startmotor tikt

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Chrisv

Ik had mn gtt een tijdje geschorst omdat ik voor de winter een bmw had gekocht. Nu begint het toch weer te kriebelen om er weer in te gaan rijden :p dus dit gaat ook gebeuren.
Nu wil ik eerst ff mn gtt-tje weer in orde maken, dus:

- koelvloeistof verversen
- nieuwe olie
- iemand nog dingen waar ik even naar moet kijken of wat ik even moet vervangen?

Ook heb ik nog steeds een probleem met mijn startmotor. Deze tikte eerst 5 keer alvorens hij aansloeg. Deze heb ik toen laten vervangen alleen hij deed het vanaf toen nog steeds. Is deze startmotor nou ook kapot dan of moet ik het in het relais gaan zoeken ofzo? Behoorlijk zuur als er dan weer een kapotte starter ingezet is... (als ik de startmotor moet vervangen is het dan misschien aan te raden om er een clio16v starter in te zetten?) past dit zo?

thnx alvast
some people are alive only because it's illegal to kill them
TheFinz

Misschien is het de bendix die niet goed uitschiet heb ik ook eens gehad met startmotor, gereviseerde eronder en was weg dus...bij mij hielp het wel.

Kan wel eens gebeuren dat de tanden van de krans en de bendix precies tegenover elkaar staan en dus niet aan kan grijpen maar als dit vaker gebeurt zal er inderdaad structureel iets mis zijn.....

Misschien iets met je startkrans maar de praktijk leert dat vaak eerder het startmotortandwiel het begeeft...... is namelijk iets moeilijker te vervangen...

kijk anders ff als je de startmotor eronder vandaan hebt of ie het ook doet......maar hier was je ongetwijfeld zelf ook al achter.
:wink:
Chrisv

TheFinz schreef:Misschien is het de bendix die niet goed uitschiet heb ik ook eens gehad met startmotor, gereviseerde eronder en was weg dus...bij mij hielp het wel.

Kan wel eens gebeuren dat de tanden van de krans en de bendix precies tegenover elkaar staan en dus niet aan kan grijpen maar als dit vaker gebeurt zal er inderdaad structureel iets mis zijn.....

Misschien iets met je startkrans maar de praktijk leert dat vaak eerder het startmotortandwiel het begeeft...... is namelijk iets moeilijker te vervangen...

kijk anders ff als je de startmotor eronder vandaan hebt of ie het ook doet......maar hier was je ongetwijfeld zelf ook al achter.
:wink:
euhw bendix? :p
Chrisv

ik meen me te herinneren dat iemand zei in een vorig topic dat het kon liggen aan het relais?
Kan dit kloppen, dit lijkt me dan meer voor de hand liggen omdat de kans dat een nieuwe starter ook meteen kapot is vrij klein is lijkt mij...
Riël
Über-Spammer

Controleer de + en massa verbindingen es goed?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
laguna2
Contacteer:

Loop de witte draad maar na die van je startmotor afkomt, daat zat bij mij een draadbreuk in.
Chrisv

thnx, hoe moet ik die meten, gewoon zon multimeter erop en dan proberen te starten? hoeveel moet erop staan?
TheFinz

bendix is dat kleine tandwieltje (of het mechanisme) dat in je tandkrans schiet als je start en er weer uitschiet als je ophoud met starten.

Dus staat naast de tandkrans en schiet er even in als je start. en keert daarna weer terug naar de ruststand.
Chrisv

Ik ga morgen even sleutelen als het weer het toelaat. Is het nu mogelijk om een clio16v starter erin te hangen zonder dat ik dingen moet aanpassen?
Riël
Über-Spammer

Ja
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chrisv

thnx! clio 16v starter is wel anders dan die van een gewone clio of niet? nja kga eerst maar s beginnen met dat ding eruit te halen.
Plaats reactie