Mijn vijfje rijdt nog steeds, maar elke kilometer leg ik af met angst en beven.
Het betreft een R5 TR (dus geen gtt helaas!) met een 1400i blokje.
Het ding (1990, bijna twee ton op de teller)loopt mooi, 1 op 15/18 ongeveer, maar elke 500 kilometer mag ik een flesje olie toevoegen, is wel een beetje ERG veel lijkt me. In principe niet zo erg, maar mijn typisch vrouwelijke vriedin heeft te kennen gegeven dat ze voor geen goud onder de motorkap duikt om een flesje olie in mijn blok te kiepen, en dat terwijl dat nog wel zo'n leuk gezicht is

Verder klinkt het blok prima, niets vreemds ofzo. Nu zou ik dus graag willen weten: Wat is aannemelijk? Ik heb uit andere threads op kunnen maken dat ik misschien nieuwe zuigerveren nodig heb, omdat die wellicht wat speling hebben, OF dat ik misschien aan een nieuwe koppakking toe ben (heb wat olie in mijn expansievat voor koelvloeistof lijkt het, is dat een clue?)...
Kan iemand wat zinnigs zeggen? Wat mag een eventuele reparatie kosten bijde renault-dieler, en wat bij de alle-auto's garage, ongeveer?
Let op, het betreft een normale 1400i, GEEN GTT (maar ik wil wel ruilen?

Alle reacties welkom. Als iemand me wil helpen in regio utrecht of den bosch, ook prima, vergoeding uiteraard mogelijk!
Mijn 5je is nog te hard en mooi om door de plee te spoelen!!!
Yuri