Je kan hem ook in een recreatie verzekering gooien! Dat kost bijna niets en dan mag je er 7000 km per jaar mee rijden, das toch al snel weer 3000km meerGTTprutser schreef:Hallo allemaal.
Ik zit te denken om volgend jaar of wat nog een Renault Express er bij te nemen.![]()
Mooi op grijs kenteken en een GTT F1 blokje erin lepelen of een volvo 1.7i turbo.![]()
Want de GT turbo acceleratie kriebelt nog wel een beetje hoor.![]()
Dan kan ik die mooi voor woon en werk verkeer gebruiken.
En s'winters.
Dan kan ik mijn 340 als 2e auto verzekeren.
En hij is dan 15 jaar oud en dan schijn je hem als "klasieker" te kunnen verzekeren mits je hem als tweede auto gebruikt.
Aleen heb je dan Km limiet van 4000 km in het jaar.
Maar hij is dan wel weer allrisk verzekerd en op zijn taxatie waarde.
Nouja ik zal eerst de volvo in dit weekend weer laten rijden denk ik.
Greets
Andries
Opgevoerde Renault motor in Volvo340 Het turbo virus broeit.
Be TuNeD Be TwInGo
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
O ja?
Dat klink goed!
Heb je hem dan ook allrisk en op taxatie waarde verzekerd?
Greets
Andries

Dat klink goed!

Heb je hem dan ook allrisk en op taxatie waarde verzekerd?
Greets
Andries
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ojee, dan moet ik nog moeite gaan doen om sneller te zijn met mijn ExpressGTTprutser schreef:Ik zit te denken om volgend jaar of wat nog een Renault Express er bij te nemen.![]()
Mooi op grijs kenteken en een GTT F1 blokje erin lepelen

Wat ik weet wel.GTTprutser schreef:O ja?![]()
Dat klink goed!![]()
Heb je hem dan ook allrisk en op taxatie waarde verzekerd?
Greets
Andries
Mijn oom heeft zijn golf1 cabrio (voor mij

Voor verdere details zou je gewoon eens een belletje moeten geven aan verschillende verzekeringsmaatschappijen, lijkt mij dat die het je haarfijn kunnen uitleggen
Be TuNeD Be TwInGo
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Ik ben nu verzekerd via een tussen persoon die de goedkoopste verzekering uitzoekt.
(Wim Koster assurantieen(dingus?)
Ben nu via Generali verzekerd.
WA
dus
.
Zodra mijn auto rijdt taxeert ie mijn auto ook.
Ik zal daar dus zoiezo met hem er eens over hebben.
Thanks! voor de tip.
En Joost!
Wees nog maar niet bang hoor ben voorlopig nog wel aan het spaarvarken plakken hoor!
Maar hij komt er nog wel.(Moehaha!
)
Greets
Andries
(Wim Koster assurantieen(dingus?)
Ben nu via Generali verzekerd.
WA


Zodra mijn auto rijdt taxeert ie mijn auto ook.
Ik zal daar dus zoiezo met hem er eens over hebben.

Thanks! voor de tip.

En Joost!

Wees nog maar niet bang hoor ben voorlopig nog wel aan het spaarvarken plakken hoor!

Maar hij komt er nog wel.(Moehaha!

Greets
Andries
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Da's wel zeer nodig jah. D'r zit al 3000 euro bij mij in de auto, en hij is nog niet optimaal. En dan issie nog niet eens gestyled, kan je nagaan...GTTprutser schreef:En Joost!![]()
Wees nog maar niet bang hoor ben voorlopig nog wel aan het spaarvarken plakken hoor!![]()
Maar hij komt er nog wel.(Moehaha!)
Ga nou niet denken dat dat veel geld is Joost, je moest es weten wat er in de gemmidelde snelle/strakke GT zit.
Bij de 2 GT's die ik nu heb gehad ga ik al aardig hard richting de 7-8k en dan heb ik ook nog maar weinig speciaals gedaan.
Snelle auto's rijden is duur en als het ene hobby is, mag dat wat kosten.
Bij de 2 GT's die ik nu heb gehad ga ik al aardig hard richting de 7-8k en dan heb ik ook nog maar weinig speciaals gedaan.
Snelle auto's rijden is duur en als het ene hobby is, mag dat wat kosten.
laat ik maar helemaal niks zeggen..... 4 nullen en veeeeeeeel verder!
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Precies Ray. 
Het is niet alleen geld maar zeker ook tijd
edit:
Goed bezig GTTprutser
...

