naast dat ik aan een gtt aan het hobby-en ben. Rijdt ik voor woon-werk en woon-vriendin verkeer een peugeot 306xsi(2.0 8v). Nu heb ik daar het volgende probleem mee (zie topic).
Kheb op het 306 forum ook al gepost ,maar mede door het gebrek aan sleutel-ervaring daar ,wil ik hier ook graag de mening hierover horen.
Na een stuk of wat sprintjes (Met een maatje in zijn gtt).
Reden we een industrieterrein op. Eerste lange doordraaier (volgas in 3) ,een tik in het blok gevolgd door een ratelend geluid. Na de bocht gestopt en ff motorolie gecheckt: voor het starten (met wegrijden van huis) al elektrisch op het dashboard gecheckt en dat was goed ,meter sloeg uit voorbij de helft.
Nu bleek dattie een halve cm onder het minimum zat :oops: ,bij het checken aan de peilstok.
Het ratelende geluid is stationair minder als bij gas bij geven. Ik heb ook gemerkt dat ik wat power mis ,mede hierdoor denk ik dat er serieus wat mis is

De motor loopt niet op 3 pitten en klinkt nog hetzelfde ,het enige wat erbij gekomen is is het ratelende geluid in het blok.
Na een stuk rustig doorgereden te hebben rook ik ook wat olie die aan het meeverbranden was. Een maatje van me reed achter me en dacht een pluimpje te zien (niet zeker).
Ik heb vanochtend ff de kleppendeksel eraf gehaald ,waardoor ik nokkenas en klepzitting(?) is kon bekijken ,dat zag er niet verkeerd uit.
Kheb net al ff een search gedaan op het forum maar kon weinig soortgelijks vinden. Iemand suggesties of vragen over dit ,die mij misschien kunnen helpen? Morgen gaat ik er ff mee naar de dokter. Die kan met zekerheid dingen zeggen hoop ik.
Mvg. Patrick :?