Gaarne locken i.v.m. verkoop auto. (Twingo Douwe)

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Bart V

kan ook...maar dat is een 1.8 mpi, en die zijn nog net ff wat duurder.

Die 1.7 kan je halen uit de R21, R19 of R5 gte. Voordeel is dat er vaak niet mee getrapt is als hij uit een 19 of 21 komt. Je vind ze zat op de sloop. Dingen hebben 100 pk ofzo, en zijn onderin best wel rap.

Maar volgens mij zou ik ook gaan voor een gt turbo blokje (Y)
Stefan S.

Natuurlijk is een gtt blok über, maar vanuit het oogpunt dat je +/-2000 km per maand rijdt is het overwegen van een 1.7 mpi blok zeker waard!
Douwe

dtune_stefan schreef:Natuurlijk is een gtt blok über, maar vanuit het oogpunt dat je +/-2000 km per maand rijdt is het overwegen van een 1.7 mpi blok zeker waard!
Dat klopt maar ik heb inmiddels besloten om als er een GTT in komt de auto minder te gebruiken en het OV pakken naar mijn werk of als dat niet bevalt een oude auto op gas erbij eentje waar je geen wegenbelasting meer voor hoeft te betalen of in elk geval heel weinig.

En het zou natuurlijk ideaal zijn als je eerst 1 a 2 maanden in de GTT kunt rijden en dan pas als je zeker van het blok bent de boel overzetten. (Ik heb stalling in een carport bij mijn ouders)

Maar moet eerste een GTT kenner die mee wil kijken :s
PtrGte
Contacteer:

eej...is een 1800 of 2 liter 16v geen optie???

lijkt me wel toch... :)

kun je gewoon zuinig mee rijden in z'n licht wagentje als je normaal doet, EN je kan ook een hoop snelle wagens zoek rijden als je NIET normaal doet...

ik zou het wel weten... :wink:
Douwe

Hier is eerder al een hele discussie over geweest daar kwam uit dat een GTT een betere optie is. Ging metname om dat een 1.8/2.0 een te zwaar blok is.

Welke motor in een Twingo topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
PtrGte
Contacteer:

[quote="Douwe"]Hier is eerder al een hele discussie over geweest daar kwam uit dat een GTT een betere optie is. Ging metname om dat een 1.8/2.0 een te zwaar blok is.

tja...zoals je zelf al aangeeft:

"my car will be extreme or I will die trying"

dan ging ik ONDANKS het hoge gewicht, (wat trouwens geen 100 kilo meer is) toch voor de 2 liter... :wink:

ik wil je trouwens niet van de GTT gedachte afhelpen hoor, want dat vind ik ook wel mooi dat je dat wil gaan doen, maar ben zelf niet zo'n fan van die motortjes...
Roy
Moderator

PtrGte schreef:eej...is een 1800 of 2 liter 16v geen optie???

lijkt me wel toch... :)

kun je gewoon zuinig mee rijden in z'n licht wagentje als je normaal doet, EN je kan ook een hoop snelle wagens zoek rijden als je NIET normaal doet...

ik zou het wel weten... :wink:
Dit kan met een 1.4 turbo ook :) Ik denk dat de turbo zelfs zuiniger is.
5 GT Turbo '88 GT5
Douwe

Er zijn meer redenen dat ik voor een GTT ga makkelijker in te bouwen, blok is kleiner wat zeer belangrijk is want met een standaar 1.2 blok heb je in zo'n Twingo al niet veel sleutelruimte over :s het geluid van een GTT of eigenlijk dat van een dumbvalve is errruug :worship: etc. etc. etc.

En last but not least betaalbaarder :D

Wie weet dat als ik ooit meer pingping heb ik een Twingo bouw met een 2.0 of nog beter een V6 op de achterbank :worship: Ik ben nog jong dus nog genoeg tijd :D
Stefan S.

Volgens mij is PtrGte een beetje commerciëel bezig, zie zijn advertentie betreffende een 2.0 16V blok :p
Douwe

PtrGte schreef:
Douwe schreef:Hier is eerder al een hele discussie over geweest daar kwam uit dat een GTT een betere optie is. Ging metname om dat een 1.8/2.0 een te zwaar blok is.
tja...zoals je zelf al aangeeft:

"my car will be extreme or I will die trying"

dan ging ik ONDANKS het hoge gewicht, (wat trouwens geen 100 kilo meer is) toch voor de 2 liter... :wink:

ik wil je trouwens niet van de GTT gedachte afhelpen hoor, want dat vind ik ook wel mooi dat je dat wil gaan doen, maar ben zelf niet zo'n fan van die motortjes...
Wat vraag je eigenlijk voor dat blok!? En kun je het ook inbouwen?