Het is niet alleen geld maar zeker ook tijd

edit:
Goed bezig GTTprutser

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Hmm klinkt als onbetaalbaar... Misschien moet ik eens een andere auto gaan kopen dan.

GTTprutser, aan wat voor dingen zat je naast GTT in express te denken? En wat zou je allemaal motorisch gaan tunen als je die motor er in zet?

GTTprutser, aan wat voor dingen zat je naast GTT in express te denken? En wat zou je allemaal motorisch gaan tunen als je die motor er in zet?
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Dat geld heb je er inderdaad zo inzitten.
Ik heb ook zeker wel 4000 euro in mijn oude GTT gestopt.
En dat was vooral besteed aan technische dingen.
Remmen,onsteking, en alemaal kleine dingen.
Maar die kleine dingen tikken nou echt aan.
En wat ongelukjes natuurlijk.
Was destijds bijna hoofdsponsor van Renault Koops in Assen.
Echt toffe lui daar.
Ik mocht zelf een keer special gereedschap van ze lenen.(Khep natuurlijk wel gevulde koek meegenomen.)
Ik heb er voor mijn gevoel echt kruiwagens met geld heengebacht.
Mijn 340 zit nu ongeveer op 3500 euro
.
Nou eens effe kijken Joost.
Ik denk nie zoveel.
Aangezien ik er wel wat km's mee moet kunnen maken.
Eerst een complete GT turbo F1 kopen.
Alles overbouwen.
Veerpoten,remmen,kabelboom,interieur,dempers enz.
Clio 16v f1 velgen monteren.(Met die kleine schoepjes.)
Ik zou denk ik het blokje een revisie geven en de krukas en alle shit die daar aan vast zit even laten balanceren.
Vliegwiel mischien ook iets laten afdraaien.
Dat kost niet zoveel bij Technotrans.
Of anders een ruilblokje via de Renault dealer regelen.(Ik krijg daar ook nog een beetje korting.)
Mooi rood of zwart verven.
Turbotje naar turbo hoed.
Dumpvalvje,bleedvalvje erop.
Ik denk dat ik een diesel rad zou monteren met een losse oliekoeler.
Sachs power clutch ertussen
Veerpootbrug er nog bij.
Dat is allemaal nog toekomstmuziek hoor.
Greets
Andries
Ik heb ook zeker wel 4000 euro in mijn oude GTT gestopt.
En dat was vooral besteed aan technische dingen.
Remmen,onsteking, en alemaal kleine dingen.
Maar die kleine dingen tikken nou echt aan.
En wat ongelukjes natuurlijk.
Was destijds bijna hoofdsponsor van Renault Koops in Assen.

Echt toffe lui daar.
Ik mocht zelf een keer special gereedschap van ze lenen.(Khep natuurlijk wel gevulde koek meegenomen.)
Ik heb er voor mijn gevoel echt kruiwagens met geld heengebacht.

Mijn 340 zit nu ongeveer op 3500 euro

Nou eens effe kijken Joost.

