ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
John B
Contacteer:

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef: En McLaren was weer ouderwets teleurstellend met 2 opgaves, alhoewel DC er niks aan kon doen dit keer.
Volgens mij kon Kimi er toch ook niet echt veel aan doen.......die auto moet toch echt veel beter :evil:
Beire

Inderdaad héél toffe race !! Trulli oververdiende winnaar, hele weekend gedomineerd (Y)

Maar ozo spijtig van Alonso, 1 en 2 was perfect mogelijk.
Die idiote Ralf is dit seizoen toch al bij bijna alle incidenten betrokken geweest :(
Remi

Heel mooi voor Trulli. Het is het hele Renault team ook zeker gegunt. Hopelijk komen er meer van deze races :worship:
TimV

Trulli heeft echt super gereden :worship: alleen op het laatst had ie het toch eve benauwd denk ik met dat honda geval achter hem :D .
En de gebroeders schumacher waren weer lekker bezig eerst Alonso er niet langs laten en die andere die achter een security car het voor elkaar krijgt om tegen de vangrail aan te knallen :D zo kan Renault natuurlijk nooit bewijzen dat ze schumacher wel degelijk kunnen verslaan :wink: .ojaa mooie rookmachine had Sato :lol: .
Ik zelf vondt de race echt top (Y) .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Patrick

Remi Blommers schreef:
patrick 21TURBO schreef:
RobertR19 schreef:
Remi Blommers schreef:Die Jos is gewoon een heethoofd. Het is idd moeilijk om als Nederlander mee te doen in het F1 Cirus, maar hij is gewoon een #@#%%@%^ Hij heeft hier vroeger in de buurt een kartcenter gehad, een vriend van mijn neef had toen daar gekart en Jos deed toevallig ook mee, die jongen was sneller als Jos en na een woordenwisseling heeft Jos hem een vuist verkocht. Lekker professioneel. Hij kan wel goed rijden, maar hij kan zijn kop er niet goed bij houden.
Ja, dat heb ik eens op het nieuws gehoord, dat Jos op de vuist was gegaan met 1 omdat hij sneller was dan Jos.

Slechte verliezer (N)

dan heb je het verkeerd gehoord want dat kartcenter is hier vlakbij in de buurt en het is namelijk zo dat die persoon de boel aan het verzieken was dat jos niet lekker kon rijden en werdt opgehouden in zijn rondjes en die persoon hem aan het etteren was!!
In de buurt? Maastricht is toch anders bijna 50 km van Echt vandaan. Vanaf waar ik woon is het 10 minuutjes, maar goed dat maakt verder niks uit. Ook al zou die jongen Jos hebben opgehouden, hij had wel een snellere rondetijd...Dus het ligt er maar net aan hoe het verteld wordt. En ook al is iemand je een beetje aan vervelen op de kartbaan, wat dan nog, het is natuurlijk niet leuk maar dat betekend toch niet dat je als "Jos Verstappen" iemand gaat slaan. Dat vind ik erg onsportief. Ik kart zelf ook regelmatig en er zijn altijd langzamere bij die je ophouden of niet snel aan de kant gaan, maar dat is toch part of the game. En als je iemand echt ophoud krijgt die persoon vanzelf een vlag dat ie opzij moet gaan. Als je dan gaat slaan ben je naar mijn mening gewoon onnozel.

ik woon echt geen 50 kilometer bij die kartbaan vandaan,maar dat is niet het punt.
het klopt dat verstappen graag verteld met zijn vuisten,kan ik niet echt achter staan,vindt het eerder jammer dat hij zijn zelfbeheersing niet onder controle heeft terwijl hij heel makkelijk erboven zou kunnen staan door te denken van ik rij formule 1 en kan dit niet maken.
maar goed,ik vondt dit een hele mooie race waar ik de actie van ralf heel onnozel vondt,evenals die van zijn oudere broer die met(denk ik)een zelfde uitremactie weer wilde zorgen voor spectakel als altijd,nu koste het hem helaas zijn kop,maar ik las ook dat mensen denken dat hij alsnog een bedreiging vormde maar hij moest evengoed net als barrichello nog een pitsstop maken dus ik weet het zo net nog niet of hij 1ste zou worden.
een derde plek was wel zeker maar heb mijn twijfel bij een hogere kwalificering.
verder een race zoals meerdere zouden moeten zijn.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
marco

heb vanmiddag met een maagzweer zitten kijken naar deze spannende race :D .Wauw echt super,enne trulli respect to tha man

