[R5gtti]Injectie vragen-topic

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Sander
Contacteer:

BONELESS (jeroen) schreef:jammer dat een goede air\fuel meter zo duur is :(
een liniaire labda sonde is ook super maar ook weer duur(wel een snelle meet tijd en van 1 tot 10 %). een gewone labda sonde gaat maar tot +- 3% en is maar heel even naukeurig.
Dat valt veel mee hoor voor zo'n 290 euro heb je een goeie met widebandsonde (Bosch LS4). Een uitlaatgassen temp. meter die is duur.

gr s :D nder
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

voor +- 120 euri heb je goede snelle meter tot 1380 graden. 290 euro voor een wide band sonde ...maar zit daar de bijbehoorende electronica ook bij? dus ready to use .???
speedline

Sander schreef:Dat valt veel mee hoor voor zo'n 290 euro heb je een goeie met widebandsonde (Bosch LS4). Een uitlaatgassen temp. meter die is duur.
Lezen jullie wel wat anderen typen? Voor het geld wat jullie uitgeven aan een lineaire sonde heb ik er 2 voor!!!
BONELESS (jeroen) schreef:voor +- 120 euri heb je goede snelle meter tot 1380 graden. 290 euro voor een wide band sonde ...maar zit daar de bijbehoorende electronica ook bij? dus ready to use .???
Een EGT sensor zit je qua prijs ook nog te hoog. Jullie moeten de prijzen veel dichter bij de bron zoeken. De bijbehorende elektronica om van een analoog signaal een digitaal signaal te maken en deze (high of low speed) te loggen is een ander verhaal. De meeste software is freeware. Een los display heb je voor minder als € 50,- om een wide band sonde uit te lezen.
Laatst gewijzigd door speedline op di 2 mar 2004 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie

Volgens mij heeft Sander het over een air/fuel meter mét wideband-sonde...of heb ik nu @#* in mijn ogen??
Sander
Contacteer:

BONELESS (jeroen) schreef:voor +- 120 euri heb je goede snelle meter tot 1380 graden. 290 euro voor een wide band sonde ...maar zit daar de bijbehoorende electronica ook bij? dus ready to use .???
Als jij nou mij dat adres geeft van die temp. meter dan geef ik jou de site voor een complete meterset met wideband sonde, dus JA "ready to use" alles er op en aan.

gr sander
Sander
Contacteer:

Ollie schreef:Volgens mij heeft Sander het over een air/fuel meter mét wideband-sonde...of heb ik nu @#* in mijn ogen??
Dat heb jij goed gelezen ja, compleet dus.

gr sander
Sander
Contacteer:

speedline schreef:
Sander schreef:Dat valt veel mee hoor voor zo'n 290 euro heb je een goeie met widebandsonde (Bosch LS4). Een uitlaatgassen temp. meter die is duur.
Lezen jullie wel wat anderen typen? Voor het geld wat jullie uitgeven aan een lineaire sonde heb ik er 2 voor!!!
Nou ten eerste kost een bosch LSU4 maar iets van 80 euro dacht ik en geen 150 euro en ten tweede heb ik het over een compleet systeem voor +/-290 euro.

gr sander
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Is alweer een tijdje geleden,

Maar is er al nieuws cq vorderingen in het project??
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Roy
Moderator

Ja, daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar? Word er al getest? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Car: M536

Afgelopen weekend gevraagd aan JL:

"En hoe staat het met het spruistuk?"

"Ah nee, hou erover op..."

:~
speedline

Volgende week woensdag nieuws... :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ben reuze benieuwd!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

speedline schreef:Volgende week woensdag nieuws... :p
u maakt ons inderdaad nieuwsgierig ;)
Job-turbo
Contacteer:

Mijn spruitstuk zit er helemaal compleet op :p

DTA computer is besteld zodra die binnen is gaan we bezig met afstellen >-)
Steven
Car: M536

Rowan Atkingson:

"Oeh, it's a race!?"

Wie het eerste klaar is :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Én degene met de meest mooie cijfertjes :p
speedline

Ons high-flow (stage 2) spruitstuk gisteren in de hand gehad... >-) ("my precious" :wink: )

Nu de laatste details zoals de tuutjes voor de aansluitingen. Volgende week = spruitstuk af. Kabelboom erin, afbouwen en rijden.

Foto's volgen volgende week.
Laatst gewijzigd door speedline op di 27 apr 2004 8:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy
Moderator

Stage 1 spruitstuk? Of stage 2? >-)
5 GT Turbo '88 GT5
speedline

Roy schreef:Stage 1 spruitstuk? Of stage 2? >-)
Stage 2 is volgende week af. Stage 1 binnen enkele weken. Stage 2 hebben we gisteren in handen gehad voor de laatste evaluatie.

