ACT: Twingo I
Geld voor de GTT conversie ben ik apart aan het sparen deze velgen koop ik van het geld dat ik weer voor mijn oude velgen krijg en de rest krijg ik voor mijn verjaardagOllie schreef:Hmmm....je kunt dat geld natuurlijk ook steken in de GTT conversie


Info heb zaterdag nogmaals opgevraagd de laatste keer hadden ze het in mijn motor topic over 2500 a 3500 euro'sOllie schreef:Ik zou in jouw plaats dan al het geld samenleggen en eens informeren naar een nieuw, aangepast blokje van een 5GTT. Speedline of JL kunnen je daarover vast meer vertellen, ook wat inbouw betreft.


Herstel 3500,- a 4000,- euro voor de GTT conversie dan gebruik je een 2de hands motor. Daarbovenop de injectie conversie zul je dus rond de 5000,- terecht komen.
Dan moet ik nog budget over hebben om problemen/defecten op te vangen dus een budget van minimaal zo'n 6000,- lijkt me geen overdreven plan.
Dan moet ik nog budget over hebben om problemen/defecten op te vangen dus een budget van minimaal zo'n 6000,- lijkt me geen overdreven plan.
Hmmm nee dat niet, alleen B5 zijn vrij veel voorkomend en ik hou van origineel als ik die velgen vervolgens custom made neem ben ik net zoveel kwijt als een klasse duurdere velgen.....ik heb dus keuze uit twee soortenRontwingo schreef:Ben beniewd naar je velgen keus![]()
Dus je hebt de B5 uit je hoofd gezet?

Custom made is duurdoenerij voor velgen in kleur
Maar ik heb even de adviezen terug gelezen die gingen over wat je allemaal moet aanpassen aan je auto als je er een GTT blok in zit. 1 van de dingen was minimaal 7J brede velgen met een ET waarde van niet hoger dan 15. De brocks zijn welliswaar 8J maar hebben een ET waarde van 25.
Dus ik ben verder gaan kijken nu heb ik cupvelgen op het oog van het merk "Steffan" het gaat om de 5 spaaks versie met de maten:
8J ET 6 en dan dus in 14"
Mijn huidige banden zullen worden overgezet dus de 195/45/14 alleen die zullen dus een stuk platter en naar binnen komen te staan terwijl de velg naar buiten komt "Der Deutchse style"
Ik heb zo effe geen plaatje maar als ik die vindt poste ik het. Even afhankelijk van wat ze me gaan kosten is het de bedoeling dat de "ster" blauw wordt
De steffan velgen stonden te boek voor 180,- per stuk maar ze gaan kijken voor hoeveel ze een set kunnen krijgen.

Maar ik heb even de adviezen terug gelezen die gingen over wat je allemaal moet aanpassen aan je auto als je er een GTT blok in zit. 1 van de dingen was minimaal 7J brede velgen met een ET waarde van niet hoger dan 15. De brocks zijn welliswaar 8J maar hebben een ET waarde van 25.
Dus ik ben verder gaan kijken nu heb ik cupvelgen op het oog van het merk "Steffan" het gaat om de 5 spaaks versie met de maten:
8J ET 6 en dan dus in 14"
Mijn huidige banden zullen worden overgezet dus de 195/45/14 alleen die zullen dus een stuk platter en naar binnen komen te staan terwijl de velg naar buiten komt "Der Deutchse style"

Ik heb zo effe geen plaatje maar als ik die vindt poste ik het. Even afhankelijk van wat ze me gaan kosten is het de bedoeling dat de "ster" blauw wordt

De steffan velgen stonden te boek voor 180,- per stuk maar ze gaan kijken voor hoeveel ze een set kunnen krijgen.
ff snel plaatje opgezocht:
[img]http://www.steffan.de/_dat/imgGroups/fe ... 14_gfx.jpg[/img]
Deze toch?
[img]http://www.steffan.de/_dat/imgGroups/fe ... 14_gfx.jpg[/img]
Deze toch?
Kijk effe op Steffan velgen en laat zien wat je gaat kopen. 

Van wie was dat advies en waar stond dat ergens? Wil daar wel eens de onderbouwing van weten...Douwe schreef:...
Maar ik heb even de adviezen terug gelezen die gingen over wat je allemaal moet aanpassen aan je auto als je er een GTT blok in zit. 1 van de dingen was minimaal 7J brede velgen met een ET waarde van niet hoger dan 15. De brocks zijn welliswaar 8J maar hebben een ET waarde van 25.
....
Idd. die, alleen voor een Twingo geeft hij ET 15 aan ik ga nog iets extremer en neem ET 6Rontwingo schreef:ff snel plaatje opgezocht:
[img]http://www.steffan.de/_dat/imgGroups/fe ... 14_gfx.jpg[/img]
Deze toch?


Dit stukje komt van speedline er waren nog twee mensen die zoiets gezegd hadden maar die stukje waren niet in dat topic dus die kan ik niet meer terug vinden:Ollie schreef:Van wie was dat advies en waar stond dat ergens? Wil daar wel eens de onderbouwing van weten...Douwe schreef:...
Maar ik heb even de adviezen terug gelezen die gingen over wat je allemaal moet aanpassen aan je auto als je er een GTT blok in zit. 1 van de dingen was minimaal 7J brede velgen met een ET waarde van niet hoger dan 15. De brocks zijn welliswaar 8J maar hebben een ET waarde van 25.
....
Blok inbouwen, 7J brede velgen en 195 banden, 238x20 of 259x22mm remmen, "paar binten er voor onder lassen" en je kunt rijden. De kachelaanpasssing niet te vergeten.
Vandaag ook nog over gehad met de velgenspecialist en hij bevestigde idd. dat hoe lager je ET waarder hoe groter je spoorbreedte en in principe hoe beter je wegligging.
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
maar als je ET6 neemt dan kun je het wel vergeten met je wielkasten. Dat gaat zeker aanlopen, zeker met een 8J.
Ik vind die Steffans nou ook weer niet echt zo speciaal dat je ze nergens ziet. Je ziet ze hier in de omgeving wel redelijk veel.
Ik heb trouwens de Steffan EVO op mijn auto. 8J rondom.
Ik vind die Steffans nou ook weer niet echt zo speciaal dat je ze nergens ziet. Je ziet ze hier in de omgeving wel redelijk veel.
Ik heb trouwens de Steffan EVO op mijn auto. 8J rondom.
Een voordeel is dat ik mijn auto niet zo veel verlaagd heb er zit voldoende speling tussen mijn banden en kastenNick (germanstyle) schreef:maar als je ET6 neemt dan kun je het wel vergeten met je wielkasten. Dat gaat zeker aanlopen, zeker met een 8J.
Ik vind die Steffans nou ook weer niet echt zo speciaal dat je ze nergens ziet. Je ziet ze hier in de omgeving wel redelijk veel.
Ik heb trouwens de Steffan EVO op mijn auto. 8J rondom.


Evo's had ik idd. zien staan maar niet mijn smaak. Ik zit nog wel aan de RS Design te denken maar die zijn weer iets van 40,- duurder a 220,- per velg. Daarbovenop nog de spuitkosten zit je op 260,- per velg.
En de 5 spaaks ansich zal je idd wel vaker zien maar vast niet zo vaak in het blauw

Yepz je kunt ook met spoorverbreders je et waarde verlagen alleen die dingen kosten 100,- per stuk maal 4 zit je al op 400,-Rontwingo schreef:Het is toch ook dat je door spoorverbreding je ET waarde verlaagd ofzoiets? Of zit ik nu helemaal verkeerd


-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Je gaat echt de mist in met je lage ET-waarde. Helemaal met zo'n brede velg. Dan kun je beter een ET20 nemen of zo.
Steffans hebben op dit moment wel veel mensen.
Je zou ook deze kunnen nemen.
RSL Motorsport
[img]http://www.rsl-motorsport.de/picsgl/son ... orange.jpg[/img]
3-delige look met nog meer tiefbett dan de Steffans. Ze zijn ook niet zoveel duurder. Op de site http://www.rsl-motorsport.de staat dat je ze alleen in 7Jx14 kan hebben, maar 8Jx14 past ook gewoon.
Ik had deze velg onder mijn twingo in 7Jx13 voor/8Jx13 achter.
Stond echt heel erg geweldig. Voordeel van deze velgen is dat je ze nog niet zoveel ziet. Vrijwel niet eigenlijk.
Steffans hebben op dit moment wel veel mensen.
Je zou ook deze kunnen nemen.
RSL Motorsport
[img]http://www.rsl-motorsport.de/picsgl/son ... orange.jpg[/img]
3-delige look met nog meer tiefbett dan de Steffans. Ze zijn ook niet zoveel duurder. Op de site http://www.rsl-motorsport.de staat dat je ze alleen in 7Jx14 kan hebben, maar 8Jx14 past ook gewoon.
Ik had deze velg onder mijn twingo in 7Jx13 voor/8Jx13 achter.
Stond echt heel erg geweldig. Voordeel van deze velgen is dat je ze nog niet zoveel ziet. Vrijwel niet eigenlijk.
Die had ik idd. ook gezien alleen in het boek zag die er niet mooi uit maar die foto was veel donkerder. Op deze ziet die er zeer strak uit
Wat ik wil is dat de velgen buiten de auto uitsteken zodat je metnamen van achteren en voren een heel breed effect krijgt
Daarnaast moeten ze genoeg grip geven bij een eventueele GTT conversie Et 15 werd daar zowiezo voor aangeraden of lager.

Wat ik wil is dat de velgen buiten de auto uitsteken zodat je metnamen van achteren en voren een heel breed effect krijgt

Daarnaast moeten ze genoeg grip geven bij een eventueele GTT conversie Et 15 werd daar zowiezo voor aangeraden of lager.
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
De RSL's zijn heel licht met een gepolijste rand.
Bovendien zijn de ET26, dus dat zou ook kunnen.
Met 8J achter kwamen ze bij mij met de velg uit de wielkast. Als je dan een 195/45 band neemt heb je precies de goede duitse stijl.
Bovendien zijn de ET26, dus dat zou ook kunnen.
Met 8J achter kwamen ze bij mij met de velg uit de wielkast. Als je dan een 195/45 band neemt heb je precies de goede duitse stijl.
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Dank u ..... ooit door mij opgebouwd .. toen verkocht... nooit meer weer gezien.... zelfs niet op foto's.
Maar hij rijd nog wel hoorde ik laatst. Mensen hebben hem ooit nog eens zien rijden. Rijd ergens in Zuid-Duitsland.
Maar hij rijd nog wel hoorde ik laatst. Mensen hebben hem ooit nog eens zien rijden. Rijd ergens in Zuid-Duitsland.
100 per stuk is volgens mij wel heel erg veel geld. Ik heb 5mm spoorverbreding voor 25.Douwe schreef:Yepz je kunt ook met spoorverbreders je et waarde verlagen alleen die dingen kosten 100,- per stuk maal 4 zit je al op 400,-Rontwingo schreef:Het is toch ook dat je door spoorverbreding je ET waarde verlaagd ofzoiets? Of zit ik nu helemaal verkeerdkun je beter gelijk velgen met een lage ET waarde kopen
5mm is een standaard maat en kun je zo kopen wil je naar een ET van 6 ofzo gaan praat je over spoorverbreders van 25mm die zijn een stuk duurder. Tenminste ik heb hier geïnformeerd en kosste hier 100 per stuk. 5mm daar in tegen heb ik gratis gekregen bij mijn "oude" velgen.Rontwingo schreef:100 per stuk is volgens mij wel heel erg veel geld. Ik heb 5mm spoorverbreding voor 25.Douwe schreef:Yepz je kunt ook met spoorverbreders je et waarde verlagen alleen die dingen kosten 100,- per stuk maal 4 zit je al op 400,-Rontwingo schreef:Het is toch ook dat je door spoorverbreding je ET waarde verlaagd ofzoiets? Of zit ik nu helemaal verkeerdkun je beter gelijk velgen met een lage ET waarde kopen
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/49_naamloos.JPG[/img]
Is idd mooi ik heb hem een keer gezien op een meeting van de SCTC
alleen ik zou de velgen metname achter nog iets meer naar buiten willen hebben vandaar dat ik een lagere ET wil. Misschien dan geen 6 maar iets van 15 dat zou wel goed moeten gaan. Denk ik.
Nick had jij trouwens je wielkasten omgerold op pastte het zo?
Is idd mooi ik heb hem een keer gezien op een meeting van de SCTC

Nick had jij trouwens je wielkasten omgerold op pastte het zo?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Hey Nick(Germanstyle)
Toen ik die goudkleurige twingo zag met die Rsl velgjes, moest ik meteen denken aan GTI Tuning & Design juni 2001, die vond ik erg vet,strak en niet te overdreven uitgebouwd!!
Jij bent toch mede oprichter van de sctc??
Toen ik die goudkleurige twingo zag met die Rsl velgjes, moest ik meteen denken aan GTI Tuning & Design juni 2001, die vond ik erg vet,strak en niet te overdreven uitgebouwd!!
Jij bent toch mede oprichter van de sctc??
Ronnie1984 schreef:Weet iemand een adres waar je dat soort duitse velgen kan bezichtigen en kopen!!??
Een bedrijf die hierin is gespecialiseerd!
evt internetsite.
Merken zoals powertech, smoor, Brock en RSL
Lang leve Google, probeer dat eens
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Ben idd de medeoprichter van de SCTC.
Waar je die velgen kunt kopen/bezichtigen (niet alle velgen die je noemt) ..... de Car Trend twingo staat er vaak geneog voor de deur ... http://www.cartrend.nl
Waar je die velgen kunt kopen/bezichtigen (niet alle velgen die je noemt) ..... de Car Trend twingo staat er vaak geneog voor de deur ... http://www.cartrend.nl