Niet dat ik opeens afwijk van een GTT blok maar alle opties goed bekijken kan nooit kwijt :wink:
Riël
Über-Spammer

Ik ga me de mogelijkheden nog eens bedenken. Ik zit er meer mee hoe makkelijk het wel of niet past. Inbouwen kan wel lukken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Douwe

Riël schreef:Ik ga me de mogelijkheden nog eens bedenken. Ik zit er meer mee hoe makkelijk het wel of niet past. Inbouwen kan wel lukken.
Ok cool (Y) ik hoor het wel van je :D

Eerst maar eens kijken of die GTT waar ik morgen met Ray heen ga wat is. Als het effe kan gooi ik er een APK op en dan eerst 1 a2 maanden het blok testen op die manier als er problemen zijn kan ik die oplossen voordat het blok in de twingo zit wel zo makkelijk.

Is APK klaar maken me te duur dan zet ik hem bij mijn ouders totdat iemand tijd heeft om het er met mij in de twingo te zetten. Ook weer afhankelijk van wat diegene er voor vraagt uiteraard, ik moet genoeg reserve hebben om ombouw problemen op te lossen of indien nodig een oud barrel aan te schaffen om de onbouw periode mee te overbruggen want ik denk niet dat je in een weekend zo'n blok in een twingo hebt :s
Douwe

Wat quote's over GTT inbouw uit mijn eerder topic over welke motor in een Twingo:
speedline schreef:C motor (GT Turbo) is in de eerste Twingo's geleverd. Razend makkelijk met ombouwen. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Alleen de kachel vereist aanpassing. JL Tuning heeft een kant en klare oplossing.
speedline schreef:Je hoeft het ook niet te overdrijven.

Blok inbouwen, 7J brede velgen en 195 banden, 238x20 of 259x22mm remmen, "paar binten er voor onder lassen" en je kunt rijden. De kachelaanpasssing niet te vergeten.
Douwe

Ik ben net terug uit landsmeer en heb de GTT laten staan. Hou was het qua onderdelen misschien waard maar gereviseerde turbo of niet het blok heeft 230.000 gereden en dat was er goed aan af te zien.

Uiteindelijk komt het hele blok immers in m'n twingo en niet alleen de turbo ;)

Dus ik kijk en spaar rustig verder ik heb geen haast. Alleen nu ik effe naast Ray in z'n GTT heb gezeten ben ik wel zeker dat ik de Twingo sneller wil hebben. Zelfs van er naast zitten krijg je een kick zeker toen we weg reden bij die gast in Ray zijn GTT en Ray effe het gas goed in trapte :worship: :D :smoke:
R(ay)Si

Wel jammer dat het niets geworden is!!

Maar succes met je verdere zoektocht :)
Alleen nog maar VW!
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Toch niet dus :)
Mja, 230 is ook best wel veel voor een blok, en als hij er niet zo best uitziet moet je 't idd niet doen. Succes met verder zoeken!
Rontwingo

Jammer Douwe,
Volgende blok zal hopelijk beter zijn :)
PtrGte
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Volgens mij is PtrGte een beetje commerciëel bezig, zie zijn advertentie betreffende een 2.0 16V blok :p
hahaha...hij heb 'm door hoor... :lol: :lol: :lol:

nee...vaak is een blok met een prijs van boven 3000 euro wel teveel van het goeie om ook nog eens in een twingo te hangen...dan heb je dubbele kosten...beter kun je eerst een standaard 1800 16v erin hangen, en dan later zo'n 2 liter erin hangen, dat werkt een stuk fijner...zeker als je nog niet zeker weet of je alles goed aangesloten hebt en dat daardoor bijvoorbeeld de motor in de soep loopt, dan kun je toch beter een std 1800tje in de soep draaien dan een "dure" ( :wink: ) 2 liter... :)
Douwe

Ach ik heb de tijd ga morgen eerst effe m'n eigen blokkie onderhouden. Olie verversen, beetje ontvetten etc.

Ik kom vanzelf het juiste blok/auto tegen voor de juiste prijs.

Hoe langer ik wacht hoe ruimer het budget dus :smoke:
PtrGte
Contacteer:

Douwe schreef:Ach ik heb de tijd ga morgen eerst effe m'n eigen blokkie onderhouden. Olie verversen, beetje ontvetten etc.

Ik kom vanzelf het juiste blok/auto tegen voor de juiste prijs.