>-)
Roy
Moderator

Want ik hoorde dat er voor stage 1 iets anders gebruikt zou gaan worden??? Dus over een week of 4 zou het ook voor andere mensen beschikbaar zijn? :worship:
5 GT Turbo '88 GT5
speedline

Roy schreef:Want ik hoorde dat er voor stage 1 iets anders gebruikt zou gaan worden??? Dus over een week of 4 zou het ook voor andere mensen beschikbaar zijn? :worship:
Stage 1 blijft een injectie-spruitstuk op basis van het originele inlaatspruitstuk. Maar dan met enkele verbeteringen. Die heb ik gisteren doorgesproken. De komende 2 weken wordt hier hard aan gewerkt. Maar daar ga ik even niet verder op in... :wink:

Als de eerste injectie auto('s) draait/draaien kunnen orders geplaatst worden bij JL Tuning.
Roy
Moderator

En word er nog mee getest voor verkoop?
5 GT Turbo '88 GT5
speedline

Roy schreef:En word er nog mee getest voor verkoop?
Ja, met 2 auto's.
Job-turbo
Contacteer:

Ben echt reuze benieuwd naar het resultaat. Dus volgende week een aantal foto's van het spruitstuk. Zal ik ook even een aantal foto's van die van mij maken in de huidige toestand.... Altijd leuk 2 soortgelijke projectjes naast elkaar. (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb het gisteren ook gezien , ik had een scoop ..... :p

Maare echt netjes, goede afwerking.

Ik ben altijd iemand die alles netjes onder de kap wil hebben .
En er mag best een verbetering/verandering zijn van iets maar dan moet het wel zo zijn dat het lijkt ofdat het zo uit de fabriek van RENAULT komt,ik denk dat dat zeer zeker is gelukt met dit spruitstuk.

Maar goed de foto's komen binnenkort :foto: :worship: en de testresultaten ook zeer belangrijk :smoke:
speedline

Job-turbo schreef:Ben echt reuze benieuwd naar het resultaat. Dus volgende week een aantal foto's van het spruitstuk. Zal ik ook even een aantal foto's van die van mij maken in de huidige toestand.... Altijd leuk 2 soortgelijke projectjes naast elkaar. (Y)
Zeker... (Y)
Ivo
Über-Spammer

Ik vind het echt een stukje vakwerk hoor, petje af voor het mooie laswerk etc. :worship:
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit allemaal in een GT op de weg gaat komen...., met veel spanning wachten we nog maar heeeel eventjes.... :wink:
peter5GTTurbo
Contacteer:

Kan ik mijn order alvast plaatsen ?? :D
Erik (Schepjes)
Contacteer:

speedline schreef:Volgende week woensdag nieuws... :p
(~)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ja, klopt toch, Alleen post ie het een dag eerder, maar er was wel degelijk nieuws :smoke:
speedline

Ik heb een leuk nieuwtje!

De eerste fastchip MPI auto is weer opgedoken! Deze auto is zo'n 10 jaar geleden voorzien van een fastchip MPI (multi-point injectie) systeem.

De auto heeft 225.000km gelopen nu. De laatste eigenaar heeft daar 50.000km aan toegevoegd. Onder andere 2x naar Italië op en neer en heeft daarbij NOG NOOIT problemen gehad met het fastchip multi-point injectie-systeem of de motor gehad.

:D

Binnenkort een uitgebreider, gedetailleerder verslag met foto's.

Maar aangezien ons systeem op dezelfde hardware is gebaseerd hoeven er bij niemand twijfels te zijn over de betrouwbaarheid van dit systeem.
Matijs
Contacteer:

Hey cool :) Meteen lid gemaakt? :wink:

Waarom heeft mr. Fastchip hem eigenlijk ooit weg gedaan?
speedline

Matijs schreef:Hey cool :) Meteen lid gemaakt? :wink:
Nee...
Matijs schreef:Waarom heeft mr. Fastchip hem eigenlijk ooit weg gedaan?
Omdat er een 19 16v Turbo in de startblokken stond... >-) Die auto is nog wel in het bezit van de familie...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

speedline schreef:
marcel16v schreef:Deze turbo versie is ontwikkeld in Zuid Amerika (volgens mij Venezuela) en gaat worden verkocht door K-Tec. Stond een heel verhaal over op het engelse clio forum.
Ennuh, Henk Dijkstra van fastchip modificeert in ALLE gevallen de originele Renault (Siemens) elektronica voor turbogebruik. Dus in hoofdzaak voor een mapsensor met een groter meetbereik en andere injectoren. En nog een berg details waar ik jullie niet mee ga vervelen. Denk maar aan de beveiligingen die aangepast moeten worden voor turbogebruik.

250pk aan de wielen (met voldoende turbodruk) is overigens geen probleem om te realiseren. Alleen schijnen de JC5 bak en de koppeling dit niet zo te waarderen. :p
@ Speedline: om vervuiling van topics te voorkomen, vraag ik hier even: Ik neem aan dat je de originele koppeling bedoelt, of niet?
speedline

Olijnsma schreef:@ Speedline: om vervuiling van topics te voorkomen, vraag ik hier even: Ik neem aan dat je de originele koppeling bedoelt, of niet?
Nee. Sinterplaatje. Was nog niet goed genoeg. Moest nog betere oplossing voor gevonden worden. Koppels piekten namelijk boven de 310Nm! :p
Plaats reactie