Ik denk nie zoveel.
Aangezien ik er wel wat km's mee moet kunnen maken.
Eerst een complete GT turbo F1 kopen.
Alles overbouwen.
Veerpoten,remmen,kabelboom,interieur,dempers enz.
Clio 16v f1 velgen monteren.(Met die kleine schoepjes.)
Ik zou denk ik het blokje een revisie geven en de krukas en alle shit die daar aan vast zit even laten balanceren.
Vliegwiel mischien ook iets laten afdraaien.
Dat kost niet zoveel bij Technotrans.
Of anders een ruilblokje via de Renault dealer regelen.(Ik krijg daar ook nog een beetje korting.)
Mooi rood of zwart verven.
Turbotje naar turbo hoed.
Dumpvalvje,bleedvalvje erop.
Ik denk dat ik een diesel rad zou monteren met een losse oliekoeler.
Sachs power clutch ertussen
Veerpootbrug er nog bij.
Dat is allemaal nog toekomstmuziek hoor.

Greets
Andries
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
O ja voor dat ik het vergeet.
Sinds gisteravond zit het blokje weer op zijn plek in mijn auto.
Nu alles er om heen weer aansluiten en dan even zonder ontsteking starten.(Om even olie druk te hebben.)
En dan kijken wat ie doet.
Zaterdag kan ik em klaar hebben.
Greets
Andries

Sinds gisteravond zit het blokje weer op zijn plek in mijn auto.
Nu alles er om heen weer aansluiten en dan even zonder ontsteking starten.(Om even olie druk te hebben.)
En dan kijken wat ie doet.

Zaterdag kan ik em klaar hebben.

Greets
Andries
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Nee helaas ben ik nog wat met de onsteking bezig.
Vanavond krijg ik versterking van iemand die daar wat meer verstand van heeft.
Dus vanavond doet ie "Broem"
Trouwens de freakin E-mial van ons doet het nie meer
Ontvangt wel maar versturen kan niet.
Dus ik probeer de fotos op een andere manier bij jou te krijgen.
(of mischien via de post?
)
Maar ik heb het wel voormekaar gekregen om de fotos op de volvo300 clubsite neer te zetten.
Dus daar kunnen jullie ook kijken.
http://www.volvo300club.nl
In het forom tussen de autosport topics.
onder update340Rcvt
Greets
Andries
Vanavond krijg ik versterking van iemand die daar wat meer verstand van heeft.

Dus vanavond doet ie "Broem"

Trouwens de freakin E-mial van ons doet het nie meer
Ontvangt wel maar versturen kan niet.

Dus ik probeer de fotos op een andere manier bij jou te krijgen.
(of mischien via de post?

Maar ik heb het wel voormekaar gekregen om de fotos op de volvo300 clubsite neer te zetten.
Dus daar kunnen jullie ook kijken.
http://www.volvo300club.nl
In het forom tussen de autosport topics.
onder update340Rcvt
Greets
Andries
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Dankje.
Maar mijn ouders denken er anders over.
Twouwens wat de motor betreft.
"Its a life a life!!" "I tell you!"
Goed ahum dat moest ik even kwijt.
Ik haal aleen nog een spruitstukpakking op want deze was dus lek.
Daar kom de buurt ook van meegenieten
.
En ik bestel een nwe dikke pakking voor onder de brandstofpomp.
Want deze zweet olie.(En da kan nie he!)
Greets
Andries
Maar mijn ouders denken er anders over.

Twouwens wat de motor betreft.

"Its a life a life!!" "I tell you!"

Goed ahum dat moest ik even kwijt.

Ik haal aleen nog een spruitstukpakking op want deze was dus lek.
Daar kom de buurt ook van meegenieten
En ik bestel een nwe dikke pakking voor onder de brandstofpomp.
Want deze zweet olie.(En da kan nie he!)

