Hallo,
Ik ben mn express een beetje optisch en motorisch aan het tunen. Nou hebbik leuke velgjes met bandjes, maar nou hebbik erg veel ruimte in mn wielkasten over. Daarom wilde ik mn express nu een mm of 40 verlagen.
Maar nu kan ik nergens verlagingsveren voor een express vinden!
Daarom vroeg ik me af of je hier gewoon de GTT-veren voor kan gebruiken die overal wel staan, of dat dit compleet anders is. een express lijkt namelijk standaard hoger te staan dan een gewone 5. Zijn de dempers dan ook langer?
Graag tips hierover, want volgens mij hebben sommigen van jullie dit al gedaan toch??
thnx alvast!
[express] Renault express verlagen?!
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Sommige die het gedaan hebben, ja hooguit 2 gok ik 
Ik heb zelf een Express waar ik ook erg veel aan doe, en ik heb hem verlaagd. Je kan inderdaad R5 (of gtt) verlagingsveren voor nemen, en het is inderdaad zo dat de Express hoger op zijn poten staat dan een 5. Dus als je een flinke verlanging neemt komt dat goed uit.
Ik heb zelf alleen niet het verschil gemeten tussen oude en nieuwe veren en hoeveel verlaagd die veren waren, tijdens het motor omzetten zijn namelijk die veren regelrecht van een andere auto vandaan gekomen. Maar die gtt waar ze onder vandaan kwamen stond wel lager dan wat de Express nu staat.
De achterkant is torsie, misschien dat je dat al weet maar daar heb je dus geen veren voor nodig maar moet je het verstellen (gebruik de search functie naar "ravensburger" en je komt het vast tegen hoe het moet).
Dus, Expressverlagingsveren zal je nooit tegenkomen, je moet R5 veren nemen, en groter verlaagd dan wat een R5 heeft (dus als een R5 40 mm verlaagd wordt, wordt de Express minder verlaagd, hoeveel weet ik niet).
Stel je daarnaast eventjes voor in het "wie is wie"-topic, te vinden in act.chat als sticky bovenaan. Ben wel benieuwd ook wat je allemaal met de auto hebt gedaan
Succes!

Ik heb zelf een Express waar ik ook erg veel aan doe, en ik heb hem verlaagd. Je kan inderdaad R5 (of gtt) verlagingsveren voor nemen, en het is inderdaad zo dat de Express hoger op zijn poten staat dan een 5. Dus als je een flinke verlanging neemt komt dat goed uit.
Ik heb zelf alleen niet het verschil gemeten tussen oude en nieuwe veren en hoeveel verlaagd die veren waren, tijdens het motor omzetten zijn namelijk die veren regelrecht van een andere auto vandaan gekomen. Maar die gtt waar ze onder vandaan kwamen stond wel lager dan wat de Express nu staat.
De achterkant is torsie, misschien dat je dat al weet maar daar heb je dus geen veren voor nodig maar moet je het verstellen (gebruik de search functie naar "ravensburger" en je komt het vast tegen hoe het moet).
Dus, Expressverlagingsveren zal je nooit tegenkomen, je moet R5 veren nemen, en groter verlaagd dan wat een R5 heeft (dus als een R5 40 mm verlaagd wordt, wordt de Express minder verlaagd, hoeveel weet ik niet).
Stel je daarnaast eventjes voor in het "wie is wie"-topic, te vinden in act.chat als sticky bovenaan. Ben wel benieuwd ook wat je allemaal met de auto hebt gedaan

Succes!
Toch handig dat ik dat topic toen zo'n rare naam heb gegevenJoost (DoubleYou) schreef:gebruik de search functie naar "ravensburger" en je komt het vast tegen hoe het moet

