Even een domme vraag, maar bij de garage wisten ze het niet, en nou begon ik ook te twijfelen.
Ze wilden daar namelijk voor een R19 16v 106 ex. BTW voor achterremschijven hebben, per stuk! Terwijl ik in mijn hoofd het dat de achter schijven van de GTT, clio 16v, R19 16v en Megane allemaal hetzelfde zijn. Mijn GTT achter schijven stonden op de doos i.i.g. als Megane schijven aangeduid.
Als ze namelijk hetzelfde zijn kan ik ze veel goedkoper krijgen (De Brembo schijven voor mijn GTT waren 100 euro voor de twee...)
Wie weet het?
[R19 16v] Achterschijven + lagers vervangen -> vragen
Laatst gewijzigd door Matijs op do 29 apr 2004 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Hmm, net ff gebeld, en ik kan Brembo's krijgen voor 82 het stuk. Dat is dus al een stuk goedkoper, maar duidelijk wel anders dan de GTT/Megane schijven. Zal ik me toch wel vergist hebben. Of zijn die van de clio wel hetzelfde, maar die van de 19 niet, of zijn de achterschijven van een Chamade 16v weer anders dan een 3drs 16v?
Raar.
Raar.
-
Heb nog een setje gloedjenieuwe Brembos....
120 eurootjes (de twee). Vraag niet hoe het kan, maar......
120 eurootjes (de twee). Vraag niet hoe het kan, maar......

Volgens mij is het allemaal een pot nat.
PM voor de kanonskogelman 

Ja, maar verder dus allemaal hetzelfde?
Op de site van Brembo staan de achter schijven van de R5 GTT/GTE en de Megane er niet bij, maar de R19 en clio 16v zijn in ieder geval hetzelfde (zelfde bestelnr.)
Edit: FOUT Bril opzetten!
R19 is 08.5834.10
Clio is 08.5833.10
En ik bedenk me dat mijn GTT/Megane verhaal ook niet op gaat, omdat dat voorremschijven waren. Lekker snugger.
Maargoed, we zijn eruit. De Brembo schijven zijn gewoon goedkoper, want die krijgen we voor 77 euro het stuk. Mooi dus.
Op de site van Brembo staan de achter schijven van de R5 GTT/GTE en de Megane er niet bij, maar de R19 en clio 16v zijn in ieder geval hetzelfde (zelfde bestelnr.)
Edit: FOUT Bril opzetten!
R19 is 08.5834.10
Clio is 08.5833.10
En ik bedenk me dat mijn GTT/Megane verhaal ook niet op gaat, omdat dat voorremschijven waren. Lekker snugger.
Maargoed, we zijn eruit. De Brembo schijven zijn gewoon goedkoper, want die krijgen we voor 77 euro het stuk. Mooi dus.
Laatst gewijzigd door Matijs op do 29 apr 2004 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ennieweej, ik heb dus nu een setje schijven en twee nieuwe wiellagers, nou heb ik alleen nog een vraagje:
Aan het wiellager zit aan één kant een rubber 'schort', aan welke kant moet deze, oftewel hoe-om moet het lager erin?
Ik zou zeggen dat het rubber aan de kant van de naaf moet (dus naar de achteras toe), om daar vuil tegen te houden (aan de kant van het wiel is de naaf afgedekt, dus daar kan geen vuil komen, dus ook geen rubber nodig)???
Wie heeft dit wel eens gedaan/gezien en kan dit bevestigen?
Aan het wiellager zit aan één kant een rubber 'schort', aan welke kant moet deze, oftewel hoe-om moet het lager erin?
Ik zou zeggen dat het rubber aan de kant van de naaf moet (dus naar de achteras toe), om daar vuil tegen te houden (aan de kant van het wiel is de naaf afgedekt, dus daar kan geen vuil komen, dus ook geen rubber nodig)???
Wie heeft dit wel eens gedaan/gezien en kan dit bevestigen?
Mijn dank is groot