Remschijven?
-
Wat ben je tegenwoordig voor 4 nieuwe remschijven en blokjes kwijt voor een clio 16v zonder abs?
Ligt er helemaal wat jij wilt he...wil je standaard, bel de Brezan eens op. Misschien hebben ze ook nog wel andere schijven die iets beter zijn dan standaard.
Verder kun je hier even kijken:
http://www.auto-onderdelen.com
Verder kun je hier even kijken:
http://www.auto-onderdelen.com
-
- Contacteer:
omp road&sport blokkenShorty 16v schreef:Wat ben je tegenwoordig voor 4 nieuwe remschijven en blokjes kwijt voor een clio 16v zonder abs?
voor:25,21 set
achter:18,91 set
en ik ben de factuur kwijt maar ik dacht
300 eurie rondom geboorde
schijven van qsp http://www.autosportcompany.nl

-
zoals ik begrijp heb je ze er onderliggen,zou je misschien eenle mouton noir schreef: omp road&sport blokken
schijven van qsp http://www.autosportcompany.nl

ben wel benieuwd hoe ze er uit zien

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Contacteer:
zal vanavond even een paar pica's makenJordi - Clio 16V schreef:zoals ik begrijp heb je ze er onderliggen,zou je misschien eenle mouton noir schreef: omp road&sport blokken
schijven van qsp http://www.autosportcompany.nlkunnen plaatsen (die foto's in je gallery kan ik op 1 of andere manier niet openen)
ben wel benieuwd hoe ze er uit zienzijn ze netjes?

-

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Contacteer:
lol geen dank joh lolJordi - Clio 16V schreef:dank u
hier is de achterkant[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgAkA54S ... 8655239827[/img] en dit voor[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgAjY6YS ... 8651935883[/img] ja in het begin merk je het niet zo
maar als je ze goed in remt
is het als je je pedaal intrapt net
of je tegen een berg zand aan rijd

IK vind ze goed remmen!
greetz uit dordt!

Laatst gewijzigd door le mouton noir (sandy) op wo 12 mei 2004 14:18, 3 keer totaal gewijzigd.
-
remmen ze beter of valt het wel mee?
en nu wil ik niet vervelend nu maar heb je ook een pic van de voorkant?
-
- Contacteer:
hier boven^^^^Jordi - Clio 16V schreef:remmen ze beter of valt het wel mee?

-
thanx 

-
die zijn beter volgens jou? en de reden?Menno schreef:aanradertje: standaard Brembo schijven bij de automaterialenzaak.
Goeie kwaliteit, voor de prijs van imitatieshit
Nooit van Brembo gehoord?
Is bekend merk en dus goed...
ff iets anders, ik heb nou al ene tijdje dat als ik rustig aanrem voor een stoplicht ofzo en ik bijna stilsta dan hoor ik een knok-knok geluid rechtsachter bij de rem. het is alleen als je bijna stilstaat en het zit ergens op 1 punt van de omtrek dus je hoort het in de laatste 10 meter knoknkonk-knok---knok--------knok zeg maar.
Nu had ik het met originele 13" velg nooit, maar wel met reservewiel en nu ook met me 15".
En nu niet allemaal roepen dat ie aanloopt op de remklauw, want die loopt met 4/5 mm vrij van de velg.
Ik heb het al een tijdje, jaar geleden deed ie het ookal toen ik ffies met reservewiel reed en nu weer.
Ik heb em opgekrikgehad gedraaid, lichtjes laten remmen en draaien, maar kan nix vreemds vinden.
Blokken zijn ook vernieuwd, lager lijkt nog goed en de klauw heeft genoeg bewegingsruimte.
Vind het beetje vreemd, hij remt verder wel goed.
Is bekend merk en dus goed...

