ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Zoeken naar acties tegen benzineprijzen leverde dit op:

28-12-1999: http://www.nrc.nl/W2/Lab/Shell/991228-a.html

>> Dit laat ook zien dat Shell er zelf tegen is, dus wie weet dat we Shell achter onze actie kunnen krijgen. <<

22-05-2001: http://oud.refdag.nl/vp/010522vp02.html
reactie: http://krant.telegraaf.nl/krant/archief ... shell.html

>> Netelenbos wist dus niet eens hoe de benzineprijzen tot stand komen. Zucht... <<

Meer heb ik niet gevonden. Ik denk dat als we het goed aanpakken dat we ook net als die vorige acties de bovag er bij kunnen krijgen. Shell en ANWB zou ook mogelijk zijn. Huidige acties zijn er dus niet.

Over wat voor actie we de handtekeningen aanbieden aan Den Haag (snelwegrijden met 50 km/u of iets dergelijks) moeten we het nog hebben. We moeten in ieder geval wél iets doen wat de aandacht trekt, en met 50 over de rechterbaan van Utrecht naar Den Haag te rijden trekt wel aandacht. Anders heb je te weinig aandacht en is de kans ook stukken kleiner dat onze actie succes heeft.

Over voorman, ik ben daar absoluut niet goed in. Ik wil wel uitgebreid mee organiseren.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ben zelf ook geen voorman/spokesman, helaas. Maar webmaster zijn is al wel genoeg werk vrees is zoiezo.

Ik weet wel dat je http://www.kwartjevankok.nl hebt (link hier ergens eerder gepost). Is actie tegen het Kwartje dat is afgepakt. Is wel goed (redelijk groot) opgezet maar vet gesponsort door de Tango.
Maus

Twister schreef:Whaa :(

Vanochtend weer getankt, weer een cent duurder

1.255 is ie nu :@
Afgelopen weekend voor 1.303 mogen tanken.... >-) :gun:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

MartijnG schreef:Ik heb trouwens ook een email adres aangemaakt voor deze actie...kun je ook op je site gooien als je wil. Dan kunnen de ideeen en opmerkingen daar naartoe gestuurd worden. En dan zet ik ze hier wel weer neer...

benzineactie@hotmail.com
deze nog steeds actief??
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Maik (WOOFER) schreef:
MartijnG schreef:Ik heb trouwens ook een email adres aangemaakt voor deze actie...kun je ook op je site gooien als je wil. Dan kunnen de ideeen en opmerkingen daar naartoe gestuurd worden. En dan zet ik ze hier wel weer neer...

benzineactie@hotmail.com
deze nog steeds actief??
Jep, maar nog geen reacties ontvangen
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

En robert is er ook niet meer :( , die heeft het te druk :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robert dB.

In Woerden is alles 2 cent duurder als je pech heb :lol: :lol:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Robert dB. schreef:In Woerden is alles 2 cent duurder als je pech heb :lol: :lol:
moet je pinnen :wink:
qauckemoly

Met alle respect, maar ik heb het opzetje al gegeven en het formulier gemaakt. Dat ik een druk bezet persoon ben kan ik ook niet helpen :@ .
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

qauckemoly schreef:Met alle respect, maar ik heb het opzetje al gegeven en het formulier gemaakt. Dat ik een druk bezet persoon ben kan ik ook niet helpen :@ .
jij maakt jezelf het te druk :p , :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

qauckemoly schreef:Met alle respect, maar ik heb het opzetje al gegeven en het formulier gemaakt. Dat ik een druk bezet persoon ben kan ik ook niet helpen :@ .
vanwaar je reactie???
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:
vanwaar je reactie???
Omdat ik m een beetje zat te stangen :p , hij weet dat wel.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Ok, back on topic dan maar weer :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

yup :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Heb gisteren eerst versie van het forum (Phorum) in de website (ja nog steeds op http://ekok.nl/benzine/ :) ) geknutselt. De kleurstelling moet nog wel beetje veranderen. Met een paar teksten (artikelen) is de site al redelijk ver qua ontwikkeling.

Iemand nog spannende ideeen voor de website? Denken jullie dat de handteking met naam, postcode, email genoeg is of moeten we e-mail verificatie gaan doen? (Denk het niet)

Nogmaals de oproep: Wie kan een stuk schrijven over de op de site genoemde onderwerpen? (Wat voor actei voeren wij, Uitleg benzineprijzen, Kwartje van Kok, Wie zijn wij?)

