[Alarm] camco security

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
marky1003

Wel michel,

Ik heb een clifford alarm met op afstand starten voor 299 euro. Inbouwen was: 2 kratjes bier en 2 vrienden.

Wat ik bedoelde , dat je verzekering het niet zal dekken was: Wanneer je een schade aan iemand anders auto verricht door middel van de goedkoop alarm met op afstand starten dat NIET bedoeld is op handgeschakeld. Ik ben er 100% zeker van dat je verzekering dat niet zal dekken (DUS ALS JE EEN SCHADE VERICHT DOOR MIDDEL VAN HET GEBRUIK VAN DAT GOEDKOOP ALARM BIJ OP AFSTAND STARTEN).
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Verzekering is hierin gewoon dekkend
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
marky1003

En dat was niet in duitsland gekocht maar hier in Nederland. Inbouwen was bij thuis gebeurd. Duurde wel een hela dag, maar ik ben hartstikke tevreden.
michel 16v
Contacteer:

we praten denk ik langs elkaar heen. :wink:

maar goed, tuurlijk zal de verzekering het niet dekken als het alarm de fout in gaat

mijn verhaal ging over "diefstal/welk alarm====> ook aan verzekering denken"

btw. voor het op afstand starten van je auto heb je helemaal geen alarm nodig, laat bij koude winter dagen de auto starten door vader, moeder of vriendin.
kan je zelf nog even in bed blijven liggen. :lol: :lol: :lol:
marky1003

Michel,

Dat klopt, verzekreingen, zijn een kreng, alarm of geen alarm ze zijn gewoon kreng om een radio te betalen.

Maar op afstand starten wil ik wel de volgende zeggen: In de winter dagen: laat mij vader en moeder maar rustig slapen (S) (S) (S) . En intussen ben ik druk bezig met mijn vriendin (Y) (Y) (Y) , dus ik hoef haar niet de deur uit te sturen om te gaan kijken of de auto in vrije stand is. Dus ik kan lekker met mijn vrindien knuffelen, terwijl ik met mijn gemak (en zonder na te denken) op de start knop in te drukken, voor de auto op te warmen. :D :D :D .

En nogmaals, ik hoef me helemaal geen zorgen te maken dat het mis gaat....... :D :D :D (zowel dat het geval is met de anderen) :lol: :lol: :lol:
Ollie

Pfff....diepgaande discussie om niks hier. Verschillende mening blijven natuurlijk altijd, loopt mijns insziens een beetje uit op een ik-weet-het-beter-nee-ik verhaal!
Maar goed, waar ging het topic ook alweer over?
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Het echt handige alarm is natuurlijk eentje die je wakker belt als iemand aan je auto zit te knutselen (velgen eraf halen, of ruitje, of deur forceren). Kan je naar buiten rennen (vergeet geen fototoestel oid) en hem aanhouden ;)

Van mij hoeft dat starten op afstand niet. Als hij maar de auto beveiligt zo ik wil. Maar ja, voordat dat met mijn auto kan, duurt nog wel ffies.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ollie schreef:Maar goed, waar ging het topic ook alweer over?
Over of camco een goed alarm was :)

Maareh, om daar idd op terug te komen, wanneer wordt een alarm als "goed" bestempeld en wanneer niet? Want er zijn van die goedkopere alarmen, maar die doen toch ook wat ze moeten doen of zeggen ze dat maar maar het alarm doet anders?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Storingen en dergelijke Joost, moet je wel weten, die goedkope dingen geven eerder de geest, willen wel eens gauwer een inbraakpoging over het hoofd zien, of zijn niet goed genoeg af te stellen, dus te gevoelig met ultrasoon.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Bart V

Volgens mij heeft niet 1 camco alarm systeem een SCM goedkeuring, en dat is minstens zo belangrijk als al die meuk die erop zit. Want als het alarm SCM goedgekeurd is is het uitvoerig getest en goed bevonden. Alle in nederland verkochte clifford, gemini, gt, tex etc hebben die goedkeuring allemaal wel, en bij officiele inbouw kan je dan zelfs een certificaat krijgen waar sommige verzekeringsmaatschappijen erg blij mee zijn. Dus dat zijn zaken die naar mijn inziens belangrijker zijn dan starten op afstand o.i.d
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Die SCM certificering houdt in verband met het inbouwen van een alarm met certificaat. Dus benodigd soms voor de verzekering,

Het is geen verplicht iets. Als ie scm keuring heeft is ie goed, maar ook stuk duurder.
Er zijn zat alarms, ook van de grote merken, die geen scm keuring hebben, maar wel degelijk goed spul zijn.
Remi

marky1003 schreef:

