bezinetank loshalen voor trekhaak clio 16v hoe

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
mark -19- 16v

nou dit jaar dus met de clio 16v op vakantie

alleen hebben we alle spullen is goed bekeken en dat gaat nooit passen in ons bakkie.

dus maar een aanhanger er achter.

mijn vraag hoe lang doe je erover om een trekhaak te zetten en evt weer te demonteren.

want na de vakantie wil ik natuurlijk niet met zón puist op me kont rond rijden.

ben nu bezig met het monteren van me trekhaak helaas zoals ik al aangaf moet de hele tank eronder uit anders kan je de bevestigingsbouten niet vast maken

ik heb al 2 bouten los weet iemand of er nog meer bouten zijn die los moeten?

en evt benzine slangen

de vulslang heb ik los even als die kleine die daar in de buurt zit
Laatst gewijzigd door mark -19- 16v op za 5 jun 2004 17:55, 3 keer totaal gewijzigd.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
John B
Contacteer:

Ik heb zelf ook een trekhaak nodig maar misschien hebben ze van de haken die er ook af kunnen.
Want idd zo'n kogel op je kont is geen gezicht :D
mark -19- 16v

John B schreef:Ik heb zelf ook een trekhaak nodig maar misschien hebben ze van de haken die er ook af kunnen.
Want idd zo'n kogel op je kont is geen gezicht :D
idd en een hap uit je bumper moet dat? althans bij een astra moet dat wel
mark -19- 16v

? :(
Steven
Car: M536

Je kunt natuurlijk ook ff op zoek gaan naar dakrails en een dakkoffer?
Hoeft niet eens zo duur te zijn, kun je prima aanbrengen en verwijderen en je kan ook nog verantwoord wat harder rijden als 120.

Weet alleen niet heel zeker of ze er zijn voor de 16v, maar denk het haast wel. Je hebt ze voor de meest onbenullige auto's duzzz....

Misschien ideetje?
John B
Contacteer:

Steven schreef:Je kunt natuurlijk ook ff op zoek gaan naar dakrails en een dakkoffer?
Hoeft niet eens zo duur te zijn, kun je prima aanbrengen en verwijderen en je kan ook nog verantwoord wat harder rijden als 120.

Weet alleen niet heel zeker of ze er zijn voor de 16v, maar denk het haast wel. Je hebt ze voor de meest onbenullige auto's duzzz....

Misschien ideetje?
Zelf surf ik en heb dus al dakdragers maar dat zijn echt K*T :( :evil: dingen voor de clio zonder klapraampjes achter.
Vandaar de trekhaak + het feit dat je het zonder meer de afdruk blijft zien op je dak
Steven

16V heeft toch wel klapraampjes achter, dus zou dat toch geen probleem zijn?

En welk merk dragers heb jij gehad dan?
mark -19- 16v

ja ben ook erg benieuwd heb namelijk nog nooit een 91er clio met dak dragers gezien
John B
Contacteer:

Steven schreef:16V heeft toch wel klapraampjes achter, dus zou dat toch geen probleem zijn?

En welk merk dragers heb jij gehad dan?
Idd met klapramen is het probleem minder maar ik heb ze niet (ook geen 16v trouwens).
Heb ze zelf bij de dealer gekocht omdat ze daar goedkoper waren of omdat de dakdrager voor mijn type niet geleverd kon worden (weet ff niet meer welke) dat komt dus puur door die K*T klapramen die ik niet heb :evil:

(p.s. maare we dwalen af, het gaat over trekhaken)
Mrtn
Car: R5GTT

Khad hetzelfde probleem vorig jaar :D

Khad een karretje gekocht en deze helemaal uit elkaar gehaald, roest verwijderd, helemaal overnieuw gespoten in de kleuren van de 2 auto's die ik heb, grijs/wit en had een trekhaakje liggen voor een gewone R5, alleen paste deze niet onder de GTT, rondbellen naar dealers e.d. bleek dat er geen trekhaken voor de GTT zijn gemaakt, dus deze aangepast, gat in de bumpers gemaakt, kabelboom gemaakt met connect stekkertjes en alles.

Trekhaakje erop en eraf en andersom in nog geen half uurtje (Y)

mensen raar kijken op de camping toen ik de bumper van de auto afhaalde en met een trekhaak begon te rommelen :lol:

lekker gecruist met 130/140 op de teller in Fkrijk (130 mag daar :D ), karretje gaf geen krimp en lag super achter de auto, nix stuiteren of slingeren :worship:

in 11uur 1300km verslonden
Mrtn = Maarten
Steven

Nee we dwalen niet af, in mijn ogen is de skibox een veel betere oplossing dan zo'n link klein aanhangertje....

