Clio S ?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
StyxX

Hello iedereen :D Vette site :smoke:
Ben helemaal nieuw op deze site en ook redelijk nieuw met auto's.... :(
Ik heb nu ongeveer een jaartje een Clio 1.4 S waar de gastank uit is. Ik was redelijk tevreden met de power van dit toch wel redelijk snelle 1.4tje tot ik bij een maat in zijn Clio stapte waar hij een Williams 2.0 16V blok heeft ingebouwd... >-) Sindsdien ben ik niet meer hetzelfde en wil ik meer met mn Clio. T hoeft niet zo extreem als het voorgenoemde maar toch :D
Nu mijn vraag;
- Wat kan ik allemaal doen voor wat extra pk's en wat voor kosten zijn daar allemaal aan verbonden?
Ik weet dat ik er een nieuw luchtfilter in kan gooien en de katalysator kan vervangen met een pijp maar dat schijnt de motor te slopen.
T is waarschijnlijk een stomme vraag met een debiel verhaaltje maar ik zou wat hulp echt op prijs stellen! :D
Alvast bedankt voor de moeite!
StyxX

Oh trouwens, de motor die er inzit is een RTI :D :D
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

StyxX schreef:Oh trouwens, de motor die er inzit is een RTI :D :D
Verschil tussen een 1.4 RT en S zit in de bak. de eerste 2 versnellingen zijn korter.. :wink:
Jasper16v

Ik denk dat tuning met als doel meer pk's te verkrijgen niet de investering waard is. De kosten wegen denk ik niet op tegen de winst qua vermogen.

Sparen voor een rsi misschien?
StyxX

Daar heb ik zelf ook over gedacht maar deze Clio ziet er gewoon nog erg mooi uit. Hij heeft geen deuken of krassen ofzo, is in mijn favo kleur; zwart, heeft mooi interieur (kuipstoel, leuk stuur e.d.)weinig op de teller en ik heb er net een subwoofertje in geknalt :D
T is in dat opzicht dus best moeilijk.
Ik wil gewoon sneller optrekken..... :lol:
Stefan S.

Ik zou net zoals Jasper zei voor een RSi of 16V gaan. Ik heb zelf ook eerst een 1.4 RTi gehad en toen een RSi, maar dat is echt appels met peren vergelijken. Wil je sneller optrekken, koop een andere clio :wink:
Jasper16v

Je kunt voor 500 euro (uitlaat, filter, chip?) niet sneller optrekken...3 tiende misschien ofzo :)

Wil je de auto houden gooi er dan een andere motor in...gtt motor, rsi motor, etc.
StyxX

Ik heet trouwens ook jasper :worship:
Nieuwe motor is dan denk ik de beste mogelijkheid. Rond welke prijsklasse kom ik dan?
Dan komt ook gelijk mijn volgende handicap en dat is dat ik nog helemaal geen ervaring heb met sleutelen :lol: Wil die overigens wel gaan krijgen want ik vind het allemaal megainteressant.
Denk dat ik maar ergens een 16V op de kop tikken. Machtig mooi.....
The Saint

tot ik in mijn clio s een harttransplantatie heb doorgevoerd, zie een ander topic, was ik er ook van overtuigd, dat tussen een gewone 1.4 en de s alleen de bak anders was.

niet dus.

na de transplantatie, met een andere 1.4 loopt hij niet zoals vroeger en toen ben ik eens gaan nazoeken.
details ken ik niet, maar de compressie bijvoorbeeld bij de s is veel hoger en zo waren er nog wat verschillen in de moter.

dit even als info ter zijde, want van de rti motor weet ik helemaal niets
StyxX

Ik ben zelf trouwens ook als de dood dat als ik een nieuwe clio koop met 16V motor dat er dan iets niet goed is wat me klauwen met geld gaat kosten. Ben daar vooral bang voor omdat ik nog zo weinig weet van motors.
Wat raaden jullie aan? particulier of bij garage?

Heb deze Clio particulier gekocht en tot nu toe een uitstekend bakkie verder qua onderhoud e.d.
Stefan S.

[off topic] ik snap iets niet, jij hebt een clio die een gastank heeft gehad en weinig heeft gelopen???
StyxX

Ja die gastank is er al vrij snel uitgehaald door de eerste eigenaar. En ik vind t vrij weinig, er stond toen ik m kocht 101 op de teller en hij is uit 11-'94
Stefan S.

Ah oke, want ik zoek zelf ook een andere auto en die met een gastank hebben 9 van de 10 keer rond de 150dkm gereden :s
Plaats reactie