ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Mickael schreef:
Daarnaast doen wij in Nederland allemaal zo moeilijk over uitstoot van gassen, maar als je dan naar Amerika gaat en je ziet daar de vrachtwagens rijden met van die DIKKE zwarte rook die constant uit de uitlaten komen, dan snap ik niet dat ze hier moeilijk doen over 0,1 teveel CO bij de keuring.

Grappig dat wij in nederland allemaal ons best doen en de rest van de wereld het aan zijn laars lapt. maarja zo mag je niet denken is mij verteld.

je wil de emissie-eisen van bijv californie niet weten, die lopen toch vooruit op de euronormen.

Maar zijn jullie er al achter hoe het geld wat men gaat missen terug verdiend wordt? Ik geloof dat de regering al lucht heeft van dit topic, er komen 16 flitspalen in de gemeente sittard erbij :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TimV

Joost (DoubleYou) schreef:Er staat wel een zinnetje die iets vaag is: "Teken nu voor een lagere benzineprijs. Die hebben we verdiend!"
Je kan beter zeggen: waar we recht op hebben, klinkt iets beter naar mijn mening :) .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Ollie

Of: De regering heeft nu genoeg verdiend :wink:
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Elmo, ik heb wat voor op je website. Het html document heeft geen enkele opmaak, dus je kan heerlijk je gang gaan:

http://home.student.utwente.nl/j.kuckartz/europa.html
http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... rijzen.xls

Het Excell document is voor als je nog wat wil rekenen. Publiceren naar html geeft alleen veel rotzooi, die heb ik er handmatig uitgehaald en europa.html van gemaakt.

Iedereen mag ook even op die html-pagina kijken en zien dat de euro95 en super98 in Nederland het duurst is van Europa. Onderaan de gemiddelde prijzen, voor een eenwording van Europa zou dat de streefprijs voor compleet Europa moeten zijn. Dus er kan aardig wat van de benzineprijs af!

De lege vakjes waren no_data of ze hebben daar geen super... Kweenie. In ieder geval had de infosite daar geen waarden staan. Infosite heb ik de waarden trouwens handmatig moeten overtypen, dus geen tabel die zo te kopiëren is oid.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Benzine van Shell nadert recordprijs

Uitgegeven: 24 april 2004 13:57
Laatst gewijzigd: 24 april 2004 14:03

DEN HAAG - De prijs voor een liter ongelode benzine is zaterdag op het hoogste niveau in drie jaar terechtgekomen. Shell verhoogde de prijs van euro 95 met 0,6 eurocent tot 1,255 euro. Het was voor het laatste in mei 2001 dat het olieconcern meer dan 1,25 voor een liter brandstof rekende aan de pomp.

Met deze laatste verhoging nadert de benzineprijs het recordniveau. In mei 2001 haalde een liter euro ongelood de hoogste prijs van omgerekend 1,275 euro (circa 2,80 gulden).

Diesel

Diesel bereikte in maart vorig jaar een piek van 88,5 eurocent. Shell maakte diesel donderdag nog een cent duurder, maar haalde daar zaterdag weer 1,4 cent af. Een liter kost 0,855 euro.

Shell hanteert bij de bepaling van de brandstofprijzen internationale productnoteringen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
TimV

Vanmorgen in de krant ook een stukie over de benzine prijzen bij ons in de regio(ijmuiden-haarlem).
Prijsverschillen tussen pompstations van 10eurocent ook niet noormaal zeg (N) .
Steven
Car: M536

De onbemande esso is ook weer duurder, betaalde vandaag weer 1.19 voor 98 ongelood.
2 weken terug was het nog 1.16

Waar gaat het heen :S
TimV

Steven schreef:De onbemande esso is ook weer duurder, betaalde vandaag weer 1.19 voor 98 ongelood.
2 weken terug was het nog 1.16

Waar gaat het heen :S

Ik reed vandaag langs een paar pompstations 98ongelood 1,30!!!????= F 2,86 !!!.
dus een verschil van 10 eurocent :s ?!?
Steven

Sja BP van Beverwijk durf ik niet eens meer op het bord te kijken :D
Matijs
Contacteer:

Zitten die Amerikanen te janken dat ze omgerekend 40 eurocent per liter moeten betalen :@ Flikkers. Was net op het RTL nieuws. Ze hadden berekend dat als de Amerikanen allemaal in zuinige Europese auto's zouden rijden i.p.v. slurpende SUV's en andere lompe V8-en, dat ze dan voldoende zouden hebben aan de olie die ze in hun eigen land produceren.
Maar nee, nou gaan ze allemaal stemmen voor lagere benzineprijzen, zodat ze allemaal met een kolk in hun tank rond kunnen rijden, zodat ze afhankelijk blijven van de fokking OPEC, en om de vijf jaar een olie-oorlog kunnen voeren :@
Eikels.
En wij gewoon 1,30 euro betalen en ook nog helpen om hun rommel op te ruimen na de oorlog.
Wij zijn geloof ik nog dommer dan zij |:
R(ay)Si

