Motortjes heb ik getest direct op de accu, die doen het gewoon...ant1 schreef:Kortsluiting in een van de motortjes??zekering ruitensproeier (20A) vliegt er elke keer uit als ik het contact aan zet, kan dit iets met de achterruitenwisser te maken hebben?
Motor door meten met ohmmeter , mag iig geen oneindig (1) aangeven
Matijs' GT Turbo Coupe Project _ Velgen!
ja, dat had ik ook al gedaan
vandaag dus de bedrading doormeten, moet dan ergens achter het dashboard misgaan.
Maar die zekering klapt er echt met een dikke vonk uit, dus er is wel iets vreemds aan de hand... Maakt ergens vette sluiting. Hopelijk is dit ook de oorzaak van de andere problemen, dat zou weer wat werk schelen.

Maar die zekering klapt er echt met een dikke vonk uit, dus er is wel iets vreemds aan de hand... Maakt ergens vette sluiting. Hopelijk is dit ook de oorzaak van de andere problemen, dat zou weer wat werk schelen.
Okeej, er beginnen wat dingen duidelijk te worden...
Mistachterlicht doet het weer. Het probleem met de ruitenwissers die in de uit stand op interval bleven staan bleek toch niet opgelost, maar is nu tijdelijk opgelost door het interval relais eruit te halen. Heeft nu dus twee uit standen i.p.v. twee interval.
De koplamp links moet vervangen worden, want hier bleek geen halogeen lamp in te zitten maar gewoon een ouderwetse gloeilamp
Blijven nog twee grote problemen over.
Om te beginnen doet de benzinepomp het niet. Is denk ik het relais, want ik hoor niks als ik het contact aan zet. Waar zit dit relais? De benzinepompen staan nergens op de electrische schema's ?!?
Onder het opbergvak onder het achterraam van de passagierskant zit een "temporisateur", is dit het benzinepomprelais? Zo niet, wat is dit dan in godsnaam? Is een doosje met een dikke stekker met vijf pootjes.
Een ander probleem is nog de kortsluiting op zekering 16, van de achterruitverwarming, wisser en sproeier. Als je de knop van de sproeier indrukt gaat het pompje aan, en als je de knop loslaat knalt de zekering eruit. Vreemd. Lijkt of de knop en de stekker niet bijelkaar horen, waardoor er iets verkeerd geschakeld wordt. Daarbij komt nog dat de achterruitenwisser bij het wissen niet aan gaat.
En dan is er nog een probleem, namelijk dat de ruitenwissermotor 11 volt op de aarde van de achterruitverwarming zet. Die wissermotor moeten we dus maar eens vervangen, samen met de gewreekte knop.
Nog veel vreemder dan dat is echter dat er geen knop op mijn dashboard is op de achterruitenwisser aan te zetten? Is dit een geintje van de coupe uitvoering of zijn er vreemde dingen aan de hand met mijn dashboard? Er is simpelweg geen stekker aan de kabelboom voor de vijfje knop... Hoe zit dat?
Mistachterlicht doet het weer. Het probleem met de ruitenwissers die in de uit stand op interval bleven staan bleek toch niet opgelost, maar is nu tijdelijk opgelost door het interval relais eruit te halen. Heeft nu dus twee uit standen i.p.v. twee interval.
De koplamp links moet vervangen worden, want hier bleek geen halogeen lamp in te zitten maar gewoon een ouderwetse gloeilamp