RENAULT RULES :worship: :worship:

greetz marc
Jasper16v

Tim schreef:Trulli heeft echt super gereden :worship: alleen op het laatst had ie het toch eve benauwd denk ik met dat honda geval achter hem :D .
En de gebroeders schumacher waren weer lekker bezig eerst Alonso er niet langs laten en die andere die achter een security car het voor elkaar krijgt om tegen de vangrail aan te knallen :D zo kan Renault natuurlijk nooit bewijzen dat ze schumacher wel degelijk kunnen verslaan :wink: .ojaa mooie rookmachine had Sato :lol: .
Ik zelf vondt de race echt top (Y) .
Heb je de crash van MS wel gezien? Lijkt er niet op, want hij kreeg een tik van JPM. Toch jammer dat MS uitviel, het werd net spannend door de pitstops van Trulli en Button. MS moest dan nog een stop maken, beniewd of ie genoeg voorsprong had kunnen nemen op Trulli (denk het nie).

Snap wel dat mensen de eentonigheid van het winnen van MS niet leuk vinden, maar Ferrari en MS steken er ook veel geld, tijd en moeite in om dit te bereiken.

Maar voor het WK wel leuk deze uitslag :)
Laatst gewijzigd door Jasper16v op zo 23 mei 2004 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Schumacher heeft zelf een fout gemaakt, waardoor JPM hem aantikte, he... Die actie sloeg werkelijk nergens op! (N)[/list]
Jasper16v

Merijn schreef:Schumacher heeft zelf een fout gemaakt, waardoor JPM hem aantikte, he... Die actie sloeg werkelijk nergens op! (N)[/list]
Montoya kleeft op MS :wink:

Uit de beelden is niet echt op te maken wat er gebeurde. JPM zei: "MS accelereerde erg hard en remde toen hard". Verder is er weinig gezegd. JPM raakte MS van opzij, zegt ie zelf.
Laatst gewijzigd door Jasper16v op zo 23 mei 2004 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Montoya for president :worship: :worship: (Y)
Merijn
Über-Spammer

Jasper16v schreef:
Merijn schreef:Schumacher heeft zelf een fout gemaakt, waardoor JPM hem aantikte, he... Die actie sloeg werkelijk nergens op! (N)[/list]

Uit de beelden is niet echt op te maken wat er gebeurde. JPM zei: "MS accelereerde erg hard en remde toen hard". Verder is er weinig gezegd. JPM raakte MS van opzij, zegt ie zelf.
Dat klopt, toch? Maar waarom gaat MS daar ineens als een gek op de rem? Om zijn remmen op temperatuur te krijgen, ja. Maar dat is toch niet echt de plek om dat te doen! :) Schumacher remt, blokkeert, schiet rechtdoor en voordat JPM het doorheeft zit 'ie bijna naast MS. Dan komt MS ineens weer op de 'ideale lijn'. Beetje rare situatie, vind ik! :S
Jasper16v

Merijn schreef:
Jasper16v schreef:

Dat klopt, toch? Maar waarom gaat MS daar ineens als een gek op de rem? Om zijn remmen op temperatuur te krijgen, ja. Maar dat is toch niet echt de plek om dat te doen! :) Schumacher remt, blokkeert, schiet rechtdoor en voordat JPM het doorheeft zit 'ie bijna naast MS. Dan komt MS ineens weer op de 'ideale lijn'. Beetje rare situatie, vind ik! :S
Tis zeker een rare situatie, maar om de fout compleet bij MS te liggen vind ik niet correct. MS remt idd hard, maar accelereerde ook hard, dat doet iedereen in een SC lap of opwarmronde.
Er wordt verder ook niks ondernomen tegen MS of JPM en ze klagen volgens mij ook niet over elkaars acties, dus tis wel goed zo :)
Merijn
Über-Spammer

Nou, ik vind JPM in ieder geval niets te verwijten. Schuld heeft niemand, het is alleen een beetje dom van Schumi in mijn optiek. :)
Marcel B.