Greets
Andries
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Inderdaad een mechanisch pompje.
Het spul is al bestelt.
Hij loopt nu trouwens ook maar nog erg beroert.
En hij maakt nogal veel herrie.
(is dit te verwachten met een snelle nokkenstok?)
Zelfs nu de uitlaat voor de rest goed dicht zit klinkt ie net als een V8.
Mischien zit er een scheur in het uitlaatspruitstuk.
Hij krijgt nu flink wat voorontsteking anders slaat ie af.
Op hoeveel Co moet ik em nu trouwens afstellen?
Ik breng hem eind deze week denk ik naar de Renault garage om hem bij de jongens daar goed te laten afstellen.
Greets
Andries

Het spul is al bestelt.
Hij loopt nu trouwens ook maar nog erg beroert.

En hij maakt nogal veel herrie.
(is dit te verwachten met een snelle nokkenstok?)
Zelfs nu de uitlaat voor de rest goed dicht zit klinkt ie net als een V8.
Mischien zit er een scheur in het uitlaatspruitstuk.
Hij krijgt nu flink wat voorontsteking anders slaat ie af.
Op hoeveel Co moet ik em nu trouwens afstellen?
Ik breng hem eind deze week denk ik naar de Renault garage om hem bij de jongens daar goed te laten afstellen.

Greets
Andries
trek je portemonee alvast maar open dan. Ik denk dat je het beter door een goeie motortuner kunt laten doen.(eggens of zo)
hebben denk ik zowiezo meer verstand van opgevoerde motoren als de dealer.
hebben denk ik zowiezo meer verstand van opgevoerde motoren als de dealer.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Dat zou nie best wezen dan.
Mijn spaarvarken is op het moment broodmager.
Maar ik zie dat jij op het moment ook goed bezig bent.
Ik denk na wat uitzoekerij in oude Daf 66 marraton vraagbaken dat ie prima loopt op 2 Co.
Dan is ie ook nog wat zuinig.
Want een kamerraad had zijn Daf 66 1300 maraton op 4,5 co lopen.
Nog meer veel meer vooronsteking als ik nu.
En een 340 Weber in plaats van dat solexje.
En op 98 natuurlijk.
Dat ging als de brandweer maar er zat gewoon een draaikolk in de tank.
Je zal de naald "bijna" zakken.
Tussen de 1op4 en de 1op6 in de stad:lol:.("Slurp")
En het lek in het uitlaatspruitstuk heb ik ook al gevonden.
Het spruitstuk zelf bestaat uit 2 aanmekaar geboute helften.
En de bout die het uitl.spruitstuk ook tegelijk afdopt was dus vergeten.
Stom! "mep""lel"
Dus zodra dat is opgelost stel ik em zelf eerst maar eens af.
Dan de middenconcole met de klokjes erin bouwen.
Maar de eerste rit gaat naar de wasboxen!
Wat is die auto smerig zeg
!
Daarna ga ik naar Eggens om te vragen of ik het goed heb gedaan.
Greets
Andries

Mijn spaarvarken is op het moment broodmager.

Maar ik zie dat jij op het moment ook goed bezig bent.

Ik denk na wat uitzoekerij in oude Daf 66 marraton vraagbaken dat ie prima loopt op 2 Co.
Dan is ie ook nog wat zuinig.
Want een kamerraad had zijn Daf 66 1300 maraton op 4,5 co lopen.
Nog meer veel meer vooronsteking als ik nu.
En een 340 Weber in plaats van dat solexje.
En op 98 natuurlijk.
Dat ging als de brandweer maar er zat gewoon een draaikolk in de tank.
Je zal de naald "bijna" zakken.
Tussen de 1op4 en de 1op6 in de stad:lol:.("Slurp")
En het lek in het uitlaatspruitstuk heb ik ook al gevonden.

Het spruitstuk zelf bestaat uit 2 aanmekaar geboute helften.
En de bout die het uitl.spruitstuk ook tegelijk afdopt was dus vergeten.
Stom! "mep""lel"

Dus zodra dat is opgelost stel ik em zelf eerst maar eens af.
Dan de middenconcole met de klokjes erin bouwen.
Maar de eerste rit gaat naar de wasboxen!