En remy blommers schreef:
En ook al zou een Clifford alarm 2x zo lang mee gaan. Ik denk dat iedereen het met me eens is dat je liever 2x 100 euro uitgeeft dan 1x 800 euro
Remy, een goede clifford alarm kan je trouwens nu krijgen heel goedkoop. En ik vind dat als je een alarm in je auto inbouwt , dat moet 1 keer gebeuren. Dus ik concludeer nu zelf dat je bedoeld dat je waarschijnlijk volgende jaar weer een nieuwe alarm gaat kopen want die zal het niet volhouden? Is dat de bedoeling??? om elke jaar weer een nieuwe alarm in te bouwen? Als je slim bent dan had je het in 1 keer een goede alarm gekocht en dan hoef je echt geen zorgen meer te hebben. En ik kan je ook verder zeggen: Een clifford alarm zal nooit opstarten in versnelling. Dus dat zal je al een hoop ellende kunnen sparen, en dat zal je ook een bezoekje aan de rechter kunnen voorkomen
1. Waar zie jij staan dat je elk jaar een nieuwe alarm moet inbouwen, dat heb ik niet gezegt.
2. En zoals ik al eerder heb gezegt, het is gewoon een leuke gadget om af en toen mee te showen. Iemand die het heeft zal echt niet elke keer zijn auto starten op ab. En nog iets, het gros van de keren dat de auto dan op ab gestart word zal de eigenaar de auto kunnen zien. En dan zie je zelf of er een kind ofzo in de buurt is. En jij komt trouwens ook steeds maar op 1 ding terug, dat je een kind wat aan doet. Lekker objectief. Zoals ik al eerder heb gezegt, als je niet 100% zeker weet of je auto in de vrij staat moett je hem gewoon niet op ab starten! Dat heb je toch zelf volledig in de hand. En als jij je auto tijdens het parkeren elke keer uit jezelf in de vrij zet en op de handrem, dan zal dat automatisme worden. En zolang de auto niet op de handrem staat, kun je hem niet eens op afstand starten!

Ik vind dat je het wel erg overdrijft...En met die stickers met het merk van het alarm op de achterruit-verhaal zodat jij je eigen schade op iemand die op ab start kan verhalen vind ik al helemaal te ver gaan...Reken er maar niet op
Anonymous

marky1003 schreef:En trouwens, ik heb een kleine schade aan de achterkant van mijn auto. Mijn vraag is: Kunnen julie alsjeblieft achter mijn auto parkeren en dan met dan gadget alarm opstarten???? als het mis gaat: JOEPI, dan kan ik tenminste de schade van mijn auto laten herstellen. Oops , nu herinner ik, ik twijfel echt dat de verzekering de schade zal dekken. Dus jammer voor je, want ik zal je echt voor de rechter dagvaarden, en dan al je spaarcentjes eisen.

Trouwens: Julie moeten een grote sticker op de auto plakken (met de naam van dat alarm?, weet ik trouwens niet), dan kan ik de volgende keer zien waar mijn grootste kans is om te parkeren (om rijk te worden). Ik wil gewoon mijn auto parkeren voor julie auto.

Joepi, meneertje heeft een clifford alarm en kan niet eens meer zijn schade betalen.... :lol:

die camco alarmen zijn ook in de grote beurt geweest lijkt me niet dat ze daar haboedabbie troep gebruiken. (Y)

He marky van mij hoef je niet meer te reageren want er komt allen maar negativiteit uit :@
Riël
Über-Spammer

marky1003: Ik verzoek je om op te houden of jouw alarm nu wel redelijk is ja of nee, daar gaat het hier niet om, en 't loopt uit de hand zo. Ongegronde argumenten wat wel en niet veilig is hebben we niets aan, en zeker geen opmerkingen over voor de rechter slepen en dat soort zaken, over een prul alarmpje. Dit getuigt niet echt van slim denken. Duidelijk?

Btw, alle electronica kan stukgaan, zeker als je het in een renault bouwt :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

hoffiehof schreef:
die camco alarmen zijn ook in de grote beurt geweest lijkt me niet dat ze daar haboedabbie troep gebruiken. (Y)
Dat is dus dikke onzin, De grote beurt, is volledig gebaseerd op sponsoren!, Dwz alles wordt grotendeels vergoed door de sponsoren, in ruil voor product placement, het is net geen reclame, maar je kan net ff iets te duidelijk de merken zien, en een soort van demo.

