ACT: Benzine
-
- Über-Spammer
BenzineTEAM:
-elmotheelk
-maik(WOOFER)
-Joost (DoubleYou)
-
-
-elmotheelk
-maik(WOOFER)
-Joost (DoubleYou)
-
-
-
de naam van het topic mag aan worden gepast
vandaag heeft shell bekent gemaakt dat het nu weer 1,6ct duurder wordt. We zitten dus totaal al op een verhoging van ±6 ct(corrigeer maar als ik fout ben)
p.s. LPG zal ook verdwijnen waarom? vanwege gevaarlijke opslag. In de bebouwde kom is het al merkbaar aan het verdwijnen. alles draait maar om milieu terwijl de grootste vervuilers in oost-europa zijn.

vandaag heeft shell bekent gemaakt dat het nu weer 1,6ct duurder wordt. We zitten dus totaal al op een verhoging van ±6 ct(corrigeer maar als ik fout ben)

p.s. LPG zal ook verdwijnen waarom? vanwege gevaarlijke opslag. In de bebouwde kom is het al merkbaar aan het verdwijnen. alles draait maar om milieu terwijl de grootste vervuilers in oost-europa zijn.
Da's ook onzin. Per 1000 benzineauto's gebeuren er meer ongevallen met betrekking tot de benzineinstallatie als per 1000 lpg autos met hun lpg ding.Dimitri2.0 schreef:
p.s. LPG zal ook verdwijnen waarom? vanwege gevaarlijke opslag. In de bebouwde kom is het al merkbaar aan het verdwijnen.
LPG lijkt zelfs zijn marktaandeel te vergroten (lpi, bifuel).
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Maik (WOOFER) schreef:BenzineTEAM:
-elmotheelk
-maik(WOOFER)
-Joost (DoubleYou)
-Olijnsma
-
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Zeker nu gaat lpg aanslaan. Stuk in de Volkskrant werkt geloof ik wel, m'n ouders heb ik al eerder op lpg gewezen, nu gaan ze er serieus aan denken. Ik moet alleen ze een duwtje in de rug geven want zelf ondernemen ze niet zo snel iets...
Elmo, heb je een updateje over hoe ver je bent?
Elmo, heb je een updateje over hoe ver je bent?
-
aanvulling:Riël schreef:Da's ook onzin. Per 1000 benzineauto's gebeuren er meer ongevallen met betrekking tot de benzineinstallatie als per 1000 lpg autos met hun lpg ding.Dimitri2.0 schreef:
p.s. LPG zal ook verdwijnen waarom? vanwege gevaarlijke opslag. In de bebouwde kom is het al merkbaar aan het verdwijnen.
LPG lijkt zelfs zijn marktaandeel te vergroten (lpi, bifuel).
ik bedoel bij de tankstations daar is de opslag te gevaarlijk, dit heeft een jaar geleden in de kranten gestaan.
-
Tip: kijk een sop de site van de ANWB. Daar staan veel kortingspompen op en krijg je bij die pompen ook nog eens een cent per liter op je ANWB pas gestort. Als je 25 euro op die pas hebt, dan kan je dat weer uit laten betalen. Zo tank ik gewoon bij de Esso om de hoek zowiezo al 7 ct/liter goedkoper en krijg ik nog eens geld op m'n ANWB pas.
-
- Über-Spammer
Bij mij in de buurt alleen maar Texaco's 
Maarja.
Zijn dit alle mensen die in het Benzine team zitten?
Zoja, dan kunnen we het beste een keer goede afspraken maken, zodat we nu echt iets gaan ondernemen.
Voordat we het weten is de zomer al begonnen of voorbij en is er nog niets gebeurd.
Misschien toch een persoonlijk "gesloten" forum, waarop we onze gedachtes rond kunnen laten gaan en eventueel wat taken uitdelen??
BenzineTEAM:
-elmotheelk
-maik(WOOFER)
-Joost (DoubleYou)
-Olijnsma
-

Maarja.
Zijn dit alle mensen die in het Benzine team zitten?
Zoja, dan kunnen we het beste een keer goede afspraken maken, zodat we nu echt iets gaan ondernemen.
Voordat we het weten is de zomer al begonnen of voorbij en is er nog niets gebeurd.

