Gaarne locken i.v.m. verkoop auto. (Twingo Douwe)
Hmmm...je hebt er nu al weet ik niet hoeveel geld ingestoken! Zou toch doodzonde zijn om hem weg te doen. Nu gewoon stoppen met optische en ICE verfraaiingen en ff sparen voor een Twingo -> 1.4GTT motorconversie. Het is vaker gedaan, dus hulp kun je wel krijgen hier op het forum lijkt me. Een een GTT kopen...optisch telt voor jou ook zwaar mee als ik het goed in kan schatten...en dat is nu net iets waar veel GTT's mee zitten. Denk dat je er dan nog meer geld in moet pompen!
Is idd een optie een goede zelfs maar het geduld ontbreekt vaakOllie schreef:Hmmm...je hebt er nu al weet ik niet hoeveel geld ingestoken! Zou toch doodzonde zijn om hem weg te doen. Nu gewoon stoppen met optische en ICE verfraaiingen en ff sparen voor een Twingo -> 1.4GTT motorconversie. Het is vaker gedaan, dus hulp kun je wel krijgen hier op het forum lijkt me. Een een GTT kopen...optisch telt voor jou ook zwaar mee als ik het goed in kan schatten...en dat is nu net iets waar veel GTT's mee zitten. Denk dat je er dan nog meer geld in moet pompen!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als je gaat kijken, neem dan wel iemand mee die er verstand van heeft. anders zit je straks misshcien weer.... En 3300 euro is best veel geld, vooral als hij het niet waard is. ookal valt de ruil wel goed.Douwe schreef:Is idd een optie een goede zelfs maar het geduld ontbreekt vaakals die jongen contact op neemt ga ik in elk geval kijken naar de GTT dit kan geen kwaad en dan zie ik wel verder. Zo niet dan voorlopig eerst sparen en dan zien wat ik doe.
Project: GTT Blue Sport
2000 km met een GTT kan teveel zijn. ik reed zelf ook probleemloos 65km per dag, is dus een ruime 1000 per maand, maar met gemiddeld 1:9.... das geen 1 op weinig met een twingoe!
je wringt jezelf in een lastig parket douwe!
je wringt jezelf in een lastig parket douwe!
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik ben totaal 250 aan benzine in de maand kwijt dat is prive en werk totaal. Ik krijg daar iets van 180,- van vergoed door mij werk dus ben 70 zelf kwijt.Panoramix schreef:Kan die GTT niet in een klassiekerverzekering ofzo, en dan in de weekenden mee rijden. Als je zoveel rijdt zou ik zelf toch wel een diesel/lpg overwegen. Nu betaal je je redelijk blauw aan de benzine lijkt me
@Ray ik moet idd misschien maar wachten tot dat ik A: auto niet of nauwelijks meer voor mijn werk nodig heb of B: een tweede auto kan betalen.
Maar goed ik neem zeker geen overhaaste beslissingen maar denk er goed over na wat ik ga doen

met me GT was ik met 65 km per dag (5 dagen per week) plus me eigen kms ook dik 250 euro aan benzine kwijt.
5x65x4=1280 km.
5x65x4=1280 km.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Als je een jaartje wacht staat onze DEMO TWINGO TURBO te koop.
Deze word deze zomer afgemaakt en moet dan 1 jaar verschillende meetings en shows bezoeken en word daarna verkocht.
Ben je gelijk helemaal klaar en heb je een FULL SPEC Twingo Turbo.
En verkoop bedrag is aanzienlijk lager als dat je een twingo zelf laat bouwen met dezelfde specs!
Mail of pm voor verdere info...
jl-tuning@zonnet.nl
mvg Jeroen Lubking,
Deze word deze zomer afgemaakt en moet dan 1 jaar verschillende meetings en shows bezoeken en word daarna verkocht.
Ben je gelijk helemaal klaar en heb je een FULL SPEC Twingo Turbo.
En verkoop bedrag is aanzienlijk lager als dat je een twingo zelf laat bouwen met dezelfde specs!
Mail of pm voor verdere info...
jl-tuning@zonnet.nl
mvg Jeroen Lubking,
Dat klinkt wel vet zeg 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Hij is ook vetSToRM666 schreef:Dat klinkt wel vet zeg

Previeuw was/is

Jaar is wel errug lang en ansich vind ik een auto kopen die al klaar is toch lang zo leuk niet als je eigen auto aan te pakken
Maar ik hou het in gedachte en als de Twingo blijft dan zal ik er zeker nog een keer over nadenken voordat ik het geld aan een GTT blok uit geef. Thx voor de tip

Maar ik hou het in gedachte en als de Twingo blijft dan zal ik er zeker nog een keer over nadenken voordat ik het geld aan een GTT blok uit geef. Thx voor de tip

