Dom idee? Campus naar GT Turbo?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
warchild_666
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:49
Locatie: kortrijk

waarschijnlijk nt echt n slim idee maar past de motorblok van de gtt in 't campusje? motorsteunen,... is het chassis van de gtt versterkt enz enzoverder
(ben dus een maagd in automechanica slik)
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

het past. En is ook wel gedaan. Moet je even een search doen op het forum :p
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Tuurlijk, al komen er wel wat aanpassingen bij te pas. Het is alleszins al meermaals gedaan hier.

Maar stel je eerst even voor in het wie is wie topic.


BTW: het forum beschikt over een search knop in de menubalk :smile:
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Job-turbo schreef:het past. En is ook wel gedaan. Moet je even een search doen op het forum :p
Job was een fractie van een seconde sneller. Uitslover :)


Wie is wie / qui est qui / who is who / when ist when ?(kweenie zeker)
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

klees net dat je een belg bent :wink:
weet wel dat een GTT motor in een 5campus leggen 'verboden' is.. dwz je geraakt er normaal gezien niet meer door de schouwing..
mss ff kevinb vragen, weet er wsl meer over :wink:
warchild_666
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:49
Locatie: kortrijk

is gebeurd ben al op mijn gemak dat t mogelijk is...en euh.... wat is de beste volgorde om dit te realiseren? is de bedoeling om het ding volledig om te bouwen maar heb er totaal geen idee van waar te beginnen bv: eerst vering, wielen enz en dan motor of eerst motor en welke andere toestanden gaan erbij komen versnellingen bv heb er dus totaal geen idee van hoe of wat vergeef mn onwetendheid :)
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

ben je ook vazin om de GTT-bodykit erop te zetten??
heb ik ook gedaan, had een 5L.
kan ik je wel wat tips bij geven, is op zich niet zo moeilijk ntl, je moet gwn alles aankopen en erop zetten :), de gtt motor is je grootste zorg..
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

warchild_666 schreef:is gebeurd ben al op mijn gemak dat t mogelijk is...en euh.... wat is de beste volgorde om dit te realiseren? is de bedoeling om het ding volledig om te bouwen maar heb er totaal geen idee van waar te beginnen bv: eerst vering, wielen enz en dan motor of eerst motor en welke andere toestanden gaan erbij komen versnellingen bv heb er dus totaal geen idee van hoe of wat vergeef mn onwetendheid :)

Kzou gewoon een sloop gtt kopen, met een slechte carrosserie en goede motor en zoveel mogelijk tegelijk proberen over te zetten. Voor alle details kan ik je niet helpen, maar het meeste vind je hier wel op de forum terug. Uiteindelijk komt er vrij veel bij kijken, want bijna alles motorisch/elektrisch en darmen scheelt bij een gtturbo.

In ieder geval succes.
warchild_666
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:49
Locatie: kortrijk

yuppers en ben redelijk verleifd aant worden op die voorbumper van k-tec http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=77 veel aan de ophanging moten veranderen ook? en die tips zouden heeel welkom zijn
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Een kleine checklist van wat je minstens nodig gaat hebben:
  • GTT motor + versnellingsbak + motor- en baksteunen
    GTT dashboard met kabelboom en zekeringenkast+relais
    GTT veerpoten + veren voor
    GTT voorremmen
    GTT achteras met remmen en dempers
    GTT extra benzinetank + bijbehorende benzinepomp en leidingen + vulnek
    GTT benzinepomp + filter
    GTT Benzinedrukregelaar
    Dikkere Benzine leiding en retourleiding
    GTT radiateur, intercooler, luchtfilter, en evt. antipercolatie ventilator
    Alle slangen bij het motorblok
    GTT bodykit (evt. GTT spoiler)
    GTT velgen met banden 195/55R13
Aardig lijstje he?
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Matijs schreef:Een kleine checklist van wat je minstens nodig gaat hebben:
  • GTT motor + versnellingsbak + motor- en baksteunen
    GTT dashboard met kabelboom en zekeringenkast+relais
    GTT veerpoten + veren voor
    GTT voorremmen
    GTT achteras met remmen en dempers
    GTT extra benzinetank + bijbehorende benzinepomp en leidingen + vulnek
    GTT benzinepomp + filter
    GTT Benzinedrukregelaar
    Dikkere Benzine leiding en retourleiding
    GTT radiateur, intercooler, luchtfilter, en evt. antipercolatie ventilator
    Alle slangen bij het motorblok
    GTT bodykit (evt. GTT spoiler)
    GTT velgen met banden 195/55R13
Aardig lijstje he?

