Dom idee? Campus naar GT Turbo?
-
waarschijnlijk nt echt n slim idee maar past de motorblok van de gtt in 't campusje? motorsteunen,... is het chassis van de gtt versterkt enz enzoverder
(ben dus een maagd in automechanica slik)
(ben dus een maagd in automechanica slik)
het past. En is ook wel gedaan. Moet je even een search doen op het forum 

Tuurlijk, al komen er wel wat aanpassingen bij te pas. Het is alleszins al meermaals gedaan hier.
Maar stel je eerst even voor in het wie is wie topic.
BTW: het forum beschikt over een search knop in de menubalk
Maar stel je eerst even voor in het wie is wie topic.
BTW: het forum beschikt over een search knop in de menubalk

Job was een fractie van een seconde sneller. UitsloverJob-turbo schreef:het past. En is ook wel gedaan. Moet je even een search doen op het forum

Wie is wie / qui est qui / who is who / when ist when ?(kweenie zeker)
-
is gebeurd ben al op mijn gemak dat t mogelijk is...en euh.... wat is de beste volgorde om dit te realiseren? is de bedoeling om het ding volledig om te bouwen maar heb er totaal geen idee van waar te beginnen bv: eerst vering, wielen enz en dan motor of eerst motor en welke andere toestanden gaan erbij komen versnellingen bv heb er dus totaal geen idee van hoe of wat vergeef mn onwetendheid 

ben je ook vazin om de GTT-bodykit erop te zetten??
heb ik ook gedaan, had een 5L.
kan ik je wel wat tips bij geven, is op zich niet zo moeilijk ntl, je moet gwn alles aankopen en erop zetten
, de gtt motor is je grootste zorg..
heb ik ook gedaan, had een 5L.
kan ik je wel wat tips bij geven, is op zich niet zo moeilijk ntl, je moet gwn alles aankopen en erop zetten

warchild_666 schreef:is gebeurd ben al op mijn gemak dat t mogelijk is...en euh.... wat is de beste volgorde om dit te realiseren? is de bedoeling om het ding volledig om te bouwen maar heb er totaal geen idee van waar te beginnen bv: eerst vering, wielen enz en dan motor of eerst motor en welke andere toestanden gaan erbij komen versnellingen bv heb er dus totaal geen idee van hoe of wat vergeef mn onwetendheid
Kzou gewoon een sloop gtt kopen, met een slechte carrosserie en goede motor en zoveel mogelijk tegelijk proberen over te zetten. Voor alle details kan ik je niet helpen, maar het meeste vind je hier wel op de forum terug. Uiteindelijk komt er vrij veel bij kijken, want bijna alles motorisch/elektrisch en darmen scheelt bij een gtturbo.
In ieder geval succes.
-
yuppers en ben redelijk verleifd aant worden op die voorbumper van k-tec http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=77 veel aan de ophanging moten veranderen ook? en die tips zouden heeel welkom zijn
Een kleine checklist van wat je minstens nodig gaat hebben:
- GTT motor + versnellingsbak + motor- en baksteunen
GTT dashboard met kabelboom en zekeringenkast+relais
GTT veerpoten + veren voor
GTT voorremmen
GTT achteras met remmen en dempers
GTT extra benzinetank + bijbehorende benzinepomp en leidingen + vulnek
GTT benzinepomp + filter
GTT Benzinedrukregelaar
Dikkere Benzine leiding en retourleiding
GTT radiateur, intercooler, luchtfilter, en evt. antipercolatie ventilator
Alle slangen bij het motorblok
GTT bodykit (evt. GTT spoiler)
GTT velgen met banden 195/55R13
Matijs schreef:Een kleine checklist van wat je minstens nodig gaat hebben:
Aardig lijstje he?
GTT voorremmen
GTT benzinepomp + filter
GTT Benzinedrukregelaar
Je vergeet het belangrijkste matijs : Een rood turbo logo voor op de achterklep.

Ik zeg toch minstens
Voor de motorswap heb je alleen de motor nodig, helemaal compleet dan, dus ook met radiateur, antipercfan, assen, bak e.d. De voorremmen upgraden is ook erg belangrijk, de achteras hoeft niet, trommels remmen net zo hard.
Mrtn = Maarten
Trommels remmen zelfs harder, maar zijn bijna niet te doseren (bijt zicht vast). Dus ik zou indien mogelijk ook voor schijven gaan. Zeker aangezien zo'n trommel al eens kan vastslaan.Mrtn schreef:trommels remmen net zo hard.
-
- Contacteer:
Is het dan niet goedkoper en makkelijker een complete GTT te kopen en deze op te knappen? denk dat het goedkoper is aangezien deze dan ook niet omgekeurd hoeft te worden
-
- Contacteer:
Ik heb de ombouw achter de rug, en idd, beste tip:Hooliead schreef:Is het dan niet goedkoper en makkelijker een complete GTT te kopen en deze op te knappen? denk dat het goedkoper is aangezien deze dan ook niet omgekeurd hoeft te worden
koop een slechte gtt, en knap hem helemaal terug op.
Dacht dat ik alles had liggen, en heb nog een hoop moeten zoeken, er kruipt meer tijd, en werk in dan je denkt hoor!!
En voor de keuring..... in september moet ik gaan, zal u op de hoogte houden als het gelukt is
Mijn ervaring: als je een gare GTT koopt ben je twee jaar bezig om er wat van te maken, en kost het je uiteindelijk veeel meer dan gewoon een goede GTT te kopen en daar wat persoonlijke details aan toe te voegen.
Kortom: Spaar nog even door en koop een nette GTT.
Kortom: Spaar nog even door en koop een nette GTT.
.....
Ouch, that hurts......
Dan zal ik maar niet zeggen waar ik mee bezig ben.

