Fuego Turbo , we gaan verder...

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
The Saint

nope, maar die klikt wel, zal hem toch maar vervangen, voor de zekerheid.

ik hou je op de hoogte...
Riël
Über-Spammer

Volgens mij heb je die echt wel meevervangen, ze verkopen ze niet gauw los... Eerder de kabels eens nakijken ,vooral het dunne kabeltje van contactslot naar relais!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
The Saint

nu moet ik toch even nadenken, hoeveel relais' zitten er in het startcicuit??
een op de startmoter, die is natuurlijk mee vervangen, maar zijn er niet nog meer??? Opp de printplaat van de zekleringen bijvoorbeeld?
Ik heb namelijk niet zo veel zin om de kabels door te meten/vervangen....
The Saint

Ik vanmiddag naar mijn garage gereden om te zeggen dat ik de startmoter heb vervangen.
Vraagt de chef met een grote grijns: "EN??"
Ik zeg niks, geen verandering, begint ie te lachen en zegt: "Dan weet ik wat het is, je kontaktslot!"

Ik zoeven het kontaktslot verwisselt en verdomd als het niet waar is, hij start ook als ie warm is.

Morgen nog even onder normale omstandigheden testen, naar het werk en zo, daar waar die normaal problemen mee had, maar het ziet er goed uit....

En passant had ik gisteren nog wel even de chokekabel in de verdukking geduwd, waardoor ik die vanochtend ook niet kon gebruiken, gelukkig ging het ook zonder, heb ik ook even verwisselt.

Wat ben ik blij dat ik een tweede schade Turbo heb zeg.

De kunststofstrips zitten in de tweede laag plamuur, eerste laag was met glasvezel, nu om het af te werken fijnere plamuur gepakt, wat zijn die ribbels diep, zit al 1,2 kilo plamuur op, waarvan hoogstens 50 gram is afgeschuurd.
The Saint

het startprobleem is opgelost, zie boven.

ik heb het kontakstlot vervangen en het probleem is inderdaad opgelost. (Y)

is volgens mijn garage een bekend renault probleem :s , het plaatje achter het versleten slot wordt warm, maakt geen kontakt en het gevolg is dat bij de sleutel omdraaien alles klikt, maar de startmoter niet draait.

tip voor iedereen , probeer eerst het kontaktslot te vervangen, daarna kan de startmoter als het niet helpt altijd nog, spaart veel ....
Bart V

moter = motor :) (sorry moest ff)
The Saint

dank je (Y) , gefeliciteerd :s , was dit de eerste taalfout die je in dit forum gevonden hebt, of de stomste :D
Matijs
Contacteer:

Foto's van het plamuurwerk? :)
Bart V

The Saint schreef:dank je (Y) , gefeliciteerd :s , was dit de eerste taalfout die je in dit forum gevonden hebt, of de stomste :D
De motor is een TE belangrijk en mooi onderdeel om fout te schrijven :p
The Saint

je hebt gelijk, zpojlers en felchen maakt niet uit :D

enne matijs, foto's volgen zodra het plamuur strak is, ziet er nu niet uit zo stoffig en gevlekt.
en dan van de primer en dan van het paars/zwart metallic, daar probeer ik eerst een of twee delen mee te spuiten om te kijken hou dat eruit ziet.
is dat k.., dan worden ze glanzend zwart gemaakt.
tommytt

zo zien ze er in zuid amerika uit ook zeer apart
http://graduate.gradsch.uga.edu/archive/gallery3.html
onderaan de pagina maar zou als ik jouw was alleen de motorkap doen die bult op de kap zat op de diesel uitvoering in nederland bijna niet verkocht je zou een navraag kunnen doen bij Jan Lijnema 06-55984487
Roodeschool Groningen is wel een heel eind uit de buurt maar liefhebber van fuego`s heeft er zelf een stuk of 14 .
heeft heel veel paers ook van de turbo .

groet tommy[/img]
Plaats reactie