Hoe langer ik wacht hoe ruimer het budget dus :smoke:
ik weet misschien nog wel een blokkie (30.000!!!!!!!!!!!!! kilometer) voor je...
klinkt waarschijnlijk erg overdreven dit allemaal...maar een kennis van m'n schoonvader heeft in die tijd een nieuwe GTT fase 2 gekocht, maar heeft er een 1.1 in gehangen, omdat ie veel kilometers moest rijden...hij heeft op de dag van vandaag nog steeds dit motortje op zolder staan!!! :lol:

ksal eens vragen wat het moet kosten...ik moet wel zeggen dattie bekend staat om z'n Dagobert Duck eigenschappen, dus ik ben benieuwd... :wink:
zodra ik het weet pm ik wel ff...
PtrGte
Contacteer:

...als je dat wil natuurlijk :wink:
Douwe

JJJAAAAAAAAAAAAAAAAA
Euh ik bedoel ja graag :lol: :D

En Dagoberts lieveling's bezit is een dubbeltje dus...... :wink: :lol:
Ollie

Euhh....heb ik wat gemist?

Wat ben je van plan Douwe?
Douwe

Jij bent snel :p

Ik heb wat anders leuks op het oog alleen dat kan alleen als ik mijn auto sneller verkoop dan hij de zijne :p (eveneens renault)

Mocht dat niet het geval zijn ga ik de situatie opnieuw bekijken. Twingo project voortzetten of toch overstappen op wat anders.

GTT conversie is ook niet goedkoop en daarna heb ik dus een auto duur(der) in onderhoud benzine etc. terwijl ik dan zo'n beetje door mijn reserves heen ben.

Twingo weg en iets anders terug heb ik gelijk een auto die rijd zoals ik wil en dan hou ik geld over.
Ollie

En dat 'iets anders' is ... ? :D
Douwe

Ligt eraan of ik sneller verkoop dan Gille zo ja is dat anders waarschijnlijk zijn 21 Turbo :worship:
Ollie

Wow, now we're talking! Weg met die Twingo >-) :D

Misschien voor de verkoop handig om de plaatjes weer online te zetten...
Panoramix

Hou wel rekening met bijkomende BPM kosten he (Just in case.....). Maar het is nu wel belangrijk lijkt me om te kiezen wat je gaat doen, verder met de twingo of iets anders.
Ollie

Zal zo'n dikke 600 euro BPM nog zijn, schat ik. Maar dan is het voor zo'n kanon in die staat nog geen geld!
Douwe

€300,- aan bpm; Max. 250 euri keurings kosten totaal dus 550,- is te overzien (Y)

Maar ja of ik de Twingo kwijt ben voordat hij de 21 verkocht das maar zeer de vraag hellaas en heb ook geen lieve tante die me 2000 kan lenen :lol:
Laatst gewijzigd door Douwe op ma 7 jun 2004 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Suc6 douwe, ik hoop dat het wat wordt!!!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Douwe

Panoramix schreef:Hou wel rekening met bijkomende BPM kosten he (Just in case.....). Maar het is nu wel belangrijk lijkt me om te kiezen wat je gaat doen, verder met de twingo of iets anders.
:lol: zeker weten wat ik wil zal niet gebeuren :p

Ik ben echt nog steeds dol op die Twingo alleen tja niet echt snel en een GT conversie kost ook aardig wat duiten. Daarnaast wil ik al een tijdje een wat grotere auto.

Mocht Gille zijn auto kwijt zijn voordat ik de mijne kwijt ben ga ik herevalueren wat ik ga doen.

Twingo desalnietemin verkopen en wachten tot iets anders op mijn pad komt of de Twingo houden :s moeilijk moeilijk moeilijk :lol:
Ollie

BPM blijft toch altijd minimaal 10% vd originele BPM waarde, of niet? Nieuwwaarde zo'n 28.000 euro, originele BPM waarde ongeveer 7000 euro en daar weer 10% van, of reken ik nu verkeerd...?
Bart V

Douwe

Hmmm dan kom ik idd op 666,- uit ik weet niet meer waar ik het vandaan had maar kwam op een nieuwaarde van 15000 uit dat zal dan wel een gewone 21 zijn geweest.

hmmm dan kom je dus rond 3500,- inclusief keuring uit is wel veel maar volgens mij is die dat nog steeds dik waard of vergis ik me?

Maar goed de mijne moet eerst verkocht worden. Ik ga me geld niet weg gooien dus als niemand ervoor bied wat ik er voor wil hebben blijft die Twingo (Y)
Gesloten