Zo besluit is gemaakt Twingo blijft. Ik ga sparen voor een motor conversie maar zolang ik voor m'n werk de auto nog zoveel nodig heb gooi ik er geen GTT blok in. Misschien een 1.6 16V als ik dat voor elkaar krijg maar dat zie ik wel.
Eerste stap is een alarm laten inbouwen daarna denk ik toch aan andere velgen stap denk ik toch over op cupvelgen heb de Brock B5 8,0J*14 ET 25 op het oog. Hier in Apeldoorn kan ik ze voor 600,- inclusief montage en overzetten van m'n banden kopen.
Eerste stap is een alarm laten inbouwen daarna denk ik toch aan andere velgen stap denk ik toch over op cupvelgen heb de Brock B5 8,0J*14 ET 25 op het oog. Hier in Apeldoorn kan ik ze voor 600,- inclusief montage en overzetten van m'n banden kopen.
Laatst gewijzigd door Douwe op za 15 mei 2004 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Best besluitDouwe schreef:Zo besluit is gemaakt Twingo blijft. Ik ga sparen voor een motor conversie maar zolang ik voor m'n werk de auto nog zoveel nodig heb gooi ik er geen GTT blok in. Misschien een 1.6 16V als ik dat voor elkaar krijg maar dat zie ik wel.
Eerste stap is een alarm laten inbouwen daarna denk ik toch aan andere velgen stap denk ik toch over op cupvelgen heb de Brock B5 8,0J*14 ET 25 op het oog. Hier in Apeldoorn kan ik ze voor 600,- inclusief montage en overzetten van m'n banden kopen als ik me "oude" velgen inlever voor 450,-. Alleen ik krijg dan maar 150,- totaal voor mijn velgen terug dat is wel errug weinig dus denk dat als ik dit ga doen ik mijn velgen zelf verkoop.


Douwe schreef:Die brocks zijn gewoonik vindt m'n twing vet maar niet breed genoeg
dure oplossing spatbordverbreders lassen maar eerst maar de goedkopere oplossing brocks
Maar eerst een...cup a soup....oh nee ik bedoel alarm


Waarom dan toch niet voor een gtt motor? Als je er een nieuw blok inhangt en hem vrijwel standaard houd krijg je er naar mijn inziens weinig problemen mee.
Het feit dat een gtt onbetrouwbaar word is omdat er veel te weinig onderhoud word gepleegd omdat dat duur is. En vaak word een gtt dan weer van de hand gedaan omdat het bij elkaar te duur word.
Er zijn genoeg gtt's waar probleemloos dagelijks mee gereden word.
Het feit dat een gtt onbetrouwbaar word is omdat er veel te weinig onderhoud word gepleegd omdat dat duur is. En vaak word een gtt dan weer van de hand gedaan omdat het bij elkaar te duur word.
Er zijn genoeg gtt's waar probleemloos dagelijks mee gereden word.

5 GT Turbo '88 GT5
Roy schreef:
Er zijn genoeg gtt's waar probleemloos dagelijks mee gereden word.

Immer wieder die verdammte Holländer
Ik ben ook een GTT blok van plan alleen de laatste keer hoorde ik bedragen van rond 3000/4000 voor een conversie dus dat heb ik nog lang niet
En veel negatieve geluiden over het verbruik en onderhoud van een GTT vandaar dat ik ook nog aan een 1.6 16V zit te denken.
Ik heb momenteel 1100 hiervoor krijg ik er dus geen ander blok in dus daar moet ik voor door sparen en aangezien ik dus hoe dan ook moet sparen en wachten lijkt het me slim om eerst een alarm erin te zetten.
Kon ik voor 1100 er een GTT blok in doen had ik dat meteen gedaan
En die velgen krijg ik waarschijnlijk met wat bijbetaling voor mijn verjaardag

Ik heb momenteel 1100 hiervoor krijg ik er dus geen ander blok in dus daar moet ik voor door sparen en aangezien ik dus hoe dan ook moet sparen en wachten lijkt het me slim om eerst een alarm erin te zetten.
Kon ik voor 1100 er een GTT blok in doen had ik dat meteen gedaan

En die velgen krijg ik waarschijnlijk met wat bijbetaling voor mijn verjaardag

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Blok en bak en alles eromheen had ik voor 450, je kan ook een donor-5 kopen voor weetikhoeveel (moet je goede motor nemen, en met carosserieschade
), maar ondertussen zit er bij mij al voor een redelijk hoog bedrag aan verbeteringen in (>1100). Maar op zich, het zou eventueel wel voor 1100 kunnen. Ik weet alleen niet of je meteen dingen wil aanpassen.
Ik heb geloof ik ook wat fout gedaan, ik heb een blok en bak gekocht, en daarnaast óók nog eens een donor-5. Maakt het ineens 2x zo duur.

Ik heb geloof ik ook wat fout gedaan, ik heb een blok en bak gekocht, en daarnaast óók nog eens een donor-5. Maakt het ineens 2x zo duur.
Wat ik wil is gewoon een goed 5 GTT blok niet één waar ik vervolgens weer bakken geld aan kwijt ben aan achterstallig onderhoud of omdat het een na het ander kapot gaatJoost (DoubleYou) schreef:Blok en bak en alles eromheen had ik voor 450, je kan ook een donor-5 kopen voor weetikhoeveel (moet je goede motor nemen, en met carosserieschade), maar ondertussen zit er bij mij al voor een redelijk hoog bedrag aan verbeteringen in (>1100). Maar op zich, het zou eventueel wel voor 1100 kunnen. Ik weet alleen niet of je meteen dingen wil aanpassen.
Ik heb geloof ik ook wat fout gedaan, ik heb een blok en bak gekocht, en daarnaast óók nog eens een donor-5. Maakt het ineens 2x zo duur.