ik herinner mij een jaar of 2 geleden in volgens mij de GP van geloof ik de USA dat Schumacher zoiets flikte, toen vloog Button de vangrail in.
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer

Da's al wat langer geleden, volgens mij. Ik vond dat toen ook niet kunnen, maar ja... Het was Schumacher en die is onfeilbaar, blijkbaar. Dat blijkt iedere keer maar weer. :S
Jasper16v

Marcel B. schreef:ik herinner mij een jaar of 2 geleden in volgens mij de GP van geloof ik de USA dat Schumacher zoiets flikte, toen vloog Button de vangrail in.
Merijn schreef:Da's al wat langer geleden, volgens mij. Ik vond dat toen ook niet kunnen, maar ja... Het was Schumacher en die is onfeilbaar, blijkbaar. Dat blijkt iedere keer maar weer. :S
Was op Monza en Button ging door het gras, niet de vangrail in.

Ach ja, MS zijn acties onthoudt iedereen en die van anderen niet. Das weer het nadeel als je nr.1 staat he ;)
Robert Turbo

Renault :worship: :worship:

Mooie punten voor het Renault team (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Merijn
Über-Spammer

Jasper16v schreef:
Marcel B. schreef:ik herinner mij een jaar of 2 geleden in volgens mij de GP van geloof ik de USA dat Schumacher zoiets flikte, toen vloog Button de vangrail in.
Merijn schreef:Da's al wat langer geleden, volgens mij. Ik vond dat toen ook niet kunnen, maar ja... Het was Schumacher en die is onfeilbaar, blijkbaar. Dat blijkt iedere keer maar weer. :S
Was op Monza en Button ging door het gras, niet de vangrail in.

Ach ja, MS zijn acties onthoudt iedereen en die van anderen niet. Das weer het nadeel als je nr.1 staat he ;)
Hij raakte de vangrail wel degelijk, volgens mij! :S

Maar goed, hoge bomen vangen veel wind. Wat me meer irriteert zijn zijn reacties. Hij vindt dat hij gewoon echt NOOIT iets fout doet!
Jasper16v

Ik hoor coureurs niet vaak zeggen dat iets hun eigen schuld is?

Dit al gelezen?

http://www.sbsonline.nl/modules.php?nam ... &sid=50299

Wie plaatst er nou een diamant op de neus, haha
antoine

Schumacher schreef: "Toen het incident met Montoya zich voordeed, reed ik aan de leiding. Het is dus zo dat de leider uit de koers is getikt door een gedubbelde. Ik ben ervan overtuigd dat hij het niet met opzet deed en ik aanvaard dan ook de beslissing van de stewards. Ik versnelde en remde zoals we doen als we naar de grid rijden en zoals we gewoonlijk doen als we achter de safetycar rijden."
"De tunnel was zelfs niet de eerste plaats, waar ik het gedaan had. Ik had eerder tijdens die ronde hetzelfde gedaan. Dat er wat rook uit de banden komt, is vrij normaal in die omstandigheden, omdat je probeert de voorste banden en remmen op temperatuur te krijgen."
Jasper16v

MS zegt dat ie niks fout deed en JPM net zo, logisch.

Maar dis beetje eindeloze discussie, laten we blij zijn met de overwinning van Renault :) .
Chris@R5

ik herinner mij een jaar of 2 geleden in volgens mij de GP van geloof ik de USA dat Schumacher zoiets flikte, toen vloog Button de vangrail in.
Ik herinner mij wel meer van dat soort acties. Suzuka '97 met Villeneuve...

Ach zo zit die !@#$%*# nou eenmaal in elkaar.
Maar het was een prachtige race om naar te kijken.
Jammer van Alonso, veruit mijn favoriet als coureur.
Niet alleen om het merk :wink:.
Merijn
Über-Spammer

