Hallo, ik heb een Twingo van eind '95
Sinds kort heb ik het volgende probleem!!
Ik ga rijden in de 1 naar de 2 enzo, wanneer ik wat langer doortrek dan voel je de koppeling nog maar voor de helft (beetje het idee van een sportkoppeling) Hij mist de slag die die normaal maakt!!
Wanneer ik terug ga schakelen naar de 2 dan komt de complete slag weer terug.
Of evt wanneer ik m ff in de Vrij zet en de koppeling op laat komen is het ook weer in orde
Mijn koppeling doet het wel goed, schakelen gaat ook goed!!
Weet iemand wat het probleem kan zijn!!!
[Twingo]Koppelingsproblemen!!
HMmm zegt me zo niks enigste koppel "probleem" dat ik heb is dat als ik hard een bocht in ga en terugschakel en rem maar nog te hoog in de toeren zit om bijvoorbeeld naar zijn 2/3 te gaan, maar ik schakel toch. Dan remmen mijn remmen vlak voordat hij terug naar die versnelling gaat harder dan ik mijn voet indruk de rempedaal geeft dan opeens ook geen tegendruk tegen me voet meer maar lijkt heel kort uitzichzelf naar beneden te gaan 

No. 1 slipt de koppeling ook, want volgens mij is er geen probleem, misschien iets met de automatische spanner.
En douwe, lijkt op je vacuum voor je rembekrachtiger. Controleer de slang en de werking van de terugslagklep eens? Slang op de grote zwarte cilinder, loopt naar je inlaatspruitstuk.
En douwe, lijkt op je vacuum voor je rembekrachtiger. Controleer de slang en de werking van de terugslagklep eens? Slang op de grote zwarte cilinder, loopt naar je inlaatspruitstuk.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hij koppelt goed, volgens een vriend moest ik 50 gaan rijden en dan naar de 5 schakelen en dan vol gas geven, als ie hoog in de toeren zou gaan was het mis,maar hij had er moeite mee om dan op gang te komen, dus de koppeling was verder goed!!
Auto op de handrem... zet hem in de derde versnelling laat nu de koppeling langzaam opkomen (geen gas bij geven) als hij wel van de plek wil dus door de handrem heen wil trekken is de koppeling ok....Ronnie1984 schreef:Hij koppelt goed, volgens een vriend moest ik 50 gaan rijden en dan naar de 5 schakelen en dan vol gas geven, als ie hoog in de toeren zou gaan was het mis,maar hij had er moeite mee om dan op gang te komen, dus de koppeling was verder goed!!
Clio 16v.....
als hij maar niet meer toeren gaat maken als je de handrem erop hebt en je laat de koppeling langzaam gaan zou het goed moeten zijn...Ronnie1984 schreef:Heb het ff getest, in de 3, handrem erop, hij begint wat te trekken, haal ik de handrem eraf dan rijdt ie weg!!
Clio 16v.....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee hij wil gewoon bijna afslaan, dus loopt niet hoog in de toeren op!!
FF testje of het eindelijk lukt!!
[img]http://www.twingo-board.de/twingo/tdw/secretdirtyG.jpg[/img]
Ziet er goed uitRonnie1984 schreef:Nee hij wil gewoon bijna afslaan, dus loopt niet hoog in de toeren op!!

Be TuNeD Be TwInGo
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De problemen zijn opeens weg, het enigste waar ik nog wel problemen mee heb is dat als ik eens flink doortrek in de 4 of als ik snel uit een boct kom dat de slag iets minder wordt!!
Is dat normaal??
Is dat normaal??
De oorzaak KAN in de bediening van de koppeling zitten....d.w.z de koppelingskabel, of het koppelingsmechanisme bij het pedaal waar ook de zelfsteller inzit. Een bocht kan weinig invloed hebben op je koppeling, een paar keer flink trappen uiteraard wel, je bedient dan tenslotte redelijk stevig de koppeling. Alvorens dus te gaan zoeken in de koppeling zelf zou ik eerst even het mechanisme en de kabel nalopen. Rij desnoods even langs een dealer voor een diagnose, het is erg lastig om dergelijke problemen via een forum te beoordelen.
Succes
Succes
koppelingsbediening van renaults zijn altijd shit, zolang je niet het idee hebt in een automaat te rijden d.w.z. oplopende toerentallen zonder sneller te gaan rijden is er niets aan de hand.
heb zelf 420.000 km in een 5 gt afgelegd (ik rij er nog steeds in ) en altijd wel koppelingsproblemen gehad, ondanks vervangen van de koppeling alsook het pedaal met automatische spelingsophefmechaniek.
resultaat = nul, dus bespaar je het geld.
lekker doorrijden !
heb zelf 420.000 km in een 5 gt afgelegd (ik rij er nog steeds in ) en altijd wel koppelingsproblemen gehad, ondanks vervangen van de koppeling alsook het pedaal met automatische spelingsophefmechaniek.
resultaat = nul, dus bespaar je het geld.
lekker doorrijden !