JBL heeft een groot bedrag betaalt aan de producenten, en daarom hebben ze met de Honda groot uit mogen pakken en de naam goed in beeld. Dit zijn leuke lucratieve deals voor merken.

Dus of het goed spul is, maakt geen ruk uit als het wordt gebruikt in DGB.

Ander iets, Wie herinnert zich de James Bond wagen? Die met roterende kentekenplaat.

Die auto komt uit Leeuwarden en is hierop APK-afgekeurd. :p
Bart V

Olijnsma schreef:
Ander iets, Wie herinnert zich de James Bond wagen? Die met roterende kentekenplaat.

Die auto komt uit Leeuwarden en is hierop APK-afgekeurd.
Damn mag dat niet eens??? Je mag ook niks meer tegenwoordig.. :@ :p
marky1003

Ik ben blij met mijn alarm, want ik weet tenminste dat het veilig is en betrouwbaar, ik hoef me geen zorgen te maken. Ik heb niet veel ervoor betaald. Dus ik ben hartstikke blij ermee, want het is een goede alarm merk die al jaren lang bestaat (tenminste 10 jaar) en niet zoals een paar maanden op de markt. En trouwens, mischien kost mijn alarm iets meer dan wat je hebt, maar ik geef liever iets meer uit, zodat ik weeet dat het goed is. En mijn alarm is gemaakt voor handgeschakelde auto.

En over de rechter slepen: Ik ben 100% zeker dat als het ooit mis gaat met dat niet veilig op afstand starten, ik durf je te wedden dat het zo zal gebeuren.

Een erkende (profesionele) inbouwer zal nooit zo'n alarm in een handgeschakelde auto inbouwen. Als hij weet dat het niet veilig is om op te starten. Heb je een automaat, dan is het alarm ervoor geschikt, dus dan zal hij het ook probleemloos inbouwen. Als het alarm na een jaar of na een paar jaar opgeeft, dan is het pech voor jouw, geld weggegooid. Daar heb ik geen problemen mee, want het is jouw geld. Maar een profesionele inbouwer (dus dit is zijn beroep) zal nooit zo'n alarm inbouwen in een handgeschakelde auto, want hij weet wat de gevolgen KUNNEN zijn.

Wat ik probleem mee hebt is dat wanneer je zo'n alarm gaat gebruiken in een handgeschakkelde auto en dan heb je de kans dat je onschuldige mensen rond je heen in gevaar brengt. Ik zeg het nogmaals: Het kan gebeuren. Lees maar naar de artikel, dat is geen onzin, dat zijn waar gebeurde verhalen.

Ik zeg het nogmaals, dat alarm is niet bedoeld voor handgeschakelde autos. Het is bedoeld voor een automaat. En niemand kan me wijs maken dat het dan veilg is (omdat de handrem aan moet staan) om zo'n alarm in een handgeschakelde auto in te bouwen.

Dus ben je blij met je alarm met al dat poespas erop, daar heb ik geen probleem ermee. Maar wel op afstand starten, dat vind ik wel belangrijk, want die moet veilg gebeuren.
Riël
Über-Spammer

Ik ben heel blij voor je. Hou jij je dan aan je eigen uber alarm en houden we op met deze onzinnige discussie?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Remi

Goed plan, wij gaan door met onze discussie, en dan opent marky maar zijn eigen topic over zijn uber alarm. Want dit is niet meer tof.
Bram

Ik ben van plan om zo'n alarm te kopen.. Weet iemand of het heel erg moeilijk zijn om in te bouwen??
Remi

Je krijgt de instructies hoe je hem moet inbouwen erbij. Dus als je een beetje handig bent moet dat wel lukken. Ik denk dat het wel handig is als je het schema van de auto bij de hand hebt. Suc6 ermee
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Denk erom als je aan de bedrading van de auto gaat knoeien dat je dat echt absoluut moet solderen, Dit om storingen en eventuele kortsluitingen te voorkomen,

Beter is nog om dit soort dingen door iemand met kennis in te laten bouwen, want het lijkt simpeler dan het is.
Anonymous

Bram schreef:Ik ben van plan om zo'n alarm te kopen.. Weet iemand of het heel erg moeilijk zijn om in te bouwen??

Het is wel goed te doen, ik heb die van de grote beurt en was in 3 uurtjes klaar samen met een elecrticien.
Wat Olijnsma zegt is waar je moet wel solderen, niet alles maar wel bij je contactslot.

Als je er niet uitkomt kan je het altijd aan marky vragen.:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Beetje pro doet een alarm in 1,5 -2 uur.