Misschien toch een persoonlijk "gesloten" forum, waarop we onze gedachtes rond kunnen laten gaan en eventueel wat taken uitdelen??
BenzineTEAM:
-elmotheelk
-maik(WOOFER)
-Joost (DoubleYou)
-Olijnsma
-
Ik geloof niet dat LPG gaat groeien, ik denk juist dat t gaat uitsterven.
Ik heb niets tegen LPG, integendeel, maar steeds meer merken supporten LPG niet meer.
Het is simpelweg te lastig een motor te maken die geoptimaliseerd is voor benzine en die dan ook nog goed op LPG loopt. Erg jammer.
Reden hiervoor (kip-ei probleem)is dat LPG in andere landen natuurlijk veel minder populair als in NL en in andere landen in Europa is het percentage diesels veel hoger dan in NL. Dit o.a. omdat daar de wegenbelasting op diesels niet zo extreem veel hoger is (maar meestal is het brandstofprijsverschil aan de pomp wel kleiner dan in NL).
De trend is dus diesels en de ontwikkeling van de dieselmotor is de afgelopen jaren natuurlijk indrukwekkend geweest en is nog niet afgelopen. Ze zijn zelfs al bezig om te kijken of vliegtuigen niet op diesel kunnen vliegen. Dit zal nog wel ff duren.
Op dit moment is de vervuiling van diesel t grootste probleem. Daar is al betere regelgeving voor op europees niveau maar deze is nog niet actief. Sommige fabrikanten wachten expres tot deze regelgeving actief wordt (omdat het geld kost).
Naast diesel zal je natuurlijk uiteindelijk meer andere alternatieven zien. Aardgas, hybride auto's, auto's op koolzaad, brandstofcel, electrisch etc.
Allemaal nog niet goed genoeg op t moment en moeilijk te voorspellen welke technologie t gaat worden.
Maar ook al lijkt er geen toekomst voor LPG, t kan natuurlijk wel nu een goed alternatief zijn als je voor een 2e handsje kiest. Alleen wil je nog wel es wat onderhoud krijgen na 150.000km of meer, zoals verbrande kleppen, kapotte verdamper etc.
Ik heb niets tegen LPG, integendeel, maar steeds meer merken supporten LPG niet meer.
Het is simpelweg te lastig een motor te maken die geoptimaliseerd is voor benzine en die dan ook nog goed op LPG loopt. Erg jammer.
Reden hiervoor (kip-ei probleem)is dat LPG in andere landen natuurlijk veel minder populair als in NL en in andere landen in Europa is het percentage diesels veel hoger dan in NL. Dit o.a. omdat daar de wegenbelasting op diesels niet zo extreem veel hoger is (maar meestal is het brandstofprijsverschil aan de pomp wel kleiner dan in NL).
De trend is dus diesels en de ontwikkeling van de dieselmotor is de afgelopen jaren natuurlijk indrukwekkend geweest en is nog niet afgelopen. Ze zijn zelfs al bezig om te kijken of vliegtuigen niet op diesel kunnen vliegen. Dit zal nog wel ff duren.
Op dit moment is de vervuiling van diesel t grootste probleem. Daar is al betere regelgeving voor op europees niveau maar deze is nog niet actief. Sommige fabrikanten wachten expres tot deze regelgeving actief wordt (omdat het geld kost).
Naast diesel zal je natuurlijk uiteindelijk meer andere alternatieven zien. Aardgas, hybride auto's, auto's op koolzaad, brandstofcel, electrisch etc.
Allemaal nog niet goed genoeg op t moment en moeilijk te voorspellen welke technologie t gaat worden.
Maar ook al lijkt er geen toekomst voor LPG, t kan natuurlijk wel nu een goed alternatief zijn als je voor een 2e handsje kiest. Alleen wil je nog wel es wat onderhoud krijgen na 150.000km of meer, zoals verbrande kleppen, kapotte verdamper etc.
300.500 km verder zonder noemenswaardige problemen 
Alternatieve brandstoffen blijven natuurlijk, maar ik ben eens benieuwd wat de lpg gaat doen, want qua ontwikkeling is er zeker wat gaande, maar daar horen we nog weinig van.
Maar 't ging hier over benzine

