Tuning 1700 MPI uit renault 21 (foto's nu!!)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
hkmjager

Nou mijn project heeft een poos stil gestaan, maar eindelijk zijn we weer ietsje verder. Inmiddels al wel dik 2 jaar bezig met mijn 5 je , maar heb dus laatst een andere motor erbij gekocht. Ik had dus een 1700 mono point injectie uit een 5 , en heb nu een multiepoint uit een renault 21 erbij gekocht '93 er.
nou heb ik al een paar keer gehoord dat het toch op één of andere manier moet lukken om hier een turbo op te bouwen. Aangezien er ook wel wordt gezegd dat de compressie niet laag genoeg is , tenminste van de mono point was dat niet zo vroeg ik mij af of dit bij de multiepointwel laag genoeg is of dat het verholpen kan worden doormiddel van een stalen pakking ertussen (heb dit gezien op een peugot tuning site).
Ook heeft dit blokje wel een externe olie kanaal dat had de mono point namelijk niet waardoor er waarschijnlijk zelf een moest worden gemaakt.
Mocht er iemand zijn die mij hier meer info over kan geven zou ik dat zeer op prijs stellen aangezien ik dus absoluut geen 1400 turbo wil maar een 1700 gemodificeerd zodat natuurlijk niet iedereen er mee rijdt :wink: nou hoop dat iemand me een beetje info kan geven
Eventueel Emailen op hunterproductions@solcon.nl

http://uk.geocities.com/hkmjager/fotos/blokje1.JPG

http://uk.geocities.com/hkmjager/fotos/motorkap.JPGnou das mijn motorkap dus hopen dat ie gaaf is als ie in de kleur is gespoten meer foto's volgen nog moet ze eerst beetje kleiner hebben.
Laatst gewijzigd door hkmjager op di 18 mei 2004 18:32, 2 keer totaal gewijzigd.
laguna2
Contacteer:

Ik denk dat je goedkoper uitbent als je een Volvo 480 turbo blok koopt, kost weinig en is al helemaal klaar en aangepast. Er zijn er hier op het forum verschillende mensen die dit al met succes gedaan hebben. Ik denk dat je 1.7 MPI blok ombouwen naar turbo veel duurder is...
hkmjager

laguna2 schreef:Ik denk dat je goedkoper uitbent als je een Volvo 480 turbo blok koopt, kost weinig en is al helemaal klaar en aangepast. Er zijn er hier op het forum verschillende mensen die dit al met succes gedaan hebben. Ik denk dat je 1.7 MPI blok ombouwen naar turbo veel duurder is...
tja maar ik heb nu eenmaal die 2 blokken al en ik kon niet echt met succes een turbo blok vinden dan moet je toch iets en tis al vaker gedaan zou graag een beetje info willen over hoe en wat :p
Abel
Über-Spammer

toch wordt het goedkoper als je een oude volvo 440 of 480 turbo koopt..

De inlaatspruitstuk en kop zijn aangepast door porche om dat er problemen waren met het orginele ontwerp.

duss houd je geld in je broekzak en ga voor een oude 440 turbo :wink:
-Ray-
Contacteer:

foto's resizen zou geen kwaad kunnen. wel eens van IrfanView gehoord?
Immer wieder die verdammte Holländer
TimV

Hmmm ik zie nergens foto's :s .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

hkmjager

Abel schreef:toch wordt het goedkoper als je een oude volvo 440 of 480 turbo koopt..

De inlaatspruitstuk en kop zijn aangepast door porche om dat er problemen waren met het orginele ontwerp.

duss houd je geld in je broekzak en ga voor een oude 440 turbo :wink:
Tja weet ik maar ja zoals ik al zei ik ben er een poos achter aan geweest en heb tot nu toe niks gevonden zo'n blokje dus heb ik deze voor een spotprijsje gekocht 8)
Vandaar dat ik um ook wel graag wil ombouwen en ja veel geld wat is veel geld?
Heb der inmiddels al een kapitaal ingestopt aan het ombouwen opknappen enz dus ja daar kan ik nog wel ff voor sparen of tewel veel beunen doet wonderen :wink:
Mrtn
Car: R5GTT

dat een 1700turbo motor pasklaar is en er binnen een poep en een scheet inligt is echt een misverstand!! maargoed....

Je hebt PM Marcel :)
Mrtn = Maarten
Plaats reactie