Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn ruitenwissers moet demonteren vam mijn clio uit 2000 ?
Na het verwijderen van de moer, lijkt het of de ruitenwisser vast "geklikt" zit.
Stevig loswrikken helpt niet, durf geen bruut geweld te gebruiken.
Clio ruitenwissers demonteren ?
Beetje boven/onder wrikken, zit stevig geklemd om de tandjes neem ik aan. Even trekken. Denk ik ...
Klopt , die dingen kunne verrot vast zitten,stel dat hij echt niet loskomt,gebruik dan een waterpomp tang bv,dus dat je hem eraf drukt,en anders een klein trekkertje
-
Door contactcorrosie rot het aluminium langzaam weg (die pen waar je ruitenwisser en de moer op vast zitten). Er is speciaal gereedschap voor, maar anders gewoon rustig heen en weer wrikken, komt vanzelf los.
Let bij de achterruitenwisser op het monteren, 2 mogelijkheden, of je ruit, zoals het hoort, of je plaatwerk, en dat laatste levert je wat spuitwerk aan je achterklep op.
Let bij de achterruitenwisser op het monteren, 2 mogelijkheden, of je ruit, zoals het hoort, of je plaatwerk, en dat laatste levert je wat spuitwerk aan je achterklep op.
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
TIP
De moer er weer op draaien, niet helemaal maar een paar slagen, en dan voorzichtig met een rubberhamer op die moer slaan, na een paar flinke tikken krijg je speling en kun je de wissers eraf halen. Denk er wel om dat de moer wel volledig met de draad op de bout zit, anders kun je dit kapot slaan, en ben je verder van huis.
De moer er weer op draaien, niet helemaal maar een paar slagen, en dan voorzichtig met een rubberhamer op die moer slaan, na een paar flinke tikken krijg je speling en kun je de wissers eraf halen. Denk er wel om dat de moer wel volledig met de draad op de bout zit, anders kun je dit kapot slaan, en ben je verder van huis.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
het is gelukt, de ruitenwissers zijn eraf.
mbv kruipolie, waterpomptang en beetje geweld zijn ze er af gekomen.
bedankt voor de hulp mensen
mbv kruipolie, waterpomptang en beetje geweld zijn ze er af gekomen.
bedankt voor de hulp mensen