Wat is die auto smerig zeg


Daarna ga ik naar Eggens om te vragen of ik het goed heb gedaan.

Greets

Andries
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Zo!
Het valt wat tegen om die imbus boutjes te regelen.
Het is UNF draad en M7?
Heb op de sloop nog geprobeert ze er uit te halen maar ze knapten af als wortels
.
Ik heb ze dus zoiezo dinsdag via de Volvodealer.
En ik probeer Maandag nog een groothandel in Groningen.
Farbesy of zoiets?
Ik durf ook nog even geen uitspraken te doen van waneer mijn wagen weer rijdt.
Want er kan zo weer wat tegen zitten.
Ondertussen heb ik mijn Alpine radio (CDA 7873R 4x60w.)ook weer terug.
Alle lijnuitgangen vielen regelmatig weg en het in en uitvoer mechaniek was stuk.
Dat is nu dus weer mooi gefixt
.
Heb er ook maar een afstandsbediening bij gekocht.
Dat spaart mijn oortjes weer wat.
Want met wat ik kwa ice van plan ben wil je met volume goed open niet meer in de auto zitten.
Greets
Andries

Het valt wat tegen om die imbus boutjes te regelen.
Het is UNF draad en M7?
Heb op de sloop nog geprobeert ze er uit te halen maar ze knapten af als wortels

Ik heb ze dus zoiezo dinsdag via de Volvodealer.

En ik probeer Maandag nog een groothandel in Groningen.
Farbesy of zoiets?
Ik durf ook nog even geen uitspraken te doen van waneer mijn wagen weer rijdt.
Want er kan zo weer wat tegen zitten.

Ondertussen heb ik mijn Alpine radio (CDA 7873R 4x60w.)ook weer terug.
Alle lijnuitgangen vielen regelmatig weg en het in en uitvoer mechaniek was stuk.
Dat is nu dus weer mooi gefixt

Heb er ook maar een afstandsbediening bij gekocht.

Dat spaart mijn oortjes weer wat.
Want met wat ik kwa ice van plan ben wil je met volume goed open niet meer in de auto zitten.

Greets
Andries
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Dat ben ik ook echt wel van plan hoor.
maar er moet eerst nog wat afgestelt moeten worden voor ik er lange stukken mee rij.
De "speciale" M7 imbus boutjes zitten ook op de plek.
De motor is even 20 min. warm gedraaid.
Kopbouten kwart slag los en met 65 nm weer vast.
En dan over 1000 km weer even.
En de eerste paar kmŽs zijn ook al verreden.
En dat ging prima!
Komende vrijdag word ie even aan een Co apperaat afgesteld.
En dan zal ik de contacthoek en de kleppen nog even beter afstellen.
Dus ik zal Steven ook even wat fotos toe mialen.
Greets
Andries

maar er moet eerst nog wat afgestelt moeten worden voor ik er lange stukken mee rij.
De "speciale" M7 imbus boutjes zitten ook op de plek.
De motor is even 20 min. warm gedraaid.
Kopbouten kwart slag los en met 65 nm weer vast.
En dan over 1000 km weer even.
En de eerste paar kmŽs zijn ook al verreden.
En dat ging prima!


Komende vrijdag word ie even aan een Co apperaat afgesteld.
En dan zal ik de contacthoek en de kleppen nog even beter afstellen.
Dus ik zal Steven ook even wat fotos toe mialen.
Greets
Andries
Halee daar zijn we weer
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/motorerin1.jpg[/img][img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/motorerin3.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/motorerin4.jpg[/img][img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/motorerin5.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0200.jpg[/img][img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0201.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0202.jpg[/img][img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0205.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0207.jpg[/img][img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0209.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/motorerin1.jpg[/img][img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/motorerin3.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/motorerin4.jpg[/img][img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/motorerin5.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0200.jpg[/img][img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0201.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0202.jpg[/img][img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0205.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0207.jpg[/img][img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Volvo/IMAG0209.jpg[/img]
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Mijn dank is wederom groot Steven
.