Dan zal ik maar niet zeggen waar ik mee bezig ben.

Ja sorry Mario, maar je moet zelf vast ook toegeven dat het meer tijd en geld kost dan je had voorzien...
Maar daarna kan je wel heel trots zijn op je auto, waarvan je elk schroefje zelf onder veel schelden hebt afgebroken, vervangen en weer netjes vast gezet
Maar daarna kan je wel heel trots zijn op je auto, waarvan je elk schroefje zelf onder veel schelden hebt afgebroken, vervangen en weer netjes vast gezet
Verder nog wat info: GTT achteras zou ik zeker doen, aangezien deze niet alleen schijfremmen heeft, maar ook 4 cm breder is (=betere wegligging). En als ik jou was, zou ik éérst je ophanging en remmerij aanpassen,tenzij je van de generatie VWGolf komt, en er van hebt gehouden een VR6 blok in je Golf mk2 te smijten zonder verdere aanpassingenMatijs schreef:Een kleine checklist van wat je minstens nodig gaat hebben:
Aardig lijstje he?
GTT voorremmen
niet vergeten: remdrukverdeler!
GTT benzinepomp + filter
GTT Benzinedrukregelaar
ja dat is puur esthetisch.hoeft echt niet. wel een gtt voorbumper (anders past je ic niet) , en moet een stuk van de achterste wielkast worden uitgeknipt/gezaagd

Het subframe is gelijk aan een GTT, je hebt ook een andere stabi nodig en stuurhuis (kortere overbrenging). Ik ben namelijk ook bezig mn 5 TL om te bouwen, dus als je vragen hebt, pm me maar...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Een 5deurs is wat langer, en is naar mijn gevoel ook erg lekker om hard mee te gaanDroes schreef:owja nog een vraag, tis toch een 3-deurs hé??![]()
anders PEEUHH

ja idd wetek, ma dan kan er toch geen turbo kit onder? hoe gaje da fixen aan je achterdeuren dan??Riël schreef:Een 5deurs is wat langer, en is naar mijn gevoel ook erg lekker om hard mee te gaanDroes schreef:owja nog een vraag, tis toch een 3-deurs hé??![]()
anders PEEUHH(heb er zelf een)

-
- Contacteer:
naar turbo toe is altijd een goed idee!!!!!

Och, beetje knutselen héDroes schreef:ja idd wetek, ma dan kan er toch geen turbo kit onder? hoe gaje da fixen aan je achterdeuren dan??Riël schreef:Een 5deurs is wat langer, en is naar mijn gevoel ook erg lekker om hard mee te gaanDroes schreef:owja nog een vraag, tis toch een 3-deurs hé??![]()
anders PEEUHH(heb er zelf een)

-
- Contacteer:
Er staat er zelfs ene op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... oudei%3D15
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /68606.jpg[/img]
wel flex zo'n 4-deursSteven schreef:Ouwe bekende, stond tijdje geleej ook te koop toen nog bij de makers van het ding. Ergens in het noorden...

(stevie........ zet je MSN eens aan.... moet ff wat asken

Ik zag er vorige week hier in Eindhoven nog een rijden, zal deze wel geweest zijn, zag er netjes uit.dikkeknodel schreef:Er staat er zelfs ene op marktplaats
Is met een beetje knutselen zelf ook wel te maken. Een deel van de achterste spatschermverbreder komt dan op de deur te zitten, dus een beetje zagen en met polyesther aan de gang.
Zo'n 5deurs rijdt echt een stuk lekkerder. Ze zijn ook wat langer 

-
En zwaarder neem ik aan... 

Beeetje
-
maar waarom wil je een campus dan helemaal ombouwen naar een turbo en dan weer laten keuren? dit kost je meer premie voor wegenbelasting verzekering etc, een nieuw lid hier heeft zich nog niet voor gesteld dus weet alleen haar echte naam)jeannette heeft een sl met een 1.7 injectie motor met 19 16v remschijven en een blue sport intrieur en een paars rolkooi. maar is verzekerd voor een sl dus ze betaald helemaal nix en heeft ook minder problemen als de meeste van ons turbo rijders (maar gaat ook iets minder (lees een heel stuk) minder snel)
Maar als jij een turbo helemaal over wil bouwen zou ik hem niet laten herkeuren bij de rdw bijvoorbeeld of hoe dat ook heet in België
Maar als jij een turbo helemaal over wil bouwen zou ik hem niet laten herkeuren bij de rdw bijvoorbeeld of hoe dat ook heet in België