Ingebroken in de R19!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
RonnyClio

:( :(
Er is ingebroken in de Renault 19 van mijn broer!
Ze hebben met een schroevendraaier een stuk van de deur flink lopen beschadigen en het slot er gewoon doorheen gedrukt!

De sch0ften hebben alleen zijn radio meegenomen en hebben (gelukkig) zijn cd's laten liggen.

Schade:
Fikse lakschade en de deur is goed ingedeukt en bewerkt.

Het lijkt er nu op dat hij een hele nieuwe deur moet hebben óf de schade voor 600 euro laten repareren.

Nu vraag ik me af.
Zou een deur van een 3-deurs R19 (phase2) ook op een 5-deurs R19 passen? Of zijn de deuren van een 3 deurs iets langer?

Wat zou het mogen kosten om een deur in een (metallic) kleur te spuiten?

Echt niet normaal zeg, dat ze je auto niet eens even met rust kunnen laten. Moet je zien met wat voor een schade post je nou zit.
Toen we de deur open haalden om de kijken of we het slot nog konden vinden viel het me op hoe makkelijk je eigenlijk in een auto komt!

Nou, ik hoop dat jullie ons wat tips kunnen geven mbt de deuren.
Groeten,
Ronny
Victor

Ik zou es een hele boel slopen opbellen. Beetje massel vind je een deur in de juiste kleur en type
hoe meer je er belt, hoe meer kans je hebt.
Rémi clio ph3

Of plaats een zoek opdracht bij http://www.onderdelenlijn.nl
Heb ik ook al eens onderdelen bij gezocht, werkt super (Y)
One clio to rule them all
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

deur van een 3dr is langer dan de 5dr
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Mrtn
Car: R5GTT

bedrijven via de onderdelenlijn vragen hoofdprijzen, of de onderdelenlijn pakt vet veel op onderhandelingskosten (N)

en een 3deurs past niet in een 5 deurs en vice versa :)
Mrtn = Maarten
Victor

Past een Phase 1 in een phase 2?

Die phase 1 deuren kan je op elke sloop vinden.
RonnyClio

:worship: ahh bedankt voor jullie snelle reacties zover!

Jammer dat de 3-deurs en 5-deurs verschillend zijn, ik had al een hele mooie advertentie op deze site gevonden.

Idd een goede vraag of de ph 1 en ph2 deuren hetzelfde zijn.

Dat wordt in ieder geval eens even rondbellen naar wat sloperijen. :wink:
bartuitlauwe
Contacteer:

ik heb eventueel wel 2 deuren staan voor een R19 5-deurs.

Stuur maar een PM.
Remi 16V
Contacteer:

Wat voor een kleur heeft hij? Zilvergrijze 16V? Je moet het eens even aan Bart V. vragen. die heeft meestal wel wat staan. Ik zal het ook eens even op onze site navragen.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou op de sloop een deur op de kop proberen te tikken en die laten schuren en spuiten. Dan zal je om en nabij de 300 euro klaar zijn, schat ik.
RonnyClio

Ok bedankt voor de reacties! Bedankt Remi dat je het ook op de andere forum vraagt! Cool man! :beer:

Een andere deur laten spuiten lijkt idd het goedkoopst te zijn. Als je hem voor 300 euro kan laten schuren en spuiten. Hou je toch snel 300 euro in je zak.

Het gaat om een donkergroen-metallic R19 (geen 16V) uit 1995. Het is de bestuurderskant.

Ik heb net een sloperij aan de telefoon gehad, die had een groen-metallic deur liggen voor 35 euro. Het is alleen wel die lichtere groene kleur dus dat is jammer.

Bedankt mensen! :smoke:
marcel16v

Victor schreef:Past een Phase 1 in een phase 2?

