Wie kan goed schades inschatten???

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
PtrGte
Contacteer:

zo...ik ben van plan om een clio 16v '91 met motorschade te kopen, die er ook niet bijzonder uit ziet qua plaatwerk...

het volgende is er mis mee:

achterschermen LINKS EN RECHTS zijn NIET geroest, maar wel erg slecht gespoten na behandeling, dat wil dus zeggen met een spuitbusje waar je de krassen van het schuren doorheen kunt zien...

achterklep heeft een deuk (tennisbalgrootte)

linkerdeur heeft een deuk (tennisbalgrootte)

Wat zou het ongeveer kosten om dit netjes te laten maken, dus het bovenstaande strakzetten en spuiten???

ik heb geen verstand van schades, dus vandaar... :wink:

[edit Tino]Heb je topic titel even naar normale letters omgezet[/edit]
Laatst gewijzigd door PtrGte op vr 7 mei 2004 7:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan S.

Handig om ook te weten om welke merk en type auto het gaat :wink:
PtrGte
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Handig om ook te weten om welke merk en type auto het gaat :wink:
LEZEN!!! :wink:
PtrGte
Contacteer:

PtrGte schreef:
dtune_stefan schreef:Handig om ook te weten om welke merk en type auto het gaat :wink:
LEZEN!!! :wink:
nee hoor geintje...het stond er inderdaad niet bij, stom natuurlijk... :)
The Saint

....en wat voor kleur het is, metallic of geel bijvoorbeeld is moeilijker te spuiten.
Ook interessant is te weten, wat je zelf aan voorwerk doet, demonteren, plamuren/uitdeuken.

Misschien is het versandiger de auto helemaal strak te maken en te spuiten i.v.m. kleurverschil.

Kortom, moeilijk te zeggen...
PtrGte
Contacteer:

Nou ja het is een grijze...wat het precies is weet ik niet, maar je ziet wel mere van deze "grijze" 16v's...

ik wil (en KAN) zelf niks wat met plaatwerk te maken heeft...ik wil 'm kopen voor de motorschade, aangezien ik daar WEL wat aan kan doen...

laten we zeggen dat er twee deuken weggewerkt moeten worden ter grootte van een tennisbal, en twee achterschermen volledig strak zetten...en natuurlijk spuiten...

er is vast wel iemand die mij kan vertellen of dat ONGEVEEER: 200/400/600/800 euro kost... :wink:
Riël
Über-Spammer

de laatste optie en daarboven.

Geen goedkoop geintje in elk geval.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RO 16v

Het is dat je niet in de buurt woont, mijn spuiter rekent voor de achterschermen 150 p/st, deur 125 p/st, en achterklep 150 euro, dan is alles strak en gespoten en zonder bon.
Edwin16v
Contacteer:

RO 16v schreef:Het is dat je niet in de buurt woont, mijn spuiter rekent voor de achterschermen 150 p/st, deur 125 p/st, en achterklep 150 euro, dan is alles strak en gespoten en zonder bon.
En wat kost het bij hem om een 5je helemaal te laten overspritzen???
evo
Contacteer:

Als je het echt goed wilt hebben zonder kleurverschil, moeten minstens de beide zijkanten volledig gespoten worden, en dan nog de klep... en deuken uitdeuken e.d.

Eurootje of 800 zit je dan wel aan...

Maar zoek een schadehersteller op, en laat hem ff kijken, dan heb je direct antwoord! :)
Robert Clio S.

Hier komt een kleine schatting wat het kost om het via de normale procedure te laten gaan met 4 jaar Focwa garantie.

Metallic kleur, complete zijkant spuiten ivm kleurverschil.

Plaatwerk:

Deur uitdeuken (als het mogelijk is ivm met de spanten in je deur, dus de positie van de deuk) 3 uur à 63,-/uur= 189,-.

Nieuwe deur: +/- 300,- of van de sloop 50,- komt daarbij nog het netjes maken van de deur van de sloop wat ongeveer een uurtje duurt. Dus 113,- met een deur van de sloop.

Achterklep: Nieuw +/- 350,-. Zal het niet opknappen, kost teveel uren om het te laten op knappen. Sloop: 65,- + een uurtje netjes maken= 128,-

Spuitwerk.

Linkervoorscherm ivm uitspuiten: 125,-
Linkervoordeur: 250,-
Achterpaneel links: 300,-
Achterpaneel rechts: 300,-
Uitspuiten rechtervoordeur: 125,-
Spuiten achterklep: 225,-

Totaal plaatwerk met nieuwe delen: 650,-
Totaal plaatwerk met gebruikte delen: 241,-

Totaal spuitwerk: 1325,-

Totaal nieuwe delen: 1975,-
Totaal gebruikte delen: 1566,-

Let wel op, dit is zonder iets gezien te hebben. Het kan nog duurder of natuurlijk ook goedkoper uitvallen. Ook met de deur en de achterklep is het belangrijk om eerst de deuk te zien. Niet alle deuken zijn uit te deuken, en volstorten met plamuur is bij ons geen optie. Als je foto's erop zet, dan kan ik een meer exacte schatting geven.
Clio 1.4 S strak in de lak!
Riël
Über-Spammer

Heb je foto's van de schade, kan je ook een schatting laten maken...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Florus

Edwin16v schreef:
RO 16v schreef:Het is dat je niet in de buurt woont, mijn spuiter rekent voor de achterschermen 150 p/st, deur 125 p/st, en achterklep 150 euro, dan is alles strak en gespoten en zonder bon.
En wat kost het bij hem om een 5je helemaal te laten overspritzen???
'T verschepen zal het duurst worden denk ik :wink: .
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Waar kom je weg dan?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
antoine
Car: Renault Clio III RS

In de stad genoemd naar de broer/man van eva . :s

a'dam dus :p
Florus

ooo,dacht dat ie ge-emigreerd was :~
Plaats reactie