Bullshit... Schumacher maakt gewoon een rare actie! En probeert zich er op deze manier uit te lullen. Ik snap niet dat 'ie niet gewoon zegt dat het dom was wat 'ie deed. Dat was het gewoon: DOM! En hij blokkeerde echt een aantal meters met zijn voorwiel, gleed naar het vuile gedeelte van de baan. Dat doe je nooit voor je lol, want daar worden je banden echt niet warmer van. Hij maakte gewoon een foutje en dit is de uitkomst. Helaas voor hem! Reken er maar niet op dat Montoya tussen MS en de muur terecht wilde komen en inhalen in een SC-situatie, dat hoef ik niet meer uit te leggen, denk ik.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Het was gewoon een race incident en daarmee is de kous af. Dat eeuwige gezeik van Schumacher dit en Schumacher zus. De race stewards hebben dit zo besloten en daarmee basta! Next race please. :)
Chris@R5

Waar is de volgende race? :)
antoine

Merijn ,je snap er weer niets van he! :wink:

Door het blokeren van je voorwielen krijg je mooie vlake op je banden .Het voordeel hiervan is dat je er niets van merkt tijdens het rijden en je grip wordt er ook beter van.Tevens heb je gratis massage in je auto. :lol: :lol:
antoine

Chris@R5 schreef:Waar is de volgende race? :)
duitsland ,volgende week
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Chris@R5 schreef:Waar is de volgende race? :)
De volgende race is volgend weekend in Duitsland op de Nürburgring. Ik ga daar met een collega van me heen. :)
Merijn
Über-Spammer

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Het was gewoon een race incident en daarmee is de kous af. Dat eeuwige gezeik van Schumacher dit en Schumacher zus. De race stewards hebben dit zo besloten en daarmee basta! Next race please. :)
Discussieren is leuk over dit onderwerp... :)

En ik ben het keer op keer NIET eens met de stewards! En steeds meer mensen, ook binnen de F1, krijgen deze gedachte. :S

Maar goed, laten we er maar over ophouden. Ik ga wel een F1-forumje opzoeken.
Jasper16v

Tis op zich een leuke discussie, maar je moet wel weten waar je over praat en het moet wel een normale discussie blijven, he Chris ;).
Ik herinner mij wel meer van dat soort acties. Suzuka '97 met Villeneuve...

Ach zo zit die !@#$%*# nou eenmaal in elkaar.
Die actie op Suzuka was gewoon heel erg stom van MS en de hele pers en de fans hebben hem er op af gerekend. Echter heeft die actie niets te maken met deze situatie.

Er zijn gewoon veel tegenstanders van MS door óf bepaalde acties van hem óf omdat hij de beste coureur is van de laatste 10 jaar en daarom veel wint. De mensen zijn hem 'zat' en willen graag een ander zien. Kan ik best inkomen, maar zolang hij nog de beste coureur is en Ferrari de beste auto maakt....
Als MS dan ook maar enigzins betrokken is bij een ongeval wijzen ze direct naar MS.

En waarom werden dit soort acties in het verleden wel getolereerd en afgedaan als race incident en 'het hoort erbij'. Iedereen zeurt maar dat het zo saai en als er een keer iets gebeurt is het weer niet goed? De FIA mag best strenger optreden en had in het verleden MS ook wel eens vaker moeten straffen, maar zij blijven ook in gebreken in andere situaties met andere coureurs...
Merijn
Über-Spammer

Wat vind jij dat er had moeten gebeuren als JPM bij dit incident uit de race was geknald?
Jasper16v

Niks, net zoals er nu niets moet gebeuren. Ik vind het een race-incident. Er zijn punten aan te voeren dat het een fout van MS was, maar er zijn ook punten aan te voeren dat JPM fout zat.
Laatst gewijzigd door Jasper16v op ma 24 mei 2004 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Contacteer:

Merijn schreef:No one likes Oss, but we don't care!
:lol: :lol: :lol:
Nee en van die acties van Shumi ben ik ook niet zo'n fan. En dat kleine broertje van hem is nog veel erger aan het worden (N) Beetje Alonso in de muur duwen. Niet erg netjes...
Merijn
Über-Spammer

Jasper16v schreef:Niks, net zoals er nu niets moet gebeuren. Ik vind het een race-incident. Er zijn punten aan te voeren dat het een fout van MS was, maar er zijn ook punten aan te voeren dat JPM fout zat.
Ben ik het niet mee eens, maar ik geloof dat je die al voelde aankomen. ;)
Juno

Weet je wat ik vindt, dat Renault een top prestatie heeft geleverd en daarmee BASTA!

Hulde aan Renault en Jarno Trulli!! :worship: (Y)
Gesloten