Groeten,
Eric
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Effe een schoonheidsfoutje eruit halen... :)
De regering, die het grootste deel van benzieprijs voor zich opeist, moet weten dat het zo niet langer kan!
Echt super verder! :)
Matijs
Contacteer:

Ziet er goed uit (Y)
Thierry

Is zeker netjes gedaan zeg (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

elmotheelk schreef:
Iemand nog spannende ideeen voor de website? Denken jullie dat de handteking met naam, postcode, email genoeg is of moeten we e-mail verificatie gaan doen? (Denk het niet)
(Y) gedaan!

Misschien nog een grafiekje van de stijgende benzineprijzen door de jaren heen?
Ollie

Hoe staat het ermee? Kwam namelijk net dit tegen:
nu.nl schreef:Prijs benzine naar hoogste punt ooit

Uitgegeven: 5 mei 2004 09:39
Laatst gewijzigd: 5 mei 2004 09:41

DEN HAAG - De prijs van autobrandstof heeft woensdag het hoogste punt ooit bereikt. Shell verhoogde de prijs van benzines met 1,4 cent. Een liter euro ongelood komt hiermee op 1,283 cent per liter.

De adviesprijs van super plus komt op 1,337 euro. Diesel is 0,4 cent duurder geworden en kost nu 85,9 cent per liter.

Met deze prijzen is benzine duurder dan ooit. Het vorige record dateerde van 12 mei 2001. Destijds kostte euro ongelood 1,275 euro per liter en super plus 1,33 euro. Diesel heeft het hoogste punt nog niet bereikt, want eind 2000 kostte een liter van die brandstof 96 eurocent.

Shell hanteert internationale productnoteringen bij de bepaling van de brandstofprijzen. Het concern zei in een toelichting dat de prijs van benzine niet alleen tot stand komt door de prijs van ruwe olie, maar ook door de wereldwijde vraag. Als bijvoorbeeld de vakanties voor de deur staan, kan dat een prijsstijging van brandstof tot gevolg hebben. De prijs van ruwe olie steeg de afgelopen week naar het hoogste punt in dertien jaar.

Ook het aanbod heeft invloed op de prijs. Zo veroorzaakte een ongeluk op een raffinaderij in Algarije aan het begin van dit jaar een nerveuze stemming op de markt. Daar kwamen nog eens ongewoon koude temperaturen bij in de Verenigde Staten, waardoor de prijs van benzine en diesel stegen.
Panoramix

Net bij de BP 1,374 voor een litertje super mlv, het is dat ik maar een paar duizend km erop rij...........
Twister

Ze zijn gewoon NIET goed bezig zo :(
Ben ik blij dat ik vakantie heb ;) dan rij ik niet zo veel :P

Bij Tango is het nu 1,21
Jhaa, uhhhmmm
TimV

Ollie schreef:Hoe staat het ermee? Kwam namelijk net dit tegen:
nu.nl schreef:Prijs benzine naar hoogste punt ooit

Uitgegeven: 5 mei 2004 09:39
Laatst gewijzigd: 5 mei 2004 09:41

DEN HAAG - De prijs van autobrandstof heeft woensdag het hoogste punt ooit bereikt. Shell verhoogde de prijs van benzines met 1,4 cent. Een liter euro ongelood komt hiermee op 1,283 cent per liter.

De adviesprijs van super plus komt op 1,337 euro. Diesel is 0,4 cent duurder geworden en kost nu 85,9 cent per liter.

Met deze prijzen is benzine duurder dan ooit. Het vorige record dateerde van 12 mei 2001. Destijds kostte euro ongelood 1,275 euro per liter en super plus 1,33 euro. Diesel heeft het hoogste punt nog niet bereikt, want eind 2000 kostte een liter van die brandstof 96 eurocent.

Shell hanteert internationale productnoteringen bij de bepaling van de brandstofprijzen. Het concern zei in een toelichting dat de prijs van benzine niet alleen tot stand komt door de prijs van ruwe olie, maar ook door de wereldwijde vraag. Als bijvoorbeeld de vakanties voor de deur staan, kan dat een prijsstijging van brandstof tot gevolg hebben. De prijs van ruwe olie steeg de afgelopen week naar het hoogste punt in dertien jaar.

