mike16v schreef:waar zit de bout of dop van de versnellingsbak olie?? ik wil graag Xeramic toevoegen in de hoopo dat ik beter schakelt, maar waar stop ik het in
Mike
Vervang dan ineens je bakolie zelf ook hé, kost niets en het is nooit niet slecht.
En wat je vraag betreft, als het bij de clio hetzelfde is als bij een 5'je, dan zit die dop onderaan, maar wijst wel schuin omhoog. (rare uitleg, ik weet het).
is hetzelfde als de 5, die zit op de voorkant van de versnellingsbak, zeg maar aan de kant van de radiateur, plugje losdraaien en olie laten lopen, daarna kun je het beste olie via een slangetje erin doen. De bak, moet wel helemaal gevuld zijn met olie!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Olijnsma schreef:is hetzelfde als de 5, die zit op de voorkant van de versnellingsbak, zeg maar aan de kant van de radiateur, plugje losdraaien en olie laten lopen, daarna kun je het beste olie via een slangetje erin doen. De bak, moet wel helemaal gevuld zijn met olie!
Olijnsma schreef:is hetzelfde als de 5, die zit op de voorkant van de versnellingsbak, zeg maar aan de kant van de radiateur, plugje losdraaien en olie laten lopen, daarna kun je het beste olie via een slangetje erin doen. De bak, moet wel helemaal gevuld zijn met olie!
Gewoon laten overstromen/lopen, dan is ie vol.
zit ik toch ff met de vraag. wat als je je auto aan de voorkant op bokkies hebt staan.
dan stroomtie dus later over dan dat hij waterpas staat.
zit ik toch ff met de vraag. wat als je je auto aan de voorkant op bokkies hebt staan.
dan stroomtie dus later over dan dat hij waterpas staat.
Maakt niet zoveel uit hoor , een licht niveau verschil. Desnoods krik je hem achter ook even op
bedoelde ik
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
niet overvol gooien! ik ben dit tegengekomen vant vorig eigenaar, die had mn bak met 4,5l olie volgegooid, terwijl er maar 2,75 in moet...gevolg: vetgeslagen koppelingsplaat.
::.. Renault 5 TL '86 C1EC1J B18FT ..:: Criticism comes easier than craftsmanship
AREXSTYLE schreef:niet overvol gooien! ik ben dit tegengekomen vant vorig eigenaar, die had mn bak met 4,5l olie volgegooid, terwijl er maar 2,75 in moet...gevolg: vetgeslagen koppelingsplaat.
Gaat ook niet. zoals gezegd, als 't eruit komt, is 't vol genoeg. Zo niet, heeft ie hem op de foute plek bijgevuld.