Goedemorgen,
Ik heb het idee dat mijn waterpomp om zeep is.
Kan iemand mij vertellen waar deze zit op een RSi?
En weet iemand of de waterpomp van een RSi misschien dezelfde is als van een andere renault motor?
Grtz,
Waterpomp RSi
De waterpomp "om zeep" Waar basseer je dat op?? Die dingen kunnen hoogstens gaan lekken en janken, maar ze blijven altijd werken. Uiteraard moet je hem dan vervangen, maar de koeling zou er niet veel slechter van mogen worden.
De pomp zit aan de zijkant van het blok (distributiezijde) en is hetzelfde als de exemplaren die op alle 1.7, 1.8, 1.8 16V en 2.0 16V motoren zitten.
Succes
De pomp zit aan de zijkant van het blok (distributiezijde) en is hetzelfde als de exemplaren die op alle 1.7, 1.8, 1.8 16V en 2.0 16V motoren zitten.
Succes
Dat is niet helemaal waar, heb ik me laten vertellen. De waterpomp van een Williams is anders dan die van een 16V. Ik heb daar ooit een foto van gehad, maar er zit dus wel degelijk verschil in. Niet dat dat verder viets uitmaakt voor een RSi, maar ik wilde het toch effe melden. 

hmm, dat verdient een onderzoekje in dialogys. foute info heeft niemand wat aan 
update:
Even opgezocht, en de bevindingen:
77 01 468 491 WATER PUMP 1.8 16v F7P
77 01 468 491 WATER PUMP 2.0 16v F7R
Voor de RSi zijn staat ook hetzelfde nummmer.
Als ik dialogys zou moeten geloven zijn die pompen dus allemaal hetzelfde.

update:
Even opgezocht, en de bevindingen:
77 01 468 491 WATER PUMP 1.8 16v F7P
77 01 468 491 WATER PUMP 2.0 16v F7R
Voor de RSi zijn staat ook hetzelfde nummmer.
Als ik dialogys zou moeten geloven zijn die pompen dus allemaal hetzelfde.
Laatst gewijzigd door Bart V op ma 3 mei 2004 9:45, 1 keer totaal gewijzigd.
De originele pompen van renault hebben een soort koperen schoepen, en als je bijv een pomp bij de brezan haalt zitten er of plastic, of stalen schoepen op die er iets anders uitzien, en mischien voor een betere doorstroming zorgen. Het zou kunnen dat dit verschil bedoelt word, dit was namelijk bij mijn waterpomp ook het geval. Maar het is dus geen origineel renault-verschil.
dit is dus WAAR...Bart V schreef:De originele pompen van renault hebben een soort koperen schoepen, en als je bijv een pomp bij de brezan haalt zitten er of plastic, of stalen schoepen op die er iets anders uitzien, en mischien voor een betere doorstroming zorgen. Het zou kunnen dat dit verschil bedoelt word, dit was namelijk bij mijn waterpomp ook het geval. Maar het is dus geen origineel renault-verschil.
de foto's die Robclio16v had kwamen dacht ik van mij...en ik heb tachtig van die kleredingen op een rij gehad en ze waren allemaal anders...

maar als je er een besteld...bij Havam/brezan of iets dergelijk voor een 1.7 8v ,1.8 8v, 2.0 8v, 1.8 16v, 2.0 16v ze zijn ALLEMAAL hetzelfde, wel met de "beter uitziende" stalen schoepen...en niet die koperen dingen van renault...
maar goed verschil in koeling of meer opbrengst zal gemeten moeten worden, maar das nie nodig, gewoon een bestellen en eronder hangen, is altijd goed...
kosten: ongeveer 40 ex btw geloof ik dus daar zou ik niet op besparen...
Waar ik dat op basseer? Op het feit dat het lekt en ik zo 123 geen slang zie die gebarsten is. Volgens mij is het zo dat als een slang barst, de vloeistof er erg snel uitloopt. Vorige week nog gehad. Nu druppelt het gewoon. Maar kan niet precies zien waarvandaan. Deze week even op de brug om verder te kijken.
Weet iemand hoeveel zo een pomp ongeveer kost? En hoeveel moeite het inbouwen kost?
Bedankt allemaal!!!!
Weet iemand hoeveel zo een pomp ongeveer kost? En hoeveel moeite het inbouwen kost?
Bedankt allemaal!!!!
Had vorige week ook koelvloeistof lekkage. Dacht ook dat de waterpomp stuk was.... bleek het vriesplaatje (?) bij de waterpomp kapot te zijn.
De garage is er flink wat uurtjes mee bezig geweest om dit te vervangen....
Vriesplaatje kost maar een paar eurotjes maar veel werk!
De garage is er flink wat uurtjes mee bezig geweest om dit te vervangen....
Vriesplaatje kost maar een paar eurotjes maar veel werk!