Ook het aanbod heeft invloed op de prijs. Zo veroorzaakte een ongeluk op een raffinaderij in Algarije aan het begin van dit jaar een nerveuze stemming op de markt. Daar kwamen nog eens ongewoon koude temperaturen bij in de Verenigde Staten, waardoor de prijs van benzine en diesel stegen.
Wat en bla bla weer zeg pfff (N) ze kunnen wel zoveel zeggen die shell kneuzen :( .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Bullshit wat een gelul zeg.

We moeten minimaal dat kwartje terug...

Maarja of dit ooit gaat gebeuren. pffff...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

En weer omhoog. pfff

Denk dat we het TEAM eens goed moeten samenvatten.
Wie doet er mee en wie doet wat.

BenzineTEAM:
-elmotheelk
-maik(WOOFER)
-
-
-
-
Maus

nu.nl schreef:De adviesprijs van super plus komt op 1,337 euro.
Vanmorgen zag ik nog een prijs van 1.348!!! >-) :(
Stelletje.....
We zijn hartstikke gek dat we nog steeds vrolijk rond blijven rijden zonder ook maar 1 signaal af te geven!
Madmaus

Olijnsma schreef:
Misschien nog een grafiekje van de stijgende benzineprijzen door de jaren heen?

Dit is op de pagina van shell te krijgen.
http://www.shell.nl en dan bij de brandstofprijzen, daar kan je tussen 2 jaartallen de prijzen vergelijken
r5alpine-turbo

Maus schreef:
nu.nl schreef:De adviesprijs van super plus komt op 1,337 euro.
Vanmorgen zag ik nog een prijs van 1.348!!! >-) :(
Stelletje.....
We zijn hartstikke gek dat we nog steeds vrolijk rond blijven rijden zonder ook maar 1 signaal af te geven!
reken voor de grap eens uit in guldens.dat is bijna 3 gulden
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

BenzineTEAM:
-elmotheelk
-maik(WOOFER)
-Joost (DoubleYou)
-
-

Zaterdag was een stukje in de Volkskrant over het rijden op LPG, die prijzen stijgen namelijk niet gelijk met de benzineprijzen mee. Komt voornamelijk omdat LPG een afvalproduct is van de benzineproductie, maar ook van aardgaswinning.
Maus schreef:We zijn hartstikke gek dat we nog steeds vrolijk rond blijven rijden zonder ook maar 1 signaal af te geven!
Gelijk heb je!
Op zich kan iedereen ook een signaal afgeven door op LPG over te stappen. Maar ook daar snap ik de overheid niet: LPG is de schoonste benzinesoort (accijns is toch om te ontmoedigen vanwege milieu-aspecten?). Waarom is die wegenbelasting dan zo ongelofelijk hoog?
Riël
Über-Spammer

Jazeker. Terug van de RCB meeting, kon ik gas tanken voor het bedrag van .... 28 Eurocent per liter :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Joost (DoubleYou) schreef:LPG is de schoonste benzinesoort (accijns is toch om te ontmoedigen vanwege milieu-aspecten?). Waarom is die wegenbelasting dan zo ongelofelijk hoog?
Waar moeten ze anders hun geld vandaan halen ??
Alleycat
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef: Op zich kan iedereen ook een signaal afgeven door op LPG over te stappen. Maar ook daar snap ik de overheid niet: LPG is de schoonste benzinesoort (accijns is toch om te ontmoedigen vanwege milieu-aspecten?). Waarom is die wegenbelasting dan zo ongelofelijk hoog?
Als we allemaal overstappen op LPG, wat moeten we met al die benzine doen die er over blijft na het maken van LPG?
Mrtn
Car: R5GTT

weinig vraag meer naar, dus prijs omlaag :)

als jullie nou gas gaan rijden, blijf ik bij benzine voor een schappelijk literprijsje :)
Mrtn = Maarten
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Alleycat schreef:
Joost (DoubleYou) schreef: Op zich kan iedereen ook een signaal afgeven door op LPG over te stappen. Maar ook daar snap ik de overheid niet: LPG is de schoonste benzinesoort (accijns is toch om te ontmoedigen vanwege milieu-aspecten?). Waarom is die wegenbelasting dan zo ongelofelijk hoog?
Als we allemaal overstappen op LPG, wat moeten we met al die benzine doen die er over blijft na het maken van LPG?
8) Weggeven aan mij.
Plaats reactie