ClioII: Verschil in benzine en prestaties??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Gesloten
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Als ik tank bij mijn vaste OK tankstation, loopt mijn clio niet echt lekker.
Ook houdt hij soms in (stotteren).
Als ik nu tank bij de Shell, dan loopt hij als een zonnetje, en hangt lekker vlot aan het gas.

Zijn er meer van jullie dit dit probleem ondervinden?
Cleaned Style
Projecttopic
Jasper16v

De kwaliteit van de goedkopere tankstations schijnt idd minder te zijn, je rijdt er ook minder lang op. Ikzelf heb dit niet ervaren en rijdt ook te wisselvallig om dit te testen.
Ik verneem niks van het minder lopen van de motor als ik ergens anders tank.
Derby

Ik weet ook van tankstations die water bij de benzine voegen. Dan is het opeens niet zo gek meer dat je minder op een tank rijdt.
Volgens mij is er geen verschil in prestaties van verschillende merken. Dat shell zijn brandstoffen laat testen door ferarri is in ieder geval totale BS.

Ik vraag me dan alleen af hoe ze dat mengen...

Derby
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Bij mijn Williams was het zo, dat als ik bij de Tango tankte (Super 98 ), dan reed ik ongeveer 500km op een tank. Tankte ik daarna een aantal keren achter elkaar Super 98 van BP, dan kon ik daar probleemloos tegen de 600 km mee halen, soms zelf er overheen. Ik reed dagelijks dezelfde afstanden, op nagenoeg dezelfde snelheden. Redelijk vergelijkbaar en dus ook heel erg opvallend.

Nu ik de oude Corsa van mijn moeder over heb genomen merk ik een nog groter verschil, maar dat kan ook komen door de manier van rijden van mijn moeder. De eerste week dat ik die auto had, reed ik met een tank benzine die mijn moeder erin had gedaan. Euro 95 van een DK-station. Met moeite haalde ik 500km op een tank. Nu heb ik al een aantal keer super 98 van BP getankt en heb gisteren de 600 aangetikt. Toen ik ging tanken, zat de tank nog tot bijna een kwart vol (op het metertje, dus incl. reserve). Ik heb niet precies gelet op het aantal liters dat ik getankt heb, maar dat er nogal wat verschil tussen zit is mij wel duidelijk geworden. :)
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

De monteurs bij mijn garage zeggen dat de nieuwe reno's het beste lopen op Shell V-power.
Dit ivm de koolafzetting op de kleppen ed.

Ook hadden zij al meer gevallen gehad, van motoren die slecht liepen op "goedkope" brandstof, maar wel lekker liepen op "goede" benzine.
Cleaned Style
Projecttopic
Rory

Heb zowiezo altijd al 98 in mn auto gegooid ( Clio II Ph1.) Merkte wel verschil daarmee met 95.
Maar dat V-Power is best wel goed spul moet ik zeggen, reageerd veel beter op het gas en lijkt gewoon veel sterker/soepeler!

En het is goedkoper dan 98 ;)

Trouwens, ik haal dus ook 600km+ op een volle tank VPower, zelfs met actief en met zware rechtervoet rijden komt hij niet boven de 8.5L/100km (+/- 1:12)
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Je mag toch met een katalysator geen 98 tanken?
Cleaned Style
Projecttopic
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Je mag toch met een katalysator geen 98 tanken?
98 MLV is funest voor je kat, geloof ik...
Rory

Tank dus ook 98 Ongelood :)
Weet niet of het wel of niet slecht is voor je kat?:s
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Rory schreef:Tank dus ook 98 Ongelood :)
Weet niet of het wel of niet slecht is voor je kat?:s
Neuh :)

Zou je ook verschil merken als je niet weet wat er voor benzine in je tank zit? Dat v-power lijkt me ook een psychologisch effect te hebben. :s
Met 98 kan ik me het verschil wel voorstellen. Toch ook eens proberen, als de Clio koud is loopt hij niet heel fijn (ondanks de nieuwe bobines :( )
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Riël
Über-Spammer

Sorry, dit is al het zoveelste topic. Zoek even het origineel gaan jullie daar even verder? ;)

Slotje!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gesloten