ff iets anders, ik heb nou al ene tijdje dat als ik rustig aanrem voor een stoplicht ofzo en ik bijna stilsta dan hoor ik een knok-knok geluid rechtsachter bij de rem. het is alleen als je bijna stilstaat en het zit ergens op 1 punt van de omtrek dus je hoort het in de laatste 10 meter knoknkonk-knok---knok--------knok zeg maar.
Nu had ik het met originele 13" velg nooit, maar wel met reservewiel en nu ook met me 15".
En nu niet allemaal roepen dat ie aanloopt op de remklauw, want die loopt met 4/5 mm vrij van de velg.
Ik heb het al een tijdje, jaar geleden deed ie het ookal toen ik ffies met reservewiel reed en nu weer.
Ik heb em opgekrikgehad gedraaid, lichtjes laten remmen en draaien, maar kan nix vreemds vinden.
Blokken zijn ook vernieuwd, lager lijkt nog goed en de klauw heeft genoeg bewegingsruimte.
Vind het beetje vreemd, hij remt verder wel goed.
Als in: langere levensduur dan imitatie?Menno schreef:aanradertje: standaard Brembo schijven bij de automaterialenzaak.
Goeie kwaliteit, voor de prijs van imitatieshit
Destijds bij de brezan kon ik kiezen uit 3 prijsklassen, waar tussen de duurste en goedkoopste zo'n 100 euro verschil zat.
-
johSteven schreef:Nooit van Brembo gehoord?
Is bekend merk en dus goed...![]()

je probleem kan ik me niet zo goed iets bij voorstellen kan je iets duidelijker zijn?
-
Ik heb nu een adresje gevonden. 360 euro voor 4 nieuwe remschijven en 4 setjes remblokken. En daarbij zit de montage. Niet duur volgens mij? Toch?
WANT VOOR DE MONTAGE BEN JE OOK 2 UUR KWIJT
-
- Contacteer:
dan zou ik ze pakken al ik jou wasShorty 16v schreef:Ik heb nu een adresje gevonden. 360 euro voor 4 nieuwe remschijven en 4 setjes remblokken. En daarbij zit de montage. Niet duur volgens mij? Toch?

merk schijven maakt volgens mij niks uit!
in tegenstelling tot de blokken.
koop een goed merk en geen raceblokken!
en volgens mij kan je beter een setje omp's
verslijten dan een setje brembo's?(of je wil graag geld over de balk smijten?) en als je dan toch
geld wil uit geven spaar dan door voor bigbrakes! greetz uit zhz
Ik heb een advies voor de mensen die brembo schijven willen kopen.... koop maar lekker een ander setje omdat ik heb ze onder mijn clio2 en vind ze nix beter remmen dan normale schijven en door de groeven maken ze nog lawaai ook nog. Ik heb ze trouwens i.c.m ferrodo blokken en die zijn wel goed vind ik.
Niet alle brembo's hebben groeven.
Brembo is gewoon goed spul voor een nette prijs.
Bij achter schijven trouwens altijd even opletten of het met of zonder lagers is. Sommige merken leveren de schijven met de wiellagers er al in geperst, en daardoor kan de prijs hoog lijken. Trek daar dan dus 35 tot 50 euro per lager + montagekosten van af.
Brembo is gewoon goed spul voor een nette prijs.
Bij achter schijven trouwens altijd even opletten of het met of zonder lagers is. Sommige merken leveren de schijven met de wiellagers er al in geperst, en daardoor kan de prijs hoog lijken. Trek daar dan dus 35 tot 50 euro per lager + montagekosten van af.
ja hoor en dan ga je zelf je ouwe halve gare lagers weer over staan persen, of met je ouwe half gare lagers naar een andere lagerpersboer...
laat die paar eurootjes lekker zitten en neem dan meteen de nieuwe lagers erbij, tenzij je je halve gare ouwe lagers er vlekkeloos uit krijgt en vlekkeloos in je nieuwe schijven.
laat die paar eurootjes lekker zitten en neem dan meteen de nieuwe lagers erbij, tenzij je je halve gare ouwe lagers er vlekkeloos uit krijgt en vlekkeloos in je nieuwe schijven.
Immer wieder die verdammte Holländer
Heb zelf een andere ervaring, ruil de originele schijven in voor Brembo Max. De ideale combinatie met Ferrodo DS-2500. Maja ieder zn eigen meningFerry schreef:Ik heb een advies voor de mensen die brembo schijven willen kopen.... koop maar lekker een ander setje omdat ik heb ze onder mijn clio2 en vind ze nix beter remmen dan normale schijven en door de groeven maken ze nog lawaai ook nog. Ik heb ze trouwens i.c.m ferrodo blokken en die zijn wel goed vind ik.
Greetz Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Je kan ze áltijd heel over persen met een goed passend busje en een pers, stelt niks voor. Dus goede lagers vervangen is onzin aangezien ze niet echt goedkoop zijn.-Ray- schreef:ja hoor en dan ga je zelf je ouwe halve gare lagers weer over staan persen, of met je ouwe half gare lagers naar een andere lagerpersboer...
-
- Contacteer:
merk schijven maakt volgens mij niks uit!
koop een goed merk(GREENSTUFF,FERODO,MIN
TEX) en geen raceblokken!
en volgens mij kan je beter een setje qsp's
verslijten dan een setje brembo's
Goeie kwaliteit
, voor de prijs van imitatieshit????
als ik het goed heb boort brembo ook zijn schijven,
dus niks imitatieshit gewoon een andere naam!
OJA over qsp schijven, ook veel
impreza bezitters rijden met deze schijven! en niet alleen
voor de show!
koop een goed merk(GREENSTUFF,FERODO,MIN
TEX) en geen raceblokken!
en volgens mij kan je beter een setje qsp's
verslijten dan een setje brembo's
Goeie kwaliteit

