Ik kreeg een berichtje binnen, blijkt wel dat meer mensen het spuugzat zijn:
BENZINEPRIJS OMLAAG
S.v.p. lezen en ZOVEEL MOGELIJK doorsturen
ALS IEDEREEN MEEDOET DAN HELPT HET
Controle over de benzineprijzen:
Zoals het ernaar uit ziet, zullen voor de zomervakanties de benzineprijzen een recordhoogte bereiken.
Experts verwachten enorm hoge benzineprijzen.
Iedereen wilt dat de benzineprijzen omlaag gaan?????> Daarvoor hebben we een gezamenlijke en goede aktie nodig.
Philipp Holsworth had een betere idee dan alleen maar op een bepaalde dag niet tanken.
De Oliemaatschappijen lachen over zo'n idee. Ze weten toch dat men op een bepaald moment weer moet tanken. Is het niet vandaag dan is het morgen.
Dus dit heeft geen zin.
Het volgende idee heeft meer kans van slagen:
Wij moeten de oliemaatschappijen laten zien dat wij - de klanten - de macht hebben en niet omgekeerd.
Met de regelmatig stijgende benzineprijzen moeten wij hierop als klant reageren.
De enige mogelijkheid om de benzineprijzen naar beneden te krijgen is om enkele oliemaatschappijen financieel pijn te doen door HUN benzine niet te kopen. Dit kan een grote invloed hebben op de totale benzineprijs en kan tot een benzineprijs-oorlog leiden.
HET IDEE:
Voor de rest van 2004 geen benzine tanken bij twee van de grootste benzinemaatschappijen:
SHELL en ESSO!!!!!!!
Als beiden geen benzine meer verkopen, worden ze gedwongen om met de prijs naar beneden te gaan om het voor de klanten weer aanlokkelijk te maken om bij hen te tanken.
Als deze beide maatschappijen met hun prijs naar beneden gaan dan moeten de overigen ook weer volgen. Als de prijzen weer omhoog gaan dan begint het spel weer opnieuw.
Om met dit systeem succesvol te zijn moeten zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte zijn.
Stuur naar zoveel mogelijk mensen deze E-Mail.
Als iedereen die deze mail krijgt dit doet en dit ook naar alle bekenden stuurt dan is Nederland binnen no-time overspoelt met deze mail en kunnen we iets doen aan de abnormaal hoge benzineprijzen.
IEDEREEN MOET ER WEL VAN OVERTUIGD ZIJN EN VOLHOUDEN TOTDAT SHELL EN ESSO BEGINNEN MET HUN PRIJZEN TE VERLAGEN.
DIT SYSTEEM WAS IN ANDERE LANDEN AL EFFECTIEF. (BIJVOORBEELD CANADA) HIER GING DE PRIJS NA DEZE AKTIE 12 CENT NAAR BENEDEN.
VOORAL IN DE KOMENDE VAKANTIEPERIODE EN EXTRA FEESTDAGEN KAN HET EFFEKT AL GROOT ZIJN ALS ER BIJ SHELL EN ESSO NIET MEER GETANKT WORDT.
Veel succes bij de aktie
Mijn mening: Zolang deze actie niet duidelijk bekend gemaakt wordt bij de benzinemaatschappijen zal het niet veel uit gaan maken. Maarja, ik doe alles om die prijzen een beetje normaal te maken.
Ik hoef niet gratis te tanken (nou... dat zou ik wel leuk vinden) maar een beetje normale/reeele prijs zou ik wel willen.
heb de euro 95 vanacht weer 0,6 cent omhoog gegooid
staat nu bij bp op 1,30.9
over de 3 gulden een liter
pffffffff
wat zal me vakantie in frankrijk goed koop zijn
IK zie het allemaal verder somber in, ik ben er nog eens wat dieper in gedoken en je ziet gewoon de vraagprijs voor ruwe olie per minuut stijgen, dat is de grote boosdoener op dit moment.
alleen stijgt het hier harder dan in de US. Dit heeft te maken dat via technisch ingewikkelde constructies, dat wij als Europeanen moeten betalen om de benzine in de US wat goedkoper te houden.
