Wat voor ICE heb jij.

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Gabri van der Veen
Über-Spammer

[quote="Chris@R5"]Ik ben helemaal van mijn Sony-geloof afgestapt.
quote]

Zover ben ik nog niet. Ben tot nu toen nog wel tevreden over mijn sony systeem bestaande uit
- composet XS-HF58
- hoedeplankset XS-F693n
- versterker XM-1505sx
- subwoofer XS-L836

foto's volgen als m'n 'project' klaar is, en misschien weet iemand of ik 2 subs kan aansluiten op m'n sub uitgang op mn versterker
Dr.Bob R19 16v
Contacteer:

2 subs op je versterker uitgang???

Waarom niet een goeie 4 kanaals versterker xtra en die bruggen ;)

Ik vind Sony echt bagger,
maar goed ieder zo zijn merk!
Mijn eerste instal was ook allemaal van Xplod!
1x noooooit meer weer! ;)
evo
Contacteer:

@Dr.Bob R19 16v: Wat vind je van die Emphaser compo? Is dat de XT3?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Die zijn inderdaad echt super. echt mooi en goed spul.

Ik denk dat ik binnenkort eens ga shoppen bij Hifonics, de XX serie lijkt me wel aardig
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris@R5

Emphaser is voornamelijk gericht op SPL >-) :S.
Dacht dat jij sound quality wou?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Chris@R5 schreef:Emphaser is voornamelijk gericht op SPL >-) :S.
Dacht dat jij sound quality wou?
Ja wil ik ook!

maar mag toch wel zeggen dat het goed spul is???

Ik heb SPL gehad, en bouw nog steeds SPL in voor klanten.

Dat mijn eigen voorkeur SQSL geworden is, mag die pret niet bedreven toch :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
evo
Contacteer:

Chris@R5 schreef:Emphaser is voornamelijk gericht op SPL >-) :S.
Ik ben nu bezig met inbouw van m'n Emphaser install...

2 Emphaser X3 woofers, 700 RMS aangestuurd door een Emphaser DA1600, 1300 RMS @ 2 Ohm

Emphaser XT3 compo, 200 RMS, aangestuurd door een Rodek 2180A, 190 RMS >-)

Draai de woofers op een 'normale' >-) stand, en je hebt een prima SQ systeem! :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

evo schreef:
Chris@R5 schreef:verhaal
Draai de woofers op een 'normale' >-) stand, en je hebt een prima SQ systeem! :)
Niet echt, je blijft horen dat het aggressieve speakers zijn, de zuiverheid is er dan niet. het klinkt absoluut niet onaardig, maar voor SQ, nee niet echt geschikt. SP? dan is het zeker toppie spul
evo
Contacteer:

Ja ok mee eens! Maar dan kom je op een punt van wat is SQ en wat niet, ligt voor iedereen anders.

Maar 1 ding is zeker 2 van zulke woofers ga je niet in een SQ auto stoppen! ;) Ook niet mijn bedoeling! >-) >-)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

En dat is jouw goed recht natuurlijk! Ieder zijn eigen smaak.

Zo hoort het
dennis16v

ben ik nou de enige met MB Qaud speakers?

Sony Highpower huppelde pup.
2x 16.50cm MB Quads low
4x 10cm MB Quads mid
2x 4cm, tweeters rainboaw high.
pioneer kant en klaar bas box
chendy
Contacteer:

Door iets lulligs en onverwachts heb ik geen enkele kans me GTT af te maken. Nu al gejat van me ICE:
4channel amp
één van me 2 RF subz
HU
Gaat dus helaas wat langer duren, maar toevallig heb ik ook nog wat andere MB-Quart over. Het zijn 4 kickbasjes van 16cm. Ik denk dat ik die dan in me deuren ga doen samen met de RF 10cm FNQ-compo. En waarschijnlijk achterin toch nog speakers, maar ik heb geen idee waar ik de amp daarvoor moet plaatsen. Er is echt helemaal geen ruimte meer in de trunk...

mvg, Chendy.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ingebroken?
chendy
Contacteer:

