[Express] Kilometerteller uitschakelen
Ja wazige vraag zeg 

Gaat om een bedrijfsbusje van een kennis van me. Die moet van t weekend wat ophalen maar daar moet ie dan voor betalen. Zijn dan prive kilometers en geen zakelijk. Dus ff de kabel eraf en rijden maar
Bij mn eigen busje gaat het trouwens veel makkelijker. Ff zekering eruit en rijden maar

Bij mn eigen busje gaat het trouwens veel makkelijker. Ff zekering eruit en rijden maar
5 GT Turbo '88 GT5

Zou je denken? 

Geen id. Wat ik wel weet is dat het bij andere merken erg makkelijk is om de teller uit te schakelen. Bij mn vorige busje (VW Tranporter) zit er onder het stuur een klepje. Als je die open klikt zitten daar 2 stekkertjes achter. Een gele en een zwarte. Als je de gele stekkers losmaakt van elkaar doet je tellerbak het niet meer. Wel lastig omdat je nu ook niet meer kan zien hoeveel diesel erin zit.
Bij mn huidige bus (Ford Transit) is het nog makkelijker. Daar zit in het zekeringskastje een aparte zekering voor je teller. Dus doet alles het nog behalve de teller

Bij mn huidige bus (Ford Transit) is het nog makkelijker. Daar zit in het zekeringskastje een aparte zekering voor je teller. Dus doet alles het nog behalve de teller
5 GT Turbo '88 GT5
Tja de meeste diesels gaan toch niet zo extreem hard. En als je gewoon met het verkeer meerijd kan je aardig inschatten hoe hard je rijd (lees je leert ermee leven)Calle schreef:Kan ook heel duur worden, volgens mij kun je dan ook slecht zien hoe hard je rijdt...
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Contacteer:
Van een express kan je zo de kabel loshalen .Het instumenten paneel haal je binnen 1 minuut los .
Dan trek je de km kmteller kabel zo los .
Dan trek je de km kmteller kabel zo los .
-
- Contacteer:
Van een twingo moet je de bovenkap van het dashboard los draaien (iets van 4 schroefjes).Mrtn schreef:en bij een Twingo Marcel?
Dan zit het paneel vast met 2 of 3 schroefjes .
Maar daar zit geen km teller kabel , want die heeft de twingo niet .
Die heeft een opname element op de bak zitten. Dus als je het stekkertje eraf haal zou ie het niet meer moeten doen . Of hij moet ABS hebben dan kan (weet niet of het zo is bij de twingo ) het signaal via de ABS sensoren gaan .
-
- Contacteer:
Van welke auto twingo /express ? of een andereJerk schreef:Is dat heel veel werk om de tellerbak eruit te halen???
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dan ff rijden op de toerentellerCalle schreef:Kan ook heel duur worden, volgens mij kun je dan ook slecht zien hoe hard je rijdt...
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Expressjes hebben geen toerenteller.
Tenminste niet origineel.
De enige teller die ze hebben is de snelheidsmeter, en een hele zooi lampjes die fouten aangeven (hopelijk).
Tenminste niet origineel.
De enige teller die ze hebben is de snelheidsmeter, en een hele zooi lampjes die fouten aangeven (hopelijk).
-
- Contacteer:
Bij die van mij niet . De zwart rand om het instrumenten en kachelpaneel heen klik je aan de onderkant los door hem naar je toe te trekken .Jerk schreef:Express
Dan klap je hem omhoog dan gaat ie boven los.
Aan allebij de kanten van het instr.paneel zit zilver lipje , deze duw je naar elkaar toe (dus naar het midden) en dan zit ie los en kan je bij de kabels .
+/- 1 minuut werk.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Ja Rasit dat vind ik ook 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
??rasit.. schreef:Hallo weet iemand misschien hoe je de kilometer teller van een Clio RS "terugdraait".
Het is tegenwoordig mode en ik kan natuurlijk niet 30.000 km hebben terwijl iedereen dalijk bij de 1000 km zit.
whatever...begin gwoon een nieuwe trend...vet vooruit zetten! clio RS met dik 6ton op de teller! kijken mensen wel heel vaag op meetings

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Denk je echt dat een tweedehands bedrijfwagen welke bij een handelaar staat, de originele km-stand heeft?Calle schreef:Als ik het zo zie betekenen km-standen bij bedrijfswagens dus ook niets meer als je naar 2e hands gaat kijken...
Tel er maar gerust een tonnetje of anderhalf bij op, dan kom je enigszins in de buurt.