-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Zo!
De eerste meeting hebben we weer gehad.
Gisteravond in Groningen.
Ik zag nog genoeg bekende RTC gezichten.
En er was gek genoeg tussen al dat moois nog genoeg bekijks naar mijn bolide.
En ik ben voor het eerst nog op de snelweg geweest.
100 km/u met 3500 rpm tja met vario inrijden he
.
Dat valt niet zo op met mijn auto.
Mijn experiment met de eindemper is nie zo geslaagd en daar moet van de week weer een nwe. voor komen.
Want de pokke herrie van een los schotje is op de snelweg echt nie leuk meer.
De auto is net vrijdag ochtend afgesteld op 2,5 Co bij een garage.
En hij loopt nu echt super stadioniar.
Maar hij zuipt als een ketter.(Ik had het kunnen weten natuurlijk
)
De 45 liter tank is bijna leeg na 311 km.
Ik kan er mischien nog 50 km's bij rijden.
Dus dan heeft ie ongeveer een verbruik van 1op8?
Ik zal er even een bougie uitdraaien straks.
Kijken of ie mooi koffie met melk bruin is.
Voor de rest doe ik nie zo veel meer vandaag want ik ben dus echt SNOT verkouden. ("Sniff!"):p
Greets
Andries
De eerste meeting hebben we weer gehad.
Gisteravond in Groningen.
Ik zag nog genoeg bekende RTC gezichten.

En er was gek genoeg tussen al dat moois nog genoeg bekijks naar mijn bolide.
En ik ben voor het eerst nog op de snelweg geweest.
100 km/u met 3500 rpm tja met vario inrijden he

Dat valt niet zo op met mijn auto.
Mijn experiment met de eindemper is nie zo geslaagd en daar moet van de week weer een nwe. voor komen.
Want de pokke herrie van een los schotje is op de snelweg echt nie leuk meer.
De auto is net vrijdag ochtend afgesteld op 2,5 Co bij een garage.
En hij loopt nu echt super stadioniar.

Maar hij zuipt als een ketter.(Ik had het kunnen weten natuurlijk

De 45 liter tank is bijna leeg na 311 km.
Ik kan er mischien nog 50 km's bij rijden.
Dus dan heeft ie ongeveer een verbruik van 1op8?

Ik zal er even een bougie uitdraaien straks.
Kijken of ie mooi koffie met melk bruin is.
Voor de rest doe ik nie zo veel meer vandaag want ik ben dus echt SNOT verkouden. ("Sniff!"):p
Greets
Andries
Ben benieuwd wat ie strax doet als ie ingereje is en het gas echt helemaal open gaat 
En sja niet zuinig is een bekende, maja voor wat hoort wat... Vario was toch al bekend niet echt superzuinig te zijn toch.

