Renault Clio 16v Grand Prix gekocht!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Rubinho22

Tenminste... indien de technische keuring positief uitvalt... maar daar ben ik niet echt bang voor...

Ik heb nog wat zaken die mij tijdens mijn proeffritten opvielen opgeschreven. Ik hoop dat jullie mij hierover wat meer kunnen vertellen (want ik moet natuurlijk wel een goeie kopen) :wink:

1. Het gaspedaal voelt niet echt direct aan. Ik rijd veel in de 1.3 16v nissan micra van mn moeder, maar die motor reageerd zodra ik het gas ook maar een milimeter indruk. Het lijkt wel alsof er een dead-zone van een paar centimeter in het pedaal zit voordat hij 'pakt'... Is dit misschien standaard voor een renault? De Megane coupe 2.0 8v van een vriend van me voelt namelijk ook zo aan...

2.Pook beweegt nogal bij het loslaten van gas... Zie het in andere auto's ook wel eens, maar ben benieuwd of het een goed/slecht teken is...

3. Oliepeilmeter werkt niet tijdens rit (heb me laten vertellen dat dit klopt)

4. Snelheidsmeter 'danst'een beetje

5. Links en rechts van het dashboard zie een dun strookje van de motor isolatie...

Ik hoop dat jullie me over deze dingen wat meer knnen vertellen... misschien ben ik wel aan het mierenn**ken, maar qua clio's ben ik nogal precies...

Alvst bedankt, Eelke
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Rubinho22 schreef: 2.Pook beweegt nogal bij het loslaten van gas... Zie het in andere auto's ook wel eens, maar ben benieuwd of het een goed/slecht teken is...
Motorsteunen die minder worden. maar ook bij het gasgeven moet ie dan bewegen. en wat is nogal?? hoeveer ongeveer?? De meeste clio's hebben het.
Rubinho22 schreef: 3. Oliepeilmeter werkt niet tijdens rit (heb me laten vertellen dat dit klopt)
standaard. alleen voor het starten van de motor kan je je peil zien. daarna wordt de sensor gebruikt voor de oliedruk
Rubinho22 schreef: 5. Links en rechts van het dashboard zie een dun strookje van de motor isolatie...
Als het dash er ooit uit is geweest, waar dan ook voor. kan het gebeuren dat je iets ziet. verder niets aan doen gewoon laten zitten.

GR.Frits

]
Robke
Car: Lexus IS250

1. Dat zou te maken kunnen hebben met een slappe gaskabel. Dan moet je effe voelen hoe strak de gaskabel staat en eventueel wat strakker zetten (bij de gasklep op het inlaatspruitstuk).

2. Dat is normaal, of de pook moet echt extreem veel heen en weer wiebelen. Dit is ook op te lossen met een sterkere motorsteun onderaan.

3. Dit klopt helemaal, hij werkt alleen als contact aanstaat.

4. Dan is hoogstwaarschijnlijk de tellerkabel niet zo heel erg goed meer, is niks ernstigs hooguit wat irritant.

5. Dat is ook normaal. Dit hoort zwart te zijn, maar meestal is het lichtbruin uitgeslagen door de zon en vaak zit er ook wat stof op waardoor hij een andere kleur heeft.

Succes met de Clio. :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als het maar niet de oude van Jesper is! :S
Rubinho22

Waar komt die vandaan?
Merijn
Über-Spammer

Waar die nu staat weet ik niet, maar die is verkocht ergens in de buurt van Nijmegen, geloof ik.

Weet iemand nog hoe het nummerbord ongeveer was?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Rubinho22 schreef:Waar komt die vandaan?
Jesper komt uit nijmegen en heeft hem ingeruild bij een handelaar. daarna is ie "verdwenen", of te wel we weten niet waar ie nu is. Hij heeft hem weg gedaan omdat ie er te veel problemen mee had/ heeft gekregen.

als je een kenteken of het nummer van de GP zelf weet kunnen we het zo na gaan of het die is.

GR.Frits
Rubinho22

Ach, valt allemaal wel wat mee...

Als het goed is (ben niet de grootste kennen maar goed) ben ik binnenkort eigenaar van Grand Prix uit 1996 met 107.000 op de teller... Ziet er allemaal netjes uit (behalve bovenstaande puntjes)
Rubinho22

Volgens mij nr 189
Merijn
Über-Spammer

Volgens mij had Jesper #414 of zo...
Marcel B.

jesper had meen ik ook geen renault logo meer op ze motorkap :)
Don't walk the grass... smoke it
Marc

En Jesper had 16V schoepenvelgen ipv het nieuwe type 5-spaaks.

