
R(ay)Si - Alleen nog maar vw's...
Speaking of the Devil: paar weken geleden begaven 2 motorsteunen van m'n RSi het! Zoiets wil je niet weerFrits schreef:ray,
tis leuk dat je stuggere motorsteunen wil hebben. Vooral als je eigen het beginnen te begeven, maar: Ik heb van sommige hier gehoord dat als je 1 steun voor een stevigere vervangt de rest binnen de kortste keren het ook gaat begeven. weg van de minste weerstand zeg maar.
Dus of alles in 16v veranderen of niets, en een nieuwe RSI steun monteren.
Tenminste dat was het advies bij mij toen. bij een 1.8 RT wel te verstaan.![]()
GR.Frits

Tis allemaal weer gefixt, maar toch......

Morgenochtend ff naar Lasaulec, motorsteun van een 1.8 bestellen 
Brezan moest ze "speciaal bestellen" dus eerst maar ff naar Lasaulec, kan ik die clio eindelijk weer ff verder klaar maken!
Uitlaat goed vast, motorsteun weer in orde!
Dan die jank nog

Brezan moest ze "speciaal bestellen" dus eerst maar ff naar Lasaulec, kan ik die clio eindelijk weer ff verder klaar maken!
Uitlaat goed vast, motorsteun weer in orde!
Dan die jank nog

Alleen nog maar VW!
Zo...maandag ook maar een nieuwe accu halen
Wil vanmiddag de auto starten, alles goed, lampjes netjes branden, brandstofpomp? die je bij hoort komen (zoemmetje). Sleutel omdraaien, en klik......Doodstil
Nog een keer proberen....weer niets, alleen het alarm wat aangaat (startonderbreker?).
De Caddylac van me vader er ff aangehangen, en toen starte hij met moeite....hij had echt ff een paar omwentelingen nodig, startmotor had het niet makkelijk!
Wil ik ff later wegrijden, valt hij weer stil! Weer de caddylac ernaast, weer starten, weer met moeite en weer lopen.....
Nu wel weggekomen, tot de 1e rotonde! Valt ie weer dood....auto ff aan de kant! Komt met pure mazzel net me pa aanrijden
, weer geprobeert met startkabels maar helemaal niets! Startmotor draait super langzaam rond maar doet verder niets.....thuis weer geprobeert met de andere auto eraan en toen liep hij weer....
FF later stil gezet en weer geprobeerd maar geen Kik....alleen *Klik* meer was er niet....
Dus maandag maar ff nieuwe accu halen, ik ga er tenminste vanuit dat dit het probleem is....

Wil vanmiddag de auto starten, alles goed, lampjes netjes branden, brandstofpomp? die je bij hoort komen (zoemmetje). Sleutel omdraaien, en klik......Doodstil

Nog een keer proberen....weer niets, alleen het alarm wat aangaat (startonderbreker?).
De Caddylac van me vader er ff aangehangen, en toen starte hij met moeite....hij had echt ff een paar omwentelingen nodig, startmotor had het niet makkelijk!
Wil ik ff later wegrijden, valt hij weer stil! Weer de caddylac ernaast, weer starten, weer met moeite en weer lopen.....
Nu wel weggekomen, tot de 1e rotonde! Valt ie weer dood....auto ff aan de kant! Komt met pure mazzel net me pa aanrijden

FF later stil gezet en weer geprobeerd maar geen Kik....alleen *Klik* meer was er niet....
Dus maandag maar ff nieuwe accu halen, ik ga er tenminste vanuit dat dit het probleem is....
Alleen nog maar VW!
Dynamo nog wel goed???? eff doormeten he ,met een multiemeter
eff op volt,s zetten ,en daarna rechtstreeks op de accu meten,dan moet hij ONGEVEER 14 volt leveren,
Vanmiddag ff gemeten;
Stilstaande motor: 10,8 Volt vanaf accu
Draaiende motor: 14.4 Volt vanaf accu
Laatste keer dat accu gemeten was, was deze 80% zeg maar! Dus die 10V lijkt me normaal?
Alleen als ik de motor weer stil zet, en dan weer wil starten hoor je alleen *Klik*! Meer niet.
Alle lampjes gaan netjes branden, alles ziet er gewoon uit als een normale dag zeg maar...
Wat wel opvalt is, als je hem start met de startkabels, is dat de startmotor er veel moeite mee heeft om hem aan de praat te krijgen, begint erg traag met draaien en pakt na fftjes toch wel op
Misschien toch de startmotor niet lekker meer? Of toch de accu die niet lekker is?
Dynamo is iig prima
Stilstaande motor: 10,8 Volt vanaf accu
Draaiende motor: 14.4 Volt vanaf accu
Laatste keer dat accu gemeten was, was deze 80% zeg maar! Dus die 10V lijkt me normaal?
Alleen als ik de motor weer stil zet, en dan weer wil starten hoor je alleen *Klik*! Meer niet.
Alle lampjes gaan netjes branden, alles ziet er gewoon uit als een normale dag zeg maar...
Wat wel opvalt is, als je hem start met de startkabels, is dat de startmotor er veel moeite mee heeft om hem aan de praat te krijgen, begint erg traag met draaien en pakt na fftjes toch wel op