En sja niet zuinig is een bekende, maja voor wat hoort wat... Vario was toch al bekend niet echt superzuinig te zijn toch.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
hallo allemaal.
Ik heb nu net 1500 km gedraaid met het nwe. blokje.
En heb een vraagje want ik ben er niet helemaal gerust op.
Als ik moet remmen voor het stoplicht en ik daar sta stadioniar te draaien dan kwalmt ie soms rook dat stinkt naar olie.
En ook als ik vanuit stilstand weg rij doet ie hetzelfde.
Hij doet het eigenlijk aleen als die warm is.
Hij verbruikt ook wel iets olie.
Ik ben bij het revisie bedrijf geweest om verhaal te halen.
Want ik voel me wel een beetje voor lul staan zo met mijn nwe blokje bij het stoplicht.
Maar hij zei dat de olieschraapveren zich waarschijnlijk nog wat moeten "zetten".
Hij twijfelde of er nu wel of niet klepsteel rubbertjes op deze renault kop moesten.
En zei dat ik wat langere afstanden moest gaan rijden.
Dat advies heb ik dus opgevolgt door een beetje doelloos langeafstanden op de snelweg te rijden.
Hij loopt ondertussen wel een stuk zuiniger als eerst.
voor de rest loopt het blokje perfect en heeft ie niet een raar geluid.
Ook is de carterventielatie in orde.
maar na 500 km kwalmt ie nog steeds.
Dus horen deze rookwolken gewoon bij het inrijden of is er meer aan de hand?
Still worrying
.
Greets
Andries.
Ik heb nu net 1500 km gedraaid met het nwe. blokje.
En heb een vraagje want ik ben er niet helemaal gerust op.
Als ik moet remmen voor het stoplicht en ik daar sta stadioniar te draaien dan kwalmt ie soms rook dat stinkt naar olie.
En ook als ik vanuit stilstand weg rij doet ie hetzelfde.
Hij doet het eigenlijk aleen als die warm is.
Hij verbruikt ook wel iets olie.
Ik ben bij het revisie bedrijf geweest om verhaal te halen.
Want ik voel me wel een beetje voor lul staan zo met mijn nwe blokje bij het stoplicht.

Maar hij zei dat de olieschraapveren zich waarschijnlijk nog wat moeten "zetten".
Hij twijfelde of er nu wel of niet klepsteel rubbertjes op deze renault kop moesten.
En zei dat ik wat langere afstanden moest gaan rijden.
Dat advies heb ik dus opgevolgt door een beetje doelloos langeafstanden op de snelweg te rijden.
Hij loopt ondertussen wel een stuk zuiniger als eerst.
voor de rest loopt het blokje perfect en heeft ie niet een raar geluid.
Ook is de carterventielatie in orde.
maar na 500 km kwalmt ie nog steeds.
Dus horen deze rookwolken gewoon bij het inrijden of is er meer aan de hand?
Still worrying

Greets
Andries.
Ik denk dat je daar pas na 1000-1500 km wat over kan zeggen, ik had bijv. een turbo die na 500 km ook nog steeds flink rookte, maar nadat ie een paar x op 1 bar had gestaan was het euvel weg 
Dus ik zou zeggen ga es wat meer op de staart staan, misschien heeft die gast ook wel gelijk met die olieschraapveren.
Anders iets dikkere olie? Wat zit er nu bijvoorbeeld in?

Dus ik zou zeggen ga es wat meer op de staart staan, misschien heeft die gast ook wel gelijk met die olieschraapveren.
Anders iets dikkere olie? Wat zit er nu bijvoorbeeld in?
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Ik hoop het.
Als ik inderdaad wat meer gas gegeven heb is het euvel inderdaad even weg.
Ik heb er de afgelopen km,s ook wel erg voorzichtig in gereden.
Da valt ook nie echt op in zoŽn auto.
Ben nooit boven de 4500 rpm geweest.
En ik ben er de eerste 500 kmŽs niet eens mee de snelweg opgeweest.
En ik heb er 10W40 halfsynt. in gegooid dus dat moet geen prob. zijn.
Anders ga ik vanavond eens een flink stuk 140 rijden op de snelweg met 5000 rpm.
maar eerst even een stuk warm rijden natuurlijk.

Als ik inderdaad wat meer gas gegeven heb is het euvel inderdaad even weg.
Ik heb er de afgelopen km,s ook wel erg voorzichtig in gereden.
Da valt ook nie echt op in zoŽn auto.
Ben nooit boven de 4500 rpm geweest.
En ik ben er de eerste 500 kmŽs niet eens mee de snelweg opgeweest.

En ik heb er 10W40 halfsynt. in gegooid dus dat moet geen prob. zijn.
Anders ga ik vanavond eens een flink stuk 140 rijden op de snelweg met 5000 rpm.
maar eerst even een stuk warm rijden natuurlijk.
Laatst gewijzigd door GTTprutser op do 20 mei 2004 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.