Jah, dat van die torsieas wist ik al, dat hebbik bij een gewone R5 al een keer gedaan. Is niet zo moeilijk.
Dat van die veren kwam ik alleen niet achter. Heb je dan alleen de veren genomen van een GTT, of de hele veerpoten? D8 namelijk dat dat niet zomaar paste...
En heb je standaard GTT veren gebruikt, of verlagingsveren?
Hoe kan het dan dat een express met dezelfde veren toch nog hoger staat dan een gtt?? want ik begrijp dat de standaard veren van een express ook langer zijn dan standaard GTT-veren..?
Wow, wat een vragen allemaal!
Ik zit nu op mn werk, maar zodra ik even tijd heb zal ik me ook even voorstellen inderdaad. Tot zolang kun je mijn vorderingen al wel volgen op http://www.renault5.org/forum bij het topic
projecten --> Bart's express 1.4 GTS
Bedankt alvast! grtz, Bart
Dat van die veren kwam ik alleen niet achter. Heb je dan alleen de veren genomen van een GTT, of de hele veerpoten? D8 namelijk dat dat niet zomaar paste...
En heb je standaard GTT veren gebruikt, of verlagingsveren?
Hoe kan het dan dat een express met dezelfde veren toch nog hoger staat dan een gtt?? want ik begrijp dat de standaard veren van een express ook langer zijn dan standaard GTT-veren..?
Wow, wat een vragen allemaal!
Ik zit nu op mn werk, maar zodra ik even tijd heb zal ik me ook even voorstellen inderdaad. Tot zolang kun je mijn vorderingen al wel volgen op http://www.renault5.org/forum bij het topic
projecten --> Bart's express 1.4 GTS
Bedankt alvast! grtz, Bart
Heb nog wel gebruikte [edit] 50mm [/edit] verlagingsveren voor de GTT, als dat wat is. Speciaal welkomsaanbod 
Laatst gewijzigd door Matijs op do 29 apr 2004 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Tja hoe het precies kan dat een Express hoger staat dan een R5 met dezelfde berlaging kan ik zo snel ook niet echt verzinnen. Misschien zijn het de zijschermen die een hogere uitsparing hebben dan de R5, want dat zou het enige verschil met een gewone R5 zijn. Of zou de bovenste bevestiging van de veerpoot in de express lager zitten dan bij een R5. De voorkant van een express is renault-5 compatibel, wat betekent dat de renault 5 voorkant op een express past zonder problemen. (dus motor past, maar als je motorkap wil omzetten moet je ook de grille en zijschermen doen vanwege andere lampen enzo). Maargoed ik weet het dus ook niet precies helaas.
Ik heb GTT verlagingsveren, maar zoals al verteld weet ik niet hoe laag die zijn. Standaard express veren zijn inderdaad langer (gecheckt met originele R5 veren). Je moet wel de hele veerpoot omzetten, is wel het makkelijkst. En je krijgt geen probleem met de schokdemper (als dat een probleem oplevert, weet ik niet precies, moeten de andere forummers mij even bij helpen). Maar een veerpoot van een R5 heeft dezelfde aansluitingen als van een express, dus is het fully compatible.
Ik heb GTT verlagingsveren, maar zoals al verteld weet ik niet hoe laag die zijn. Standaard express veren zijn inderdaad langer (gecheckt met originele R5 veren). Je moet wel de hele veerpoot omzetten, is wel het makkelijkst. En je krijgt geen probleem met de schokdemper (als dat een probleem oplevert, weet ik niet precies, moeten de andere forummers mij even bij helpen). Maar een veerpoot van een R5 heeft dezelfde aansluitingen als van een express, dus is het fully compatible.
-
- Contacteer:
Her makkelijkste is inderdaad GTT dempers met verlagings veren . De hoogte kan per express/R5 ook verschillen .Dat hangt af van het gewicht van de motor en wat er omheen zit . Een 1.9d is nu eenmaal zwaarder dan een 1,2 of 1,4 .
Bij mij heb ik ook een set GTT veerpoten en verlagings veren ,past perfect .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/ex1.jpg[/img]
Bij mij heb ik ook een set GTT veerpoten en verlagings veren ,past perfect .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/ex1.jpg[/img]
Heej bartjuuh, rij jij in de blauwe express met die duitse velgen eronder??
-
- Contacteer:
Alleen als er iets goedkoops op m'n pad komtSteven schreef:Blijft toch een mooi ding Marcel
Zijn er nog dti-plannen?

Wil wel een 19 Turbo Diesel hebben voor de motor .
Deze zijn alleen nog duur en zeldzaam

-
- Contacteer:
Nope op het renault5 forum staat deze foto:~thijs~ schreef:Heej bartjuuh, rij jij in de blauwe express met die duitse velgen eronder??
[img]http://www.renault5.org/albums/album01/ ... .sized.jpg[/img]
oja????Joost (DoubleYou) schreef: je moet R5 veren nemen, en groter verlaagd dan wat een R5 heeft (dus als een R5 40 mm verlaagd wordt, wordt de Express minder verlaagd, hoeveel weet ik niet).

Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Ja d'r zit ergens een foutje, dat als de express normaal hoger staat en bij een r5 verlaging dan hoger blijft... Ach je moet iig R5 verlaging hebben en ik vind dat mijn Express aan de voorkant nog wel wat lager mag 
Achter ook trouwens

Achter ook trouwens

Ik heb helemaal niks meerBartjuuuh schreef:OK, heb je daar dan dus ook de veerpoten bij? of alleen de veren??Matijs schreef:Heb nog wel gebruikte [edit] 50mm [/edit] verlagingsveren voor de GTT, als dat wat is. Speciaal welkomsaanbod

Sorry, was ff afwezig vant weekend!
Yepz, die foto is inderdaad mijn rooie expressje. Zoals je ziet kan die nog wel een aardig stukje omlaag!
OK, heeft er dan nog iemand verlagingsveren voor een GTT, compleet met veerpoten? Of alvast complete veerpoten, of.. you get the idea...
Groetjes, Bart
Yepz, die foto is inderdaad mijn rooie expressje. Zoals je ziet kan die nog wel een aardig stukje omlaag!

OK, heeft er dan nog iemand verlagingsveren voor een GTT, compleet met veerpoten? Of alvast complete veerpoten, of.. you get the idea...
Groetjes, Bart
-
- Contacteer:
Neem het menu bovenaan, "rtc-markt", "zoek advertentie", typ veerpoten en je komt vast iets tegen 

wat maarten bedoelt is dat de veren een express net zo ver verlagen als een 5!!!!Joost (DoubleYou) schreef:Ja d'r zit ergens een foutje, dat als de express normaal hoger staat en bij een r5 verlaging dan hoger blijft... Ach je moet iig R5 verlaging hebben en ik vind dat mijn Express aan de voorkant nog wel wat lager mag
Achter ook trouwens
Clio 16v.....
-
- Contacteer:

Maakt het nog uit of ik phase1 of phase 2 GTT-poten neem? Of zijn die hetzelfde?
En ik neem aan dat als ik die poten vervangen heb, dat het camber, caster en uitlijning sowieso dan niet meer klopt, dus dat ik hem opnieuw moet laten uitlijnen....?
En ik neem aan dat als ik die poten vervangen heb, dat het camber, caster en uitlijning sowieso dan niet meer klopt, dus dat ik hem opnieuw moet laten uitlijnen....?
-
- Contacteer:
Voor zover ik weet maakt dat niks uit, ze passen allebei. Na mijn verlaging heb ik eerst gewoon gereden, maar omdat m'n banden nogal veel herrie maakten heb ik uitgelijnd, toen maakten m'n banden nog steeds veel herrie. Dus of het uitlijnen werkelijk nodig is weet ik niet, dat moeten anderen dan maar even doorgeven 

Zow! ze zitten eronder! mooie GTT-veren. Alleen staat mn auto nu maar 1 cm lager als hiervoor. Rijdt wel veel bter overigens! Lekker stug enzo.
Maarja, nu moet ik dus nog verlagingsveren hebben, anders schiet het nog niet op. Veerpoten zijn van en GTT ph1, maakt dat voor de verlagingsveren nog uit? of zijn die voor ph1 en ph2 hetzelfde?
Heeft iemand nog een setje liggen toevallig?
Grtz, Bart
Maarja, nu moet ik dus nog verlagingsveren hebben, anders schiet het nog niet op. Veerpoten zijn van en GTT ph1, maakt dat voor de verlagingsveren nog uit? of zijn die voor ph1 en ph2 hetzelfde?
Heeft iemand nog een setje liggen toevallig?
Grtz, Bart
-
- Contacteer:
Originele GTT veren dus. Dat scheelt niet zo veel idd.
Je gaat dus verlagingsveren op je huidige veerpoten zetten, ik dacht dat je meteen een verlaagde veerpoot ging kopen. Ph1 of Ph2 maakt voor zover ik weet niet uit voor de veren.
Je gaat dus verlagingsveren op je huidige veerpoten zetten, ik dacht dat je meteen een verlaagde veerpoot ging kopen. Ph1 of Ph2 maakt voor zover ik weet niet uit voor de veren.