als ik het goed heb boort brembo ook zijn schijven,
dus niks imitatieshit gewoon een andere naam!
OJA over qsp schijven, ook veel
impreza bezitters rijden met deze schijven! en niet alleen
voor de show!
En als een impreza rijder van de brug springt, spring jij dan ook?
.. zou ons ma zeggen ..

-
- Contacteer:
lol nope maar hij had wel gelijkRiël schreef:En als een impreza rijder van de brug springt, spring jij dan ook?.. zou ons ma zeggen ..

of geld moet geen rol spelen?,maar als hij vraagt hoeveel het kost,
kun je ervanuitgaan dat dat wel zo is?

Ach, het is toch een kwestie van meningen, en een beetje van smaak. Vele wegen leiden naar Rome, en goed remmen, lijkt me.
-
- Contacteer:
ik ken toch een hoop tevreden klanten!Steven schreef:Zeg zwart schaapje, greenstuff is van EBC en das helemaal niet goed, kun je beter hard voor wegrennen
(t'is ook mijn keuze niet maarja

enne ja zwart schaapje dat ben ik

Heeft iemand een goed en betaalbaar alternatief voor de standaard clio 1.2 schijven ?????????
Want heb ze vorig jaar laten vervangen en ze zijn nu al weer krom

Want heb ze vorig jaar laten vervangen en ze zijn nu al weer krom

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ja!.John B schreef:Heeft iemand een goed en betaalbaar alternatief voor de standaard clio 1.2 schijven ?????????
Want heb ze vorig jaar laten vervangen en ze zijn nu al weer krom![]()
Geventileerde schijven, met andere remklauwen.
Of gewoon niet altijd op je rem blijven staan als je stil staat.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
????????geintje of echt ???????Frits schreef:gewoon niet altijd op je rem blijven staan als je stil staat.
Ik niet snap.......ik bLoNt !?!?!?

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
In 1X goed. puntje voor yoeri.joeri_clio_power schreef:als je nadat je geremt heb, je rempedaal ingedrukt houd, blijven de klauwen tegen de remschijf aan gedrukt (duh), hierdoor trekken ze krom (zo heb ik het dan toch begrepen)

En john, ik heb hier nog klauwen liggen van een 1.8 met gevent. schijven. PM voor info

Project: GTT Blue Sport
waarom heb ik bij mijn vorige auto's nooit last van gehad ????joeri_clio_power schreef:als je nadat je geremt heb, je rempedaal ingedrukt houd, blijven de klauwen tegen de remschijf aan gedrukt (duh), hierdoor trekken ze krom (zo heb ik het dan toch begrepen)
dacht zelf eigenlijk dat ik iets sportiever rijd dat dat de auto gewend is bijv. wat harder remmen.
Probeer al preventief na het remmen niet door plassen heen te rijden enzo.