Ja, maar niet in de GTT gelukkig. De reno stond in de shop, waar ik in me vrije tijd aan de ICE bikkel. Daar stond deze dus al ruim 1,5mnd. Nu hebben ze bij de buren een kraak gezet en hebben via een gat in de muur nog eens bij de shop ingebroken. Alle aanwezige voorraad is netjes in de dozen verpakt en vervolgens alles ingeladen in een oto van een klant. Daarmee zijn ze tevens weggereden. Gelukkig stond de GTT als 1e binnen, want anders had ik het ergste gevreesd... :evil:

mvg, Chendy.
ramon16V
Contacteer:

nadat zo goed als alles uit de auto is gehaald zonder het te vragen heb ik weer wat nieuws besteld,
het is niet veel maar alles op zijn tijd

groeten ramon16v
chendy
Contacteer:

Geen security...?
Daniël W.
Car: 5TL-T

sja ik ga ook eerst security aanschaffen voordat er weer audio in komt...en nadat mn motorblok erin hangt...blech duurt mij allemaal te lang man :(
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Strijder

pioneer mp3 speler (deh 3630 mp)
pioneer voorboxen 2 weg 110 watt
pioneer achterboxen 3 weg 330 watt
versterker en subwoofer komen met de kesrt (~)
DaPew
Contacteer:

Ik rij met een Renault (DUH) Clio II phase 1 driedeurs lichte vracht (geen achterbank, kofferruimte beslagen met een vlakke houten beklede vloer en een rechtopstaande rand achter de voorzetels) uit 2000

Ik ben begonnen met:
- Een Necom versterker van 4x125W Max (geen idee hoeveel RMS), een restantje van uit mijn vroegere wagen
- Een Clarion 13cm woofer + 25mm tweeter composet van 150W Max per kanaal vooraan
- Een setje Kenwood hoedenplankers (6" bij 9") van 140W Max per speaker, ook een restantje uit mijn oude wagen
- Een Boshmann versterker van 2x300W Max, 2x175W RMS
- 2 12" subwoofers van XXL Powersound van 400W Max, 150W RMS
- Een Necom condensator van 1.0 Farad
- Een JVC Radio CD speler
- 2 Necom lijnconvertortjes
- 120A Alternator
- Zelfde type accu als in een renault Master qua capaciteit
- 25mm² voedingskabel, bij de accu afgezekerd met 60A
- 35mm² massakabel, afgetakt in de koffer
- Necom verdeel-zekeringhoudertje met 3 uitgangen, waarvan 2 in gebruik, elk een zekering van 40A
- Necom verdeelblokje voor de massa
- 10mm² draad achter de verdeelblokken
- Bijgeleverde kabel voor de composet (filters zitten hier in)
- 2,5mm² voor de achterspeakers
- 6mm² voor de subs

Nu heeft een geluk bij een ongeluk er voor gezorgd dat mijn Necom versterker nog net binnen garantie is overleden en dit model niet meer te verkrijgen is --> geld terug.

1 van de twee subwoofers was al een tijdje kaduuk geworden en voor de andere heb ik al een doel (ik ben een mini aan het restaureren, die tweede subwoofer zal daarin een mooi plaatsje krijgen)

Volgende wijzigingen zal ik dus binnenkort doorvoeren (onderdelen heb ik al liggen, maar wegens de restauratie van de mini heb ik eventje geen tijd om het te doen):
- Een Kenwood versterker van 4x60W RMS in plaats van de Necom (ik gok dat die ongeveer op hetzelfde RMS wattage zat, maar die Kenwood zal uiteraard een veel betere geluidskwaliteit kunnen leveren en is ook actief gekoeld)
- Een Cerwin-Vega Subwoofer 800W Max, 300W RMS in plaats van de twee XXL's (Deze zal qua rendement hoger liggen dan die twee XXL's samen en minder plaats innemen in mijn kofferbak, namelijk een 28 liter gesloten behuizing, bassreflex wil ik niet meer omdat dit meer ruimte inneemt en vlug boemerig klinkt).

Ik heb het geld van die Necom versterker teruggekregen als waardebon, maar de zaak waar ik de Necom had gekocht verkoopt enkel Boshmann, Necom, enkele merkjes die zelfs NOG goedkoper zijn en Sony. Ik heb nu 160 euro te spenderen in die zaak. Ik heb al voor een 67 euro aan blauwe neon+toebehoren gekocht bij die zaak, want ICE en blauwe neon, dat hoort gewoon samen zegt mijn eigen bescheten smaak.

- Ik heb nu boven mijn linker en rechter achterruitje, aan het schuine stuk, een 12" of 15" neon (weet ik even niet meer van buiten)...
- boven de achterklep, aan het schuine stuk een 20" neon...
- en aan het platte stukje tussen dat schuine stuk en de klep zelf 2 9" neonbalkjes (die hangden er al een tijdje in, ze steken nu wel een beetje af en ze zijn zichtbaar van buitenaf, maar als ik ze wegneem heb ik lelijke lijm vlekken op mijn plafond en 4 schroefgaatjes, tot ik iets gevonden heb die dit kan verbergen blijven deze neons hangen)
- Het is de bedoeling dat behalve de 2 kenwood speakers er van bovenaf de plank die zit tussen de voorzetels en de originele hoedenplank niets zichtbaar is, de versterkers, condensator, verdeeldoosjes en subwoofer komen onder de plank
- De subwoofer krijgt een ronde neon er omheen, tussen de subwoofer en de originele hoedenplank komt er een 20" neon die alles die onder de bijgebouwde plank zit, verlicht.
- er komen enkele dunne 9" balkjes verticaal tussen de verschillende componenten die onder de bijgebouwde plank zitten en aan de uiterste zijden van het versterker, condensator, verdeeldoos, subwoofer,...-vlak (vlak is niet echt het juiste woord, het wordt eerder een hoekig hol deel van een cirkel.
- links en recht van de originele hoedenplank zitten er verchroomde blauwe laserleds tussen het roostertje en de kofferklep. Deze zijn recht naar achteren gericht
- Onder de roostertjes links en rechts van de originele hoedenplank moeten er nog kleine neonbalkjes komen
- Alle neon wordt aan en uitgezet met een schakelaar in het dashboard.
- er komt een bevestigingssysteem onder de bijgebouwde plank om tussen de installatie en de nuttige kofferruimte een rechtopstaande plank om de subwoofer en de andere componenten te beschermen tegen rondvliegende voorwerpen in de koffer, te monteren. Deze plank zal voorzien zijn van een rond rooster recht voor de subwoofer en de randen van 2 basspijpen (dit is niet enkel voor de sier, maar doordat ik deze plank zo aansluitend mogelijk met de rest wil maken en dus hele kleine kiertjes zal hebben kan het gebeuren dat de bassen afkomstig van de subwoofer gaan spelen en echo-en in de ruimte tussen de subwoofer en die beschermingsplank, door een gat bij te maken links en rechts van het rooster probeer ik de druk die tegengehouden wordt door het rooster langs daar weg te laten vloeien. Dit, het feit dat rondom de plank er een klein kiertje zal zijn en het feit dat deze tussenruimte totaal niet geisoleerd zal zijn zal volgens mij zorgen dat ik weinig tot geen klank-kwaliteitsverschil ga horen met en zonder de beschermingsplank.

Iets dat ook nog in mijn hoofd speelt is om op de redelijke grote plaat tussen zetels en hoedenplank een groot renault logo te maken in hout, dit zo glad mogelijk te maken en heel erg blinkend wit te spuiten en dit met behulp van afstandsbusjes of zo een twee- drietal centimeter boven de plaat te monteren met blauwe neon er onder. Als het wit niet genoeg moest oplichten met enkel de blauwe neons aan de randen van mijn dakbekleding, dan zou ik boven het renault logo een simpele maar mooie constructie bouwen waarin ik 4 blacklights in ruitvorm kan ophangen een tien-vijftiental centimeter boven het renault logo, maar dan iets kleiner. Het effect dat moet bekomen worden is een wit-blauw oplichtend renault logo met een blauwe glow er in en rond.

Er moet ook nog een nieuwe radio in komen met lijn in- en uitgangen. Uitgangen om van de lijnconvertors af te zijn, ingangen om een laptop of zo op aan te sluiten. Rond deze radio zou ik dan ook een rechthoekige neon plaatsen.

Zoals je wel merkt, het volle bedrag van dat ik teruggekregen heb van die necom versterker zal er door gaan aan neon (en waarschijnlijk 4 blacklightjes)
Plaats reactie