R(ay)Si - Alleen nog maar vw's...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

^^^ (F) :)
Alleen nog maar VW!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

R(ay)Si schreef:
Zou jij voor mij, als je er wel bij bent :P, willen kijken dan :wink:

Mijn dank is groot (F)
Heb ik niet draaien. dus kan niet voor je kijken. stuur maar eens een PM naar merijn, of johan die hebben het wel draaien dat ik zo weet
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

@Frits, zal k ff doen :)

FF iets anders, welke peilstok moet ik bestellen van de 2?

Deze 2 worden aangegeven van VDO,

Olietemperatuur gever
Flexibele oliepeilstok,
Exacte merk en type doorgeven.
X10 323 003 001 bis 333 mm · Euro 21,50
X10 323 003 002 bis 543 mm · Euro 24,00

De peilstok van de clio is 445mm (alleen het ijzeren stukje) en 510mm compleet. Dus met kop en al...

Zijn deze van VDO in te korten??
Alleen nog maar VW!
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ja als ik de type code (bv c405 van een GTT) van een RSI weet kan ik wel op zoeken in dialogys. de motor is een F3P toch. dus wat is de typecode van een rsi??
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Johan schreef:ja als ik de type code (bv c405 van een GTT) van een RSI weet kan ik wel op zoeken in dialogys. de motor is een F3P toch. dus wat is de typecode van een rsi??
Mijn motorcode is c57C. van een RSI weet ik het zo niet.

F3P motor klopt.

Gr.Frits
Laatst gewijzigd door Gerald op do 27 mei 2004 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ben al verder zie hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=1267958

keuze:
CLIO 1,8i B/C 57 C/U 91-96 F3P 710/714
CLIO 1,8i C579 93-96 F3P 712 //volgens mij is het dees
CLIO 1,8i X578 95-98 F3P 755
CLIO RSi X57H 95-98 F3P 758
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Johan schreef:keuze:
CLIO 1,8i B/C 57 C/U 91-96 F3P 710/714
CLIO 1,8i C579 93-96 F3P 712 //volgens mij is het dees
CLIO 1,8i X578 95-98 F3P 755
CLIO RSi X57H 95-98 F3P 758
Is het die niet?? Het gaat om de RSi :)

En Merijn is volgens mij ook bezig, maar 2 is altijd beter als 1 ;)

Bedankt alvast Johan :)
Alleen nog maar VW!
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ja maar dat x type nummer kan ik niet vinden. en welk bouiwjaar is ie. het type nummer kan je trouwens vinden op je type plaatje. zit waarschijnlijk aan de bestuurderskant boven de koplamp. en dan in die ovale cirkel staat het type nummer.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

R(ay)Si schreef:
Johan schreef:keuze:
CLIO 1,8i B/C 57 C/U 91-96 F3P 710/714
CLIO 1,8i C579 93-96 F3P 712 //volgens mij is het dees
CLIO 1,8i X578 95-98 F3P 755
CLIO RSi X57H 95-98 F3P 758
Is het die niet?? Het gaat om de RSi :)
uit welk bouwjaar is die van jou?
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

'94, en zal na ut eten ff gauw kijken naar het nr.!!
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Dit staat er op het type plaatje:

C579
26 220 05b
sr 676 e3s
h008140

De 0 is er 1 met een streepje erdoor :)
Alleen nog maar VW!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

de eu van malmeu
Immer wieder die verdammte Holländer
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ahaa c579 dus
koelslangen:
[img]http://home.wanadoo.nl/uijen/rsicool.jpg[/img]

de kachel kan ik nog niet vinden
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Dit is iig al heel wat :worship:

Als je de kachel nog kunt vinden, graag (F) want daar draait het eigenlijk om :)
Alleen nog maar VW!
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

kachel ventilator
[img]http://home.wanadoo.nl/uijen/kachel.gif[/img]
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Heb je toevallig ook een tekening die verder de auto ingaat met buizen e.d.?

Thnx (F)
Alleen nog maar VW!
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

die kan ik dus niet vinden. wel van allerlei airco meuk. maar geen buizen.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Jammer :( maja dan zelf maar op inspectie!

iig bedankt :)
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

R(ay)Si schreef: FF iets anders, welke peilstok moet ik bestellen van de 2?