Steven schreef:Sja BP van Beverwijk durf ik niet eens meer op het bord te kijken :D
Daarom gaan k ook naar de shell....oneej das Heemskerk :p
Alleen nog maar VW!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

We moeten juist allemaal niet meer bij de shell tanken. Dan voelen ze het in hun portomonee...
Steven

Nee dat zullen ze merken als heel forumlezend-RTC (zeg 1000 man voor het gemak) niet meer bij Shell tankt.
Zoiets zou je landelijk moeten opzetten, maar dat heeft wel erg veel voeten in de aarde.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Elmo, ik heb wat voor op je website. Het html document heeft geen enkele opmaak, dus je kan heerlijk je gang gaan
dank. Sorry dat ik een paar dagen niet heb gereageerd. Heb in het weekend zoveel andere dingen te doen. :)

Is zeker een nutige tabel. Het blijkt wel dat het in Nederland met afstand het duurst is. Alleen Denemarken en het Verenigd Koninkrijk kunnen er enigzins aan tippen... (N)

Waar heb je de prijzen vandaan Joost? Een bronvermelding is wel belangrijk als je iets officieel wil publiceren!

Ik zie toch dit topic niet zo super actief. Gaan we nog wel door? Of heben jullie geen zin/tijd om actief een beetje mee te werken?

Wil nog graag hebben: een stukje takst over hoe de overheid onze centen inpikt en over het kwartje van Kok. Graag zelf geschreven, want anders is het weer plagiaat...

Gr,
Elmo
Matijs
Contacteer:

Der heeft een paar maanden geleden een heel artikel over in het NRC gestaan, met de opbouw van de accijnzen en BTW en alles. Schandalig om te zien hoeveel procent belasting er op benzine zit!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Steven schreef:Nee dat zullen ze merken als heel forumlezend-RTC (zeg 1000 man voor het gemak) niet meer bij Shell tankt.
Zoiets zou je landelijk moeten opzetten, maar dat heeft wel erg veel voeten in de aarde.
we kunnen het allicht proberen.

en elmotheelk, ik hoop dat we zeker doorgaan, want we hebben de eerste stappen al genomen nu moeten we proberen door te lopen.
TimV

Tuurlijk gaan we door,demonstreren met die hap de hele A2 stilleggen,grote acties ondernemen.
We zullen hoe dan ook de prijs naar beneden krijgen= naar een mooie 0.90 voor euro95 en 0.95 voor euro98 zoniet nog minder :D.
+ nog een terugstorting van al het veelste veel betaalde benzine,1000 euro per persoon :D .
-Ray-
Contacteer:

tis belachelijk
Immer wieder die verdammte Holländer
TimV

-Ray- schreef:tis belachelijk
Nee het is genaaid. 1.30 echt naaierstreken.
-Ray-
Contacteer:

je doet er toch niks aan. de A2 blokkeren, leuk idee, maar wat heeft het met de woonwagenkamp bewoners uitgehaald die olie en vullis op de A2 hebben gegooid?
~thijs~
Contacteer:

1.13 bij esso velserbroek :wink: :p
~thijs~
Contacteer:

-Ray- schreef:je doet er toch niks aan. de A2 blokkeren, leuk idee, maar wat heeft het met de woonwagenkamp bewoners uitgehaald die olie en vullis op de A2 hebben gegooid?
werkt meer averechts zeg maar
TimV

~thijs~ schreef:
-Ray- schreef:je doet er toch niks aan. de A2 blokkeren, leuk idee, maar wat heeft het met de woonwagenkamp bewoners uitgehaald die olie en vullis op de A2 hebben gegooid?
werkt meer averechts zeg maar
Hmmm die kampers hadden niet echt een reden om die a2 te blokere,denk heel autorijdend nederland wel.
Enne je moet natuurlijk geen olie en vuilnis neer gaan donderen.
En het werkt tegen je tja mischien maar dan laten teminste wel mensen van zich horen van: nou is het echt genoeg met die prijzen ,omlaag ermee.
~thijs~
Contacteer:

tja ergens heb je wel gelijk, maar toch denk ik nie dat het werkt, maar proberen kan altijd
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

elmotheelk schreef:dank. Sorry dat ik een paar dagen niet heb gereageerd. Heb in het weekend zoveel andere dingen te doen. :)

Waar heb je de prijzen vandaan Joost? Een bronvermelding is wel belangrijk als je iets officieel wil publiceren!
De prijzen komen van http://xsql.touring.be/docs/financial/f ... serLang=NL vandaan.