Misschien toch de startmotor niet lekker meer? Of toch de accu die niet lekker is?
Dynamo is iig prima

Alleen nog maar VW!
Beetje laag ja,,want hij kan wel 10.8 volt geven ,wat al te laag is.maar als die accu haast geen stroom(ampere) meer heeft zal de hij het niet makkelijk hebben om de motor rondt te draaien. en de dynamo spanning is goed zo te zien,dus zal het de accu wel zijn
Vandaag ff nieuwe accu gehaald
, die krengen zijn nog best duur
Gelukkig waren ze net in de aanbieding
Maja...dan kom je thuis en zie je dat er nog van de mooie franse aansluitingen op je oude accu zitten
FF terug naar Lasaulec en ff 2 mooie messing kleurige aansluitingen halen, maar helaas niet op voorraad
Morgen ochtend ff ophalen 
Volgens mij is het deze...
[img]http://www.electronicaonline.nl/Auto%20 ... BT200N.jpg[/img]
Morgen weer rijden hopelijk



Maja...dan kom je thuis en zie je dat er nog van de mooie franse aansluitingen op je oude accu zitten

FF terug naar Lasaulec en ff 2 mooie messing kleurige aansluitingen halen, maar helaas niet op voorraad


Volgens mij is het deze...
[img]http://www.electronicaonline.nl/Auto%20 ... BT200N.jpg[/img]
Morgen weer rijden hopelijk

Alleen nog maar VW!
De accu die je er nu in hebt zitten is ook een normale accu neem ik aan. Je kan die accupolen zo lostrekken en dan hou je alleen de normale polen over.....
Dus je hebt echt geen andere accupolen nodig.
Als je die 2 moeren een stukje losdraait, kun je hem zo in z'n gehaal aftrekken.
Dus je hebt echt geen andere accupolen nodig.
Als je die 2 moeren een stukje losdraait, kun je hem zo in z'n gehaal aftrekken.
robclio16V schreef:De accu die je er nu in hebt zitten is ook een normale accu neem ik aan. Je kan die accupolen zo lostrekken en dan hou je alleen de normale polen over.....
Dus je hebt echt geen andere accupolen nodig.
Als je die 2 moeren een stukje losdraait, kun je hem zo in z'n gehaal aftrekken.


Morgen maar ff bekijken! 1 van die pootjes is wel afgebroken, is dat geen probleem?
En die andere accupool, zoals op foto, is die niet beter? Of maakt dat geen fluit uit?
Alleen nog maar VW!
Ik wil met de tijd ook een olie temp. meter in de auto maken. Weet iemand ook een zaakje waar ze alleen die meters + peilstoksensor verkopen??
Bij autostyle kom ik alleen dit tegen (druk op zoek
).
[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... PML111.gif[/img]
Is dit de meter incl. peilstoksensor, en de kap die erom heen zit?? Wil hem eigenlijk op de plaats van het klokje krijgen....kijk daar toch nooit op
Bij autostyle kom ik alleen dit tegen (druk op zoek

[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... PML111.gif[/img]
Is dit de meter incl. peilstoksensor, en de kap die erom heen zit?? Wil hem eigenlijk op de plaats van het klokje krijgen....kijk daar toch nooit op

Alleen nog maar VW!
hebbie niet goed gekeken.
ze hebben op de site losse metertjes staan met en zodner stokkie.
de 42 MM kan je met een beetje crea en een gatenzaag zo in je klokkie zetten. (heb dr ook al eens een 42 mm turbometertje in gehad)
ze hebben op de site losse metertjes staan met en zodner stokkie.
de 42 MM kan je met een beetje crea en een gatenzaag zo in je klokkie zetten. (heb dr ook al eens een 42 mm turbometertje in gehad)
Tja...gewerkt, bril niet op, laat.....
Ik ga nog eens kijken
(5 min. later)
Ik heb nog eens gekeken, maar kom alleen toch deze tegen....wat je wel ziet zijn Instrumenten behuizingen en verlichting, bij instrumenten geeft hij niets aan...voor de clio dan!
Of ben ik echt gek