Amateur kan dat binnen een halve dag klaren, ik ben wel van mening dat je echt ALLES moet solderen. Ik bouw ze vaak in, en moet vaak problemen oplossen, en de problemen komen meestal voort uit slechte verbindingen.

Echt waar, soldeer die hap ff, kost een hele kleine moeite meer, tis eigenlijk nog goedkoper ook :wink:
marky1003

Hoffihof wrote:
Het is wel goed te doen, ik heb die van de grote beurt en was in 3 uurtjes klaar samen met een elecrticien.
Wat Olijnsma zegt is waar je moet wel solderen, niet alles maar wel bij je contactslot.

Als je er niet uitkomt kan je het altijd aan marky vragen.:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En dan is het in 3 seconde gestolen want het alarm deugt niet, dus zonde van je 3 uur installatie en zonde van je geld :lol: :lol: :lol: :lol:
marky1003

hoffiehof schreef:
Dus je wilt het aan mij vragen?
Oke: Ik geef antwoord: Dat alarm is gewoon rotzooi. (N) (N) (N) (N)
Mijn advies is en blijft zo: Geef liever iets meer uit en dan heb je een betrouwbare alarm die jaren lang mee gaat. :D :D :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

:( Grote ZUCHT
Anonymous

En dan is het in 3 seconde gestolen want het alarm deugt niet, dus zonde van je 3 uur installatie en zonde van je geld :lol: :lol: :lol: :lol:[/quote]

Jonge, als ze willen is een auto met een duur alarm ook binnen 3 tellen gejat, het enige verschil is wel!

Ik wordt gewaarschuuwd op mijn handzender als ze aan mijn auto zitten te kloten, dus ben ik binnen 3 tellen buiten om zo'n junk ff moris te leren!!!

En dat heb zo'n duur alarm niet!!!! (N)

Ik heb zonet ff op de site van clifford gekeken maar kon nergens een alarm vinden die met een 2-weg systeem werkt, nee zelf niet die van 1100,-
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ben ook van mening dat het Camco spul niet je-van-het is.

Persoonlijk zou ik gaan voor een Gemini, GT of Cobra, kosten iets meer, tis wat eenvoudiger maar ook betrouwbaarder.

Dat 2-weg systeem is wel leuk, maar een dief heeft 45 seconden nodig om een radio te pikken en 60 om een auto mee te nemen.

Komt erop neer, je weet dat er wordt geklooid, als het systeem goed functioneert. en je bent er alsnog te laat bij.

Ze zeggen dat het systeem op ongeveer 2 km in de rondte werkt. Maar dit is in open veld, neem in een bebouwde wereld er maximaal 25 % van en dan heb je een beetje een idee van de reikwijdte.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ja, ik wordt ook zuur van dit topic. :( ik zeg locken, er komt toch niks zinnigs meer naar voren.
Anonymous

Johan schreef:ja, ik wordt ook zuur van dit topic. :( ik zeg locken, er komt toch niks zinnigs meer naar voren.

Helemaal mee eens, was gezellig :beer:
Steven
Car: M536

Lees het dan ook niet, mafketels :p
marky1003

hoffiehof schreef:Ik wordt gewaarschuuwd op mijn handzender als ze aan mijn auto zitten te kloten, dus ben ik binnen 3 tellen buiten om zo'n junk ff moris te leren!!! En dat heb zo'n duur alarm niet!!!! (N)
Je bent in bed aan het slapen met je vriendin of je zit gezellig in een kroegje met vrienden, maar doordat je een onbetrouwbaar alarm hebt, die telkens voor niks afgaat, dan moet je telkens naar de auto rennen en dit voor niks. Want dat was allemaal vals alarm. Dus jij moet nu wel in topconditie zijn om 2 km te rennen binnen 3 tellen. Ik schat, per week zo'n 2 a 3 vals alarmen en dan eventjes sprinten. Een goede manier om jezelf voor de olympische spelen voor te bereiden.
En dat heb zo'n duur alarm niet!!!! (N)
Ik ga je eventjes corrigeren: Inderdaad dat doet een GOEDE alarm niet (een goede alarm hoeft niet duur te zijn).
Laatst gewijzigd door marky1003 op zo 23 mei 2004 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
marky1003

Hoffihof,

Stel voor iemand geeft je de keuze om te kiezen tussen:
Clifford Avantguard of een Camco alarm RS650 King Dragon. Beide zijn topmodellen. Je mag 1 kiezen helemaal gratis. Wat zal je dan eerlijk kiezen??????
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Ik ben heel blij voor je. Hou jij je dan aan je eigen uber alarm en houden we op met deze onzinnige discussie?
Gesloten