Verder zal ik gelijk de remmen moeten vervangen want een GTT blok en Twingo remmen lijkt me geen goede combinatie. Het blok op zich moet gewoon goed zijn maar mag standaard het tunen van zo'n blok kan later, standaard is al

En dan heb ik nog iemand nodig die er verstand van heeft en me wilt helpen en een plek heeft waar het kan gebeuren.
En ik moet rekening houden dat ik reserve nodig heb voor als er toch iets kapot gaat aan het blok, dus dan kun je maximaal iets van 700/800 uitgeven aan de conversie dus dat wordt krap denk ik.
Als er iemand is die wilt helpen met de aanschaf en inbouw van zo'n blok en die denkt dat het idd. voor 700/800 goed kan gebeuren zeg het maar! Dan moet het alarm en de velgies maar effe wachten

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Dan zeg ik probeer een goede donor-5 te zoeken, met het liefst een kapotte carosserie. Dan kan je namelijk al je benodigde onderdelen uit die donor halen. Reserve, tja ik heb geen motorisch reserve onderdelen, mocht ik iets nodig hebben is er altijd nog de rtc 
Als je alles apart gaat kopen ben je iig duurder uit dan een donor kopen.

Als je alles apart gaat kopen ben je iig duurder uit dan een donor kopen.
Donor lijkt me niet echt het beste. Dan koop je de rommel van een ander. Als je een andere motor gaat gebruiken zorg dan dat je met goede spullen begint.
En het verbruik valt ook reuze mee. Zolang je geen groep a carb en dat soort dingen monteerd is een verbruik van 1 op 13 best haalbaar
En het verbruik valt ook reuze mee. Zolang je geen groep a carb en dat soort dingen monteerd is een verbruik van 1 op 13 best haalbaar

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: do 24 jul 2003 18:49
- Locatie: Vianen (UT)
- Contacteer:
Wat kost een "nieuw" 5GTT blok dan ongeveer?? Je kunt toch zo'n compleet gereviseerd blok kopen, of zit ik nu mis?Roy schreef:Donor lijkt me niet echt het beste. Dan koop je de rommel van een ander. Als je een andere motor gaat gebruiken zorg dan dat je met goede spullen begint.
En het verbruik valt ook reuze mee. Zolang je geen groep a carb en dat soort dingen monteerd is een verbruik van 1 op 13 best haalbaar
* Stefan T-SPORT *
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: do 24 jul 2003 18:49
- Locatie: Vianen (UT)
- Contacteer:
Waar moet je dan een nieuw blok vandaan halen van een auto van meer dan 10 jaar oud?? Of kan je die nog af-fabriek krijgen?Roy schreef:Nieuw of gereviseerd idd. Lijkt mij de beste keuze. Kost misschien wel iets meer maar het bespaart je een hoop ellende.
En een donorauto van minstens 14 jaar oud is vragen om problemen
* Stefan T-SPORT *
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Dan heb je idd wel alle zekerheid van een goed blok. Maar daarmee kom je waarschijnlijk ook wel over je 1100 euro budget heen.
genoeg oudere blokjes die nog goed zijn en mooi lopen! Ken nog een adresje, motoren zijn er goedlopend uit gekomen en kosten iets van 300 compleet! Heb je nog geld over om dingen na te kijken en eventueel te vervangen
Of je zet er een 1.7multipointer in, sterke motoren, veel verkrijgbaar en lekker rap in Twingo

Of je zet er een 1.7multipointer in, sterke motoren, veel verkrijgbaar en lekker rap in Twingo
Mrtn = Maarten
De motor van die gast heeft veel nieuwe onderdelen waaronder een nieuwe startmotor, gereviseerde Turbo (10dkm mee gereden).
Vandaar dat het mij interessant lijkt. Auto heeft geen APK i.v.m. de linker wiellager. Waar ik zelf aan zat te denken is om dat te vervangen APK erop en dan er iets van twee maandjes in mijn vrije tijd mee te rijden en te kijken of ik tegen problemen aanloop. Zodra ik zeker ben dat de motor 100% is dan overzetten in de Twingo.
Maar dan moet er wel een GTT "specialist" zijn die mee wil kijken en die heb ik nog niet gevonden.
Vandaar dat het mij interessant lijkt. Auto heeft geen APK i.v.m. de linker wiellager. Waar ik zelf aan zat te denken is om dat te vervangen APK erop en dan er iets van twee maandjes in mijn vrije tijd mee te rijden en te kijken of ik tegen problemen aanloop. Zodra ik zeker ben dat de motor 100% is dan overzetten in de Twingo.
Maar dan moet er wel een GTT "specialist" zijn die mee wil kijken en die heb ik nog niet gevonden.