Deze 2 worden aangegeven van VDO,

Olietemperatuur gever
Flexibele oliepeilstok,
Exacte merk en type doorgeven.
X10 323 003 001 bis 333 mm · Euro 21,50
X10 323 003 002 bis 543 mm · Euro 24,00

De peilstok van de clio is 445mm (alleen het ijzeren stukje) en 510mm compleet. Dus met kop en al...

Zijn deze van VDO in te korten??
Iemand :)

Of worden ze gewoon voor jou type afgeleverd? Dus goede maat!
Alleen nog maar VW!
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

R(ay)Si schreef:
R(ay)Si schreef: FF iets anders, welke peilstok moet ik bestellen van de 2?

Deze 2 worden aangegeven van VDO,

Olietemperatuur gever
Flexibele oliepeilstok,
Exacte merk en type doorgeven.
X10 323 003 001 bis 333 mm · Euro 21,50
X10 323 003 002 bis 543 mm · Euro 24,00

De peilstok van de clio is 445mm (alleen het ijzeren stukje) en 510mm compleet. Dus met kop en al...

Zijn deze van VDO in te korten??
Iemand :)

Of worden ze gewoon voor jou type afgeleverd? Dus goede maat!
Kan je niet de sensor voor je olietempr. ergens in een olieleiding schroeven ofzo ipv zo'n peilstok.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Vast wel....maar zien ik er zo handig uit dan?

En die peilstok is voorlopig genoeg ;)
Alleen nog maar VW!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Lengte boeit niet zo, even naast elkaar houden en de peilstreepjes controleren/aftekenen op de nieuwe. Als ie er maar in gaat. Inkorten gaat niet. Neem de langste. Anders zet je er bovenin maar een rubber tussen o.i.d.?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Ja okej, Dan gaan k ze strax ff bestellen :)
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Vanmorgen (05:00) dat ik wou starten liep de motor op 3 pootjes (alweer :S )

Echt koud was het buiten niet, en vochtig viel ook wel meej!
Vanmiddag thuis (14:00) weer proberen, en hij loopt zonder problemen (en het regent hier, dus nu wel vochtig)!!

Kan het ook te maken het met een klepsailtje (zo'n rubbertje ;) ) die uitgedroogd is, dat daarlangs een druppeltje olie loopt?
Het is wel elke keer dezelfde cilinder! En het is niet elke dag.

Anders moeten die maar ff vernieuwd worden...
Laatst gewijzigd door R(ay)Si op zo 30 mei 2004 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen nog maar VW!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

R(ay)Si schreef:Vanmorgen (05:00) dat ik wou starten liep de motor op 4 pootjes (alweer :S )

Echt koud was het buiten niet, en vochtig viel ook wel meej!
Vanmiddag thuis (14:00) weer proberen, en hij loopt zonder problemen (en het regent hier, dus nu wel vochtig)!!

Kan het ook te maken het met een klepsailtje (zo'n rubbertje ;) ) die uitgedroogd is, dat daarlangs een druppeltje olie loopt?
Het is wel elke keer dezelfde cilinder! En het is niet elke dag.

Anders moeten die maar ff vernieuwd worden...
tis wat hè met die V8 van je ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Ja, nou ik was ook vroeg me nest uit hoor..... :D

Edit :P
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

:) Zie vraagje hierboven (F)
Alleen nog maar VW!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou je klepsealtjes zijn het iig niet, die vervang je trouwens ook niet zomaar zonder de kop eraf te halen. Dit gezien je de klep tegen moet houden om de klepspietjes er weer op te krijgen.

Verder heb je met lekke klepseals ook flink roken bij het starten en ook bij het afremmen op de motor.
Het gedrag wat mijn GTT vertoond lijkt sterk op klepseals (of de turbo).
Maar ik heb verder nooit last van op minder pitjes lopen.

De bougies en kabels, rotor en verdeler had je al vervangen he? Zoja dan zou je eens kunnen kijken offie wel injecteerd? Ist altijd op dezelfde cilinder(s )?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Het wil wel eens gebeuren dat een injector zo vervuilt is, dat ie koud een tijdje blijft kleven.

Als ie op 3 poten loopt ff luisteren of je die injector hoort tikken, en je weet 't.
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Of ff een injectorreiniger kopen bij de automat. zaak. Dat helpt vaak wel bij dit soort probleempjes.

Beste is ze er ff alle 4 uithalen en ultrasoon laten reinigen. Kost iets van 5-10 euri per injector dacht ik? Betere revisie bedrijf kan het iig.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Steven schreef:Nou je klepsealtjes zijn het iig niet, die vervang je trouwens ook niet zomaar zonder de kop eraf te halen. Dit gezien je de klep tegen moet houden om de klepspietjes er weer op te krijgen.