Dikker rukkers zijn het.
ik geloof dat ik maar op Gas overga
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Greenpeace is op zich al tegen vervuiling, dus tegen alle auto's. Die zullen echt niet onze actie van te hoge benzineprijzen steunen (want lagere prijs = meer autorijden volgens economen).
Maar een pro-lpg actie zou wel welkom zijn geloof ik.
Het gaat goed met de actie van het boycotten van shell en esso. Ik kreeg het mailtje van een kennis die niet eens in de buurt komt van tuning club forums, dus dringt het mailtje ook door buiten de tuningclubs! Gaat goed!
qauckemoly schreef:Het gaat goed met de actie van het boycotten van shell en esso. Ik kreeg het mailtje van een kennis die niet eens in de buurt komt van tuning club forums, dus dringt het mailtje ook door buiten de tuningclubs! Gaat goed!
kijk zo hoord het ook.
Als iedereen die het leest zich er ook aan houd dan is het helemaal mooi.
qauckemoly schreef:Het gaat goed met de actie van het boycotten van shell en esso. Ik kreeg het mailtje van een kennis die niet eens in de buurt komt van tuning club forums, dus dringt het mailtje ook door buiten de tuningclubs! Gaat goed!
kijk zo hoord het ook.
Als iedereen die het leest zich er ook aan houd dan is het helemaal mooi.
Ik tank alleen nog maar bij Tinq, lekker goedkoop!
Shell, ESSO en Texaco kunnen van mij de boom in!
Wat jij wilt... In die mail die ik laatst kreeg werd opgeroepen om Esso en Shell te boycotten, dus ik ben daar vanuit gegaan. Esso zie je in Nederland toch erg weinig, vind ik.
Accijnsverschillen, Droes... Jaren geleden hebben ze hier 'tijdelijk' 25 cent (guldens) per liter op de brandstof geheven om de staatsschulden weg te werken. Dat is nu al dubbel en dwars voor elkaar, maar nu weigeren ze dat kwartje eraf te halen. Toch lekkere inkomsten.
Merijn schreef:Accijnsverschillen, Droes... Jaren geleden hebben ze hier 'tijdelijk' 25 cent (guldens) per liter op de brandstof geheven om de staatsschulden weg te werken. Dat is nu al dubbel en dwars voor elkaar, maar nu weigeren ze dat kwartje eraf te halen. Toch lekkere inkomsten.
ow zo doen ze da dus in nederland
jah das k*t natuurlijk, en als gewone burger kun je daar maar weinig tegen inbrengen.
Merijn schreef:Accijnsverschillen, Droes... Jaren geleden hebben ze hier 'tijdelijk' 25 cent (guldens) per liter op de brandstof geheven om de staatsschulden weg te werken. Dat is nu al dubbel en dwars voor elkaar, maar nu weigeren ze dat kwartje eraf te halen. Toch lekkere inkomsten.
Nee, ze hebben het pas een beetje verhoogt, onze gekozen, maar o zo inhalige "volksvertegenwoordigers". er stond een paar maanden geleden een artikel in de NRC waarin uit de doeken werd gedaan hoe de benzine prijs in de NL opgebouwd was en het komt er op neer dat iets meer dan 80 % (ondertussen dus waarschijnlijk 85%) van de prijs die je aan de pomp betaalt naar de overheid gaat, zodat zij hun kantoor weer opnieuw in kunnen richten. [img]http://www.tweakers.net/g/s/pukey.gif[/img] [img]http://www.tweakers.net/g/s/pukey.gif[/img] [img]http://www.tweakers.net/g/s/pukey.gif[/img]
Was meer voor verbetering vd infrastructuur bedoeld...al die verbeteringen, dat hebben we toch wel gemerkt allemaal
Perfecte wegen, nergens meer files
ik ben dan van mening, als ze dan een 'geldtekort' hebben dat dan iedereen moet mee betalen (zal je het verschil ook niet zoveel merken), want diegene die dieselen betalen dan zogezegd hun nieuwe bureau'kes ni e
alleen diegene die naft rijden..
das ni correct!