vraagje(s) betreffende amp

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
michieldordt

Ik heb net een versterker binnen, 4x150 watt.
Nu was ik van plan om 2 x 150 watt te gebruiken voor 2 achterspeakers en 1 x 300 te bridgen voor een woofer.
Het probleem (als het een probleem is) is dat ik op mijn radio slechts 1 versterker uitgang heb en op mijn versterker een front en rear ingang .. maw ik kom een tulp te kort.

Kan ik de standaard kabel splitsen naar 2 tulpjes zodat ik de front en de rear kan voeden? (of zijn er andere/betere oplossingen??)
Alvast bedankt.
Stefan S.

Je kunt hem inderdaad wel splitsen, maar het nadeel is dat je vanaf de radio het volume van de voorspeakers en subwoofer onderling niet kunt regelen.
michieldordt

thnx!
Dus of een andere radio kopen of genoegen nemen met deze oplossing.
Weet iemand of de speaker uitgangen van de radio blijven werken als de tulpjes erop zitten?
Stefan S.

Een andere radio kopen is inderdaad de beste oplossing (bij http://www.rondevries.nl zijn goede aanbiedingen :wink: ) De speakerkabels blijven inderdaag gewoon werken als je ook gebruikt maakt van de rca-aansluiting. Je kunt dan bijv. ook nog de achterspeakers direct op je radio aansluiten en bijv. je voorspeakers en subwoofer op je amp.
michieldordt

thanks again ..
ja ben bezig met een low budget auto en een low budget systeem ..
eerst de auto-rij-technische troep (oa stuurkolom) fixen en dan misschien investeren in goede audio.

Ik denk dan dat ik het als volgt aansluit;
voorspeakers op de radio, en speakers achter en woofer op de versterker .. Als dat een beetje klinkt tenminste en dan nog afwachten hoe hij die rca uit behandeld als je de fader gebruikt .. (geen effect/voor of achter)

Ben benieuwd, als het weer morgen meezit ga ik het zooitje zowiezo inbouwen, zie dan wel weer :-)
michieldordt

alles zit erin en het blaast als een tiet .. de tulp gelust naar de 2 kanalen, een woofer gehaald daar 300 watt op gegooid en de 2 speakers achterin op 2x 150 watt ..
Het enige wat ik nog moet doen is een dikkere aardekabel gebruiken en dan is die 100% :-)
Plaats reactie