Blijven nog twee grote problemen over.
Om te beginnen doet de benzinepomp het niet. Is denk ik het relais, want ik hoor niks als ik het contact aan zet. Waar zit dit relais? De benzinepompen staan nergens op de electrische schema's ?!?
Onder het opbergvak onder het achterraam van de passagierskant zit een "temporisateur", is dit het benzinepomprelais? Zo niet, wat is dit dan in godsnaam? Is een doosje met een dikke stekker met vijf pootjes.
Een ander probleem is nog de kortsluiting op zekering 16, van de achterruitverwarming, wisser en sproeier. Als je de knop van de sproeier indrukt gaat het pompje aan, en als je de knop loslaat knalt de zekering eruit. Vreemd. Lijkt of de knop en de stekker niet bijelkaar horen, waardoor er iets verkeerd geschakeld wordt. Daarbij komt nog dat de achterruitenwisser bij het wissen niet aan gaat.
En dan is er nog een probleem, namelijk dat de ruitenwissermotor 11 volt op de aarde van de achterruitverwarming zet. Die wissermotor moeten we dus maar eens vervangen, samen met de gewreekte knop.
Nog veel vreemder dan dat is echter dat er geen knop op mijn dashboard is op de achterruitenwisser aan te zetten? Is dit een geintje van de coupe uitvoering of zijn er vreemde dingen aan de hand met mijn dashboard? Er is simpelweg geen stekker aan de kabelboom voor de vijfje knop... Hoe zit dat?
Aiai wat een electrnische rommel ist weer, eigenlijk moet je de hele auto opnieuw kunnen voorzien van kabelboom...
Maargoed dat kastje rechtsachterin is idd je benzinepomp relais en dan zit er voorin in d zekeringenkast nog een relais. Er zijn er 2.
Verder is de achterwisser niet echt verplicht voor APK hoor, bij mij hebben ze dat nog nooit getest.
Maja dat lost je probleem niet op uiteraard.
Maargoed dat kastje rechtsachterin is idd je benzinepomp relais en dan zit er voorin in d zekeringenkast nog een relais. Er zijn er 2.
Verder is de achterwisser niet echt verplicht voor APK hoor, bij mij hebben ze dat nog nooit getest.
Maja dat lost je probleem niet op uiteraard.

Maar waar is mijn achterruitenwisser knop ?!?! En waar is mijn tweede benzinepomprelais? Waar in de zekeringenkast moet die 2e zitten?
Je moet ff die hele kap weghalen, bij de GT's waarin ik tot nu toe geneust heb hangen die dingen los omde zekeringenkast heen 
En die knop weet ik niet, weet je zeker dat er geen stekker aanwezig is op de kabelboom?

En die knop weet ik niet, weet je zeker dat er geen stekker aanwezig is op de kabelboom?
Echt geen stekkers meer over aan de kabelboom... echt vaag...
En die kap rond de zekeringenkast is er al lang af
Alles in de auto hangt los op dit moment 
Zitten verdacht weinig relais, en zeker geen waarvan we niet weten waar ze van zijn...
En die kap rond de zekeringenkast is er al lang af

Zitten verdacht weinig relais, en zeker geen waarvan we niet weten waar ze van zijn...
Wie heeft er nog een goed GTT dashboard over? Dus nette kabelboom (GEEN KROONSTEENTJES!), en compleet met alle knoppen en zekeringen?
totaal moeten er in de auto zelf (niet in de motor ruimte)5 relais zitten als ik het me goed herinnerMatijs schreef:Echt geen stekkers meer over aan de kabelboom... echt vaag...
En die kap rond de zekeringenkast is er al lang afAlles in de auto hangt los op dit moment
waar van 1 in de ruimte onder het achterraampje van de bijrijders kant zit
Je hebt het ontbrekende deel van het Phase1 / Phase 2 verschil gevonden (om maar niet over de voorste spatbordverbreders te pratenMatijs schreef:Maar waar is mijn achterruitenwisser knop ?!?!
Zover ik weet zit er op een Phase 1 maar 1 knop voor je achterruitewisser, en als je deze indrukt spuit ie meteen ruitensproei spul erbij. Dit is dus meer om je achterruit schoon te wissen dan om de regen eraf te halen.
Ik kan het fout hebben, maar een phase 2 heeft idd 2 knopjes voor de de achterruitenwisser.
Anders schroef je die toch gewoon er af
Asl het er niet op zit, kan het ook niet stuk zijn

Juistem. Dat verklaard de ontbrekende stekker. Leidt mij tot de conclusie dat de knoppen van de ph.1 en de ph.2 misschien inwendig ook verschillend zijn, en ik nu waarschijnlijk een ph.2 stekker op een ph.1 kabelboom heb zitten waardoor er iets verkeerd geschakeld wordt en hij kortsluit.
Weer een mistery opgelost, we komen er wel. Duurt alleen even
Moet dus een ph.1 achterruitenwisserknop hebben.
Accu is weer opgeladen, gaan we nu eens kijken of er starttechnisch iets verbeterd is nu we verder alle electrische problemen eruit hebben.
Fingers crossed...
Weer een mistery opgelost, we komen er wel. Duurt alleen even