Alternatieve brandstoffen blijven natuurlijk, maar ik ben eens benieuwd wat de lpg gaat doen, want qua ontwikkeling is er zeker wat gaande, maar daar horen we nog weinig van.
Maar 't ging hier over benzine

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kreeg ik net in mijn mail.
Om maar weer eens een oude koe uit de sloot te halen...
In amerika doen mensen moeilijk omdat ze 40 cent per liter moeten betalen... Wij betalen 130 cent! Hallo!
19% van de prijs ofwel 24,7 cent is belasting en accijns!
De regering is er voor ONS! Wij niet voor HUN!
Benzine opnieuw duurder
DEN HAAG - De prijs van benzine is zaterdag weer verhoogd. Voor een liter betaalt de klant een eurocent meer. Diesel blijft in prijs gelijk. Shell maakte bekend dat een liter euro ongelood 130,9 eurocent kost en een liter super 136,9.
Wordt het niet eens tijd dat wij nederlanders daar iets tegen gaan doen?
U kunt zich vast nog wel herinneren dat de dieselprijzen ineens omhoog gingen, en dat het bedrijfsleven daar tegen was.
Gevolg was dat de snelwegen van nederland geblokkeerd werden door de boze vrachtwagen chauffeurs.
Benzine prijzen worden hoger door millieu heffingen en dergelijke.
Maar u heeft zelf toch ook wel door dat we de auto gewoon nodig hebben, en dat we niet minder KUNNEN rijden. We moeten op een of andere manier op het werk komen toch? Het file probleem los je er zeker niet mee op...
Nou weet ik wel dat we allemaal heel erg beschaaft zijn en niet zo snel van de bank af komen met z'n allen...
Maar ik zit me hier toch wel aardig boos te maken boven mn krantje!
Maar mocht het voor u zover zijn dan kunt u dat hier aangeven.
http://www.vlammen.nl/forum/viewtopic.php?t=574
Even inloggen om te stemmen.
Als blijkt dat de animo erg hoog is, dan zullen we eens kijken wat we eraan kunnen doen!
-
- Über-Spammer
ff blijven volgen maar dat topic.
er MOET ook iets gedaan worden.
er MOET ook iets gedaan worden.
-
- Contacteer:
Heel leuk allemaal, maar wat wil je er tegen doen dat de aardolieprijs de hoogste is in de afgelopen 21 jaar? Naar Irak gaan en vragen of ze misschien op willen houden om aanslagen te plegen op pijpleidingen?
Dat kwartje is een ander verhaal, maar het teruggeven daarvan zal niet verhelpen dat de brandstofprijzen toch zullen blijven stijgen.
Dus dan is het zinvoller om in een auto met een laag verbruik te gaan rijden.
- Peter
Dat kwartje is een ander verhaal, maar het teruggeven daarvan zal niet verhelpen dat de brandstofprijzen toch zullen blijven stijgen.
Dus dan is het zinvoller om in een auto met een laag verbruik te gaan rijden.
- Peter
Vuile dieven zijn het.
Vorige week zag ik in spanje waar ik op vakantie was dat euro 95 Euro 0.79 cent koste en superplus 98 Euro 0.86 cent. Kom ik weer terug in ned zie ik superplus staan voor 1.36 bij de esso. Echt achterlijk duur is gewoon 3 gulden. Moeten er echt serieus wat aan doen.

Hmmm maar evve belle dan maardennisvr schreef:http://www.blognewsnetwork.com/members/ ... 05/18.html

Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Was net bij het nieuws dat er vanaf 15 juni een boycot is tegen Shell en Esso. Dus vanaf die datum niet meer tanken bij die pompen.
Zal mij benieuwen of het werkt.....
Laatst gewijzigd door Roy op di 18 mei 2004 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
als alle mensen van deze site zich eraan houden dan zijn dat er i.i.g al een paar.Roy schreef:Was net bij het nieuws dat er vanaf 15 juni een boycot is tegen Shell en Esso. Dus vanaf die datum niet meer tanken bij die pompen.
Heb je misschien nog wat meer info over de boycot Roy??
-
- Über-Spammer
Hier wat dieper in de stof >> http://www.boycot.nu/boycotshell.htmJeroen schreef:http://www.boycot.nu/
Hopelijk gaat dit heel wat worden.
-
- Contacteer:
Misschien dat we met hun kunnen samenwerken en ze op de hoogte brengen van het petitie-idee?
Kreeg dit mailtje vandaag...
jullie hadden het er al over, maar hoe meer info en hoe vaker we eraan herinnerd worden, hoe beter.
Ik tank so wie so al nie bij Shell of Esso
>Brandstof voor de halve prijs !!
>
> Lees aandachtig, het kost toch niets.
>
> Zeg het voort. Doen!!!
> HOE BRANDSTOF AAN HALVE PRIJS KRIJGEN
> We zijn te weten gekomen van een gemeenschappelijke actie om onze macht uit
> te oefenen tegenover de petroleummaatschappijen. We kunnen de kostprijs van
> brandstof laten verlagen door de petroleumkolossen, zonder aan de aankoop
> van benzine te moeten verzaken!!
>
> Ook al heb je geen auto, stuur a.u.b. dit bericht door aan je vrienden.
> Het is een geniaal idee! Men hoort al zeggen dat de benzineprijs nog meer zal
> toenemen. We kunnen de prijs doen dalen als we samen bewegen, op een
> solidaire en intelligente manier. Kijk maar hoe.
>
> Daar het idee om gedurende één bepaalde dag geen benzine aan te kopen de
> petroleummaatschappijen enkel aan het lachen bracht (ze weten heel goed dat
> het maar uitstel is van tanken, daar we op het einde het toch nog nodig hebben),
> is er een systeem waarmee ze groen zullen lachen, als we maar met velen aktie ondernemen.
> Het wachtwoord is: in de geldbeugel van de petroleummaatschappij toeslaan
> zonder schade aan ons zelf toe te brengen. De petroleumfabrikanten en de OPEC
> hebben ons beïnvloed om te geloven dat een prijs die schommelt tussen
> 0.95 euro en 1 euro per liter een goeie prijs is, maar wij kunnen hun laten zien
> dat de betere prijs de helft is. De verbruikers hebben gezien dat ze heel veel
> invloed kunnen hebben op de industriële politiek, het is kwestie van te beslissen
> om deze macht te gebruiken. Het voorstel is dat u tussen nu en het einde van
> het jaar geen benzine meer aankoopt bij twee van de grootste benzinefabrikanten:
> SHELL en ESSO,
> die dan ook reeds één enkele maatschappij vormen. Wanneer ze niet méér benzine
> verkopen, zullen ze verplicht worden om hun prijzen te laten zakken.
> Indien deze twee maatschappijen hun prijs doen dalen, zullen de anderen snel moeten
> volgen. Om dit te bereiken, moeten we met miljoenen zijn, over heel de wereld.
> Dit bericht, afkomstig vanuit Frankrijk en Italië, is naar een dertigtal
> mensen verzonden; als ieder van hun het op hun beurt doorstuurt naar, laat
> ons zeggen ... tien mensen, zitten we aan driehonderd. Als zij evenzo doen, zitten
> we aan 3000, en zo voort. Zodoende, als dit bericht aan zijn zevende generatie toe is,
> hebben we dertig miljoen verbruikers bereikt en ingelicht! Stuur dit bericht dus aan
> tien mensen en vraag hun hetzelfde te doen. We hebben berekend, dat indien iedereen
> snel genoeg handelt, we 300 miljoen mensen kunnen sensibiliseren in acht dagen.
> Wat zeker is, is dat zo handelen, ons niets kost, denkt u niet?
>
> Tot ziens.
jullie hadden het er al over, maar hoe meer info en hoe vaker we eraan herinnerd worden, hoe beter.
Ik tank so wie so al nie bij Shell of Esso

