deur hangt fel(bussen uitgesleten)21T

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
gille
Contacteer:

zoals ik zeg mijn deur hangt fel,bij de dealer zeggen ze nieuwe scharnieren in lassen ,want grotere bussen kan nie.
nu kan ik dat nie aannemen,iemand raad?????? :wink:
RO 16v

Ik heb dit laast ook gehad met mijn Clio toen zij de dealer dit ook tegen mij.
Maar heb er gewoon nieuwe bussen in gezet en probleem was verholpen, was wel een rot werk maar het is me gelukt. :)
gille
Contacteer:

RO 16v schreef:Ik heb dit laast ook gehad met mijn Clio toen zij de dealer dit ook tegen mij.
Maar heb er gewoon nieuwe bussen in gezet en probleem was verholpen, was wel een rot werk maar het is me gelukt. :)
hangde die ook zo fel dan.
RO 16v

gille (mountainbike) schreef:
RO 16v schreef:Ik heb dit laast ook gehad met mijn Clio toen zij de dealer dit ook tegen mij.
Nou laat ik zo zeggen mijn deur wou niet meer dicht, moest hem gewoon omhoog tillen om hem dicht te krijgen.
gille
Contacteer:

RO 16v schreef:
gille (mountainbike) schreef:
Nou laat ik zo zeggen mijn deur wou niet meer dicht, moest hem gewoon omhoog tillen om hem dicht te krijgen.
is bij mij ook. thanks
RO 16v

Your welkom. :)

Maar ik heb ook de pennen vervangen.
Turbo-Peer

Dit is een bekend probleem bij de wat oudere Renaultjes en er is al een topic aan gewijd. Misschien vind je hier enkele tips: http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... +ophanging
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
jacco 16v

ik zal maar niet zeggen wat ze soms bij de reno dealer doen met die kangootjes van de ptt.
men neme een grote waterpomp tang en buigt gewoon het schanier een beetje krom.
of je laat de brug een beetje zakken met een bokje onder de deur.
daarna zit meestal de deur weer recht in de auto.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
mike16v

hoe kom je aan die bussen? gewoon bij renault?? bij mij is ook erg veel speling...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Idem hier, zelfs apk-afkeur :S
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
gille
Contacteer:

ik heb de kompleten scharnieren vernieuwd aan de voordeuren,maar je kan ook andere bussen steken met nieuwe pennen,heb vanachter zo gefikst,en hangen niks meer.ouden bussen uitboren en nieuwe erin,penne in en klaar is kees,alles bij de dealer besteld.
groetjes
mike16v

die pennen bij de scharnieren (voor deur), hoe haal je die eruit? kan je die eruit slaan? of moet je die uitboren? (boren vind ik wat eng, bang dat het te ruim wordt) kan je die pennen gewoon bestellen bij renault?

Mike
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

mike16v schreef:die pennen bij de scharnieren (voor deur), hoe haal je die eruit? kan je die eruit slaan? of moet je die uitboren? (boren vind ik wat eng, bang dat het te ruim wordt) kan je die pennen gewoon bestellen bij renault?

Mike
Bij een clio zijn ze in de scharnieren gescroefd. dus eerst kabelboom los, schuiven. deur vanger los schroeven. en dan de pennen van de scharnieren los schroeven. achterkant de deur omhoog houden en dan eruit pakken. met zn 2en is dit net ff makkelijker als alleen maar het is te doen.

Gr.Frits
antoine
Car: Renault Clio III RS

Zaterdag een deur uit een gtt gehaalt.Aan de bovenkant en onder kant zit een rubber dopje,daarna kan je er een busje uitslaan.Maar nu komt het ergste dan moet er nog een busje uit ,wat erin geklemt zit.Hoe je die er precies uitkrijgt?????
Oja we hebben gewoon 't schanier doorgeslepen. :p
mike16v

Frits schreef:
mike16v schreef:die pennen bij de scharnieren (voor deur), hoe haal je die eruit? kan je die eruit slaan? of moet je die uitboren? (boren vind ik wat eng, bang dat het te ruim wordt) kan je die pennen gewoon bestellen bij renault?

Mike
Bij een clio zijn ze in de scharnieren gescroefd. dus eerst kabelboom los, schuiven. deur vanger los schroeven. en dan de pennen van de scharnieren los schroeven. achterkant de deur omhoog houden en dan eruit pakken. met zn 2en is dit net ff makkelijker als alleen maar het is te doen.

Gr.Frits
Thanks voor de uitleg!
Mike
mike16v

Mike
Heb inmiddels al nieuwe pennen, maar de vorige eigenaar heeft geprobeerd die pennen/schroeven eruit te draaien zonder succes... dus die kop is helemaal ersleten, en kan dus nu niet meer losdraaien, iemand een idee hoe ik ze er nu uit kan krijgen...

Mike
Marcel J.

mike16v schreef:iemand een idee hoe ik ze er nu uit kan krijgen...

Mike
Antwoord:
mike16v schreef:kan je die eruit slaan? of moet je die uitboren?
Beide kan. Voor het slaan heb je een speciaal ijzer dat je bij de automateriaalzaak kunt kopen. nogal prijzig vind ik persoonlijk :D Daarnaast kun je ze ook uitboren. Waarschijnlijk het makkelijkste...

succes
mike16v

MJ schreef:

Mike
Antwoord:
Beide kan. Voor het slaan heb je een speciaal ijzer dat je bij de automateriaalzaak kunt kopen. nogal prijzig vind ik persoonlijk :D Daarnaast kun je ze ook uitboren. Waarschijnlijk het makkelijkste...

succes
maar als je boort, dan ben je toch jeschroefdraad kwijt? kan ik er dan een bout inztten en die dan met een boutje boven en onder vast zetten?
mike16v

mike16v schreef:
MJ schreef:

Mike
Antwoord:

up

succes
maar als je boort, dan ben je toch jeschroefdraad kwijt? kan ik er dan een bout inztten en die dan met een boutje boven en onder vast zetten?
Plaats reactie