Heb ik niet draaien. dus kan niet voor je kijken. stuur maar eens een PM naar merijn, of johan die hebben het wel draaien dat ik zo weetR(ay)Si schreef:
Zou jij voor mij, als je er wel bij bent, willen kijken dan
![]()
Mijn dank is groot
Mijn motorcode is c57C. van een RSI weet ik het zo niet.Johan schreef:ja als ik de type code (bv c405 van een GTT) van een RSI weet kan ik wel op zoeken in dialogys. de motor is een F3P toch. dus wat is de typecode van een rsi??
Is het die niet?? Het gaat om de RSiJohan schreef:keuze:
CLIO 1,8i B/C 57 C/U 91-96 F3P 710/714
CLIO 1,8i C579 93-96 F3P 712 //volgens mij is het dees
CLIO 1,8i X578 95-98 F3P 755
CLIO RSi X57H 95-98 F3P 758
uit welk bouwjaar is die van jou?R(ay)Si schreef:Is het die niet?? Het gaat om de RSiJohan schreef:keuze:
CLIO 1,8i B/C 57 C/U 91-96 F3P 710/714
CLIO 1,8i C579 93-96 F3P 712 //volgens mij is het dees
CLIO 1,8i X578 95-98 F3P 755
CLIO RSi X57H 95-98 F3P 758
IemandR(ay)Si schreef: FF iets anders, welke peilstok moet ik bestellen van de 2?
Deze 2 worden aangegeven van VDO,
Olietemperatuur gever
Flexibele oliepeilstok,
Exacte merk en type doorgeven.
X10 323 003 001 bis 333 mm · Euro 21,50
X10 323 003 002 bis 543 mm · Euro 24,00
De peilstok van de clio is 445mm (alleen het ijzeren stukje) en 510mm compleet. Dus met kop en al...
Zijn deze van VDO in te korten??
Kan je niet de sensor voor je olietempr. ergens in een olieleiding schroeven ofzo ipv zo'n peilstok.R(ay)Si schreef:IemandR(ay)Si schreef: FF iets anders, welke peilstok moet ik bestellen van de 2?
Deze 2 worden aangegeven van VDO,
Olietemperatuur gever
Flexibele oliepeilstok,
Exacte merk en type doorgeven.
X10 323 003 001 bis 333 mm · Euro 21,50
X10 323 003 002 bis 543 mm · Euro 24,00
De peilstok van de clio is 445mm (alleen het ijzeren stukje) en 510mm compleet. Dus met kop en al...
Zijn deze van VDO in te korten??
Of worden ze gewoon voor jou type afgeleverd? Dus goede maat!
tis wat hè met die V8 van jeR(ay)Si schreef:Vanmorgen (05:00) dat ik wou starten liep de motor op 4 pootjes (alweer)
Echt koud was het buiten niet, en vochtig viel ook wel meej!
Vanmiddag thuis (14:00) weer proberen, en hij loopt zonder problemen (en het regent hier, dus nu wel vochtig)!!
Kan het ook te maken het met een klepsailtje (zo'n rubbertje) die uitgedroogd is, dat daarlangs een druppeltje olie loopt?
Het is wel elke keer dezelfde cilinder! En het is niet elke dag.
Anders moeten die maar ff vernieuwd worden...
Erg veel roken doet hij niet. Hij zou bij een stilstaande motor (zeg 's nachts) toch een klein druppeltje via de klepsteel kunnen laten lopen (Als de klep open staat) en bij een draaiende motor het dan moeilijk hebben om dat te verbranden, en na een tijdje als dat weg is weer "bij" komen? Het is niet elke keer als ik start! Dus als de klep dicht staat kan hij er toch geen druppeltje in laten lopenSteven schreef:Nou je klepsealtjes zijn het iig niet, die vervang je trouwens ook niet zomaar zonder de kop eraf te halen. Dit gezien je de klep tegen moet houden om de klepspietjes er weer op te krijgen.
Verder heb je met lekke klepseals ook flink roken bij het starten en ook bij het afremmen op de motor.
Het gedrag wat mijn GTT vertoond lijkt sterk op klepseals (of de turbo).
Maar ik heb verder nooit last van op minder pitjes lopen.
Neej, maar onderzoek wijst uit dat, dat het niet kan zijnSteven schreef: De bougies en kabels, rotor en verdeler had je al vervangen he?
Kan ik niet zienSteven schreef: Zoja dan zou je eens kunnen kijken offie wel injecteerd? Ist altijd op dezelfde cilinder?
Is dit duidelijk hoorbaar? Of moet je ff me een schroefendraaier luisteren (net zoals bij een pomphuisMenno schreef: Het wil wel eens gebeuren dat een injector zo vervuilt is, dat ie koud een tijdje blijft kleven.
Als ie op 3 poten loopt ff luisteren of je die injector hoort tikken, en je weet 't.
Ik denk dat we dat maar eens moeten proberen dan....Steven schreef: Beste is ze er ff alle 4 uithalen en ultrasoon laten reinigen. Kost iets van 5-10 euri per injector dacht ik? Betere revisie bedrijf kan het iig.