Dat had ik idd ook bedacht alleen dan moet ik me hele kist inclusief bekleding slopenOlijnsma schreef: een paar mdf schoten monteren
dus een soort box in de kist monteren met de juiste inhoud

Ik zat daarom te denken aan opvullen!?
Dat had ik idd ook bedacht alleen dan moet ik me hele kist inclusief bekleding slopenOlijnsma schreef: een paar mdf schoten monteren
dus een soort box in de kist monteren met de juiste inhoud
dtune_stefan schreef:Met opvullen alleen zal je niet de gewenst inhoud bereiken, dus toch echt met schotje werken
Klopt, die kisten voldoen prima, want de inhoud is exact berekend MAAR die kisten zijn standaard, 13 in een dozijn.SchepjeS schreef:ok,
maar bijvoorbeel infinity heeft ook van die kisten zonder versterker.. RF volgens mij ook.. als je daardan ook zoŽn RF of infinity versterker op aansluit.
Is dat dan ook minder als je dan zelf gaat bouwen?
Chris@R5 schreef:Hoe kan ik een eventuele kortsluiting opsporen in mijn bedrading van de radio.
Mijn vorige radio is nl gesneuveld wegens een sluiting (denk ik) en stuurde vervolgens niks meer uit naar de boxen, alleen naar de sub via de RCA die dus wel werkte.
Ik kon alleen geen enkel punt vinden waar sluiting zou kunnen ontstaan.
Je geeft bijna zelf 't antwoord.In de bedrading zit geen kortsluiting want de radio werkt gewoon.Het onderdeel wat kapot is , is het 'versterker gedeelte' in je radio.Heb je de luidsprekers ook doorgemeten?? Hier kan natuurlijk ook een kortsluiting in zitten (of een los kontaktChris@R5 schreef:Hoe kan ik een eventuele kortsluiting opsporen in mijn bedrading van de radio.
Mijn vorige radio is nl gesneuveld wegens een sluiting (denk ik) en stuurde vervolgens niks meer uit naar de boxen, alleen naar de sub via de RCA die dus wel werkte.
Ik kon alleen geen enkel punt vinden waar sluiting zou kunnen ontstaan.
nee, probeer eerst eens de speakers zelf, dus de plus en min polen bij de magneetChris@R5 schreef:En in geval van storing hoger lijkt mij, toch?
edit/ Moet ik dit meten bij het filter (composet)?/edit
Maar dit moet ik dus doen als ik de HU heb aangesloten. Het lijkt mij dat als ik 'm aansluit en ik zet 'm aan en ga meten dan is het weer voorbij.Olijnsma schreef:nee, juist lager. Want 4 ohm is een weerstand. Als je een draadje pakt van 5 cm heb je nauwelijks weerstand. Dus is het getal zeer laag.
Dit is hetzelfde als bij jouw speakers als er kortsluiting is, is er weinig weerstand dus een laag getal.
nee gewoon multi meter op de speaker zetten, zonder dat je de radio hebt aangesloten, want de radio heeft niets te maken met sluiting in de speakers.Chris@R5 schreef:Maar dit moet ik dus doen als ik de HU heb aangesloten. Het lijkt mij dat als ik 'm aansluit en ik zet 'm aan en ga meten dan is het weer voorbij.Olijnsma schreef:nee, juist lager. Want 4 ohm is een weerstand. Als je een draadje pakt van 5 cm heb je nauwelijks weerstand. Dus is het getal zeer laag.
Dit is hetzelfde als bij jouw speakers als er kortsluiting is, is er weinig weerstand dus een laag getal.
Chris@R5 schreef:Mijn install is ook weer up and running![]()
.
BTW Eri>>k nait soezen, bloazen met die kar
Marquant, Supertech en Boschmann sowieso, maar een beetje zaak verkoop dit spul nietdennisvr schreef:ik wil komende week es voor wat setjes gaan kijken, niet te moeilijk, gewoon radio + versterker + subje
welke merken moet ik echt mijdden? Ik wil niet teveel uit gaan geven eigenlijk.
het kan wel, desnoods via de High input van een versterker.Ron RS schreef:Wie weet of je op een radio Renault een subwoofer kan aansluiten.Heb al wel een versterker er op zitten.
die kende ik idd aldtune_stefan schreef:Marquant, Supertech en Boschmann sowieso, maar een beetje zaak verkoop dit spul niet
budget: rond de 400-450 pleuroOlijnsma schreef:Ligt natuurlijk helemaal aan jouw smaak en budget.
Maar hier een paar suggesties:
Radio: Pioneer en Alpine Rules, Clarion is wel aardig en Sony met een beperkt aantal modellen.
Versterker en Sub: Hier gaat een wereld voor je open, veel zooi en en top spul te koop. Een goede sub met kist valt te scoren rond de 150-200 euro.
Een goede versterker is prijziger, maar houd ook hier weer aan als je het simpel wilt doen: Pioneer, Alpine, Rockford, Ground Zero, Audison. En noem er maar een groot aantal op:
Afraders zijn Sony, JVC, en alle bekende en onbekende B-Merken.
Zwaag is niet echt in de buurtdtune_stefan schreef:Beste kun je een dagje gaan shoppen bij Ron de Vries, zeer goede prijzen, deskundige info en service
[img]http://www.rondevries.nl/catalog/images/showroom.png[/img]
hij heeft een webshopdtune_stefan schreef:Als je ziet hoeveel het scheelt bij Ron de Vries, kun je wel naar België rijden.Als ik hier naar Almelo ga( zit ook een hifizaak) betaal ik alleen voor een amp 369 euro en heb dan een JBL GTO6000, kost bij rdv 169 euro.
![]()
Maar wat jij wilt
ben ik ook wel van plandtune_stefan schreef:Nee hoor, Ron de Vries is een volledige winkel. Ze hebben daar een groot assortiment en je kunt wel 20 verschillende merken luisteren. Das het grote voordeel, want iedereen heeft een eigen smaak en je moet toch luisteren