Verder heb je met lekke klepseals ook flink roken bij het starten en ook bij het afremmen op de motor.
Het gedrag wat mijn GTT vertoond lijkt sterk op klepseals (of de turbo).
Maar ik heb verder nooit last van op minder pitjes lopen.
Erg veel roken doet hij niet. Hij zou bij een stilstaande motor (zeg 's nachts) toch een klein druppeltje via de klepsteel kunnen laten lopen (Als de klep open staat) en bij een draaiende motor het dan moeilijk hebben om dat te verbranden, en na een tijdje als dat weg is weer "bij" komen? Het is niet elke keer als ik start! Dus als de klep dicht staat kan hij er toch geen druppeltje in laten lopen :S Of interpeteer ik dat nu fout? :)
Steven schreef: De bougies en kabels, rotor en verdeler had je al vervangen he?
Neej, maar onderzoek wijst uit dat, dat het niet kan zijn :) . Had de vorige keer al nieuwe bougie ingedraaid, en kabels verwisselt, bleef zelfde cilinder...
Steven schreef: Zoja dan zou je eens kunnen kijken offie wel injecteerd? Ist altijd op dezelfde cilinder?
Kan ik niet zien :P Maar ja, het is altijd op dezelfde cilinder!
Menno schreef: Het wil wel eens gebeuren dat een injector zo vervuilt is, dat ie koud een tijdje blijft kleven.

Als ie op 3 poten loopt ff luisteren of je die injector hoort tikken, en je weet 't.
Is dit duidelijk hoorbaar? Of moet je ff me een schroefendraaier luisteren (net zoals bij een pomphuis :P )
Steven schreef: Beste is ze er ff alle 4 uithalen en ultrasoon laten reinigen. Kost iets van 5-10 euri per injector dacht ik? Betere revisie bedrijf kan het iig.
Ik denk dat we dat maar eens moeten proberen dan....

Wat een gekloot...ehhh quote :D
Alleen nog maar VW!
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Probeer dan eens de injectoren te verwisselen. Weet je gelijk of dat het probleem is!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Er is al een bus injector reiniger doorheen gegaan, tank is nu bijna leeg, dus dat zou in principe wel beter moeten zijn.

En er werd gezegt dat hij "koud" blijft kleven omdat hij wat vervuilt is...

Ik kwam gister thuis, ga 10 minuten later me auto verplaatsen en heeft het weer :s dus het is niet alleen koud! Ook warm dus.....en dan lijkt het me niet dat hij nog blijft kleven?

Ik ga ff informeren in de buurt voor injectoren reinigen, en eventueel klepsailtjes vervangen! Liever prefentief als dat ik strax weer problemen krijg....
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Okej, van de week de injectoren eruit en die ff wegbrengen.

Zit een bedrijf hier ff verderop die ze kan reinigen :worship:

Hopelijk dat het probleem dan opgelost is, en anders moet toch de kop eraf voor verdere inspectie (klepspeling maybe fout)

FF vraagje; Hebben de injectoren een specifieke volgorde of kunnen ze in elk gaatje ;)

Anders zal ik ze ff labelen!

:)
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Gister weer ff lekker dagje bezig geweest :)

- Kat-vervanger er weer onder!
- Uitlaat weer eens vast gezet ;)
- Nieuwe motorsteun gemonteerd

:foto:
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_Werk1.jpg[/img]

Altijd handig een broer met brug :D
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_werk2.jpg[/img]
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_werk5.jpg[/img]

Kat vervanger er weer tussen :worship: , zijn er alleen achter gekomen dat de flens van de soundpijp scheef erop gelast is :(. Vandaar dat All Stoff van die gun smurry er tussen heb moeten smeren (N)
Van de week ff langs voor verhaal en een nieuwe, want dit is klote.....
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_werk3.jpg[/img]
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_werk6.jpg[/img]
Het branden is voor een hoekje van de kat-vervanger, kon niet meer achteruit schakelen...

Nieuwe motorsteun (Y) rijdt stuk lekkerder...
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_werk4.jpg[/img]

Vet dope bezoek! ;)
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_bezoek2.jpg[/img]
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_bezoek1.jpg[/img]

Zo dit was het weer ff :)
Alleen nog maar VW!
Plaats reactie