>Brandstof voor de halve prijs !!
>
> Lees aandachtig, het kost toch niets.
>
> Zeg het voort. Doen!!!
> HOE BRANDSTOF AAN HALVE PRIJS KRIJGEN
> We zijn te weten gekomen van een gemeenschappelijke actie om onze macht uit
> te oefenen tegenover de petroleummaatschappijen. We kunnen de kostprijs van
> brandstof laten verlagen door de petroleumkolossen, zonder aan de aankoop
> van benzine te moeten verzaken!!
>
> Ook al heb je geen auto, stuur a.u.b. dit bericht door aan je vrienden.
> Het is een geniaal idee! Men hoort al zeggen dat de benzineprijs nog meer zal
> toenemen. We kunnen de prijs doen dalen als we samen bewegen, op een
> solidaire en intelligente manier. Kijk maar hoe.
>
> Daar het idee om gedurende één bepaalde dag geen benzine aan te kopen de
> petroleummaatschappijen enkel aan het lachen bracht (ze weten heel goed dat
> het maar uitstel is van tanken, daar we op het einde het toch nog nodig hebben),
> is er een systeem waarmee ze groen zullen lachen, als we maar met velen aktie ondernemen.
> Het wachtwoord is: in de geldbeugel van de petroleummaatschappij toeslaan
> zonder schade aan ons zelf toe te brengen. De petroleumfabrikanten en de OPEC
> hebben ons beïnvloed om te geloven dat een prijs die schommelt tussen
> 0.95 euro en 1 euro per liter een goeie prijs is, maar wij kunnen hun laten zien
> dat de betere prijs de helft is. De verbruikers hebben gezien dat ze heel veel
> invloed kunnen hebben op de industriële politiek, het is kwestie van te beslissen
> om deze macht te gebruiken. Het voorstel is dat u tussen nu en het einde van
> het jaar geen benzine meer aankoopt bij twee van de grootste benzinefabrikanten:
> SHELL en ESSO,
> die dan ook reeds één enkele maatschappij vormen. Wanneer ze niet méér benzine
> verkopen, zullen ze verplicht worden om hun prijzen te laten zakken.
> Indien deze twee maatschappijen hun prijs doen dalen, zullen de anderen snel moeten
> volgen. Om dit te bereiken, moeten we met miljoenen zijn, over heel de wereld.
> Dit bericht, afkomstig vanuit Frankrijk en Italië, is naar een dertigtal
> mensen verzonden; als ieder van hun het op hun beurt doorstuurt naar, laat
> ons zeggen ... tien mensen, zitten we aan driehonderd. Als zij evenzo doen, zitten
> we aan 3000, en zo voort. Zodoende, als dit bericht aan zijn zevende generatie toe is,
> hebben we dertig miljoen verbruikers bereikt en ingelicht! Stuur dit bericht dus aan
> tien mensen en vraag hun hetzelfde te doen. We hebben berekend, dat indien iedereen
> snel genoeg handelt, we 300 miljoen mensen kunnen sensibiliseren in acht dagen.
> Wat zeker is, is dat zo handelen, ons niets kost, denkt u niet?
>
> Tot ziens.
-
- Contacteer:
Ik betwijfel anders dat het daarmee helpt. In alle andere landen is de benzine goedkoper, vanwege de accijns. Op de benzine in Nederland zit een veel te hoge accijns, iedereen is het daarmee eens. De grote bedrijven kunnen daar zelf helemaal niks aan doen, dus niet tanken bij die bedrijven zal niet werken, ze kunnen de benzineprijs niet verlagen omdat ze dan onder de kostprijs gaan zitten. De accijns moeten ze toch betalen voor elke liter benzine. Ik denk dat je echt bij de overheid moet zijn, en niet bij Shell en Esso dus.
-
Ach waarom niet, Shell is de grootste em zal het toch wel merken als men niet meer daar gaat tanken maar bij een andere maatschappij, ik tank daar sowieso al niet, doe het met Total, toch een beetje frans he 
Je moet 't niet bij de pompen zoeken...
-
- Über-Spammer
Misschien wel leuk om een poll te maken van waar de mensen tanken.
maar welke merken hebben we allemaal?
Bezinestations:
01-Shell
02-Esso
03-Texaco
04-BP
05-Q8
06-Total
07-
08-
09-
10-
Vul aan als je er meer weet.
Bezinestations:
01-Shell
02-Esso
03-Texaco
04-BP
05-Q8
06-Total
07-
08-
09-
10-
Vul aan als je er meer weet.
Ik heb het lijstje een beetje aangevuldMaik (WOOFER) schreef:Misschien wel leuk om een poll te maken van waar de mensen tanken.
Bezinestations:
01-Shell
02-Esso
03-Texaco
04-BP
05-Q8
06-Total
07-Rijmar
08-Gulf
09-ANWB
10-Aral