Twee dubbele carburateurs op een vijfje is bijna niet te doen omdat ze er simpelweg niet in passen. Op het standaard spruitstuk past maar 1 dubbele Weber of Dellorto (of Solex of Zenith of throttlebody etc...). Een andere optie zou zijn om zelf een inlaatspruitstuk te maken voor twee sidedraft carburateurs (wederom weber, dellorto etc...), maar deze passen dan niet tussen de cilinderkop en het schutbord. Kan er gewoon niet tussen.
Mijn carburateur is een Dellorto DRLA 40 van een Alfa 33 1.7 QV uit 1986 (is alleen in dat jaar geleverd en erg zeldzaam, omdat daarna de injectie modellen kwamen), maar welke carburateur je ook kiest, deze zal moeten worden aangepast om onder druk te werken. Doe je dit niet, dan spuit de benzine er aan alle kanten uit.
Er zijn uitzonderingen: De hierboven getoonde oplossingen met twee GTT carburateurs, en de Webers van een Maserati Biturbo, en misschien zijn er nog wel meer opties...
Wat het oplevert is in ieder geval een enorme afname in de weerstand van je hele druksysteem, waardoor de turbo veel minder hard hoeft te werken om de zelfde effectieve laaddruk te leveren. Bovendien zijn veel carburateurs beter af te stellen dan de standaard GTT Solex, waardoor er bovenin veel betere verrijking plaats kan vinden (zonder dat de benzine bij lage toeren in zwarte walmen uit je uitlaat komt).
En verder is het natuurlijk gewoon erg stoer

Vergeet overigens niet in het hele plaatje de benzinedrukregelaar en de benzinepomp mee te nemen. En als je het echt bont maakt zal je ook nog dikkere benzineleidingen van en naar de tank moeten leggen.