Prijs van een trekhaak is ongeveer evenveel als van dakdragers en dan zit je trekhaak nognie eens gemonteerd.
Voor die montagekosten kun je al bijna een skibox kopen.
Mrtn

ik vind een karretje best lachen achter je auto, helemaal als ze beide van jou zijn en ook nog eens net projectmatig klaar waren (3 dagen :p )

past een trekhaak van een 5? mag je mijne wel lenen, kga 3 weken in een huisje (all in) aan de middelandse zee, Cape d'Achde, 5 meter lopen en ik zit met mn gat op het strand :p

Moet je maar even navragen dan :)
Mrtn = Maarten
mark -19- 16v

Hmmm de tijd dringt en me trekhaak is besteld maar niet voorradig in nederland hmm.

maar klopt het dat d etank er onder uit moet en zo ja hoe kan dat het makkelijkst
John B
Contacteer:

Steven schreef:Nee we dwalen niet af, in mijn ogen is de skibox een veel betere oplossing dan zo'n link klein aanhangertje....

Prijs van een trekhaak is ongeveer evenveel als van dakdragers en dan zit je trekhaak nognie eens gemonteerd.
Voor die montagekosten kun je al bijna een skibox kopen.
Link klein aanhangertje !?!?!?!
Dat hangt puur van de bestuurder af, je weet dat je met een karretje niet super hard kan rijden.
mark -19- 16v

nog nooit iemand zón ding onder zijn clio 16v gebouwt?
mark -19- 16v

nog steeds info nodig
Mrtn

dat ding wordt onder de bumper aan je carros bevestigt, je hoeft de haak dus niet met schroeven aan je tank vast te maken :p

Kom op, dat had jezelf ook kunnen bedenken :wink:
Mrtn = Maarten
mark -19- 16v

Mrtn schreef:dat ding wordt onder de bumper aan je carros bevestigt, je hoeft de haak dus niet met schroeven aan je tank vast te maken :p

Kom op, dat had jezelf ook kunnen bedenken :wink:
het betreft hier geen 1.4 halllllo ff opletten 1800 16v en in de beschrijving staat wel degelijk tank eronder uit anders maak ik hier toch geen f*cking toppic van
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

mark -19- 16v schreef: het betreft hier geen 1.4 halllllo ff opletten 1800 16v en in de beschrijving staat wel degelijk tank eronder uit anders maak ik hier toch geen f*cking toppic van
Nou laat eens wat van de beschrijving zien. wie weet kunnen we er dan wat meer van vertellen.

Zelf geloof ik er niet in. want weet je wat een *** werk het is om die in en uit te bouwen... :wink:

Edit: en de cas van een 1.4 is bijna gelijk aan de 16v alleen de schermen zijn breder. en een andere achteras op dezelfde ophangpunten. Tank zelf is iets groter, maar niet super veel. Dus eigenlijk moet er dan bij iedere clio de tank er onderuit voor de trekhaak... Niet echt logisch dus :wink:
mark -19- 16v

das dus volgens de beschrijving zodra mijn trekhaak binnen is met de handleiding zal ik hem plaatsen.

hoe ik dus aan die info kom maatje van me heeft er 1 op zijn 1.4 gezet en in zijn handleiding stond dat dus dat het bij een 16v wel moest vandaar dat ik mijn vraag stelde hoe dat het beste te doen.

ivm met dringende tijd en dat mijn haak nog niet binnen is wilde ik allerlei info hebben om straks het in 1 x te kunnen fixen
Bas Blue Sport

trekhaak van een 16v is beslist niet het zelfde als die van een gewone clio

In de boeken van de trekhakenboeren in nederland (brink en bosal) staat dus ook duidelijk bij; niet voor 16v!!!!!!
mark -19- 16v

Bas Blue Sport schreef:trekhaak van een 16v is beslist niet het zelfde als die van een gewone clio

In de boeken van de trekhakenboeren in nederland (brink en bosal) staat dus ook duidelijk bij; niet voor 16v!!!!!!
dat klopt dat is voor afneembare trekhaken
Mrtn

Klopt, een trekhaak past eigenlijk niet onder een 16V, dat had ik ook met de GTT, zijn ook geen trekhaken voor geleverd :) Maar dat wil niet zeggen dat alles anders is, het past alleen niet ivm met de iets lagere achterbumper, voor de rest klopt alles, de gaten komen ook overeen!