Moet dus een ph.1 achterruitenwisserknop hebben.
Accu is weer opgeladen, gaan we nu eens kijken of er starttechnisch iets verbeterd is nu we verder alle electrische problemen eruit hebben.
Fingers crossed...
Het relais dat bij de achterbank zit was al doorgesoldeerd, dus daar zit het probleem niet. Wat wel het probleem is is dat daar al geen spanning op staat, en dat er bovendien geen wit relais bij de zekeringkast zit, en er daar ook geen draden loshangen waar je zoiets op aan kan sluiten... Dusss
Wie het weet mag het zeggen. Het probleem is dat het een Coupe is, en dat daar bepaalde dingen anders zitten dan bij een gewone ph.1
Zo zit de tweede benzinepomp ook op een andere plek bijvoorbeeld. En daar komt dan nog eens bij dat er al een aantal dingen aan de kabelboom "aangepast" waren
Ook wilde de ruitenwissers het vandaag ineens helemaal niet meer doen. Na alles drie keer doorgemeten te hebben bleek er niets mis met de motor of de bedrading, maar de schakelaar is erg vreemd. Die is dus ook toegevoegd aan het lijstje met te vervangen onderdelen.
En ook de startmotor geeft geen tekenen van leven meer. Accu is goed, aarde is goed, plus is goed, schakeldraad is goed.
Vanavond de auto maar eens op de krik gooien en kijken of de aanluitingen op de startmotor misschien slecht contact maken ofzo. Gezien de herrie die de startmotor produceerde zou het mij echter ook niet verbazen als ik morgenochtend onder de auto lig om de startmotor te vervangen.
Is wel lastig met mijn auto, want hij is zo laag dat ik de krik er niet onder krijg
Moet de auto eerst ergens op rijden en dan kan de krik eronder.
Het lijstje van te vervangen onderdelen:
- koplamp
- achterruitenwisser motor
- ruitenwisser stengel
(- startmotor)
(- dashboard + complete kabelboom en relais)
Wie het weet mag het zeggen. Het probleem is dat het een Coupe is, en dat daar bepaalde dingen anders zitten dan bij een gewone ph.1

Ook wilde de ruitenwissers het vandaag ineens helemaal niet meer doen. Na alles drie keer doorgemeten te hebben bleek er niets mis met de motor of de bedrading, maar de schakelaar is erg vreemd. Die is dus ook toegevoegd aan het lijstje met te vervangen onderdelen.
En ook de startmotor geeft geen tekenen van leven meer. Accu is goed, aarde is goed, plus is goed, schakeldraad is goed.
Vanavond de auto maar eens op de krik gooien en kijken of de aanluitingen op de startmotor misschien slecht contact maken ofzo. Gezien de herrie die de startmotor produceerde zou het mij echter ook niet verbazen als ik morgenochtend onder de auto lig om de startmotor te vervangen.
Is wel lastig met mijn auto, want hij is zo laag dat ik de krik er niet onder krijg

Het lijstje van te vervangen onderdelen:
- koplamp
- achterruitenwisser motor
- ruitenwisser stengel
(- startmotor)
(- dashboard + complete kabelboom en relais)
Ik word er echt doodmoe van. Doe echt niks anders meer dan werken en met de multimeter rond de auto rennen

Ja letterlijk! Ik wil gewoon een APK zodat ik de auto voor de deur kan zetten en in mijn eigen tijd alles netjes maken. Oja en af en toe een stukje rijden natuurlijk

Mocht je echt nergens een wissermotor kunnen vinden, dan heb ik er nog wel 1 liggen die per post kan komen.
Maargoed de GTT was niet de enige met wissermotor, dus je zult er vast wel 1 kunnen vinden op 1 der slopen.
Een geprutste kabelboom zuigt idd, maar het lijkt me sterk dat een coupe echt anders is. Volgens mij is dat gewoon de fase 1 boom die je hebt en dan erg verneukt.
Is er verder niemand meer in de buurt waar je even wat dingen kunt afkijken? Misschien op de sloop?
Trouwens Abel, ze zijn soms weird bij Renault, maar ze gaan echt geen 5 relais gebruiken om 1 benzinepomp aan te sturen.
Er zijn er gewoon 2, 1 vooraan en 1 achteraan. Kleur van het relais weet ik helaas niet, zou je JL ff voor moeten bellen?
Maargoed de GTT was niet de enige met wissermotor, dus je zult er vast wel 1 kunnen vinden op 1 der slopen.
Een geprutste kabelboom zuigt idd, maar het lijkt me sterk dat een coupe echt anders is. Volgens mij is dat gewoon de fase 1 boom die je hebt en dan erg verneukt.
Is er verder niemand meer in de buurt waar je even wat dingen kunt afkijken? Misschien op de sloop?
Trouwens Abel, ze zijn soms weird bij Renault, maar ze gaan echt geen 5 relais gebruiken om 1 benzinepomp aan te sturen.
Er zijn er gewoon 2, 1 vooraan en 1 achteraan. Kleur van het relais weet ik helaas niet, zou je JL ff voor moeten bellen?
De achterste is toch het aanhangsel relais voor de reservetank?
in totaal 5 inclusief de 2 voor de branstofSteven schreef: Trouwens Abel, ze zijn soms weird bij Renault, maar ze gaan echt geen 5 relais gebruiken om 1 benzinepomp aan te sturen.

