Opladen Optima gel accu wil niet

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Emiel

Ik heb een Optima Gel (Yellow) accu die uit een auto komt die afgelopen binnen heeft gestaan. Voor die tijd was de accu goed, maar toen ik hem vorige week van stal haalde zat er geen prik meer in, niet verwonderlijk na een half jaar zonder dat accupolen los waren gehaald.

Nu heb ik met mijn eigen 7 Ampere lader geprobeerd de accu (52Ah) op te laden maar dit haalde niets uit. Mijn eigen redenering was dat 7 ampere te weinig was om op te laden. Ik heb hem dus meegegeven aan iemand die een professionele lader heeft. Naar wat ik weet 36 Ampere. Maar ook met deze lader is er helemaal niets, maar dan ook niets te beginnen.

Is er een bepaalde manier om een Optima Gel accu weer op te laden? Of kan ik deze accu helaas gewoon afschrijven?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

overstarten met een andere auto?? en wil ie dan nog niet opladen?

GR.Frits
-Ray-
Contacteer:

een gel accu laad je op met een "optimizer". druppellader kan wel maar schijnt niet bevordelijk te zijn.

ik heb net een nieuwe gekocht, die was voor 70% vol en die hebben ze ook met zo'n speciaal apparaat volgeladen.

misschien even naar een verkooppunt gaan? daar kunnen ze m ws ook testen. ook gelaccu's hebben geen eeuwig leven.
Immer wieder die verdammte Holländer
Emiel

Ik had al zo'n vermoeden dat er een speciale manier was om ze op te laden.

Waar kan ik meer informatie op internet vinden over verkooppunten Optima accu's in de buurt? Of wie weet waar ze zitten?
Bart V

Het zal mij benieuwen. Ik zou zeggen dat het met een gewone lader ook moet kunnen.....omdat je dan in feite hetzelfde doet als je dynamo.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

@bart,

mn pm nog gezien?
Steven
Car: M536

Meestal zijn accu's na een tijdje gewoon dood als ze voor lange tijd stilstaan/nix doen.

Ik had ook een redelijk nieuwe accu volgeladen in me garage gezet, maar na iets meer als een half jaar zo dood als een pier.

Hij staat er nog geloof ik :D
Plaats reactie