Ik durf te wedden dat het bij de 16V precies zo is!! Trek je bumper eraf en find out :)

Van die tank gaat er bij mij absoluut niet in, zelfs niet als het in het boekje staat!! eerst monteren, dan geloven 8)
Mrtn = Maarten
Madmaus

Ik heb een aansluiting voor een trekhaak op clio-tje.
Er zit zo'n stalen buis onder me bumper en een klein gaatje onderin me bumper. Ik heb geen idee hoe dit bevestigt is, het zat er al op toen ik hem kocht.
Alleen heb ik die knop niet meer, dus eigelijk is het een nutteloos ding.

Maar het past dus iig wel.

Groeten Maurice
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Madmaus schreef:Maar het past dus iig wel.

Groeten Maurice
Maak eens een paar foto's aub. misschien wordt het dan ook duidelijker voor de rest. 8)

GR.Frits
Madmaus

Frits schreef:
Madmaus schreef:Maar het past dus iig wel.

Groeten Maurice
Maak eens een paar foto's aub. misschien wordt het dan ook duidelijker voor de rest. 8)

GR.Frits
Ik zal binnenkort ff een fototje maken.
Nu regent het.. als het verder op de dag wat droger wordt zal ik ze ff maken.
Madmaus

Ik kwam deze net tegen op marktplaats:

Aangeboden: Trekhaak z.g.a.n clio 92

Kheb een trekhaak liggen die onder mijn clio weg komt uit 1992.
kheb de auto net 4 weken en de vorige eigenaar heeft hem er nog niet zo lang geleden onder gezet.
Het is een brink trekhaakKheb hem er onder weg gehaald omdat ik het niet vind staan onder een 1.8 16v

Misschien heb je der wat aan.
En anders kan deze man je wellicht de nodige informatie verschaffen.
mark -19- 16v

ben nu bezig met het monteren van me trekhaak helaas zoals ik al aangaf moet de hele tank eronder uit anders kan je de bevestigingsbouten niet vast maken

ik heb al 2 bouten los weet iemand of er nog meer bouten zijn die los moeten?

en evt benzine slangen

de vulslang heb ik los even als die kleine die daar in de buurt zit
mark -19- 16v

weet niemand hoe dit moet?
mark -19- 16v

nog nooit iemand zijn tank verwisseld op een clio 16v?

beetje jammer hoor :(
Riël
Über-Spammer

Iemand moet de eerste zijn hier ;) Is het nog niet gelukt? Kan toch niet zo moeilijk zijn, alles losmaken. Bovenaan meoten ook de slangen van de vlotter los, of de vlotter zelf eruit (onder de achterbank)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark -19- 16v

zo heb hem er onder uit en weer vast

nou een trekhaak zetten op een 16v kost ff tijd omdat je dus wel de tank,bumper uitlaat reserve wiel,hitteschild-uitlaad losmoet halen het achterste gedeelte dan waar de vulhals op aangesloten is.

lett wel op dat er geen benzine in zit anders heb je een lekkere benzine broek haha.

alles zit er netjes onder en op straat gemonteerd

helaas geen :foto:

mensen die ook een trekhaal moetene monteren op een clio pm voor evt meer info

evt leuke gedachte gang is een 16v is het moeilijkst om een trekhaak op te monteren
Geert Claes

Ja hoor, mijn trekhaak zit er onder, maar ik heb nu geen reservetank meer. Maar in elk geval is het goed dat ik geen gaten heb moeten maken in de achterbumper, en dat men auto er langs achter nog hetzelfde uitziet als de haak er af is....
jeroen.k

Wat ik hier nu niet hoor...moet een trekhaak niet rdw gekeurd worden? Op mijn sloop19 zit namelijk ook een trekhaak en die wilde ik ook tijdelijk op mijn chamade bouwen, maar toen hoorde ik dat dat niet mocht omdat je de trekhaak rdw moet laten keuren en dat je dan pas een wit nr.bord aan kan vragen? Heb het nooit gecontroleerd, maar gewoon een busje gehuurd. Maar goed, leek me op zich wel logisch...is het ook zo? (om voor straks misschien een hoop gezeur te voorkomen...)
Steven

Witte nummerborden kun je gewoon los aanvragen bij onze kortingsvrienden ;)

En volgens mij hoeft er weinig gekeurd te worden, kep zo vaak mensen zelf een trekhaakje zien monteren.
Plaats reactie