Je vergeet het belangrijkste matijs : Een rood turbo logo voor op de achterklep.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

:lol:
Ik zeg toch minstens :wink:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Voor de motorswap heb je alleen de motor nodig, helemaal compleet dan, dus ook met radiateur, antipercfan, assen, bak e.d. De voorremmen upgraden is ook erg belangrijk, de achteras hoeft niet, trommels remmen net zo hard.
Mrtn = Maarten
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Mrtn schreef:trommels remmen net zo hard.
Trommels remmen zelfs harder, maar zijn bijna niet te doseren (bijt zicht vast). Dus ik zou indien mogelijk ook voor schijven gaan. Zeker aangezien zo'n trommel al eens kan vastslaan.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Is het dan niet goedkoper en makkelijker een complete GTT te kopen en deze op te knappen? denk dat het goedkoper is aangezien deze dan ook niet omgekeurd hoeft te worden
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Hooliead schreef:Is het dan niet goedkoper en makkelijker een complete GTT te kopen en deze op te knappen? denk dat het goedkoper is aangezien deze dan ook niet omgekeurd hoeft te worden
(Y) (Y)
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

owja nog een vraag, tis toch een 3-deurs hé?? :D
anders PEEUHH (N)
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Hooliead schreef:Is het dan niet goedkoper en makkelijker een complete GTT te kopen en deze op te knappen? denk dat het goedkoper is aangezien deze dan ook niet omgekeurd hoeft te worden
Ik heb de ombouw achter de rug, en idd, beste tip:
koop een slechte gtt, en knap hem helemaal terug op.
Dacht dat ik alles had liggen, en heb nog een hoop moeten zoeken, er kruipt meer tijd, en werk in dan je denkt hoor!!
En voor de keuring..... in september moet ik gaan, zal u op de hoogte houden als het gelukt is :wink:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mijn ervaring: als je een gare GTT koopt ben je twee jaar bezig om er wat van te maken, en kost het je uiteindelijk veeel meer dan gewoon een goede GTT te kopen en daar wat persoonlijke details aan toe te voegen.
Kortom: Spaar nog even door en koop een nette GTT.
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

..... :( Ouch, that hurts...... :wink:
Dan zal ik maar niet zeggen waar ik mee bezig ben. :p
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Alleycat schreef:..... :( Ouch, that hurts...... :wink:
Dan zal ik maar niet zeggen waar ik mee bezig ben. :p
:lol:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja sorry Mario, maar je moet zelf vast ook toegeven dat het meer tijd en geld kost dan je had voorzien...
Maar daarna kan je wel heel trots zijn op je auto, waarvan je elk schroefje zelf onder veel schelden hebt afgebroken, vervangen en weer netjes vast gezet :wink:
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Matijs schreef:Een kleine checklist van wat je minstens nodig gaat hebben:
  • GTT motor + versnellingsbak + motor- en baksteunen
    GTT dashboard met kabelboom en zekeringenkast+relais
    GTT veerpoten + veren voor
    GTT voorremmen
    GTT achteras met remmen en dempers
    niet vergeten: remdrukverdeler!
    GTT extra benzinetank + bijbehorende benzinepomp en leidingen + vulnek
    GTT benzinepomp + filter
    GTT Benzinedrukregelaar
    Dikkere Benzine leiding en retourleiding
    GTT radiateur, intercooler, luchtfilter, en evt. antipercolatie ventilator
    Alle slangen bij het motorblok
    GTT bodykit (evt. GTT spoiler)
    ja dat is puur esthetisch.hoeft echt niet. wel een gtt voorbumper (anders past je ic niet) , en moet een stuk van de achterste wielkast worden uitgeknipt/gezaagd
    GTT velgen met banden 195/55R13
Aardig lijstje he?
Verder nog wat info: GTT achteras zou ik zeker doen, aangezien deze niet alleen schijfremmen heeft, maar ook 4 cm breder is (=betere wegligging). En als ik jou was, zou ik éérst je ophanging en remmerij aanpassen,tenzij je van de generatie VWGolf komt, en er van hebt gehouden een VR6 blok in je Golf mk2 te smijten zonder verdere aanpassingen :lol:

