[clio16v] waar olie tevoeging bijvullen?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mike16v

waar zit de bout of dop van de versnellingsbak olie?? ik wil graag Xeramic toevoegen in de hoopo dat ik beter schakelt, maar waar stop ik het in :-)
Mike
H8bal

mike16v schreef:waar zit de bout of dop van de versnellingsbak olie?? ik wil graag Xeramic toevoegen in de hoopo dat ik beter schakelt, maar waar stop ik het in :-)
Mike
Vervang dan ineens je bakolie zelf ook hé, kost niets en het is nooit niet slecht.

En wat je vraag betreft, als het bij de clio hetzelfde is als bij een 5'je, dan zit die dop onderaan, maar wijst wel schuin omhoog. (rare uitleg, ik weet het).
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

is hetzelfde als de 5, die zit op de voorkant van de versnellingsbak, zeg maar aan de kant van de radiateur, plugje losdraaien en olie laten lopen, daarna kun je het beste olie via een slangetje erin doen. De bak, moet wel helemaal gevuld zijn met olie!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
H8bal

Olijnsma schreef:is hetzelfde als de 5, die zit op de voorkant van de versnellingsbak, zeg maar aan de kant van de radiateur, plugje losdraaien en olie laten lopen, daarna kun je het beste olie via een slangetje erin doen. De bak, moet wel helemaal gevuld zijn met olie!

Gewoon laten overstromen/lopen, dan is ie vol.
dennis16v

H8bal schreef:
Olijnsma schreef:is hetzelfde als de 5, die zit op de voorkant van de versnellingsbak, zeg maar aan de kant van de radiateur, plugje losdraaien en olie laten lopen, daarna kun je het beste olie via een slangetje erin doen. De bak, moet wel helemaal gevuld zijn met olie!

zit ik toch ff met de vraag. wat als je je auto aan de voorkant op bokkies hebt staan.
dan stroomtie dus later over dan dat hij waterpas staat.
H8bal

dennis16v schreef:
H8bal schreef:

zit ik toch ff met de vraag. wat als je je auto aan de voorkant op bokkies hebt staan.
dan stroomtie dus later over dan dat hij waterpas staat.
Maakt niet zoveel uit hoor , een licht niveau verschil. Desnoods krik je hem achter ook even op ;)
mike16v

als ik het zo hoor kan je er nietmakkelijk bij... bij de radiateur... is bij mij weinig plek...
Riël
Über-Spammer

Inderdaad. Lekker pielen. Let wel even op of dat de auto recht staat ja.

Je kan nog bijvullen via het ontluchtingsslangetje, als je gedult hebt :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

H8bal schreef:

bedoelde ik :P
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
evo
Contacteer:

mike16v schreef:...in de hoop dat ik beter schakelt...
Ben benieuwd of het helpt, laat het even horen! 8) En wat je gedaan hebt, bakolie vevangen of... ;)

Mijne schakelt ook niet soepel, misschien dat zoiets toch nog wat scheelt! :)
Daniël W.
Car: 5TL-T

niet overvol gooien! ik ben dit tegengekomen vant vorig eigenaar, die had mn bak met 4,5l olie volgegooid, terwijl er maar 2,75 in moet...gevolg: vetgeslagen koppelingsplaat. :@
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Jasper16v

dat kan toch nooit? 2,7 is wel erg weinig lijkt me...weet de waarde zo niet voor een 5 maar een clio komt wel aan de 4 liter volges mij
Bart V

gaat zon 3,3 liter in de bak.
Riël
Über-Spammer

AREXSTYLE schreef:niet overvol gooien! ik ben dit tegengekomen vant vorig eigenaar, die had mn bak met 4,5l olie volgegooid, terwijl er maar 2,75 in moet...gevolg: vetgeslagen koppelingsplaat. :@
Gaat ook niet. zoals gezegd, als 't eruit komt, is 't vol genoeg. Zo niet, heeft ie hem op de foute plek bijgevuld.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie