Zondag (een dag na terugkomst) trok ik even flink op, en toen begon het gedonder. Bij vol gas Valt op willekeurig moment de toerenteller naar beneden, de motor 'stopt' (geen ontsteking lijkt het) en er komt een flinke berg rook uit de uitlaat.
Ik heb eergisteren een een flink rondje gereden om uit te vinden *wat* de logica in het probleem is, en ik kom tot de volgende conclusie:
1: het toerental is niet belangrijk. Ik kan van 0-6500 rpm zonder problemen halen
2: Turbodruk is niet belangrijk. Ik kan de druk laten oplopen tot (net iets over) het eerste van de laatste (lekker duidelijk)streepjes.
3: Hoeveel gas ik geef is *wel* belangrijk. Er is geen enkel probleem zolang ik maar niet teveel gas geef.
Ik heb ondertussen wel een afspraak staan bij Renault, maar als ik het zelf op zou kunnen lossen zou wel mooi zijn natuurlijk. Maar goed, dan moet ik wel weten *wat* het probleem is, en kan niets vinden.

Ik heb al gekeken of de onsteking misschien raar was, maar het vervroeger-membraampje flip/flapt goed enzo.
Tips/ideeen anyone??
--
Mark Schouten
Alphen aan den Rijn
http://gallery.prevented.net/Renault5