Het subframe is gelijk aan een GTT, je hebt ook een andere stabi nodig en stuurhuis (kortere overbrenging). Ik ben namelijk ook bezig mn 5 TL om te bouwen, dus als je vragen hebt, pm me maar...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Droes schreef:owja nog een vraag, tis toch een 3-deurs hé?? :D
anders PEEUHH (N)
Een 5deurs is wat langer, en is naar mijn gevoel ook erg lekker om hard mee te gaan :P (heb er zelf een)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Riël schreef:
Droes schreef:owja nog een vraag, tis toch een 3-deurs hé?? :D
anders PEEUHH (N)
Een 5deurs is wat langer, en is naar mijn gevoel ook erg lekker om hard mee te gaan :P (heb er zelf een)
ja idd wetek, ma dan kan er toch geen turbo kit onder? hoe gaje da fixen aan je achterdeuren dan?? :s
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

naar turbo toe is altijd een goed idee!!!!! (Y) (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Droes schreef:
Riël schreef:
Droes schreef:owja nog een vraag, tis toch een 3-deurs hé?? :D
anders PEEUHH (N)
Een 5deurs is wat langer, en is naar mijn gevoel ook erg lekker om hard mee te gaan :P (heb er zelf een)
ja idd wetek, ma dan kan er toch geen turbo kit onder? hoe gaje da fixen aan je achterdeuren dan?? :s
Och, beetje knutselen hé :) al eens gtt-5deurs gezien!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
dikkeknodel
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 16:24
Locatie: Susteren
Contacteer:

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ouwe bekende, stond tijdje geleej ook te koop toen nog bij de makers van het ding. Ergens in het noorden...
Anonymous

Steven schreef:Ouwe bekende, stond tijdje geleej ook te koop toen nog bij de makers van het ding. Ergens in het noorden...
wel flex zo'n 4-deurs :D

(stevie........ zet je MSN eens aan.... moet ff wat asken :))
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik zag er vorige week hier in Eindhoven nog een rijden, zal deze wel geweest zijn, zag er netjes uit.
Is met een beetje knutselen zelf ook wel te maken. Een deel van de achterste spatschermverbreder komt dan op de deur te zitten, dus een beetje zagen en met polyesther aan de gang.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zo'n 5deurs rijdt echt een stuk lekkerder. Ze zijn ook wat langer :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

En zwaarder neem ik aan... :smoke:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Beeetje
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

maar waarom wil je een campus dan helemaal ombouwen naar een turbo en dan weer laten keuren? dit kost je meer premie voor wegenbelasting verzekering etc, een nieuw lid hier heeft zich nog niet voor gesteld dus weet alleen haar echte naam)jeannette heeft een sl met een 1.7 injectie motor met 19 16v remschijven en een blue sport intrieur en een paars rolkooi. maar is verzekerd voor een sl dus ze betaald helemaal nix en heeft ook minder problemen als de meeste van ons turbo rijders (maar gaat ook iets minder (lees een heel stuk) minder snel)

Maar als jij een turbo helemaal over wil bouwen zou ik hem niet laten herkeuren bij de rdw bijvoorbeeld of hoe dat ook heet in België
Plaats reactie