Cheers
PtrGte
Contacteer:

Frits schreef:
Rubinho22 schreef: 2.Pook beweegt nogal bij het loslaten van gas... Zie het in andere auto's ook wel eens, maar ben benieuwd of het een goed/slecht teken is...
Motorsteunen die minder worden. maar ook bij het gasgeven moet ie dan bewegen. en wat is nogal?? hoeveer ongeveer?? De meeste clio's hebben het.
Rubinho22 schreef: 3. Oliepeilmeter werkt niet tijdens rit (heb me laten vertellen dat dit klopt)
standaard. alleen voor het starten van de motor kan je je peil zien. daarna wordt de sensor gebruikt voor de oliedruk

huh??? is de oliedrukmeter niet het "potje" wat achterop je motor zit bij het spruitstuk, ik kan er naast zitten hoor...
Merijn
Über-Spammer

Volgens mij is dat alleen bij de 5 zo en dus niet bij de Clio. De Clio heeft, voor zover ik weet, gewoon 2 verschillende sensoren.
PtrGte
Contacteer:

ik dacht:

1: de lange "sticksensor" vooraan in je carterpan, is niveau/temperatuurmeter...

2: sensor naast oliefilter is voor je oliedrukSIGNAAL dus het lampje op je dash...

3: potje achterop de motor naast je spruitstuk (zeker weten WEL op de clio :wink: ) dat is volgens mij de sensor voor je druk METER op je dash...
evo
Contacteer:

:foto: :foto: :foto: :foto: :foto: :foto:
Rubinho22

De technische keuring is op 8 juni. Als dat allemaal oke is neem ik em mee... Foto's komen later...
Ton

en weer een grandprix erbij(bijna) (Y)
Tim B.

Merijn schreef:Volgens mij had Jesper #414 of zo...
Nee dat was die van mij!! Staat ook nog te koop trouwens waar ik hem heb ingeruild, voor E 6000,-, dus als iemand nog intresse heeft......
Thierry

Tim B. schreef:
Merijn schreef:Volgens mij had Jesper #414 of zo...
Nee dat was die van mij!! Staat ook nog te koop trouwens waar ik hem heb ingeruild, voor E 6000,-, dus als iemand nog intresse heeft......
Dat is ook een strakke bak ja :)
Jasper16v

PtrGte schreef:ik dacht:

1: de lange "sticksensor" vooraan in je carterpan, is niveau/temperatuurmeter...

2: sensor naast oliefilter is voor je oliedrukSIGNAAL dus het lampje op je dash...

3: potje achterop de motor naast je spruitstuk (zeker weten WEL op de clio :wink: ) dat is volgens mij de sensor voor je druk METER op je dash...
3: correct :)

Jesper had nr. 416

zie foto's http://yx.gamepoint.net/jesper.htm
Droes

wat is er zo verschillend aan de clio grand prix en de 'gewone' 16v of williams? :s
-Ray-
Contacteer:

de Clio GP is volgens mij alleen in duitsland geleverd en heeft ook een 1.8 16V motor, maar andere bekleding, 16V typeplaatje op de zijkant en is genummerd.

nog meer eigenaardigheden?
Immer wieder die verdammte Holländer
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

De welbekende velgen niet te vergeten ;)
-Ray-
Contacteer:

hoe kon ik ze over het hoofd zien ;)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

intrieur geloof ik en GP stikkers op de achterschermen.
Laatst gewijzigd door Johan op di 18 mei 2004 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ton

standaard abs en airbag
Ton

MartijnG schreef:De welbekende velgen niet te vergeten ;)
en dat is weer niet typies gp
-Ray-
Contacteer:

Ton schreef:standaard abs en airbag
2 points 4 tony!
Abel
Über-Spammer

-Ray- schreef:de Clio GP is volgens mij alleen in duitsland geleverd en heeft ook een 1.8 16V motor, maar andere bekleding, 16V typeplaatje op de zijkant en is genummerd.

nog meer eigenaardigheden?
Alleen in Zwitserland
15" Megane coupe velgen die ook al Standaard op de R19 16V PH2 zaten en dus ook standaard op deze model

(zie de express van dubbeljou)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Duitsland ook Abel, maar Zwitserland inderdaad ook.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-Ray-
Contacteer:

dus altijd een import kenteken... jammer
Ollie

Wat is het toch met sommige mensen en hun "origineel NL kenteken tic" :p :wink:
Stefan S.

Mijn twingo 1.2 16V is ook ingevoerd en nu denken de meeste mensen dat het een schadebak is en dat deze onder de trein heeft gezeten. Mensen hebben niet in de gaten dat er tig nederlandse opgelapte brikken rondrijden. Mooi voorbeeld, mijn vriendin had eerst een Vw Polo gekocht bij een officiële Peugeot dealer en deze had wel onder de trein gezeten, groene motorklep, rode deuren en witte achterklep(overal met een schroevendraaier een beetje verf eraf gekrapt) :( . Na 1 jaar kwamen we erachter en we konden niets verhalen of de auto inruilen, slechte zaak dus. Moraal van het verhaal, je moet zowel bij duitse als nederlandse auto's letten op schade en
het is iig moeilijk om een duitse/belgische auto wederom te verkopen, dus minder waardevast!!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ollie, veel gasten maakt die kentekens niet uit, kijk maar eens naar meetings, het gros van de sportieve wagens is import.

Stefan, bij een Nederlandse wagen is het verleden altijd enigzins eenvoudig te achterhalen.
Bij een import auto is dat vaak erg moeilijk, en het is gewoon een feit dat veel importauto's uit het sportievere segment een schade verleden hebben, denk maar eens aan de handelaren in Apeldoorn..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Plaats reactie