2.0L motor in de soep zou draaien, ik ga er toch wel vanuit dat ik nog 50.000km zeker met deze txi kan doen. (= ca 5 jaar rijden)
zit inmiddels wel een andere (blinkende) motorkap op

Waarom zou een TXI (J7R) minder sterk zijn dan zijn 8v J7R en J7T broertjes? Wat de cilinderkop betreft. Scheuren komen ook in 8v koppen voor.
Zal wel meer te maken te hebben gehad bij wat voor uitlaatgastemperatuurwaardes je de motor hebt afgeschakeld. De F7 16v motoren hebben niets voor niets een na-koelsysteem met elektrische waterpomp. (Ook voor beperken aankoeken motorolie in de cilinderkop!)
En wat bedoel je met in de soep draaien? Lagerschade door hoge olietemperatuur of te weinig olie of welke andere oorzaak is een gebruiker geinduceerde schade. Geen materiaalfout van Renault zelf.
En 30pk extra wat teveel is voor dit blokje? 21T J7R zeker vergeten met 165pk en 270Nm!?
Zal wel meer te maken te hebben gehad bij wat voor uitlaatgastemperatuurwaardes je de motor hebt afgeschakeld. De F7 16v motoren hebben niets voor niets een na-koelsysteem met elektrische waterpomp. (Ook voor beperken aankoeken motorolie in de cilinderkop!)
En wat bedoel je met in de soep draaien? Lagerschade door hoge olietemperatuur of te weinig olie of welke andere oorzaak is een gebruiker geinduceerde schade. Geen materiaalfout van Renault zelf.
En 30pk extra wat teveel is voor dit blokje? 21T J7R zeker vergeten met 165pk en 270Nm!?
correktie 175 pk en 270 nm .speedline schreef:Waarom zou een TXI (J7R) minder sterk zijn dan zijn 8v J7R en J7T broertjes? Wat de cilinderkop betreft. Scheuren komen ook in 8v koppen voor.
de kat versie vanaf ph2-3 164 pk en 260 nm
greetz
-
iemand anders nog een idee wat het kan zijn?