Ik ga nog eens kijken

(5 min. later)
Ik heb nog eens gekeken, maar kom alleen toch deze tegen....wat je wel ziet zijn Instrumenten behuizingen en verlichting, bij instrumenten geeft hij niets aan...voor de clio dan!
Of ben ik echt gek

Alleen nog maar VW!
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
je bent echt gek
als je zo'n apparaat op je raam stijl neemt kan je net zo goed deze nemen:
http://www.autostyle.nl/gethotitem.asp? ... id=1&pos=3
olie temp:
[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... I4447S.gif[/img]
olie druk:
[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... I4427S.gif[/img]
je moet zoeken bij CockPitStyling

als je zo'n apparaat op je raam stijl neemt kan je net zo goed deze nemen:
http://www.autostyle.nl/gethotitem.asp? ... id=1&pos=3
olie temp:
[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... I4447S.gif[/img]
olie druk:
[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... I4427S.gif[/img]
je moet zoeken bij CockPitStyling
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
autostyle... brrrrR(ay)Si schreef:Ik wil met de tijd ook een olie temp. meter in de auto maken. Weet iemand ook een zaakje waar ze alleen die meters + peilstoksensor verkopen??
Bij autostyle kom ik alleen dit tegen (druk op zoek).
[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... PML111.gif[/img]
Is dit de meter incl. peilstoksensor, en de kap die erom heen zit?? Wil hem eigenlijk op de plaats van het klokje krijgen....kijk daar toch nooit op

http://www.dutchpowertrading.nl
neem de Sandtler meters incl bijbehorende sensor, kwaliteit en betaalbaar. ik heb ze ook. bestellen en 3 dagen later in huis

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
ik kan geen directe link geven gewoon bij CockPitStyling zoeken en ik moet Ray gelijk gevenR(ay)Si schreef:En weer kan ik het niet vinden![]()
Heb je een directe link? Die link die er nu bij staat kom bij hele andere meters uit! En meer staan er niet bij, of mis ik iets?

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Dat zie ik juist nietJordi - Clio 16V schreef:ik kan geen directe link geven gewoon bij CockPitStyling zoeken en ik moet Ray gelijk gevenR(ay)Si schreef:En weer kan ik het niet vinden![]()
Heb je een directe link? Die link die er nu bij staat kom bij hele andere meters uit! En meer staan er niet bij, of mis ik iets?

Maar die meters van Sandtler, die zijn compleet? Meter + de peilstoksensor? Dan is het idd niet erg duur neej!
Alleen nog maar VW!
hier bokkum 
http://www.dutchpowertrading.nl/Instrum ... ndtler.htm
iets blind zeker??
sensor apart bestellen. staat bij sandtler toebehoren.

http://www.dutchpowertrading.nl/Instrum ... ndtler.htm
iets blind zeker??
sensor apart bestellen. staat bij sandtler toebehoren.
Immer wieder die verdammte Holländer
Okej 2 opties:
1 Pijlstokje in carterpan, schroefdop van olie (ja toch?)
2 Pijlstok vervangen voor 1 met sensor
Welke is nu de beste voor mij?
Auto is nu rondom 50 mm lager, dit wordt in de toekomst wel meer, althans das de bedoeling!
Nu is hij toch nog niet te laag om met optie 1 te rijden? Of is dit alleen een GTT kwaaltje
1 Pijlstokje in carterpan, schroefdop van olie (ja toch?)
2 Pijlstok vervangen voor 1 met sensor
Welke is nu de beste voor mij?
Auto is nu rondom 50 mm lager, dit wordt in de toekomst wel meer, althans das de bedoeling!
Nu is hij toch nog niet te laag om met optie 1 te rijden? Of is dit alleen een GTT kwaaltje

Alleen nog maar VW!
Heeft iemand misschien een tekening, of uitwerking van het kachel-systeem, of van het koelvloeistof systeem?
Zo'n exploded view??
zo heet dat toch 
Is misschien wel makkelijk bij het opsporen van die 20.000 mugjes....
Zo'n exploded view??


Is misschien wel makkelijk bij het opsporen van die 20.000 mugjes....

Alleen nog maar VW!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Staan in dialogys, maar dat heb ik hier niet draaienR(ay)Si schreef:Heeft iemand misschien een tekening, of uitwerking van het kachel-systeem, of van het koelvloeistof systeem?
Zo'n exploded view??zo heet dat toch
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
kan je me dan misschien ook vertellen waarom dat stekkertje van je kachel steeds smelt?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Zou jij voor mij, als je er wel bij bentFrits schreef:Staan in dialogys, maar dat heb ik hier niet draaienR(ay)Si schreef:Heeft iemand misschien een tekening, of uitwerking van het kachel-systeem, of van het koelvloeistof systeem?
Zo'n exploded view??zo heet dat toch

Mijn dank is groot

Alleen nog maar VW!