toeter, knipperlicht ect
Nou ik heb dus nog een linker koplamp nodig, en een achterruitenwissermotor, en een ruitenwisserstengel 
Riël, heb jij nog wat ph.1 spul liggen? Meer specifiek de knoppen en relais van het ph.1 dashboard? Of voor mijn part een compleet dashboard?

Riël, heb jij nog wat ph.1 spul liggen? Meer specifiek de knoppen en relais van het ph.1 dashboard? Of voor mijn part een compleet dashboard?
Zal ik wel nodig hebben voor men eigen, maar weet hoe het eruit ziet, kijk het es als ik morgen de tijd vind. Heb even niets los op de korte termijn, sorry!Matijs schreef:Nou ik heb dus nog een linker koplamp nodig, en een achterruitenwissermotor, en een ruitenwisserstengel
I've said it before and I'll say it again, Riël is mijn held!

Hij kwam, zag, friemelde en overwon!
Blijkt dat de draden van het contactslot niet helemaal lekker contact maken. Even vakkundig friemelen, en ja hoor daar was de startmotor weer. Nog steeds met hetzelfde hard tikkende geluid overigens, dus echt lekker aangrijpen op het vliegwiel doet hij nog steeds niet. En we hebben vonken en benzine gezien, dus dat werkt ook allemaal. Hij sloeg echter nog niet aan. Kan aan de carburateur liggen, of de bobine misschien niet goed, want echt mooi hard blauw vonken deed hij nog niet.
Eerst maar eens die startmotor vervangen en kijken of het centreerbusje er wel in zit, en dan weer eens verder proberen de motor aan het pruttelen te krijgen.
Riël nogmaals bedankt

Hij kwam, zag, friemelde en overwon!
Blijkt dat de draden van het contactslot niet helemaal lekker contact maken. Even vakkundig friemelen, en ja hoor daar was de startmotor weer. Nog steeds met hetzelfde hard tikkende geluid overigens, dus echt lekker aangrijpen op het vliegwiel doet hij nog steeds niet. En we hebben vonken en benzine gezien, dus dat werkt ook allemaal. Hij sloeg echter nog niet aan. Kan aan de carburateur liggen, of de bobine misschien niet goed, want echt mooi hard blauw vonken deed hij nog niet.
Eerst maar eens die startmotor vervangen en kijken of het centreerbusje er wel in zit, en dan weer eens verder proberen de motor aan het pruttelen te krijgen.
Riël nogmaals bedankt

En matijs jij nog bedankt voor het nabrengen hé 
Hoop dat ik vanavond een bericht hoor dat er al minstens één pruttel waarneembaar was

Hoop dat ik vanavond een bericht hoor dat er al minstens één pruttel waarneembaar was

Jajajaja, hij pruttelt!
Hij vonkt echter nog niet sterk genoeg om ook echt aan te slaan.
Nadat ik de startmotor had vervangen liep alles ineens heel mooi. De vonk is echter onregelmatig en zwak (oranje-geel i.p.v. blauw). Ik verdenk de bobine. De ontsteking lag natuurlijk ook alweer een tijdje op de plank, dus er kan wat oxidatie zijn opgetreden. Na het eten eens even de bobine los halen en schoon poetsen. En dan morgen het dashboard weer eens inelkaar zetten, want nu hang weer alles los
Oja en Robin, de carburateur lijkt wat rijk te staan

Hij vonkt echter nog niet sterk genoeg om ook echt aan te slaan.
Nadat ik de startmotor had vervangen liep alles ineens heel mooi. De vonk is echter onregelmatig en zwak (oranje-geel i.p.v. blauw). Ik verdenk de bobine. De ontsteking lag natuurlijk ook alweer een tijdje op de plank, dus er kan wat oxidatie zijn opgetreden. Na het eten eens even de bobine los halen en schoon poetsen. En dan morgen het dashboard weer eens inelkaar zetten, want nu hang weer alles los

Oja en Robin, de carburateur lijkt wat rijk te staan
de aanhouder wint!!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl