Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Merijn schreef:Onderhoud en rijstijl zijn de magic words, Jepper... Hoe lang zat die riem er omheen en wanneer zou hij eigenlijk vervangen moeten worden?
Wel zwaar klote voor je, man...
Ik was er heilig van overtuigd dat deze met de oplevering er nieuw opzat. Echter belde ik vandaag om te vragen of deze er toen opgezet was, toen zei die NEE.
Vandaag zijn we er ook achter gekomen dat de riem ook te smal was, degene die er omheen MOET is een stuk breder.
Ik kom wel hoe laat weet ik nog niet krijg weer twee laptopjes binnen en waarschijnlijk ga ik die vrijdag effe ophalen dus dan kan het zijn dat ik iets later ben.
De Gelderlander schreef:NIJMEGEN - De Nijmeegse politie voert de komende weken een no - tolerancebeleid jegens streetracers. Als wordt vermoed dat jongeren met auto's zich verzamelen om een race te houden, zal de politie streng letten op geluidshinder en controles uitvoeren op bijvoorbeeld apk en papieren.
"We hopen dat het initiatief dan doodbloedt. Wij willen geen races in de stad", aldus een woordvoerder. "Simpelweg omdat het hartstikke gevaarlijk is."
Vrijdagavond hield de politie twee Nijmegenaren van 20 en 26 jaar aan op de parkeerplaats bij autowasserette Anac aan de Energieweg in Nijmegen-West. Rondom twaalf auto's had zich een groep jongeren verzameld. Toen agenten die de groep in de gaten hielden vanwege het vermoeden van streetrace, de 26-jarige wilden aanspreken omdat hij de autoradio keihard aanzette, begon hij te schelden.
Een poging hem te arresteren liep uit op een vechtpartij waarbij de agenten versterking moesten oproepen en de wapenstok gebruikten. De 20-jarige werd ook aangehouden wegens belediging.
Stefan van Kol, een van de aanwezigen, zegt dat er geen plannen waren voor een race. "We wilden alleen onze auto's aan elkaar showen. Ik heb mijn auto voor 20.000 euro verbouwd. Daar ga ik dan toch niet mee racen? Als een auto sportvelgen heeft en een brede bumper, denkt de politie meteen: dat zal wel een racer zijn."
Volgens Van Kol was het politieoptreden vrijdagavond ongekend hard. "Natuurlijk verzetten wij ons. We deden toch niets verkeerds?"
Op zondag 4 april greep de politie in toen een groep streetracers zich verzamelde bij discotheek The Matrixx aan de Wijchenseweg.
Dat is volgens mij dezelfde groep die vorige keer ook op de FNO stond. Maar als wij achter parkeren als ze er weer staan is er niets aan de hand, toch?? Wij doen toch normaal.