Die phase 1 deuren kan je op elke sloop vinden.
Past wel, alleen zitten er op de Ph2 vaak stootstrippen die op een Ph1 niet zitten. En om deze strippen te bevestigen zitten er gaten in de deur. Ook zal je (bij niet 16v) de deurbekleding en eventueel de bedrading moeten omzetten.
Lady Justice
Contacteer:

Als hij goed verzekerd is dan moeten de kosten niet uitmaken toch?
Victor

Als hij goed verzekerd was dan stond hier niet dat hele verhaal :@

Maar trouwes, als je verzekerd bent kan je ook de schade laten opmaken en dan toch zelf aan de slag gaan. Das echt louge business die schadeherstel. Ze maken zo een offerte voor je voor een lekker hoog bedrag. moet je wel 80 euro voor de offerte betalen. Strijk jij het verzekeringsbedrag op en laat de schade gewoon zitten of beunt de boel goedkoop een beetje op. Vriend van me heeft dit al 3x gedaan. Hij is namelijk al 3x geramd in zn rotte bak door een lease rijder. Heeft m al duizenden euro's opgeleverd en ja 3 deuken in zn rotte bak. maar dat valt toch niet echt op.

ff terug naar t topic
Ik zou trouwes lang zoeken naar de juiste kleur deur. Dan ben je dus voor heel weinig klaar. Als t een standaard kleur is moet er echt wel een deur te vinden zijn in de juiste kleur.
marcel16v

Victor schreef:Als hij goed verzekerd was dan stond hier niet dat hele verhaal :@

Maar trouwes, als je verzekerd bent kan je ook de schade laten opmaken en dan toch zelf aan de slag gaan. Das echt louge business die schadeherstel. Ze maken zo een offerte voor je voor een lekker hoog bedrag. moet je wel 80 euro voor de offerte betalen. Strijk jij het verzekeringsbedrag op en laat de schade gewoon zitten of beunt de boel goedkoop een beetje op. Vriend van me heeft dit al 3x gedaan. Hij is namelijk al 3x geramd in zn rotte bak door een lease rijder. Heeft m al duizenden euro's opgeleverd en ja 3 deuken in zn rotte bak. maar dat valt toch niet echt op.

ff terug naar t topic
Ik zou trouwes lang zoeken naar de juiste kleur deur. Dan ben je dus voor heel weinig klaar. Als t een standaard kleur is moet er echt wel een deur te vinden zijn in de juiste kleur.
Als de verzekering hierachter komt, kunnen jou vriend en het schadeherstelbedrijf nog een leuke claim krijgen.
Victor

dat zal allemaal niet zo'n vaart lopen. Hij is bv in zn deur geraakt en ja dan zit je zo op 600 euro schade. Die heeft ie dus gekregen. maar de deuk zit er nog in. Ik heb m er een beetje uitgeduwd van binnenuit en je ziet t niet zo. Een andere keer is ie van achteren geraakt. Ja bumper beschadigd en nog wat dingen. Bumper nieuw of opnieuw laten spuiten, dat is ook weer lapperdelap. dus weer een flinke vergoeding, maar uiteraard niet opgelapt. hij is nog een keer flink geraakt van achteren en toen hebben we voor 50 euro een bumper op de sloop gehaald.
(volgens mij kan die dus echt niet rijden...)

Dus het gaat hier echt niet om bewuste oplichting. Hij laat zich niet bewust rammen en hij laat niet bewust de offerte hoger worden. T enige wat hij doet is de reparatie niet laten uitvoeren en dan betaal je voor de gemaakte kosten, dwz de offerte.
Dit is geen oplichting, alhoewel de stelregel van de verzekeraar is dat je er niet beter op mag worden. en dat is ie natuurlijk wel.
RonnyClio

Nou, we hebben een groen-metallic deur gevonden hoor! :smoke:
Dus dan kunnen we die heel makkelijk overzetten. Tenminste, als het net zo gaat als met mijn Clio destijds... :wink:

Mijn dank nog aan Bartuitlauwe :worship: , die echt heel erg goed heeft geholpen, jammer dat we zijn deur(en) niet kunnen ophalen nu.
bartuitlauwe
Contacteer:

Geen dank hoor :)

Nu heb je tenminste een deur in de kleur die je moet hebben, scheelt je een hoop geld voor spuiten.
[B4RTK3]

"WA EXTRA"

:)
RonnyClio

[B4RTK3] schreef:"WA EXTRA"

:wink: 'k denk dat-ie daar zeker niet meer op bezuinigd :)
jeroen.k

[B4RTK3] schreef:"WA EXTRA"

Ach, dat kan je ook gewoon geweigerd worden door de maatschappij hoor :(
Robert Turbo

jeroen.k schreef:
Ach, dat kan je ook gewoon geweigerd worden door de maatschappij hoor :(
Hey, he's back :worship: :wink:
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Plaats reactie