Waterpomp RSi

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
luminoll

Goedemorgen,

Ik heb het idee dat mijn waterpomp om zeep is.
Kan iemand mij vertellen waar deze zit op een RSi?
En weet iemand of de waterpomp van een RSi misschien dezelfde is als van een andere renault motor?

Grtz,
Bart V

De waterpomp "om zeep" Waar basseer je dat op?? Die dingen kunnen hoogstens gaan lekken en janken, maar ze blijven altijd werken. Uiteraard moet je hem dan vervangen, maar de koeling zou er niet veel slechter van mogen worden.

De pomp zit aan de zijkant van het blok (distributiezijde) en is hetzelfde als de exemplaren die op alle 1.7, 1.8, 1.8 16V en 2.0 16V motoren zitten.

Succes
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dat is niet helemaal waar, heb ik me laten vertellen. De waterpomp van een Williams is anders dan die van een 16V. Ik heb daar ooit een foto van gehad, maar er zit dus wel degelijk verschil in. Niet dat dat verder viets uitmaakt voor een RSi, maar ik wilde het toch effe melden. :)
Bart V

hmm, dat verdient een onderzoekje in dialogys. foute info heeft niemand wat aan :)

update:

Even opgezocht, en de bevindingen:

77 01 468 491 WATER PUMP 1.8 16v F7P

77 01 468 491 WATER PUMP 2.0 16v F7R

Voor de RSi zijn staat ook hetzelfde nummmer.

Als ik dialogys zou moeten geloven zijn die pompen dus allemaal hetzelfde.
Laatst gewijzigd door Bart V op ma 3 mei 2004 9:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer

Ik heb die foto destijds van robclio16v gekregen. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of ik 'm thuis nog op mijn PC heb staan, maar Rob zal 'm vast nog wel hebben...
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb die foto niet meer, maar er zit wel iets verschil tussen kennelijk.....
Merijn
Über-Spammer

Ik zal vanavond wel even kijken of ik 'm nog heb en dan zal ik 'm wel effe online knallen. :)
Bart V

De originele pompen van renault hebben een soort koperen schoepen, en als je bijv een pomp bij de brezan haalt zitten er of plastic, of stalen schoepen op die er iets anders uitzien, en mischien voor een betere doorstroming zorgen. Het zou kunnen dat dit verschil bedoelt word, dit was namelijk bij mijn waterpomp ook het geval. Maar het is dus geen origineel renault-verschil.
PtrGte
Contacteer:

Bart V schreef:De originele pompen van renault hebben een soort koperen schoepen, en als je bijv een pomp bij de brezan haalt zitten er of plastic, of stalen schoepen op die er iets anders uitzien, en mischien voor een betere doorstroming zorgen. Het zou kunnen dat dit verschil bedoelt word, dit was namelijk bij mijn waterpomp ook het geval. Maar het is dus geen origineel renault-verschil.
dit is dus WAAR... :wink:

de foto's die Robclio16v had kwamen dacht ik van mij...en ik heb tachtig van die kleredingen op een rij gehad en ze waren allemaal anders... :D

maar als je er een besteld...bij Havam/brezan of iets dergelijk voor een 1.7 8v ,1.8 8v, 2.0 8v, 1.8 16v, 2.0 16v ze zijn ALLEMAAL hetzelfde, wel met de "beter uitziende" stalen schoepen...en niet die koperen dingen van renault...

maar goed verschil in koeling of meer opbrengst zal gemeten moeten worden, maar das nie nodig, gewoon een bestellen en eronder hangen, is altijd goed...
kosten: ongeveer 40 ex btw geloof ik dus daar zou ik niet op besparen...
luminoll

Waar ik dat op basseer? Op het feit dat het lekt en ik zo 123 geen slang zie die gebarsten is. Volgens mij is het zo dat als een slang barst, de vloeistof er erg snel uitloopt. Vorige week nog gehad. Nu druppelt het gewoon. Maar kan niet precies zien waarvandaan. Deze week even op de brug om verder te kijken.

Weet iemand hoeveel zo een pomp ongeveer kost? En hoeveel moeite het inbouwen kost?

Bedankt allemaal!!!!
luminoll

40 euro ex btw! Bedankt!!
Eelko

Had vorige week ook koelvloeistof lekkage. Dacht ook dat de waterpomp stuk was.... bleek het vriesplaatje (?) bij de waterpomp kapot te zijn.
De garage is er flink wat uurtjes mee bezig geweest om dit te vervangen....
Vriesplaatje kost maar een paar eurotjes maar veel werk!
Plaats reactie