Ik vind ook dat we wel moeten doorzetten. Wie schrijft er een stukje over het kwartje en de overheid?

Als de actie goed is opgezet heeft het geloof ik wel effect. Je krijgt in ieder geval media-aandacht, en waarschijnlijk ook debatten. En daarnaast is het niet het plan om de A12 vast te zetten, we rijden alleen in een lange rij op de rechterbaan. Het wordt dan drukker op de andere banen, jah, maar echt vaststaan gaat het (als het goed is) niet.

Verhaal met de kampers en het niet-werkende effect dat sommigen denken is al langsgekomen.

Niet een allereerste vereiste op het moment, maar we moeten ook een datum kiezen wanneer we naar Den Haag gaan.
-Ray-
Contacteer:

ik weet niet wat je allemaal van plan bent om op poten te zetten, maar ik wens je veel succes. mijn zegen heb je :~
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

ray ook de plannen zijn al besproken
-Ray-
Contacteer:

je doet je best maar
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

dankje zal wel lukken.
Riël
Über-Spammer

Tim schreef: En het werkt tegen je tja mischien maar dan laten teminste wel mensen van zich horen van: nou is het echt genoeg met die prijzen ,omlaag ermee.
Ik denk dat de mensen die die dag de A2 gebruiken zoeits hebben van laat die idioten opzouten, hier doe ik niet aan mee.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Twister

Whaa :(

Vanochtend weer getankt, weer een cent duurder

1.255 is ie nu :@
Jhaa, uhhhmmm
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

A2 stilleggen is GEEN OPTIE..

(en als je het dan doet pak de A12,A4,A13 etc ook mee dan).
Bart V

Snelwegen blokkeren is zeker in de eerste instantie geen optie. Dan kan je het beste beginnen in Den Haag met een beschaafde demonstratie, dan weten ze inelkgeval dat er toch wel mensen zijn die het niet meer pikken aangezien er verder (nog) geen ongeregeldheden onstaan zijn door de prijsstijgingen. Zolang niemand duidelijk laat blijken dat het nu écht de spuigaten uitloopt zullen ze zeker nooit dat kwartje van kok terug gaan geven.

Ze zijn trouwens ook niet helemaal gek......vandaag is de diesel namelijk 1,4 cent OMLAAG gegaan, en de benzine's 0,6 cent omhoog. Zolang diesel betaalbaar blijft word het sowieso lastig om veel mensen achter je te krijgen.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Het is naar mijn mening inderdaad niet zo heel zinvol om de A2 (of andere snelweg) te blokeren. Maar de fanatieke actievoerders zijn natuurlijk welkom om een soortelijke actie op te zetten. Of ik mee rijd is maar de vraag...

Ik denk wel, in tegenstelling tot enkele RTCers, dat het nodig is actie te voeren. Jullie vinden toch ook dat de prijzen veel te hoog zijn geworden? En misschien heeft het geen zin, maar als we niks doen gaat de regering er ongestraft mee weg komen en komt onze lage benzineprijs er nooit.

Ik vindt dat de regering niet langer het rechts heeft zoveel accijns te heffen. Kijk naar de benzineprijzen in Europa. Het allerhoogt. Terwijl onze BPM ook al torenhoog is in vergelijking met andere Europese landen. Terwijl de autoprijzen (bruto) wel lekker met de tret van Europa mee lopen! Nee, de regering vraagt echt te veel belasting over onze kilometers.

Ik zal zelf als ik weer tijd heb de website verder bouwen. Als iemand iets wil schrijven over het Kwartje van Kok en/of de benzieprijzen (of eventueel wil regelen dat we iemand anders' stuk mogen plaatsen) dan hebben we een complete website.

Weet iemand wat er nodig is (wettelijk) om een digitale handtekening geldig te maken? Naam, postcode, email? Hoe zorgen we dat er geen fake inschrijvingen komen? E-mail verificatie? Het moet wel zo eenvoudig mogelijk blijven om in te schrijven natuurlijk!

Groet,
Elmo
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Om dit allemaal op poten te zetten zal er in ieder geval een soort van leider cq. spokesman moeten opstaan, want anders vrees ik dat het nergens op uitdraait! Zijn er geen organisaties die hier al voor vechten? Dan kunnen we ons daarbij aansluiten en gezamelijk actie ondernemen!

Dat het nodig is, lijkt me wel duidelijk!
Plaats reactie