één "verroeste" uitgang van uitlaatspruitstuk Clio

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Johnny_r82

Ik zat pas eens mijn uitlaatspruitstuk te inspekteren en daarbij viel mij het volgende op. Het deel wat de uitlaatgassen van de 1e, meest linkse cilinder (vanuit de auto gezien) afvoerd zag er heel anders uit dan de rest. Het gehele spruitstuk is n beetje dof zwart-achtig (normaal), maar het deel wat uit de 1e cilinder komt tot aan waar de buizen min of meer samen komen ziet er op de oppervlakte wat verroest uit.(was eerst niet)
Nu vraag ik mij af of dit normaal is of dat dit kan duiden op een probleem met die cilinder, dat hier de verbranding misschien niet optimaal in is om de een of andere reden en dat daarom de uitlaatgassen uit deze cilinder een minder hoge temperatuur bereiken met dit als gevolg... ik weet het niet.
Iemand bekend met dit "probleem"?

(ik kan binnekort denk ik wel ff n fotootje ervan maken)
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Wat voor een motor ligt er in ??
PtrGte
Contacteer:

ik denk een 1800 16v :wink:

maar goed ... de meeste spruitstukken zijn "deels" roestig, tis maar net waar wat vuil of olie is neergekomen en waar niet...kan puur toeval zijn, bijvoorbeeld een lekkage of iets dergelijks op een deel van het spruitstuk, maar ik zou me er neit teveel zorgen over maken, zolang de motor nog goed loopt niks aan doen zou IK zeggen...

mocht het iets anders zijn:

SUCCES!!!
pierre

Hi,

Uitlaatspruitstuk is altijd roestig, komt door vocht buitenaf en strooizout op de wegen.
Dus geen probleem als er maar geen scheuren in zitten, niet op letten en lekker door rijden.
Plaats reactie